Ik was 8 of 9 jaar oud of toen mijn oudere broer thuiskwam met deze plaat. Maakte veel indruk, vond sommige afbeeldingen in de lp angstaanjagend herinner ik me nog. Uitgebracht in 1978 volgens mij. De muziek is nog steeds goed.
I feel you.Het nummer dat bij mij onlosmakelijk is verbonden met MDMA is toch wel deze:
Ik had dat optreden heel graag willen zien. Wist niet eens dat het heeft plaatsgevonden..Mijn ouders hadden die plaat ook. Hij is naar een neef gegaan. Één van de nummers was in de jaren '80 (?) nog een hit.
Later, bij mijn overleden vriend heb ik een dvd gedraaid van een film opname van het hele stuk gespeeld door een orkest in een concertzaal/theater, waar de dochter van de componist ook aan mee deed.
Mijn vriend (geboren in 1940) zei dat er zoveel herhalingen in de muziek zaten dat het haast ontoelaatbaar was.
Ik had dat optreden heel graag willen zien. Wist niet eens dat het heeft plaatsgevonden..
interessante opmerking over die herhalingen. Begrijp denk ik wel wat je vriend bedoelt maar dan moet ik de hele plaat weer eens aandachtig beluisteren.
Ik dacht al dat je die geluidjes bedoelde. Mee eens hoor al stoorde het mij iets minder.Die thema's en die geluidjes zijn héél mooi, maar ze worden me nét iets te vaak herhaald.
Wie-oeh! Whoehoe! Whoehoe!