Konijntje:x zei:
Reactie op t laatste antwoord;
Ik gebruik idd al vanaf mn 14e, om precies te zijn gebruik ik vanaf mn 14 steeds ongeveer 2/3 maanden, en dan daarna een maand of 3/4 niet.
Ik heb het inmiddels ook alweer 1 1/2 maand niet gedaan, en mis het totaal niet. Het is voor mijn gevoel dus niet zo dat ik verslaafd ben...
Volgens mij is er door mijn topic ook een beetje een junkiebeeld van me gecreëerd(??)..
Weet ook niet precies hoe ik jullie anders kan laten denken, maargoed, het blowen is inmiddels geminderd naar ongeveer 2/3 jointjes per week(op de zaterdagavond

), het drinken gebeurde al vrijwel alleen op zaterdag..
Nouja,
Nogmaals bedankt voor de reacties, merk dat ze erg uiteenlopen..
En ik snap uit de reacties dat coke erg verslavend is, maar zeggen ze dat ook niet over pep en mdma? Dit heb ik allebei ook geprobeerd en dat bleef ook bij 1 keer. En als ik er de eerste keer niks van voel, waarom zou ik het dan nog een keer willen? Pep deed ook niks, heb het daarna ook gewoon niet meer gedaan..
Nouja, hopelijk zijn er nog meer mensen die hun reactie willen delen, vind het nog steeds erg intressant

Groetjes..
Ik lees hier alleen maar reacties met "coke maakt je leven kapot", "coke is voor junks" en dat soort dingen. Ik geef je hier duidelijke dingen hoe t werkt en hoe je er om moet gaan. Denk eraan dat verslaving voor drugs per persoon verschilt. De een kan probleemloos 1x per maand snuiven, de ander is na 5x al verslaafd.
Dat je het niet moet doen omdat je 17 bent vind ik onzin. Ik ben 16, blow en drink vanaf m'n 13e elk weekend. Ik heb iets van 6x coke gedaan en 4x XTC. Die 6x coke is nu zo'n 3 weken geleden, en die tijd elk weekend.
Als je stevig in je schoenen staat en het puur 1 avond wilt proberen, is er niks mis mee. Ik heb het nu ook 3 weken ofzo niet gedaan en heb er geen geen drang naar. Coke is chill, maar dan gewoon voor 1 avondje om te kijken hoe het is. Om het vaker te doen is het; geld verneuking,grote kans op verslaving,en simpelweg het geld niet waard.
De nadelen van coke:
-Het werkt kort, bij mij maar een halfuurtje.
-Het is erg duur - vergeleken met andere drugs is het echt NIET het geld waard.
-Als je het jezelf aanwend is het sterk verslavend. Van elk weekend ga je naar af en toe een x doordeweeks, en dat leid tot dagelijks.
Waarom ieder1 zo negatief reageert, is omdat coke het geld niet waard is. De verslaving is groot, het effect is kort, je word er egoistisch van, en snuiven is echt junkerig (zo kijken nuchtere mensen ertegen aan).
Het is echt niet verkeerd om het een x te proberen als je nieuwschierig bent. Je moet gewoon sterk in je schoenen staan; je wilt coke gebruiken op 1 avond en dan ook 1 keer, om hem chill te spacen. Mensen die zich kut voelen en daardoor snuiven, raken snel verslaafd. Ikzelf zou het niet aanraden, niet eens omdat het kort duurt ofzo, het is gewoon het geld NIET waard. Van een 2 pilletjes voor laat maar zeggen 5 euro ben je de hele avond waus, en is VEEL chiller dan coke, veel minder verslavend en je spaced hem veel harder.
Als je het gewoon een x wilt ervaren voor het gevoel, is het echt niet verkeerd. Ik ben ok 16, heb het 6x gedaan ofzo, en heb er nu echt geen trek meer in. Puur omdat het geldverneuking is. Het gevoel is wel chill, maar veel te kort en verslavend om het vaker te doen. Als je sterk in je schoenen staat en je weet dat je het bij 1x kan laten, is er niks mis mee. Alleen gaan veel mensen de fout in omdat ze het zo chill vinden dat ze het vaker en vaker gaan doen. Dit is gewoon bij ieder1 verschillend, ik heb het een aantal x gedaan, het was leuk, maar nu ben ik er klaar mee. Voor 25 euro haal ik liever een flesje drank en 10 euro wiet, daar heb ik veel meer aan. Als je het doet, have fun, het kan echt niet kwaad zolang je het bij 1x houd.