Wat luister je nu?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik vind Opeth ook echt geen slechte band ofzo, dat er 'grr' bij staat wil niet zegge dat ik dat wel vind. xP Tis gewoon dat een hoop mensen zich genoodzaakt voelen om me te 'verbeteren' terwijl ik toch zeker wel weet waar ik 't over heb. xD

afraidtech, ja man. Otep is echt typisch zo'n vrouwke waar ik bang voor zou zijn ouwe. Dat wil ik gewoon nie tege me hebbe screeuwen. gozers kunne grunten wat ze wille, maar dan wijs ik ze richting het nummer Battle Ready van Otep. De eerste keer dat ik het stuk hoorde waar de mannen 'BATTLE READY' grunten/schreeuwen en Otep er gewoon lekker overheen blaft alsof 't niks is, dat was zo grappig.

Maar nog ff om op Opeth terrug te komen, geen slechte band, maar niet mijn band. =) Otep is sowiezo nog 1 van de weinige metal bands die ik luister, tis voornamelijk electronische takkeherrie dat er hier geluisterd wordt. ;>

afraidtech

Bewuste gebruiker
metal is er bij mij inmiddels ook wel af... heb het wel gezien.

hiero is het nu darkwave/industrial/(duitse) ebm /cyber en heel af en toe als ik in de stemming ben miniml. en uiteraard de oude rock uit de goede jaren :grin:

Deranged

Badass junkie

Elohtibbar

Badass junkie
Ik luister ook bijna geen metal meer, met uitzondering van wat oude Metallica en de band die toch voor altijd m'n hart heeft gestolen: Opeth. Visies op muziek verschillen natuurlijk, maar als ik het één ding niet vind is het toch wel muziek zonder gevoel. :) Het is eigenlijk de enige muziek waarbij ik me niet erger aan grunten, en ik hou zoveel van de stem van Michael, ook in de akoestische nummers! Luister maar eens naar Face of Melinda, no way dat daar geen emotie in te bekennen is... :hearteyes:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qV1Fe9de0dA&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qV1Fe9de0dA&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
Ik luister ook bijna geen metal meer, met uitzondering van wat oude Metallica en de band die toch voor altijd m'n hart heeft gestolen: Opeth. Visies op muziek verschillen natuurlijk, maar als ik het één ding niet vind is het toch wel muziek zonder gevoel. :) Het is eigenlijk de enige muziek waarbij ik me niet erger aan grunten, en ik hou zoveel van de stem van Michael, ook in de akoestische nummers! Luister maar eens naar Face of Melinda, no way dat daar geen emotie in te bekennen is... :hearteyes:

Dat is lache genoeg bijna hetzelfde als ik over Otep denk. Die meid grunt, screamed, zingt en rapped op een poetische manier, ze is trouwns ook poeet. Verder kan ze die uiteenlopende vormen van 'zang' goed combineren. Iets wat niet al te makkelijk is, over gaan van een grunt naar een rap lijkt me niet iets simpels dat iedereen zo kan leren. De tekste spreken mij ook nogal aan. Ook in emotionele zin, meerendeel rage. >;p Het mooiste aan Otep vind ik het politieke stuk welke in meerendeel van de nummers in een of meerdere passages aan bod komt. Welke vooral duidelijk een sterk anti-capitalistisch tintje hebben. Alleen het bekijken van de clip Warhead zegt al genoeg.

Ik moet helaas wel zegge dat ik niet zo gek ben op Metallica. De reden weet ik niet zeker, maar ik vind dat het geluid van de band te nu-metal is vergeleken met wat 't hoort te zijn.. goeie ouwe heavy metal a la Megadeth. Dave Mustain's band nadat hij uit Metallica, welke hij opgericht had, werd geflikkerd. Veder geen slechte band hoor, Metallica, maar net zoals Opeth niet mijn ding. =)

EDIT:
Ohja, ik luister atm Co2 Soundsystem - Cartoon liveset
/EDIT

Elohtibbar

Badass junkie
TeKNoZem zei:
Rabbithole zei:

Dat is lache genoeg bijna hetzelfde als ik over Otep denk. Die meid grunt, screamed, zingt en rapped op een poetische manier, ze is trouwns ook poeet. Verder kan ze die uiteenlopende vormen van 'zang' goed combineren. Iets wat niet al te makkelijk is, over gaan van een grunt naar een rap lijkt me niet iets simpels dat iedereen zo kan leren. De tekste spreken mij ook nogal aan. Ook in emotionele zin, meerendeel rage. >;p Het mooiste aan Otep vind ik het politieke stuk welke in meerendeel van de nummers in een of meerdere passages aan bod komt. Welke vooral duidelijk een sterk anti-capitalistisch tintje hebben. Alleen het bekijken van de clip Warhead zegt al genoeg.

Ik moet helaas wel zegge dat ik niet zo gek ben op Metallica. De reden weet ik niet zeker, maar ik vind dat het geluid van de band te nu-metal is vergeleken met wat 't hoort te zijn.. goeie ouwe heavy metal a la Megadeth. Dave Mustain's band nadat hij uit Metallica, welke hij opgericht had, werd geflikkerd. Veder geen slechte band hoor, Metallica, maar net zoals Opeth niet mijn ding. =)

EDIT:
Ohja, ik luister atm Co2 Soundsystem - Cartoon liveset
/EDIT

Daarom luister ik alleen naar oude nummers van Metallica, vind hun nieuwere albums met de nu-metal sound vreselijk. Megadeth luister ik ook trouwens, The Killing Road! :hearteyes: Misschien maar eens naar Otep luisteren dan, wellicht vind ik het wat. De teksten van Opeth zijn in ieder geval ook lyrisch poëtisch. :hearteyes:

Oom Klaas

Badass junkie
Opeth is goed alleen iedere keer jammer van dat gegrunt,
'k ga toch ook niet het geluid van diaree opnemen en gebruiken.
Maar de band is wel top.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
Daarom luister ik alleen naar oude nummers van Metallica, vind hun nieuwere albums met de nu-metal sound vreselijk. Megadeth luister ik ook trouwens, The Killing Road! :hearteyes: Misschien maar eens naar Otep luisteren dan, wellicht vind ik het wat. De teksten van Opeth zijn in ieder geval ook lyrisch poëtisch. :hearteyes:

Kijk, dan zijn we 't daar iig over eens. =p Ik ga er meestal van uit dat wanneer iemand Metallica opnoemd de nu-metal troep bedoeld, slecht, ik weet 't, maar er zijn er zo weinig die de ouwe Metallica kennen vergeleken met de grote groep fans van hun nieuwe toellie.

En jaaa! the Killing Road is een geweldig nummer! M'n favo's blijven toch altijd Sweating Bullets (Moet ik minimaal 1 keer luistere als ik pep op heb, ongeacht waar ik ben), Return to Hangar, Rust in Peace...Polaris en, zoals net al genoemd, the Killing road. =)

Otep heeft dacht ik begin deze maand een nieuw album uitgebracht. Tis echt weer een typisch staaltje Otep. Gewoon ff de discografie zoeke ofzo. denk dat 't wel een band voor jou is. =p

Oom Klaas zei:
Opeth is goed alleen iedere keer jammer van dat gegrunt,
'k ga toch ook niet het geluid van diaree opnemen en gebruiken.
Maar de band is wel top.

Haha, ieder z'n ding. Ik vind grunten niet altijd nodig, maar bij sommige bands zou ik niks liever horen. Bovendien ligt 't imo vaak aan het thema van het nummer, en het imago van de band.

Carlitos

Badass junkie
Ben niet zo van de hardcore maar zoals ik me nu voel klinkt dit lekker ;

Dj D Vs Dj Piwi - Destiny

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LU7a9wPzovc&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LU7a9wPzovc&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Lauu zei:
Cypress Hill - Hits from the Bong :stoned:
Haha, geweldig nummer. Ondanks toch best veel hip-hop samples in tekno, hardcore, breakcore en andere soort geleike takkeherrie voorkomen, mis ik Cypress Hill altijd in deze stijlen. De teksten horen toch juist precies bij de muziek te horen, vooral voor in een al te bekende vage staat verkerende speakertweakers op zo'n moment.

Lauu

Badass junkie
Cypress Hill hoort niet in die genres imo...Cypress Hill is chill muziek...ook op zijn vocals moet je relaxed..en niet de Hakketak pillen in je bek, snuiven als een gek muziek...passen de vocals gewoon niet in imo

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Lauu zei:
Cypress Hill hoort niet in die genres imo...Cypress Hill is chill muziek...ook op zijn vocals moet je relaxed..en niet de Hakketak pillen in je bek, snuiven als een gek muziek...passen de vocals gewoon niet in imo

Als ik af en toe kijk hoe toch chille muziek goed gemixed wordt en toch op een manier waarop het 't chill element van het origineel niet verkracht door het op een lomp beuk stuk te gebruiken. Het kan altijd als kalmte voor de storm gebruikt worden, of gewoon een rustig stukkie om iedereen ff uit de beuk staat te halen om ff, hoe kort ook, te kunne rusten.

Maar ik begrijp toch wel wat je bedoeld. ;> Misschien is het daarom niet of nauwelijks gebruikt?

Bovenaan