Wat is de grens?

Jeroen284

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Coke: ik weet dat het niet goed is voor je en dat het zeer verslavend is. Gebruik het nu een jaar en meestal 1-2 keer in de maand als ik op stap ga. Maar de laatste tijd wordt dit dus wel meer. Zoek ook meer redenen om op stap te gaan. En dus te gaan gebruiken. Laatste tijd sla ik er ook in door. Zoals nu: ben nu nog aan het gebruiken. Stel het teleurstellende moment hele tijd uit. Ook geen goede timing van mij want vandaag krijgt mijn beste vriendin ook nog te horen of ze behandelt kan worden voor haar lymfeklierkanker. Allemaal heftig dus. Dus ben bang dat als ik stop het allemaal veel word. Maar straks is het ook op en moet het wel. Maar na vandaag denk ik hoe ver ga ik nog? Wat zijn jullie ervaringen? Hoef echt niet helemaal te stoppen. Vind het zo af en toe wel fijn. Maar hoe laat ik het niet uit de hand lopen?

Liefs een meisje die dit ook nog eens onder invloed heeft getypt. Terwijl het al half 10 is. Kan er niets mooiers van maken.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Na mijn idee ben je excuses aan het verzinnen om het te gebruiken. Het is ook super chill spul. Maar ik vind dat je er gewoon vanaf moet blijven. Vraag aan jezelf of je dit echt wilt en zo ja, verslaafd. Zo nee, heb je nu je reden om ermee te stoppen en ergens anders op te focussen.

De grens ligt bij iedereen ergens anders. Maar ik denk dat als je steeds meer gaat gebruiken dat je een stijgende lijn ziet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Op den duur is volledig stoppen de beste oplossing. Ik denk dat je dat ook wel weet maar het liever (nog) niet wil horen. Natuurlijk is het lekker spul en het laat je je goed voelen. Let wel, als je eenmaal echt verslaafd bent, coke je niet meer dat lekkere gevoel geeft. Dan is het alleen de drang omdat je je zonder coke niet meer goed voelt. Ook ben je onder invloed natuurlijk niet de allerbeste steun voor je vriendin met haar kanker. Ik weet niet of je aan het verkeer deelneemt onder invloed? Dat kan ook nare gevolgen hebben hoor. Pas op, een coke verslaving heb je zo te pakken! Beter stop je nu ook al is dat moeilijk. Af en toe blijven gebruiken is na een (bijna?) verslaving voor velen niet mogelijk. Je wakkert steeds die drang weer aan. Het kan wel maar dan moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan. Heel erg sterk.

Jeroen284

Na mijn idee ben je excuses aan het verzinnen om het te gebruiken. Het is ook super chill spul. Maar ik vind dat je er gewoon vanaf moet blijven. Vraag aan jezelf of je dit echt wilt en zo ja, verslaafd. Zo nee, heb je nu je reden om ermee te stoppen en ergens anders op te focussen.

De grens ligt bij iedereen ergens anders. Maar ik denk dat als je steeds meer gaat gebruiken dat je een stijgende lijn ziet.
Je hebt ook gelijk hoor. Daarom zei ik ook dat ik vaak op stap wil om weer te kunnen gebruiken. Zou het nooit zomaar doen namelijk als ik alleen thuis op de bank zit. Maar helemaal stoppen is het beste, dat weet ik. Heb ook een goede baan die ik echt niet kwijt wil. Daar focus ik me vaak op. Maar in mn vrije dagen denk ik vaak wel even anders. Yolo. Uber lelijk woord maar dat is precies wat ik denk dan.

Onzeker1983

Newbie
Maar in mn vrije dagen denk ik vaak wel even anders. Yolo. Uber lelijk woord maar dat is precies wat ik denk dan.
Ik begrijp heel goed hoe je voelt erin. Op mijn werk en thuis situatie denk ik van. Slecht wat il gedaan heb. Ik heb het spul niet nodig. Maar als ik alleen ben of zo dan gaat het tekeer in mijn hoofd en dat is niet gezond eigenlijk. Op het moment heb ik dan ik doe het niet maar soms is het anders

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Op den duur is volledig stoppen de beste oplossing.
....
Af en toe blijven gebruiken is na een (bijna?) verslaving voor velen niet mogelijk. Je wakkert steeds die drang weer aan. Het kan wel maar dan moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan. Heel erg sterk.
Ik ben van mening dat als je echt van je verslaving af komt je juist af en toe zou moeten kunnen gebruiken. Zolang je jezelf hiermee niet vertrouwd en dus nooit meer gaat gebruiken ben je nog steeds verslaafd, want dan heeft de drug toch nog invloed op je leven. Dat gezegd hebbende is dit helaas niet voor veel mensen weggelegd.

Als je af en toe wilt blijven gebruiken is het heel belangrijk om regels voor jezelf op te stellen, denk aan niet vaker dan eens per x periode, enkel in weekend of wanneer je niks belangrijks hebt die dag en de dag erna bijvoorbeeld.

Die regels helpen je om direct controle op je gebruik te houden en helpen je ook om snel te kunnen zien wanneer je de regels breekt en op eens nieuwe regels hebt bedacht. Zo zie je snel wanneer het weer uit de hand loopt, zonder die regels vervagen je grenzen namelijk snel.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Als ik heb gebruikt en dan stop, dan krijg ik een week daarna weer heel veel zin, de week daarna nog steeds zin, maar al wel minder. De week daarna is de drang ver weg. En daarna denk ik, oh ik ben het spul wel de baas, ik kan het gerust nog eens gaan gebruiken. Pas na 3 maanden geheelonthouding is bij mij echt de coke uit mijn hoofd gezet en zit het niet meer in mijn 'mentale systeem'. Kan ik weer leven zoals voor dat ik ooit coke gebruikte. Hoewel de drempel om het nog eens te proberen voor altijd verlaagd blijft.

Jeroen284

Jeetje, meer dan anderhalf jaar geleden dit gepost. Mijn vriendin is helaas overleden.. mis haar enorm. Maar over de coke.. gebruik het helemaal niet vaak meer maar als ik het gebruik.. gebruik ik ook wel veel hoor. Vind het zo’n fijn gevoel op dat moment. Maar heb er eigenlijk alleen behoefte aan als ik drank op heb. Een ruig stapavondje zoals vanavond eindigt dan ook in coke en klaarwakker...

Bovenaan