LucidLucy
Verslaafde in herstel
Damn awesome!
Vind dat altijd zo knap die one-man bands... Alsof 1 instrument tegelijk nog niet lastig genoeg is...
Maar precies, het spreekt iets ancients aan. Ik was nooit zo erg van de Folk muziek met een paar uitzonderingen qua nummers, maar heb dit jaar Heilung leren kennen. Ken je die? Germaanse/Scandinavische folk rock. Daar werd ik zo door geraakt. Maar ik moet eerlijk zijn: The Hu is imo van een ander kaliber. Hun muziek gaat recht naar mijn hart. Ik hou zo enorm van hun range: van de meest gevoelige ballads (vrouwelijke energie), naar de meest bad-ass "jij komt ruzie zoeken? Wij stampen je leger plat" battle muziek (mannelijke energie). Met soms ook elementen van elkaar in sommige nummers. I love it!
En ik ben geen gewelddadig iemand. Maar het spreekt me mede juist zo aan dat The Hu die ultra-mannelijke agressieve kant heeft. Dit zal waarschijnlijk in deze tijd voor velen controversieel zijn, maar ik denk dat dit een gezonde uiting van die energie is. Niet het platstampen van legers en afbranden van steden (zoals Genghis Khan deed), maar het erkennen en voelen van die energie die daar achter schuilt en óók in ons mensen (en met name mannen) zit.
Daarnaast zijn het ook echt podiumbeesten. Ze zijn goed live, heb ze afgelopen jaar gezien. En daarnaast is het voor hun normaal om show na show te geven.
Afgelopen EU tour hadden ze 28 optredens in iets van 40 dagen ofzo.
Toen ik van de zomer op vakantie was, zat er iemand op een pleintje zo'n Mongools instrument te spelen. Dus ik grapte nog naar m'n broertje: volgens mij is ie van The Hu, zijn ze in de buurt met de tour en hebben ze een vrije dag. Dus hij gaat op z'n vrije dag hier op het pleintje spelen 😂
Je moet het maar kunnen hoor. Zoveel shows en dan elke show knallen.
Ik ken heilung wel van naam, net even het e.e.a. geluisterd. Dit nummer lijkt wel of ze een soort Sutra opdragen haha
Hier een mooie uitvoering van de hartsoetra.
Laatst bewerkt: