t3ll4v1st zei:Afgelopen maandag -> 1e keer Ketamine.
in 1 woord:
Vaag.![]()
oh natuurlijk, ik kan niet weten wie wat wil weten, anders moet ik een boek schrijvenDunnetjess33 zei:Autysd, ik kan t zo 123 niet vinden maar volgens mij is melatonine niet zo onschuldig als jij zegt. Het was iets met je eigen slaap ritme juist in de war brengen omdat je teveel van de stof binnen krijgt.
Wie het weet mag mij graag aanvullen.![]()
Je zecht het zelf al je slikt HORMOONEN.autysd zei:oh natuurlijk, ik kan niet weten wie wat wil weten, anders moet ik een boek schrijvenDunnetjess33 zei:Autysd, ik kan t zo 123 niet vinden maar volgens mij is melatonine niet zo onschuldig als jij zegt. Het was iets met je eigen slaap ritme juist in de war brengen omdat je teveel van de stof binnen krijgt.
![]()
melatonine is een slaaptijdregelend hormoon dat in je brein zit en ook makkelijk door je bloed-hersenbarriere raakt (het bepaald WANNEER je in slaap valt)
het begint te werken +- 10 uur 'savonds to +- 2 uur 'smorgens
de werking wordt verstoord door licht (daglicht, blauw licht (tv, monitoren)
het begint te werken +- 1 uur na inname, je moet dan gaan liggen in een pikzwarte kamer (best)
waarschuwingen:
-best kun je maar max 3x per week dit doen, want anders kan je eigen slaapregulator onklaar gemaakt worden
-het wordt vaak OTC verkocht per max 3mg, maar dat is veel te veel (niet giftig, maar toch)
-de meest recente studies zouden aantonen dat het bij mannen al kan werken bij 200 uG en bij vrouwen bij 150 uG (maar dit wil niet zeggen dat een ander niet 1 mg nodig heeft)
dit is hetgeen ik op dit moment uit mijn hoofd kan trekken![]()
vul nog aan naar wens
Yaizer zei:Alles wat je gebruikt om makkelijker in slaap van te komen is niet goed.
Van alcohol en wiet, tot de benzo's, tot melatonine. Er komt een moment dat je lichaam niet meer zonder in slaap kan vallen.
Ik heb het nu niet over de mensen die een aandoening of iets hebben.
Benzoboss zei:Je zecht het zelf al je slikt HORMOONEN.autysd zei:oh natuurlijk, ik kan niet weten wie wat wil weten, anders moet ik een boek schrijvenDunnetjess33 zei:Autysd, ik kan t zo 123 niet vinden maar volgens mij is melatonine niet zo onschuldig als jij zegt. Het was iets met je eigen slaap ritme juist in de war brengen omdat je teveel van de stof binnen krijgt.
![]()
Je lichaam kan echt wel zelf melatonine aan maken.
Het is on nodig om dat bij te sliken (tenzij je een aandoening hebt)
Er zijn zat andere opties.
Ps. Neem dit niet te serieus tis maar en mening

Benzoboss zei:En als je lang melatonine slikt word je brein lui
Dan maakt het niet genoeg melatonine meer aan en kan je niet meer zonder.
Ps.
Ik kan dit niet onderbouwen maar ik neem aan dat er een kern van waarheid inzit.

Benzoboss zei:En als je lang melatonine slikt word je brein lui
autysd zei:-die vallen natuurlijk niet onder mijn voorzichtige receptuur![]()
autysd zei:-en natuurlijk gaf ik de nodige richtlijnen waar je op moet letten om het probleemloos een paar keer per week te nemen
iedereen baseerd zijn empyrishe gegevens op andere bronnenSmartieAndMe zei:Benzoboss zei:En als je lang melatonine slikt word je brein lui
Die vermoedens bestaan inderdaad, maar voor zover ik weet is dit nog niet volledig onderzocht. Als je het rustig afbouwt schijnt het wel weer te werken, maar ook dat is een vermoeden.
autysd zei:-die vallen natuurlijk niet onder mijn voorzichtige receptuur
autysd zei:-en natuurlijk gaf ik de nodige richtlijnen waar je op moet letten om het probleemloos een paar keer per week te nemen
Dit zijn de opmerkingen die eerder bedoeld werden. Je zegt nu dat als iemand zich aan jouw opmerkingen houdt, degene het probleemloos kan gebruiken.
Waar de één 3mg melatonine nodig heeft om iets te merken, krijgt de ander al klachten bij 400ug. De biologische beschikbaarheid verschilt enorm en daarom kun je nooit zeggen dat iemand het volgens die richtlijnen 'probleemloos' kan gebruiken. Waar jij lekker op slaapt kan een ander misschien wel de hele dag suf zijn en concentratieklachten of slaapproblemen krijgen.
De woorden 'Voorzichtige receptuur', 'richtlijnen' en 'probleemloos' wekken sterk de indruk dat het een of andere bijsluiter is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Dat is het echter niet, het is een gebruikerservaring.
Fool zei:
SmartieAndMe zei:Fool zei:
ZERO- zei:SmartieAndMe zei:Fool zei:
ZERO- zei:SmartieAndMe zei:Fool zei:
Nee.SmartieAndMe zei:Oh heb je ook GHB gebruikt Benzoboss?
Ja .SmartieAndMe zei:Dus je bent gewoon aan het liegen hier![]()
Net 60mg temazepam bijgepaktBenzoboss zei:60mg temazepam met 50mg seroquel wanneer : nu

???Liefhebbertje zei:
Tolerantie is een bitchLiefhebbertje zei:Dat is echt bizar veel
autysd zei:eergisteren: valium
(gisteren melatonine+gewone gaba+valeriaan): niet echt drugs, maar helpt om te slapen
dank voor je reactie,kokosmakroon900 zei:autysd zei:eergisteren: valium
(gisteren melatonine+gewone gaba+valeriaan): niet echt drugs, maar helpt om te slapen
Heb je niet het gevoel dat je je leven aan het wegslapen bent? je bent volgens mij nog een jonge god, maar ik hoor je alleen maar praten over slaap en middeltjes om in slaap te vallen. Voor mij zou het voelen alsof ik mijn leven aan het weggooien ben.

Snap je nou echt niet dat mensen gewoon interesse kunnen tonen?autysd zei:dank voor je reactie,kokosmakroon900 zei:autysd zei:eergisteren: valium
Heb je niet het gevoel dat je je leven aan het wegslapen bent? je bent volgens mij nog een jonge god, maar ik hoor je alleen maar praten over slaap en middeltjes om in slaap te vallen. Voor mij zou het voelen alsof ik mijn leven aan het weggooien ben.
ik postte gewoon op het topic

BlijeChick zei:Afgelopen vrijdag wat wijntjes, biertje en coronas. Mijn verjaardag moest vast even gevierd worden! Oja en 3 ballonnetjes...
Op 1 januari voor het laatste x gedaan. Best goed bezig met een pauze van nu al bijna 3 maanden #proud haha..![]()