Wat ipv alcohol?

LadyLike

Experimenterende gebruiker
Ik drink geen alcohol meer. Merk dat ik me er minder mezelf door voel en ik vind het ook vervelend dat de opbouw langzaam gaat en als ik stop met drinken dan kak ik vlot in.

Ik zoek dus naar een gepaste vervanging. Iets dat me gevoel van ontspanning geeft eind van de dag. Waarmee ik wat zelfvertrouwen, euforie en gezelligheid heb met zn tweeen thuis (rot lockdown). Beetje meer energie is mooi, maar niet zoveel dat ik tot diep in de nacht niet meer kan slapen. Uur of 12 wil ik wel kunnen pitten.

oja, het moet ook niet zo zijn dat je het maar eens in de 4-6 weken kan nemen want ben elke dag de sjaak nu met lockdown, dus het kunnen nemen als alcohol vervanging zeg 2-3x per week zou fijn zijn.
Wat moet ik dan hebben?

ervaring met: Xtc, lsd, 1p-lsd, 3mma, kratom, ghb.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Dus als ik het goed begrijp zoek je een middel om meerdere malen per week aan het normale leven te ontsnappen?

Ik kan je vertellen dat geen enkel middel dan te adviseren valt. Goed dat je gestopt bent met alcohol, maar ik zou zeker aanraden dit niet te vervangen voor een ander middel. Probeer ander tijdverdrijf en bezigheden te zoeken, want dit is echt een recept voor verslaving.

als je dan toch echt iets wil zou ik zeggen: Wiet.

LadyLike

Dus als ik het goed begrijp zoek je een middel om meerdere malen per week aan het normale leven te ontsnappen?

Ik kan je vertellen dat geen enkel middel dan te adviseren valt. Goed dat je gestopt bent met alcohol, maar ik zou zeker aanraden dit niet te vervangen voor een ander middel. Probeer ander tijdverdrijf en bezigheden te zoeken, want dit is echt een recept voor verslaving.

als je dan toch echt iets wil zou ik zeggen: Wiet.
Snap ik. Ben niet verslavingsgevoelig, gelukkig. Nooit moeite om alcohol te laten staan. Of nuchter te blijven op feestjes. Maar merk dat nu met de lockdown elke avond hetzelfde is. Wandelen helpt, maar met de avondklok die eraan komt wil ik afwisseling hebben in het Netflixen. Iets lichts, dat beetje als koud biertje na een zomerse dag werkt zou fijn zijn.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Snap ik. Ben niet verslavingsgevoelig, gelukkig. Nooit moeite om alcohol te laten staan. Of nuchter te blijven op feestjes. Maar merk dat nu met de lockdown elke avond hetzelfde is. Wandelen helpt, maar met de avondklok die eraan komt wil ik afwisseling hebben in het Netflixen. Iets lichts, dat beetje als koud biertje na een zomerse dag werkt zou fijn zijn.

Maar je wilt wel direct de alcohol voor een ander middel vervangen, omdat de normale avonden "te saai" zijn. 2-3 keer per week een middel nodig hebben kan gevaarlijk zijn. Dit is denk ik wel iets om over na te denken.

Verder moet je doen waar je zin in hebt hoor, probeer alleen wat advies te geven en te wijzen op de valkuil die hier kan ontstaan.

Wiet lijkt dan de meest geschikte optie te zijn denk ik, al duurt het wel even, naar mijn mening, om het effect van wiet te leren waarderen en hoe of wat je gaat roken/vapen etc, maar je zult iig op dit forum een hoop kunnen vinden.

CuriousExplorer

DF-koning
Alcohol is nog iets anders dan harddrugs.
Had ook nooit problemen met alcohol te laten staan, maar alcohol heeft een andere werking dan serotonine (xtc) en dopamine (cocaïne) drugs.

Ik zou ( als het echt moet dan ) ook weed aanraden.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Had ook nooit problemen met alcohol te laten staan, maar alcohol heeft een andere werking dan serotonine (xtc) en dopamine (cocaïne) drugs.

Hoezo is alcohol, een harddrug, anders dan?

CuriousExplorer

DF-koning
Goh ja. Je kan net zo goed van coke afblijven maar dan wel issues hebben met alcohol of benzos.
Maar daar spreek ik nergens over.
Gewoon over xtc en coke, omdat beide een ander effect geven dan alcohol.
Ik word deze zever hier ook stillekesaan beu. Er is de laatste tijd altijd iemand die wel met het vingertje moet wijzen als de tekst niet volledig perfect geschreven is. 👍

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Maar daar spreek ik nergens over.
Gewoon over xtc en coke, omdat beide een ander effect geven dan alcohol.
Ik word deze zever hier ook stillekesaan beu. Er is de laatste tijd altijd iemand die wel met het vingertje moet wijzen als de tekst niet volledig perfect geschreven is. 👍
Ik snap je punt wel hoor, maar ik kan bv wel van apihp en coke afblijven terwijl speed moeilijker is.

Blyatman

Badass junkie

Alcohol is gewoon harddrugs. Alleen gelegaliseerd door de staten omdat er belasting op verdiend wordt.
alcohol staat op plek nummer 6 wereldwijd tussen Cocaïne en Methamfetamine als harddrugs. Dus hoezo is alcohol anders? Alcohol verslaving maakt bijna meer kapot dan andere harddrugs, en het is een grootschalig probleem in de maatschappij. Dat jij geen problemen hebt met alcohol, trots. Andere mensen verdrinken in alcohol dagelijks en de afkickklinieken zitten vol met alcoholisten.

CuriousExplorer

DF-koning
Alcohol is gewoon harddrugs. Alleen gelegaliseerd door de staten omdat er belasting op verdiend wordt.
alcohol staat op plek nummer 6 wereldwijd tussen Cocaïne en Methamfetamine als harddrugs. Dus hoezo is alcohol anders? Alcohol verslaving maakt bijna meer kapot dan andere harddrugs, en het is een grootschalig probleem in de maatschappij. Dat jij geen problemen hebt met alcohol, trots. Andere mensen verdrinken in alcohol dagelijks en de afkickklinieken zitten vol met alcoholisten.
Lees het anders ook nog eens wijsneus.
Iedereen die begrijpend kan lezen ziet dat ik eronder specifiek naar xtc en coke refereer.
Het is ook gewoon aantonen dat xtc en coke een heel ander effect geven dan alcohol en daarom is het niet omdat je van A kunt blijven dat je dat van B ook kunt. Het is weer moeilijk precies.

Blyatman

Badass junkie
Lees het anders ook nog eens wijsneus.
Iedereen die begrijpend kan lezen ziet dat ik eronder specifiek naar xtc en coke refereer.
Het is ook gewoon aantonen dat xtc en coke een heel ander effect geven dan alcohol en daarom is het niet omdat je van A kunt blijven dat je dat van B ook kunt. Het is weer moeilijk precies.
Wijsneus? Och, ben je op je teentjes getrapt? Moet je meteen denigrerend worden omdat iemand je aanspreekt?
ik refereer specifiek naar het stukje dat jij alcohol anders beschouwd als elke andere harddrugs. Maar waarom steek ik nog tijd in iemand die zo’n onbeschofte manier meteen opsteekt als een puber. Reageer maar, als je het volwassen en fatsoenlijk kan.

CuriousExplorer

DF-koning
Wijsneus? Och, ben je op je teentjes getrapt? Moet je meteen denigrerend worden omdat iemand je aanspreekt?
Nee, maar had je de moeite genomen om alles te lezen moest ik het geen tweede keer uitleggen. Het staat namelijk net boven uw bericht.
ik refereer specifiek naar het stukje dat jij alcohol anders beschouwd als elke andere harddrugs.
De hele Westerse maatschappij beschouwd alcohol anders dan elke andere harddrugs.
Maar waarom steek ik nog tijd in iemand die zo’n onbeschofte manier meteen opsteekt als een puber. Reageer maar, als je het volwassen en fatsoenlijk kan.
Steek er dan geen tijd in.
Zie mijn eerste quote.

* Voor de rest zijn wij wel klaar inderdaad.

Blyatman

Badass junkie
Nee, maar had je de moeite genomen om alles te lezen moest ik het geen tweede keer uitleggen. Het staat namelijk net boven uw bericht.

De hele Westerse maatschappij beschouwd alcohol anders dan elke andere harddrugs.

Steek er dan geen tijd in.
Zie mijn eerste quote.

* Voor de rest zijn wij wel klaar inderdaad.
Je moet eens de moeite nemen om fatsoenlijk te reageren en niet iemand een wijsneus te noemen. Zo neemt men je niet eens meer serieus. Just a tip.

Rivalrie

Badass junkie
Alcohol verhoogt je dopamine. Wellicht eens praten met de arts om methylfenidaat te krijgen.....

mitchieee

Wijs gebruiker
gewoon voorgedraaide blowtjes halen’ het is niet dat je verslaafd zal raken aan roken er door’ als je elkedag doet dan wel:wink:

LadyLike

Oeps, krijgen mensen allemaal ruzie. Ik wil gewoon iets waar ik geen tolerantie tegen opbouw zodat ALS ik het zou willen ik er op maandag en donderdag plezier van kan beleven tijdens deze ruk lockdown. Xtc kan maar eens in de zoveel weken. Lsd voor de afwisseling ben ik meteen 8 uur zoet mee terwijl het best lekker kan zijn om even met iets simpels als een biertje, maar dan in de vorm van een pil oid wat ontspanning te zoeken. Hobby zoeken is leuk, maar ik hou me al 10 maanden aan de Corona regels en zie niemand meer, wandel alleen nog rondjes door de stad en ook dat mag vanaf donderdag niet meer (avondklok).
Ik vermoed dat ik toch mijn zoektocht zelf moet voortzetten.
Oja ik rook niet (wil geen meur in of om mijn huis) en ik snuif en spuit niet. Oraal is the only way to go.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Er is echt niets wat aan te raden is wat je over een langere periode meerdere keren per week kan nemen. En al helemaal niet in de vorm van een pil of poeder.

Wiet zou echt je enige optie zijn. Als je geen stank wilt kun je een vaporizer aanschaffen en daar je wiet in doen. Geeft geen stank en er is geen verbranding dus ook prima te doen voor mensen die niet roken.

Andere optie is in de vorm van eten, dus spacecake, brownies, boter... noem maar op, zoals al eerder beschreven door anderen. Je hoeft wiet niet perse te roken om effect er van te krijgen, dus verdiep je daar eens in. Als dat hem ook niet wordt, dan is er simpelweg niets vrees ik.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Oeps, krijgen mensen allemaal ruzie. Ik wil gewoon iets waar ik geen tolerantie tegen opbouw zodat ALS ik het zou willen ik er op maandag en donderdag plezier van kan beleven tijdens deze ruk lockdown. Xtc kan maar eens in de zoveel weken. Lsd voor de afwisseling ben ik meteen 8 uur zoet mee terwijl het best lekker kan zijn om even met iets simpels als een biertje, maar dan in de vorm van een pil oid wat ontspanning te zoeken. Hobby zoeken is leuk, maar ik hou me al 10 maanden aan de Corona regels en zie niemand meer, wandel alleen nog rondjes door de stad en ook dat mag vanaf donderdag niet meer (avondklok).
Ik vermoed dat ik toch mijn zoektocht zelf moet voortzetten.
Oja ik rook niet (wil geen meur in of om mijn huis) en ik snuif en spuit niet. Oraal is the only way to go.
Ik weet niet of het slim is om dit aan te raden omdat best wat mensen er verslaafd aan zijn maar misschien kan een bommetje 3-mmc je wel bekoren.

Pas wel een beetje op ajb, corona is voor veel mensen een valkuil op vlak van druggebruik.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Kun je niet beter allemaal verschillende drugs door elkaar gaan gebruiken? Dan bouw je geen tolerantie op en is het elke dag lekker afwisselend! 🥳

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik weet niet of het slim is om dit aan te raden omdat best wat mensen er verslaafd aan zijn maar misschien kan een bommetje 3-mmc je wel bekoren.

Pas wel een beetje op ajb, corona is voor veel mensen een valkuil op vlak van druggebruik.
3mmc kun je ook niet elke week of 2x per week gebruiken. Dus geen goed idee.

Blyatman

Badass junkie
Kun je niet beter allemaal verschillende drugs door elkaar gaan gebruiken? Dan bouw je geen tolerantie op en is het elke dag lekker afwisselend! 🥳
Ben je serieus? Of ben je gewoon aan het trollen?
al gebruik je de hele week, elke dag een andere drugs. Bvb: 7 soorten middelen op 7 dagen.
dan ontwikkel je nog steeds een tolerantie op elk middel.
echt een onbezonnen reactie van je.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alcohol verhoogt je dopamine. Wellicht eens praten met de arts om methylfenidaat te krijgen.....
Hoezo? :laughing:

Dopamine krijg je ook als je beweegt, een hobby uitoefent, een doel stelt en behaald, mediteert, etc. etc. etc. Als je alcohol steeds gebruikt om je nog even goed te kunnen voelen, betekent dat niet dat er per se iets mis is met je en dat je medicatie moet hebben, maar dat je bepaalde dingen moet veranderen.

Ik lees hier de laatste tijd op DF ook heel veel over verveling en saaiheid door de lockdown. Verveling betekent denk ik twee dingen:

1. Dat je intelligent bent. Dat je geest uitdaging zoekt.
2. Dat je in je hoofd zit.

Je kunt dan in mijn ogen drie dingen doen:

1. Nieuwe uitdagingen zoeken voor je vrije tijd (hobby of iets dergelijks)
2. Afleiding van de verveling zoeken middels middelengebruik en andere activiteiten die afleiden van dat gevoel, etc. (meestal slechte)
3. Of je kunt uit je hoofd gaan. Je bewustzijn van je hoofd (denken) naar je lichaam (voelen/ervaren) brengen. Dit doe je met meditatie, yoga, sporten, (natuur)wandelingen, etc.

Verveling kan alléén maar als je in je hoofd zit.

Er zijn zoveel opties. De boel verdoven of oppeppen met drugs is er maar 1 en niet een erg slimme als je als mens wilt groeien. Al doen we het allemaal natuurlijk weleens.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ben je serieus? Of ben je gewoon aan het trollen?
al gebruik je de hele week, elke dag een andere drugs. Bvb: 7 soorten middelen op 7 dagen.
dan ontwikkel je nog steeds een tolerantie op elk middel.
echt een onbezonnen reactie van je.
Is er nog enige nuance mogelijk tussen serieus en trollen? Ik vind persoonlijk dat er best wat ruimte mag zijn voor een licht sarcastisch grapje in een topic waar alle serieuze opties al afgeschreven zijn.

En als je er dan toch heel serieus naar wilt kijken...als de TS tijdens de resterende lockdown 1 of 2 keer in de week iets wil proberen en niet gelijk weer aan iets anders verslaafd wil geraken, zou het op zich best wat kunnen zijn om een beetje te variëren. In de praktijk wat lastig omdat je vaak meer dat 1 dosis koopt van wat dan ook maar goed, als je je een beetje in kunt houden wellicht een optie.

Bovenaan