• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Waar komt het Corona virus vandaan?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Had al uitgelegd érgens anders dat ik midden in Amsterdam woon en mij niet kan verstoppen...
Geld en woonplek is het verschil waar jij en ik in zitten.
Je hoeft je ook niet te verstoppen, gewoon afstand houden. Ik snap niet wat wonen in Amsterdam te maken heeft met je vrienden de hand schudden? Ook in onze hoofdstad kun je de keuze maken elkaar geen hand te geven.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Afstand houden op straat prima...
Geen ontkomen aan maar prima ik doe mee.
Maar ja samen in huis eten drinken handen wassen.
Maak het allemaal niet zo moeilijk.
Is het in je huis ben je de lul.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Maak het allemaal niet zo moeilijk.
Is het in je huis ben je de lul.
[/QUOTE]

Dit is niet altijd zo.
Veel mensen hebben lichte verschijnselen, en zijn er snel vanaf.
Maar 1 tot 3 op de 10 komen zwaar in de problemen.

Rivalrie

Bewuste gebruiker
Laat je niet voor de gek houden. Ik ben 35 en gewoon gezond, maar ook ik had zware klachten (als ik tenminste corona heb).

Revolutionair

Wijs gebruiker
Gisteren als enige met zijn 2e in de ah midden in Amsterdam was wel een besef momentje niemand daar! 2 personen XL winkel

Martinus

Bewuste gebruiker
Waar ik woon is het alsof er niks aan de hand is. Overal mensen op straat. Zag vandaag 2 mensen innig zoenen op de parkeerplaats.
Mensen die samenscholen op verschillende plekken.
Extroverte mensen zijn echt hopeloos. :sweatsmile:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik weet zelf nog steeds niet, of datgenewat ons door de media/overheid wordt medegedeeld, de waarheid is.
Sterker nog, ik twijfel daar aan.
Wat ik er wel van kan zeggen is dat Wat er ons over de wantoestanden on Italië (omgeving Bergamo) verteld wordt, niet klopt.
Want dáár in Italië is de toestand nog veel, veel erger, dan verslagen wordt.
Ik heb in Bergamo vrienden wonen en wat deze mensen mij zeggen, nou laten we zeggen dat je nekharen recht overeind gaan staan. Ja. Ze weten zich er bijna geen raad meer mee...
En verdomd, de godsdienst fanaten gaan zich nu óók roeren, deze pestilentie staat in de bijbel reeds vermeld zo staat het in de uitgebrachte geschriften van deze groeperingen en waarom deze ziekte er nu is, heeft als reden, dat de mensen zondigen.
Dat zondigen heeft de Heere toornig gemaakt, en ja...dan staat ons het een en ander te wachten, nietwaar!
Omdat óók de kinderen aan het zondigen zijn, maakt de Heere de pestilentie wat zwaarder om te overwinnen...!
Mijn mening, en standpunt in deze is, dat er een optreden van onze overheid moet komen, en dit moet snel, óók.
Want deze bangmakerij moet stoppen. En wel direct!
Er zijn veel te veel mensen, die in hun gereformeerd geloof deze kolder van de bovenste plank meteen aanvaarden.
Bangmakerij en stemmingmakerij moeten we nu beslist niet hebben. Ik verklaar diegenen, die met dit soort quatsch de aandacht willen trekken om zieltjes te winnen, volkomen mesjogge.
Dus : ophouden, idioten!

On topic nu :
Waar komt deze ellendige ziekte nou toch vandaan.
Ik geloof zelf niet in een spontaan ontstaan bij vleermuizen en op een markt. Nee.
Wie het weet, die mag het zeggen!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
[QUOTE="Martinus, post: 1358794, membe........
Er is een reden waarom er altijd zo panisch word gedaan als er een dierenziekte heerst in de landbouw.
Dan worden stallen geruimd en alles afgemaakt.

Stel je voor dat het muteert en verspringt op mensen. ......
[/QUOTE]

Dan zou de enige goede remedie moeten zijn:

Het gaan afmaken van geïnfecteerde mensen ......en moeten woningen worden geruimd.
Toch?

Martinus

Bewuste gebruiker
Dan zou de enige goede remedie moeten zijn:

Het gaan afmaken van geïnfecteerde mensen ......en moeten woningen worden geruimd.
Toch?
Tja, als er een wezen boven ons zou staan in de hiërarchie van het leven dan zou het goed kunnen dat dit wezen heel china had afgemaakt als deze net zo als mensen dacht. Laten we maar hopen dat de aliens weg blijven of dat het niet zulke hufters zijn zoals wij. :sweatsmile:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik heb altijd de voorstelling gehad van :
Als iedereen in een paradijs, de hemel oid terecht komt, ( met zijn ziel)
Hoe ongelooflijk druk moet het daar dan zijn....
Alle zielen, die er oooit zijn geweest, allemaal daar, op dat ene plekje??
Generatie op generatie?

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Generatie op generatie?
Ruimte bestaat daar niet. Tijd evenmin. Het is daar tegelijk oneindig groot en oneindig klein. Dus over ruimtegebrek hoef je je geen zorgen te maken.

Martinus

Bewuste gebruiker
Generatie op generatie?
Dan kom je er achter dat alle zielen de zelfde ziel zijn en dat je 1 voor 1 ieder mensenleven en dierenleven leeft zonder dat je door heb dat je constant omringt ben met jezelf :P

Het moment dat je dood gaat realiseer je je hoe saai het universum is dus kruip je maar weer in het volgende paar ogen en begin je de rit weer op nieuw in totale ignorance.

Of misschien heeft iedere ziel zijn eigen privé universum om bij elkaar te fantaseren en is er een zielen bar waar zielen samen komen. Soms komt er wel eens een DmT smoker in die zielen bar langs om hallo te zeggen.

Misschien is ieder atoom in ons universum een ziel en als je je hoog genoeg omhoog werk in de atoom hiërarchie krijg je steeds meer deeltjes die zich met jou fuseren tot je een deel ben van een organisme.

Misschien is de hele wereld een fantasie en doen we op aarde alsof alles echt is en is er niks anders dan dit en als je dood gaat loop je weer terug naar jezelf als baby.

Ik vind kaas lekker.

Doei.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Het omniversum mag dan saai zijn, misschien heb ik helemaal geen zin om opnieuw achter een paar ogen aan opnieuw te beginnen.
Ik weet zeker, dat ik er voorlopig wel genoeg van heb.
Dus, tsja.....
En dmt ? Nee. Dank u. Trouwens, je hebt geen lichaam meer, dus smoken? Gaat hem niet worden!

En kaas lust ik óók

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik lul ook maar wat. Ik heb geen idee, Tis leuk om te fantaseren, dat is uiteindelijk wat iedereen doet. Alles wat er in je hooft dwaal is een fantasie. Of dat nou een god is of een simulatie. ^^

Dat is alles rond corona ook. Iedereen fantaseert scenario's en bedenkt daarbij een oplossing die het best bij hun situatie past.
Waar het vandaan komt? Wie weet, een vleermuis die het doorgaf aan een gordeldier die het weer doorgaf aan een mens. Dat is een verhaal die ik al een paar keer gehoord heb.

Ik denk dat ik me daar maar bij aansluit, het idee dat een land met zelfmoord lust het gemaakt heeft om vervolgens de wereld en zichzelf naar de kloten te helpen lijkt me sterk. Dan kun je net zo goed een kernbom laten afgaan ergens.

Nu komen mensen er eindelijk achter dat thuiswerken ook prima kan en dat we met zn allen onze tijd verspillen met al dat op en neer rijden naar werk. Grappig genoeg dreef Alan watts hier al spot op jaren terug. :sweatsmile:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Elk nadeel heb z'n voordeel, nietwaar
We leren nu idd, dat thuiswerken heel goed kan, dus hebben we een oplossing voor de files in het verkeer gevonden!
Niet 5 dagen naar je werk reizen per week, maar slechts één keer per week.
Dat zal enorme gevolgen hebben voor alle ellende in het verkeer!
Maar ook:
Minder inkomsten voor de overheid.
Want er komen geen accijnzen meer binnen door een enorme daling in het benzine gebruik. (!!)
Waar gaat de staat dit geld dan vandaan halen?
Immers. Wat niet uit de lengte komt, dat graaiende wel weer uit de breedte...of diepte, nietwaar, en dan:
Veel minder ongevallen in het verkeer!
Enz. Enz. En voorts:
leren we met zijn allen een afgedwongen afwijkend gedrag aan.
Daar blijft tot in lengte van jaren wel wat van hangen.
Of dit positief of negatief is, dat weet ik niet.
Het is wel interessant.

En toch vond ik de vraag waar deze ziekte toch vandaan komt, zeer interessant.
Jazeker.
Want vlgs mij dus, is dit een per ongeluk vrijgelaten biologisch strijdwapen.
Want, indertijd met dat SARS en ook Ebola, kon men eea dus wél in de hand houden.
Sars is een broertje van corona...
Maar, voorlopig zijn we hier nog niet klaar mee.
Ook niet over een week of vier...

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Deze uitspraak klopt niet....
Ook jongere mensen liggen nu op de IC.
Het exacte hoe en waarom betreffende de uitwerking van biologische wapens zullen we nooit echt te weten komen.
Maar ikzelf vind de hele gang van zaken toch wel zeer, zeer verdacht.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die gedachte is bij mij ook door mijn hoofd gegaan, maar je kunt jezelf goed naar maken met dat complotdenken. Want inderdaad, waarom zou iemand dit doen? Waarom zou iemand de hele wereld willen blootstellen aan zo'n vreselijk iets? Voer voor je brein om daar eindeloos over te zitten speculeren en achterdochtig over te worden. Daar word je echt niet goed van. Er zijn nu gewoon wetenschappers die aangeven dat het niet een biowapen kan zijn. Misschien beter maar daar op afgaan voor je eigen gemoedsrust...

Cerberus

Bewuste gebruiker
Waarom is de hele zaak verdacht Legio Patria Nostra? Je bent er al ieder corona topic naar aan het hinten, maar ik heb nog geen argument gezien.
Pandemieën komen voor al sinds voor ze uberhaupt wisten wat ziekten veroorzaakt. Laat staan dat er toen biowapens bestonden. Waarom zou het toen kunnen gebeuren, maar nu niet zonder dat het opzettelijk is? Als we weten dat pandemieën een natuurlijke cyclus is, zegt Occam's scheermes ("de meest logische verklaring is meestal de juiste") dat dit ook natuurlijk gebeurd is. Natuurlijk, het zou naïef zijn om te zeggen dat daarom een biowapen niet kan, maar dan is een argument nodig om aan te tonen waarom het deze keer niet natuurlijk zou zijn. Wat is die?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan