Wat luister je nu?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Damn awesome!

Vind dat altijd zo knap die one-man bands... Alsof 1 instrument tegelijk nog niet lastig genoeg is...

Maar precies, het spreekt iets ancients aan. Ik was nooit zo erg van de Folk muziek met een paar uitzonderingen qua nummers, maar heb dit jaar Heilung leren kennen. Ken je die? Germaanse/Scandinavische folk rock. Daar werd ik zo door geraakt. Maar ik moet eerlijk zijn: The Hu is imo van een ander kaliber. Hun muziek gaat recht naar mijn hart. Ik hou zo enorm van hun range: van de meest gevoelige ballads (vrouwelijke energie), naar de meest bad-ass "jij komt ruzie zoeken? Wij stampen je leger plat" battle muziek (mannelijke energie). Met soms ook elementen van elkaar in sommige nummers. I love it!

En ik ben geen gewelddadig iemand. Maar het spreekt me mede juist zo aan dat The Hu die ultra-mannelijke agressieve kant heeft. Dit zal waarschijnlijk in deze tijd voor velen controversieel zijn, maar ik denk dat dit een gezonde uiting van die energie is. Niet het platstampen van legers en afbranden van steden (zoals Genghis Khan deed), maar het erkennen en voelen van die energie die daar achter schuilt en óók in ons mensen (en met name mannen) zit.

Daarnaast zijn het ook echt podiumbeesten. Ze zijn goed live, heb ze afgelopen jaar gezien. En daarnaast is het voor hun normaal om show na show te geven.

Afgelopen EU tour hadden ze 28 optredens in iets van 40 dagen ofzo.

Toen ik van de zomer op vakantie was, zat er iemand op een pleintje zo'n Mongools instrument te spelen. Dus ik grapte nog naar m'n broertje: volgens mij is ie van The Hu, zijn ze in de buurt met de tour en hebben ze een vrije dag. Dus hij gaat op z'n vrije dag hier op het pleintje spelen 😂

Je moet het maar kunnen hoor. Zoveel shows en dan elke show knallen.

Ik ken heilung wel van naam, net even het e.e.a. geluisterd. Dit nummer lijkt wel of ze een soort Sutra opdragen haha

Hier een mooie uitvoering van de hartsoetra.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarnaast zijn het ook echt podiumbeesten. Ze zijn goed live, heb ze afgelopen jaar gezien. En daarnaast is het voor hun normaal om show na show te geven.

Afgelopen EU tour hadden ze 28 optredens in iets van 40 dagen ofzo.

Toen ik van de zomer op vakantie was, zat er iemand op een pleintje zo'n Mongools instrument te spelen. Dus ik grapte nog naar m'n broertje: volgens mij is ie van The Hu, zijn ze in de buurt met de tour en hebben ze een vrije dag. Dus hij gaat op z'n vrije dag hier op het pleintje spelen 😂

Je moet het maar kunnen hoor. Zoveel shows en dan elke show knallen.
Super vet dat je ze life hebt gezien!

Ja dat is wel intens zoveel optredens...

Ik ken heilung wel van naam, net even het e.e.a. geluisterd. Dit nummer lijkt wel of ze een soort Sutra opdragen haha

Dit lied gaat over alle namen van de Alvader (Odin/Wodan).

Hier een mooie uitvoering van de hartsoetra.

Hee ja ik hoor de gelijkenis. Wel een ander doel denk ik. Al heeft Heilung ook muziek bedoeld voor genezing (ik bedoel, de band heet letterlijk heling). Bijvoorbeeld deze healing chant:

Hypnotisch/trance achtig :)

Maar dunno... Ben nu op het moment veel meer weg van The Hu.

Dirkdirk

DF-koning
Kent iemand het deuntje van
Hansje pansje kevertje,
die klom eens op een hek.
Neer viel de regen,
die spoelde alles weg.
of in het Engels
The Itsy Bitsy spider,
went up the water spout.
Down came the rain,
and washed the spider out.
Dat is van Chopin Nocturne op 20. Namelijk exact dit stuk.
Schermafbeelding 2023-12-15 170112.png

En het klinkt zo.

Dirkdirk

DF-koning
Laat me even Google-en DuckDuckGo-en...

Was Shelob er niet al voor Sauron?
Tolkien komt uit 1982. En ik snap niet waarom je deze legende erbij haalt wanneer ik het ontstaan van een beroemd melodietje van een kinderversje benoem. BTW, Sauron is verslagen toch? Iet's met een Ring, en een hele harde reet van het lange bioscoopzitten (wat het meer dan waard was).

Trouwens, LOTR, prachtige muziek. Dat nummer van The Shire, perfectie.

Casrus

DF-koning
Tolkien komt uit 1982.

1892, Bloemfontein, Oranje Vrijstaat.

En ik snap niet waarom je deze legende erbij haalt wanneer ik het ontstaan van een beroemd melodietje van een kinderversje benoem.

D'r zit ook een hele vette spin in LOTR, een paar in De Hobbit en een nog afzichtelijk grotere in de Silmarillion. (en één in de onderbroek van Mijnheer de Uil, maar dat heeft nóg minder met Chopin te maken dan Tolkien).

BTW, Sauron is verslagen toch? Iet's met een Ring, en een hele harde reet van het lange bioscoopzitten (wat het meer dan waard was).

Het Kwaad keert áltijd terug.

Dirkdirk

DF-koning
D'r zit ook een hele vette spin in LOTR, een paar in De Hobbit en een nog afzichtelijk grotere in de Silmarillion.
Interessant, ik heb Tolkien altijd heel hoog zitten en vind zijn fantasie en diepgaandheid van zijn werelden bijna bovenaards te noemen.
(en één in de onderbroek van Mijnheer de Uil, maar dat heeft nóg minder met Chopin te maken dan Tolkien).
Wat blijf je toch ook een apart mannetje 😅 never leave is Casrus. Soms zeg je geniale dingen.

Even een draai terug naar de silmarillion. Lag het nou aan mij of is daar bijna niet doorheen te komen? Ik ben niet slim, pretendeer ik ook niet, maar dat is taaie kost, for god sake. Ik heb de hele oude druk uit geloof 1967, kan dat kloppen?

Harry Potter is leuk, GOT is gaaf en Breaking Bad was mijn favoriete serie, maar er gaat niks boven de extended version delen 1,2 en 3 in de bioscoop te zien nadat je ze gelezen hebt.

“My friends… you bow to no one”.
Knielt samen met alle honderden anderen.
Kippenvel.

Bovenaan