Wat is jouw drugs top 5 ??

Discussie in 'Drugs' gestart door Drugslover43, 17 aug 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Maar heb je het dan over het gevoel van psychedelica wanneer je het hebt genomen en de trip zijn normale gang gaat, of ook echt de (spaarzame) momenten van spirituele openbaring?

Ik zie euforie ook meer als plezier dan als geluk.

2. Johnny Snow

Johnny Snow Experimenterende gebruiker

Euforie gaat verder dan plezier of geluk, euforie is zowel lichamelijk als geestelijk een explosie die doorheen je lichaam giert, spiritualiteit heeft er niets mee te maken...

3. Mindless

Interessant hoe je daarover denkt. Volgens mij gaat er niets "verder" dan geluk/spiritualiteit (zelfde ding imo), maar onze definities zouden ook weleens niet goed overeen kunnen komen en ik heb maar beperkte ervaring met zeer euforische drugs.

Edit: Ik zie plezier/euforie als vibraties. En spiritualiteit als de herkenning en verkenning van dat waarin vibraties verschijnen (onszelf/bewustzijn).

Omdat het (imo) slechts vibraties/sensaties zijn, vroeg ik mij af hoe iemand de interesse in psychedelica (die volgens mij meer gericht zijn op het spirituele, de diepte) min of meer kan verliezen en meer interesse krijgt in de hardcore drugs. Meestal blijven psychedelica juist over bij mensen als de enige drugs die nog echt interessant zijn. Maar misschien zie jij dit helemaal anders?

4. Fool

Fool Badass junkie

De euforie van methamfetamine is echt een stuk intenser dan die van een goede trip, imo. :)

5. Mindless

Dan zit er dus toch niks anders op dan even wat scoren vandaag.

:wink:

Maar ik denk dat ik er een beter beeld bij heb nu. Met psychs heb ik ook orgasmische gevoelens door mijn hele lichaam ervaren. Soortemet explosieve lichamelijke rush. Zoiets dus, maar dan een stuk intenser.

Fool vindt dit leuk.
  6. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

Op 1: alcohol, maar niet als drug. Dus twijfel ik meteen of dat het hier wel juist staat :) Met 'niet als drug' bedoel ik de geneugten van een complex glas wijn, een intense single malt of een karakteristiek speciaal bier.

Dus laten we opnieuw beginnen:
    1. 4-FMP. Lees ook mijn tripreportje erover. Het combineert al het goede van coke, speed en xtc in behapbare mate. Althans, dat is mijn idee :blush: Je kan de wereld aan, je energiepeil piekt, je danst alsof de laatste keer is, je voelt je verliefd, iedereen is je vriend en toch blijf je helder genoeg. En nog geen negatieve bijwerken, katers of fallbacks gehad.
    2. speed. Ik moet denk ik goeie kwaliteit speed hebben, want ik voel nooit een kater, nooit een fallback, nooit misselijk. Ik krijg er energie van en ik wordt lichtjes euforisch/geil (schrappen wat niet past naargelang de setting) Voor een FOMO persoon als mezelf is dit ideaal. Ik kan er de leuke avonden en nachten langer mee laten duren, ik ondervind er de schadelijke impact van teveel alcohol minder door (en dan gaat het niet over dat magische glas wijn of single malt van hierboven, maar over pintjes/shotjes/sterke drank/... a gogo) en vermoeidheid is onbestaande
    3. xtc. Steeds met een half pilletje tegelijk (ik heb er van 200 en 220 mg) En nooit mixen met teveel alcohol in mijn geval. Een warm, verliefd en energiek gevoel. Liefst samen met de misses. Lovely nights! Beetje fallback tot 2 dagen erna wel soms. Ik wil al wel eens meer xtc nemen zonder uit te gaan; gewoon gezellig lekker in de zetel met z'n twee. En dan het lekker laten uitmonden in seks... Maar dat is dan weer niet aan de misses besteed. Jammer...
    4. LSD. Eerder toevallig ("hier, een paar zegeltjes, neem maar, ze zijn zo oud dat ze niks meer gaan doen vrees ik". Nou.....) en niet 100% kunnen van genieten maar de intensiteit van kleuren en beelden was zo overweldigend dat ik het nog eens wil doen in een meer gecontroleerde vorm. Zodat ik er echt van kan genieten; nu had ik geen idee wat mij overkwam :thinking: Als ik hier lees wat het allemaal kan oproepen, ben ik meer dan ooit nieuwsgierig :innocent:
    5. mdma kristallen. Idem als XTC, maar een beetje ambetanter wegens moeilijker te doseren. Daarom pas op de 5de plaats.

Laatst bewerkt: 11 dec 2017 om 12:59
  7. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Goed lijstje! Maar eeeh alcohol is wel degelijk een (hard)drug. (Ja ja daar komt ze weer zeuren.. :tonguewink:) En nog een van de slechtere ook bij regelmatig gebruik. Een magisch glas wijn of een malt zijn gewoon drugs. Ik weet wel dat er vaak anders tegenaan wordt gekeken hoor, doen er velen. Ik geniet soms van een jointje zoals jij een magisch wijntje drinkt. Maar dan gebruik ik toch echt drugs. :lolol::lolol:

8. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

:grin: Uiteraard heb je gelijk. Alcohol is een (hard) drug. Mee eens, daarom was ik er ook mee gestart op nr. 1. Maar voor mij, puur persoonlijk, is er een verschil in dat ene glas wijn waardoor mijn eten gewoon lekkerder gaat smaken en al de andere keren dat ik alcohol drink. Het gaat hem dan toch echt over de smaak bij dat glas wijn en niet over het effect dat ik ermee wil bekomen. Ik ben dan ook sommelier in bijberoep :blushing: dus ik moet dat ene glas wijn waarvan ik niet vind dat het drugs zijn met hand en tand verdedigen :tonguewink:

Roze olifant vindt dit leuk.
  9. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Dat verklaart je liefde voor alcohol! Leuk bijberoep hoor!

Pierre-Jean vindt dit leuk.
  10. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

Liefde voor wijn vooral. Voor de ambacht, de terroir, de geschiedenis, de smaaksensaties, de emoties.... Alcohol om de alcohol daar stap ik meer en meer vanaf. Dat zijn hard drugs hoor! ^_^

De Dunne en Kikemoes vinden dit leuk.
  11. Kikemoes

Kikemoes Experimenterende gebruiker

Hier in Frankrijk ook veel en verschillende wijnen, wel grappig om te proeven wat echt de goeie wijn is en de wat mindere

12. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

De echt goeie zijn kunst, de gewoon goeie zijn onmisbaar bij lekker eten en de gewone zijn drugs :yum:

Kikemoes vindt dit leuk.
  13. Kikemoes

Kikemoes Experimenterende gebruiker

Ik heb het zelf niet zo met de drank, maar soms wel een keertje lekker :)

14. Fool

Fool Badass junkie

Het is volgens mij hoog tijd dat jij de wat nieuwere (reacties op) 4-fa/4-fmp topics eens goed doorleest.
    Door een onderzoek naar drugsincidenten op Nederlandse feestjes denk ik eigenlijk dat dit zelfs de meest gevaarlijke drug uit je rij is, en dan tel ik de alcohol mee!

15. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

Ik ben dan nog geen bad ass junkie als jij maar lees ik nu goed dat je mij lichtjes en nogal neerbuigend veroordeelt voor het gebruik van en een - overigens zeer persoonlijke - positieve kijk op een bepaald soort drug? Op een drugsforum? No offense, maar sta me toe dat ietwat vreemd te vinden :)

16. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat Pierre-Jean bedoelt is niet dat hij niet snapt dat alcohol een harddrug is maar dat hij het om een andere reden gebruikt dan om het 'drugeffect'. Ik kan zelf een goede wijn ook enorm waarderen, maar ik vind dronken zijn totaal niet wenselijk. Ik drink dus ook zelden veel, het gaat mij vooral om de smaak en de effecten voorkom ik liever (al kan een beetje aangeschoten zijn voor een keertje best leuk zijn, hoor ^^). Dat maakt dan natuurlijk niet ineens dat je geen drug tot je neemt, maar je gebruikt het wel met een heel ander doel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind alcohol absoluut een harddrug (en een hele serieuze ook!), maar hierin verschilt alcohol wel van vele andere drugs, waarbij het per definitie om de effecten gaat. Maar misschien rook jij een joint ook wel puur om de smaaksensatie? Dat weet ik niet, daarvoor ben ik te weinig thuis in de cannabiswereld. :wink:

* Edit: ah zie nu dat hij dit zelf al had toegelicht, never mind. ^^ Voor mij geldt dus precies hetzelfde, haha.

Kikemoes en De Dunne vinden dit leuk.
  17. Pierre-Jean

Pierre-Jean Newbie

My point exactly! :)

Roze olifant vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Wat jouw drugs
  1. BasvanHoven
    Reacties:
    25
    Weergaven:
    1.143