Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Mijn seksuele geaardheid is:

• Hetero

Stemmen: 143 66,5%
  • Lesbisch

Stemmen: 4 1,9%
  • Homo

Stemmen: 13 6,0%
  • A-seksueel

Stemmen: 3 1,4%
  • Bi-seksueel

Stemmen: 34 15,8%
  • Panseksueel

Stemmen: 6 2,8%
  • Transgender (alles wat daar onder valt)

• pedofiel

• Ander, namlijk: (reageer hier onder)

Stemmen: 6 2,8%

• Totaal aantal stemmers
    215
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
L

Lid 153446

Gast
Ik zie er anders alleen maar meer hokjes bij komen. :tonguewink:
Yep.
Vind dat ook geen goeie zaak. Ook niet binnen 'mijn eigen' beweging zeg maar.

Ik snap best dat mensen van kleur en gender-queer folk zich daarbinnen ook nog niet genoeg welkom voelde.
Maar juist daar, heeft bijvoorbeeld de oorspronkelijke ontwerper van de Regenboog vlag juist alle ruimte voor gemaakt. En ik vind zo jammer dat dit ene mooie symbool nou ook weer uit elkaar is gevallen.

Alle kleuren van de regenboog, en daar vallen 'zelfs' :wink: verstokte hetero's onder:

"Baker saw the rainbow as a natural flag from the sky, so he adopted eight colors for the stripes, each color with its own meaning (hot pink for sex, red for life, orange for healing, yellow for sunlight, green for nature, turquoise for art, indigo for harmony, and violet for spirit)."

Bijlagen

• 512px-Gay_flag_8.svg.png
    512px-Gay_flag_8.svg.png
    717 bytes · Weergaven: 1

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Yep.
Vind dat ook geen goeie zaak. Ook niet binnen 'mijn eigen' beweging zeg maar.

Ik snap best dat mensen van kleur en gender-queer folk zich daarbinnen ook nog niet genoeg welkom voelde.
Maar juist daar, heeft bijvoorbeeld de oorspronkelijke ontwerper van de Regenboog vlag juist alle ruimte voor gemaakt. En ik vind zo jammer dat dit ene mooie symbool nou ook weer uit elkaar is gevallen.

Alle kleuren van de regenboog, en daar vallen 'zelfs' :wink: verstokte hetero's onder:

"Baker saw the rainbow as a natural flag from the sky, so he adopted eight colors for the stripes, each color with its own meaning (hot pink for sex, red for life, orange for healing, yellow for sunlight, green for nature, turquoise for art, indigo for harmony, and violet for spirit)."
Ik denk er eigenlijk precies zo over als @Die ene. Die LGBTQ movement legt juist nog meer de nadruk op de verschillen. Hebben we als mensheid nou echt zoiets nodig? Zijn we zo losgeraakt van de kern dat we niet gewoon naar elkaar kunnen kijken als mensen... (En imo nog beter, om ook dieren en al het andere leven te includeren: als 'spirit' of hoe je het ook wilt noemen, als het levende voelende wezen dat we zijn)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja. Nog wel.

Zover zijn we nog niet.
Zo te lezen is wat emancipatie-bewegingen willen bereiken bij jou niet nodig.

Maar het moet GVD wel eens uit zijn met achterstelling, haat, discriminatie etc.
Oké daar zit wat in.

Soms heb ik alleen het idee dat dat soort dingen meer verdeeldheid brengen dan minder. Kijk bijvoorbeeld ook naar BLM.

L

Lid 153446

Gast
Oké daar zit wat in.

Soms heb ik alleen het idee dat dat soort dingen meer verdeeldheid brengen dan minder. Kijk bijvoorbeeld ook naar BLM.

Met m'n Europese afkomst vind ik 't lastig om vanaf die zijlijn commentaar te geven op de Black Lives Matter beweging.

Dat gezegd hebbende:
Juist omdat ik als gay ook weet, dat een niet gay/bi zelf niet ervaart hoe het is om als afwijkend of minderwaardig te worden behandeld en gezien, kan ik me wel indenken dat mensen van kleur meer discriminatie mee-maken dan ik kan zien.

Ook de oplossing die zo een beweging wil bereiken, begint met het willen horen wat de problemen zijn die men echt ervaart.

En net zoals bij de homo-emancipatie beweging, vind ik verdeeldheid en een goed conflict prima als het enige alternatief is dat dingen maar hetzelfde blijven.

Rotjoch

Badass junkie
Ik denk dat de verdeeldheid en het hokjes denken wordt gevoed door lgbt. Homo zijn kan dat niet gewoon meer, nee je valt onder de lgbt. Ben je door de war over je geslacht? Je hoort bij de lgbt crew als genderqueer/genderfluid. Voel je je neutraal? Non binair. Misschien kunnen mensen soms beter met een psycholoog praten dan zich (laten) stoppen achter een naampje.

Ja een vrij ongenuanceerde en uitgesproken mening. Misschien is de mensheid zoals queer man zegt op het moment nog niet klaar om iedereen te accepteren zoals hij is/zich voelt. Maar ik denk ook dat het een stukje zelf acceptatie is. Wie ben ik, waar hoor ik bij. Je bent een persoon en je hoort overal bij. Jij bent wat de mensheid een mensheid maakt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met m'n Europese afkomst vind ik 't lastig om vanaf die zijlijn commentaar te geven op de Black Lives Matter beweging.

Dat gezegd hebbende:
Juist omdat ik als gay ook weet, dat een niet gay/bi zelf niet ervaart hoe het is om als afwijkend of minderwaardig te worden behandeld en gezien, kan ik me wel indenken dat mensen van kleur meer discriminatie mee-maken dan ik kan zien.

Ook de oplossing die zo een beweging wil bereiken, begint met het willen horen wat de problemen zijn die men echt ervaart.

En net zoals de homo-emancipatie beweging, vind ik verdeeldheid en een goed conflict prima als het enige alternatief is dat dingen maar hetzelfde blijven.
Daar kan ik inkomen waarom zo wordt gedacht. Tegelijk denk ik ook: strijd en verdeeldheid zal leiden tot meer strijd en verdeeldheid. Ik ben er niet van overtuigd dat het nodig of zelfs wenselijk is als soort tussenstap, voordat mensen er 'klaar' voor zijn om iedereen te accepteren zoals ze zijn. Als ons einddoel liefde, eenheid, verbondenheid is, moeten we daar imo ook beginnen. En dat lukt, door ons eerst te richten op onszelf: hou ik écht van mezelf, dan gaat liefde voor anderen - in welke vorm die ook verschijnen - ook vanzelf.

Slechts mijn opvatting natuurlijk.

L

Lid 153446

Gast
En dat lukt, door ons eerst te richten op onszelf: hou ik écht van mezelf, dan gaat liefde voor anderen ook vanzelf.
Daar begint het sowieso mee. Goed idee!

Daar kan ik inkomen waarom zo wordt gedacht. Tegelijk denk ik ook: strijd en verdeeldheid zal leiden tot meer strijd en verdeeldheid. Ik ben er niet van overtuigd dat het nodig of zelfs wenselijk is als soort tussenstap, voordat mensen er 'klaar' voor zijn om iedereen te accepteren zoals ze zijn.
Als het zonder conflict bereikt kan worden dan teken ik er ook voor.

Soms zijn idealen het wel waard om lawaai over te maken. Dat dan weer wel natuurlijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Soms zijn idealen het wel waard om lawaai over te maken. Dat dan weer wel natuurlijk.
Dat is waar. Het escaleert alleen zo makkelijk tot conflict en zelfs geweld wanneer het over dergelijke gevoelige onderwerpen gaat.

L

Lid 153446

Gast
Dat is waar. Het escaleert alleen zo makkelijk tot conflict en zelfs geweld wanneer het over dergelijke gevoelige onderwerpen gaat.

Klopt ook.
Maar ik heb het nieuws over de Black Lives Matter beweging gevolgd, en het terug-grijpen op geweld gebeurde hier altijd door de tegen-beweging.

Er zijn ook nog steeds gevallen van geweld tegen homo's, en het lijkt wel steeds meer dan bijv. 10 jaar geleden.

Dus.

Rotjoch

Badass junkie
Er zijn ook nog steeds gevallen van geweld tegen homo's, en het lijkt wel steeds meer dan bijv. 10 jaar geleden.

Dus.
Lijkt. 10 jaar geleden was niet iedereen zo bezig alles maar vast te moeten leggen. Dat stond nog een beetje aan het begin. Vroeger werden homo’s bij bosjes in elkaar geslagen of zelfs vermoord. Nu filmt elke gek als er ook maar een klein beetje spanning voordoet.

L

Lid 153446

Gast
Lijkt. 10 jaar geleden was niet iedereen zo bezig alles maar vast te moeten leggen. Dat stond nog een beetje aan het begin. Vroeger werden homo’s bij bosjes in elkaar geslagen of zelfs vermoord. Nu filmt elke gek als er ook maar een klein beetje spanning voordoet.

Fijn dat het minder is.
Het is ook heel fijn dat we geen heksen meer verbranden.
Afschaffing van martelen om bekentenissen af te dwingen is ook een enigszins aardig idee geweest.

Verwijzingen naar dat het vroeger nog veel erger was volstaan m.i. niet.

Rotjoch

Badass junkie
Fijn dat het minder is.
Het is ook heel fijn dat we geen heksen meer verbranden.
Afschaffing van martelen om bekentenissen af te dwingen is ook een enigszins aardig idee geweest.

Verwijzingen naar dat het vroeger nog veel erger was volstaan m.i. niet.
Je verwijst zelf naar 10 jaar geleden, ik ga daar enkel op in.

L

Lid 153446

Gast
Je verwijst zelf naar 10 jaar geleden, ik ga daar enkel op in.

Tien en twintig jaar geleden ervaarde ikzelf meer tolerantie en veiligheid op straat.
Ik hoor de laatste jaren ook meer-en-meer dat als mensen van kleur discriminatie aankaarten, of het COC vraagt om meer actie tegen poten-rammen dat deze twee groepen 'slachtoffergedrag' vertonen...
Wat me de omgekeerde wereld lijkt, als je daders van misdrijven benoemt.

Rotjoch

Badass junkie
Tien en twintig jaar geleden ervaarde ikzelf meer tolerantie en veiligheid op straat.
Ik hoor de laatste jaren ook meer-en-meer dat als mensen van kleur discriminatie aankaarten, of het COC vraagt om meer actie tegen poten-rammen dat deze twee groepen 'slachtoffergedrag' vertonen...
Wat me de omgekeerde wereld lijkt, als je daders van misdrijven benoemt.
Hmm ik heb juist het idee dat het anders is. Maar ik kan het zelf niet ervaren zoals jij. Om mij heen zie ik het wel meer geaccepteerd worden allemaal. Zelfs op mijn werk waar toch wel veel conservatieve tokkies aanwezig zijn 🥲

De Zeemeerman

Badass junkie
Hmm even kijken of ik nog wat leuke berichten heb gemist tijdens het klussen....

* leest oeverloze discussie even door, slaakt diepe zucht en gaat weer verder met hout zagen *

👋

Ik ben biseksueel als ik het "best passende hokje" zou kiezen. Ik zou mezelf eerder 85% gay noemen (lol). Ik val eerder/sneller/vaker op een man, vind ze ook seksueel errrrrrug aantrekkelijk. Ik kan verliefd/horny worden van/of wat dan ook worden op een vrouw, maar dat is toch anders. Mannenseks is niet te overtreffen.

Hêlêl ben Shaḥar

Experimenterende gebruiker
De categorieën zijn best beperkend.

Nadat ik alles gelezen heb hierover op deze website, wel even de vraag wat maakt volgens jullie pedofilie nou objectief een stoornis, en homoseksualiteit niet?

Laatst bewerkt:

Druktemaker

Badass junkie
Ik maak daar geen geheim van.

Het grappige is dat niemand me gelooft wanneer ik de waarheid vertel. :innocent:

Klinkt bekend

De Zandman

Badass junkie
Dat is nogal wat, om zoiets te zeggen!
Homoseksualiteit is GEEN STOORNIS en ook GEEN ZIEKTE!
Dat is pedofilie dus wél. Kinderen benaderen met iets, waartoe zij vanwege hun jeugdigheid helemaal niet aan toe zijn, en hetgeen een levenslang trauma oplevert. Nogal een verschil, nietwaar?!

Deze materie betreffende het onderwerp dat homofilie een ziekte zou zijn, waarvan je kunt genezen, zo zeggen sommigen, heb ik vaker gehoord van streng gelovigen, rooms katholieke mensen in casu, maar dit is absoluut geen ziekte, stoornis, of afwijking. Nee!
ik kan mijzelf dit niet voorstellen, een man als partner te hebben, c.q. willen, als hetero zijnde, maar ....dit is een uitspraak, die je als net New newby nogal een typerend profiel geeft.

Laatst bewerkt:

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Je moet maar zo denken, ik ben/was best hard wat ik heb geleerd is dat iedereen n mens is. ja je hebt zieke lui die je moet schieten dat ceker. Maar voor sommige dingen zijn een reden, en nee niet voor iets met kinderen doen ofs heb altijd gezegd alles mag bijvb maar niet met kinderen of zulke dingen nee.!!
Maar homo zijn is geen ziekte man en bi niet en bijvb trans of zoiets ook niet. Laat iedereen zijn wie die wilt zijn en plak er geen label om sommige kunnen dr echt van doordraaien maar voor de rest laat lekker gaan man hahaha.🤪😂

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
De categorieën zijn best beperkend.

Nadat ik alles gelezen heb hierover op deze website, wel even de vraag wat maakt volgens jullie pedofilie nou objectief een stoornis, en homoseksualiteit niet?
Heb je je account nou echt enkel gemaakt om hier ruzie en verdeeldheid te zaaien? Ik vind dit nogal een vreemde vraag om te stellen zo out of the blue…

Hêlêl ben Shaḥar

Experimenterende gebruiker
@De Dunne
Ik heb een paar toevoegingen :tongueout:

Sekse/geslacht
vrouw · intersekse · man
transseksualiteit

Genderidentiteit
androgynie
cisgender
genderqueer
queer