Wat luister je nu?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Memories... Ik was daar bij. Tevens mijn laatste grote festival eigenlijk. Toen Awakening nog in Spaarnwoude/Houtrak was ging ik altijd. (net als naar Dancy Valley, is ook daar) Hilvarenbeek is ver en ken niemand om te crashen daar in de buurt.

Ik was daar met een een klein groepje maar mijn eeeeeh toenmalige bij-vrouw/scharrel (lange tijd al) en ik hadden ons al vrij snel van hen afgezonderd. Lekker zij en ikke saampies, aan de X en wiet. Ze zeggen vaak dat de 1E keer X het mooiste is. NOPE mijn 2e keer juist EN hier!!!
OMG, de foto's en videootjes die we gemaakt hebben....

(word het in ene zo warm hier of krijg ik een opvlieger..? :yum:😻👩‍❤️‍👩😍😛😋:heartexcla:💦🔥🔥🔥)

Deadwing

Wijs gebruiker
Het laatste nummer op de laatste repetitie één dag voor zijn dood. Of hij fysiek in staat was geweest om al die concerten te spelen... ik durf het te betwijfelen.

Ik heb hem live in de Arena in Amsterdam gezien in 1996. Heel eerlijk gezegd, totaal mijn muziek niet maar ik ging soms graag met vrienden naar een concert. En het maakte veel indruk. Prince had ik in 1987 in Ahoy gezien tijdens de ‘ Sign of the Times ‘ tour. De muziek van Prince heeft me altijd meer aangesproken. Nog steeds.

Beide top artiesten zijn zo tragisch aan hun eind gekomen en zo jong nog..Ik ben ook wel blij dat ik ze live gezien heb.

Wel hadden we toen het vermoeden dat MJ niet live zong, of in ieder geval niet elke song. Ik herinner me dat in recensies dezelfde vraag hierover werd gesteld..Dat verbaasde ons nogal.

Laatst bewerkt:

Deadwing

Wijs gebruiker
Waarom vind je Eddy Vedder een aansteller dan?
Hij deed altijd of hij zo begaan was met zijn fans. Kwam op mij nogal gemaakt over. Iemand als Kurt Cobain was dat volgens mij veel meer. Ik heb bijv ooit over Cobain eens gelezen dat hij altijd brieven van fans beantwoordde. Daar was hij uren mee bezig. Voor zover ik weet heeft hij daar nooit iets over gezegd.

Ik vind Eddy Vedder een goede zanger hoor maar verder heb ik weinig met hem op.

Deadwing

Wijs gebruiker

Memories... Ik was daar bij. Tevens mijn laatste grote festival eigenlijk. Toen Awakening nog in Spaarnwoude/Houtrak was ging ik altijd. (net als naar Dancy Valley, is ook daar) Hilvarenbeek is ver en ken niemand om te crashen daar in de buurt.

Ik was daar met een een klein groepje maar mijn eeeeeh toenmalige bij-vrouw/scharrel (lange tijd al) en ik hadden ons al vrij snel van hen afgezonderd. Lekker zij en ikke saampies, aan de X en wiet. Ze zeggen vaak dat de 1E keer X het mooiste is. NOPE mijn 2e keer juist EN hier!!!
OMG, de foto's en videootjes die we gemaakt hebben....

(word het in ene zo warm hier of krijg ik een opvlieger..? :yum:😻👩‍❤️‍👩😍😛😋:heartexcla:💦🔥🔥🔥)
Ik heb weinig met dit soort muziek maar ik lees graag over de goede herinneringen van mensen tijdens optredens. Vooral festivals. Ik heb zelf ook oneindig veel goede herinneringen aan de meeste concerten die ik heb bezocht.

De Zandman

DF-koning
Michael Jackson was in mijn ogen een echte virtuoos.
Wat een performer!
Ik vond zijn muziek over het algemeen zeer goed.
Ik vind het echt jammer dat hij er niet meer is!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb een (voor mij nieuwe) tweedehands versterker gekocht, waarmee ik (voor mij) nieuwe speakers eindelijk kan uitproberen. Dus ik ben allerlei verschillende soorten muziek aan het uitproberen.

Ik moest heel hard lachen omdat ik overschakelde van Killing In The Name Of van Rage Against The Machine, naar Sinds een Dag of 2 van Doe Maar.
Best een contrast zeg maar 😂

Verder stonden op het lijstje:
Donald Fagan - The Nightfly
Cosmosis - Fumbling for the Funky Frequency
Concertgebouworkest - Bernard Haitink - I. Feirlich, misterioso
Buena Vista Social Club - Chan Chan
Ott - A Gentle Place By Birth Is You / Harwell Dekatron
Queen - The Greatest Hits (hele album)
Tina Turner - Nutbush City Limits (90s house version)

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
studio album versie van nr "Ball and Chain van Janis Joplin.

Nu de live versie van hetzelfde nr. (met beeld)

Wat een stem he. Zo authentiek hoor je ze heden nog zelden.

:redheart:

Deadwing

Wijs gebruiker

Iedereen kent en heeft het altijd over Venus wanneer Shocking Blue vernoemd wordt, maar ze hebben een aantal betere nummers gemaakt. En dit nummer is zelfs voor Venus uitgebracht.

Zelfs Nirvana heeft een nummer van ze gecoverd.

Bovenaan