Wow, ik ben positief verrast door de merendeels zeer genuanceerde reacties. Dat bevestigt maar weer eens mijn beeld dat DF-ers gemiddeld een stuk meer open-minded zijn dan de gemiddelde Nederlander. Buiten DF om is een mening als die van Bas heel mainstream.
Tegen
@Bas wil ik alleen maar zeggen: het had ook jij kunnen zijn die deze gevoelens had. Of één van je kinderen. Wees voorzichtig met je oordeel over anderen. Mensen veroordelen of bedreigen enkel om hoe ze geboren zijn daar is nog nooit een maatschappij beter van geworden.
Ik denk dat als we die aangeboren geaardheid van de pedofiel juist niet veroordelen dat er dan behoorlijk meer zullen zijn die een en ander in praktijk zullen gaan brengen.
Waarom denk je dat? Seksueel misbruik blijft evenzeer strafbaar. Als mensen niet met een groot geheim hoeven te leven en zich gewoon geaccepteerd voelen om wie ze zijn, zullen ze een stuk gelukkiger in het leven staan en minder snel geneigd zijn dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Daarnaast, onder pedofielen zijn natuurlijk ook - helaas - mensen die wèl moeite hebben hun hele leven celibatair te leven. In de huidige maatschappij zullen deze personen het wel uit hun hoofd laten om hiervoor naar de hulpverlening te stappen. Wanneer hun geaardheid meer geaccepteerd wordt zal dat veel gemakkelijker zijn, en zou je hier dus gevallen van misbruik kunnen voorkomen.
Naar mijn mening slaan er hier een paar door qua politieke correctheid, maar goed.
Als 1% van de Nederlanders op kinderen valt zijn dat 170.000 mensen die doodongelukkig en in angst moeten leven. Misschien zijn het er wel veel meer. Niet omdat ze iets verkeerds doen, maar omdat ze gevoelens hebben waar ze niets aan kunnen veranderen. Ik zie het niet als politieke correctheid maar als een grondrecht dat iedereen geaccepteerd wordt om hoe hij of zij is in plaats van daarom uitgekotst te worden.
Het aantal zelfmoordpogingen onder homojongeren is zo'n 5x hoger als onder heterojongeren (cijfers van het COC). Hoe moet dit wel niet zijn onder pedojongeren? Want een pedofiel is niet een 40/50/60-plusser met een vadsig lijf die zich de hele dag achter een computerscherm zit af te trekken. Een pedofiel is net zo goed een jongere. Stel je eens voor dat je 14 jaar bent en dan al weet dat je je hele leven een groot geheim met je mee moet dragen, zelfs voor je eigen ouders, en door bijna de hele samenleving uitgekotst zal worden. Is het 'doorslaan' om dat graag anders te zien? Is het politiek correct om een hele bevolkingsgroep gewoon een fatsoenlijk leven te gunnen?