Wat luister je nu?

Deadwing

Wijs gebruiker
Ja, Nirvana is de minste van die bands.
De enige van de vier bekendste Grunge bands die ik live heb gezien is Alice In Chains. Was in 1993 in Ahoy. Lane Staley was knetterstoned of toeterzat en gooide een fles in het publiek. En toch was het een goed concert. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen zo van de kaart kunnen zijn en toch nog goed kunnen spelen.

Deadwing

Wijs gebruiker
Toen we op de middelbare school zaten en we gingen op schoolreisje vroeg de chauffeur of we muziek hadden die we wilden draaien. Ik had een bandje van Nirvana bij me. Toen ik het aanbood zei de chauffeur, "Dat draai je thuis maar."
Nirvana Unplugged bij MTV vond ik dan weer heel erg goed. Maar Alice In Chains zonder elektriek was nog beter.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als ze nog had geleefd zou ze nu 82 jaar zijn.
Ze is in mijn geboorte jaar op der 27e (ja die beruchte 27-club) dood gevonden na overdosis heroïne.
Als dat niet zo was gegaan had ik der nog live kunnen zien.
Vanaf mijn 16e mocht ik al naar veel concerten (met legaal peuken roken en zuipen als een bouwvakker)
zou zij 43 geweest zijn en vást nog wel aan de top staan.

Die stem he... En de teksten..

I
L
O
V
E
J
A
N
I
S

🎼🎵🎤🎧🎶

Casrus

DF-koning
Jazeker. Want Kurt Cobain was toch wel een bijzonder iemand.
Eddie Vedder heb ik (hoewel een goede zanger) toch altijd meer een aansteller gevonden. Dat was Cobain niet denk ik.

Het was ook de plaats, de generatie en het muzikanten milieu.

Het was wél beter dan het meeste andere op tv/de radio, maar indertijd wisten we ook dat de muziek die eerder gekomen was meestal beter was dan wat wij in de jaren '90 beluisterden.

OT:

Deadwing

Wijs gebruiker
Het was ook de plaats, de generatie en het muzikanten milieu.

Het was wél beter dan het meeste andere op tv/de radio, maar indertijd wisten we ook dat de muziek die eerder gekomen was meestal beter was dan wat wij in de jaren '90 beluisterden.

OT:

Klopt.

Veel muziek uit de jaren 60 en 70 was zeker beter dan wat we in de jaren 90 hoorden.

Lemmy

Badass junkie
De enige van de vier bekendste Grunge bands die ik live heb gezien is Alice In Chains. Was in 1993 in Ahoy. Lane Staley was knetterstoned of toeterzat en gooide een fles in het publiek. En toch was het een goed concert. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen zo van de kaart kunnen zijn en toch nog goed kunnen spelen.

De eerste plaat van Cantrell vind ik ook goed. Al die daarna niet zo, ook niet de laatste nieuwe. Robert Trujillo speelt ook mee op Degradation Trip, iets wat ik pas ben te weten gekomen nadat hij bij Metallica kwam.

AIC met die nieuwe zanger doet me helemaal niks.

Deadwing

Wijs gebruiker
De eerste plaat van Cantrell vind ik ook goed. Al die daarna niet zo, ook niet de laatste nieuwe. Robert Trujillo speelt ook mee op Degradation Trip, iets wat ik pas ben te weten gekomen nadat hij bij Metallica kwam.

AIC met die nieuwe zanger doet me helemaal niks.
Mee eens. AIC zonder Lane is gewoon niet erg goed. Muziek blijft niet hangen zoals van Dirt en Jar of Flies bijvoorbeeld.

je moeder

Wijs gebruiker
Jazeker. Want Kurt Cobain was toch wel een bijzonder iemand.
Eddie Vedder heb ik (hoewel een goede zanger) toch altijd meer een aansteller gevonden. Dat was Cobain niet denk ik.
Waarom vind je Eddy Vedder een aansteller dan?
Veel muziek uit de jaren 60 en 70 was zeker beter dan wat we in de jaren 90 hoorden.
Is dat niet omdat je bent opgegroeid in die tijd met die muziek?
Want ik vind juist dat veel hele goeie albums juist in de jaren 90 zijn geproduceerd. En dat er sinds het millennium steeds minder goeie muziek meer word uitgebracht.

Maar dat schijnt niet aan de muziek te liggen maar aan het ouder worden, want dan kun je moeilijker aan nieuwe muziek wennen.

Casrus

DF-koning
Waarom vind je Eddy Vedder een aansteller dan?

Is dat niet omdat je bent opgegroeid in die tijd met die muziek?
Want ik vind juist dat veel hele goeie albums juist in de jaren 90 zijn geproduceerd. En dat er sinds het millennium steeds minder goeie muziek meer word uitgebracht.

Maar dat schijnt niet aan de muziek te liggen maar aan het ouder worden, want dan kun je moeilijker aan nieuwe muziek wennen.

Ben ervan overtuigd dat dit grotendeels niet klopt.

Er is een documentaire over Rainbow - Bar & Grill
(Sunset Boulevard) en op een gegeven moment hebben ze het over de hoeveelheid hits en sterren en legendarische albums de interviewer kon noemen tussen 1960 - 1990 en tussen 1990 - 2020...*

Die eerste dertig jaar waren veel belangrijker.

We leven in een tijd waarin zelfs House DJ's precorded sets afspelen.

*). Of zoiets...

Laatst bewerkt:

je moeder

Wijs gebruiker
Ben ervan overtuigd dat dit grotendeels niet klopt.

Er is een documentaire over Rainbow - Bar & Grill
(Sunset Boulevard) en op een gegeven moment hebben ze het over de hoeveelheid hits en sterren en legendarische albums de interviewer kon noemen tussen 1960 - 1990 en tussen 1990 - 2020...*

Die eerste dertig jaar waren veel belangrijker.

Ik heb in iedergeval geen verstand van muziek, want van de beste albums in de top 50, daarvan zeggen de meeste albums mij helemaal niks.

Een poos terug had ik nog geprobeerd om er een paar te luisteren maar het blijft nikszeggend omdat het niet lekker in het gehoor ligt .Janis Joplin, FleetwoodMac, aretha Franklin, Prince enz. Misschien moet ik er eens naar luisteren als ik lsd heb gehad…

Wat mij het meest opvalt aan die lijst is dat de Beatles er heel vaak in voor komen. En ik vind het opvallend dat Nirvana met Nevermind op nr6 staat. Vergeleken met de rest is die nog heel jong.

je moeder

Wijs gebruiker
We leven in een tijd waarin zelfs House DJ's precorded sets afspelen.

Ligt dat aan de muziek die tegenwoordig uitgebracht word dan? Of heeft dat een andere oorzaak?

Ik erger me dood aan hoe die DJ’s tegenwoordig in het middelpunt staan en dat ze “mee feesten” Volgensmij verpest je daar de hele sfeer mee omdat de muziek in het middelpunt moet staan.

Casrus

DF-koning
Ligt dat aan de muziek die tegenwoordig uitgebracht word dan? Of heeft dat een andere oorzaak?

Een traditionele band kan live hun eigen nummers spelen.

Als je niet eens die dertig handelingen uitvoert die nodig zijn om platen/files live te mixen, speel je dan, of speel je dan af?

Ik erger me dood aan hoe die DJ’s tegenwoordig in het middelpunt staan en dat ze “mee feesten” Volgensmij verpest je daar de hele sfeer mee omdat de muziek in het middelpunt moet staan.

Heb er geen oordeel over.

Maar mijn Vlaamse vriend kijkt en luistert dat soort sets ook.

OT: BLØF - Zaterdag

je moeder

Wijs gebruiker
Als je niet eens die dertig handelingen uitvoert die nodig zijn om platen/files live te mixen, speel je dan, of speel je dan af?
Dat is het grootste verschil denk ik, dat er tegenwoordig niet echt meer word gemixed.

speel je dan, of speel je dan af?
Ik weet niet hoe dat dan heet. Maar dan maakt het feitelijk weinig meer uit wie er op play drukt.

Maar mijn Vlaamse vriend kijkt en luistert dat soort sets ook.
Welke stijl?

Zeehond

Badass junkie
Eens!
Afgelopen week nog op TML Winter gezien. Vooral in house genre en ik noem het ‘MainStage muziek’ irriteer ik me aan dj’s die door microfoons schreeuwen.
Publiek op MainStage: vooral veel alcohol, veel te druk en geen chille sfeer. Soms zelfs grimmig.

Ben meerdere keren naar de Cage gegaan en bij techno en hard techno stond de muziek centraal en waren de dj’s daar mee bezig en niet met een microfoon, zoals het hoort.

Stratora

Bewuste gebruiker

Daar ga ik in mee.
Vind het ook storend als er zo’n soort van opnaaier bij is die continue “make some noise, put those hands up, etc” staat te blerren.
Gewoon dikke vette muziek, lichtshows en neem het publiek mee ipv dat geleuter.

Lemmy

Badass junkie
Het laatste nummer op de laatste repetitie één dag voor zijn dood. Of hij fysiek in staat was geweest om al die concerten te spelen... ik durf het te betwijfelen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan