Waarom gebruik jij drugs?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat resoneert enorm. Toen ik de eerste keer o-pce nam besefte ik ineens dat al mijn ervaringen op psychedelica niet "de waarheid" of alle antwoorden bevatten, maar dat je jezelf daarin ook kan gaslichten of mental gymnastics naar kan hebben.

Als ik nu nog iets neem verwacht ik niet langer een les ofzo, maar geef ik mezelf biologisch gezien puur over aan het effect van x molecuul op x neuroreceptor zonder er al teveel invulling aan te geven :)
Hoe ik het nu achteraf zie: psychedelica zijn nogal mind-heavy: veel gedachten activiteit. Dat kleurt de ervaring wel heel erg, naast de letterlijke visuals.

Ik denk echter zeker wel dat psychedelica je in een staat kunnen brengen waarin je echte inzichten verkrijgt, maar het middel helpt je daar te komen, niet je eigen energie. Eenmaal de trip voorbij en je kunt de inzichten wel onthouden hebben maar de energie erachter ontbreekt.

Weet niet wie het zei, maar:

Psychedelica kunnen je naar de top van de berg brengen waar je alles kunt zien. Maar eenmaal nuchter en down to earth zul je diezelfde berg moeten beklimmen om er je thuis van te maken.

I'm just a Vagabond, Vagabond
I've seen the summit
But it's the goal
To climb the mountain
Or to become it

~ Noveliss

Casrus

DF-koning
Dat resoneert enorm. Toen ik de eerste keer o-pce nam besefte ik ineens dat al mijn ervaringen op psychedelica niet "de waarheid" of alle antwoorden bevatten, maar dat je jezelf daarin ook kan gaslichten of mental gymnastics naar kan hebben.

Als ik nu nog iets neem verwacht ik niet langer een les ofzo, maar geef ik mezelf biologisch gezien puur over aan het effect van x molecuul op x neuroreceptor zonder er al teveel invulling aan te geven :)

Ja, échte antwoorden heb ik ook nog nooit gekregen. Alleen sterke verhalen. Dat verhaal dat je van lysergamiden lessen kunt leren ging wel enigszins op, maar er was ook veel psychische eigenpijperij bij.

En mijn studie trauma blijft gewoon.
..

Bovenaan