Welke soort van verslaving heeft jou het meeste gekost aan euries?

De Zandman

DF-koning
Hier op DF treffen we allerlei soorten van verslaving aan.
Het zijn niet alleen middelen.
Ik ben benieuwd, welke was het duurste?
Die van mij was: het bezoek aan allerlei zeer chique clubs met allemaal heel mooie dames daar aanwezig.
Dát moet zo bij elkaar een halve ton hebben gekost ....
Ik had toen een zeer hoog inkomen.
Maar toch....

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Mijn rookverslaving, 80 euro in de maand. Wat een geld weggooierij! 25 jaar geld in rook opgegaan! En het wordt weer een euro duurder.
Zet het, nu ik gestopt ben, apart in een potje en doe er leuke dingen van of koop iets voor mezelf.
Ik hoop echt dat ik nooit meer in die bullshit trap!

25K, das best veel 😎

inner_search

Badass junkie
Roken en moto's en otrevine neusspray (Yup dagelijks..)

Roken is nu geminderd naar 3 sigs per dag , 1tje na een grote maaltijd.

Moto's , tja als ik men huidige beu ben koop ik een andere.
Vind het niet echt erg want het is een hobby om samen met men pa motos te verbouwen en het is men dagelijks vervoer..
Momenteel heb ik een fireblade , mt09 (mijn daily commuter) , crf450 supermotard (soms op track in spa) ,gsx1000r k7 voor track , cbr600rr voor track.
Een volledig tot caferacer verbouwde cb seven fifty four.
Een volledig tot bobber verbouwde xs650 hardtail.
Men vrouw een cb600f als daily commuter en een cbr600rr.

En dan elke 2 dagen een flesje otrivine aan 8euro.. van men 13/14 jaar dagelijks.

Heb meer verslavingen, maar die kosten me niet zoveel geld.

Rivalrie

Badass junkie
Roken en moto's en otrevine neusspray (Yup dagelijks..)

Roken is nu geminderd naar 3 sigs per dag , 1tje na een grote maaltijd.

Moto's , tja als ik men huidige beu ben koop ik een andere.
Vind het niet echt erg want het is een hobby om samen met men pa motos te verbouwen en het is men dagelijks vervoer..
Momenteel heb ik een fireblade , mt09 (mijn daily commuter) , crf450 supermotard (soms op track in spa) ,gsx1000r k7 voor track , cbr600rr voor track.
Een volledig tot caferacer verbouwde cb seven fifty four.
Een volledig tot bobber verbouwde xs650 hardtail.
Men vrouw een cb600f als daily commuter en een cbr600rr.

En dan elke 2 dagen een flesje otrivine aan 8euro.. van men 13/14 jaar dagelijks.

Heb meer verslavingen, maar die kosten me niet zoveel geld.
Wat doet de neusspray dan?

Syl

Badass junkie
Mijn ergste verslaving was de verslaving aan mijn ex.
Ik bleef maar investeren in hem in de hoop dat ik zelfde resultaat terug zou krijgen als wat ik voelde in het begin van relatie.
Wat het mij heeft gekost :

mijn zelfvertrouwen, mijn vrouwelijkheid, mijn eigen ik, mijn energie, mijn vertrouwen in de mens, mijn geestelijke welzijn,mijn oudste kind, mijn lichaam, 23 jaar van mijn leven en vooral mijn hart. 💔

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Gameverslaving kost ontzettend veel tijd en ook aardig wat geld als je net het verkeerde spel speelt.
Ik heb 5 jaar in een depressie gezeten en in die tijd heb ik zoonbeetje in world of warcraft gewoond om mezelf nog een beetje mentaal stabiel te houden.
Kan niet zeggen dat het heel duur was, maar de uren die er aan op zijn gegaan. En echt beter voelen er door doe je je ook niet.

Ik wilde eigenlijk net zoiets als @Syl posten. Mijn verslaving aan liefde en bevestiging krijgen. Daardoor veel te veel voor mannen gedaan, aan de ene kant dan ook wel financieel meer geïnvesteerd doordat ik dan bijvoorbeeld veel vaker naar hun toe reisde ipv andersom, maar er is ook financieël misbruik van me gemaakt door zo'n foute man.

En het heeft me heel veel dingen gekost die niet in geld zijn uit te drukken, zoals mijn zelfvertrouwen, mijn vertrouwen in anderen, mijn lichaamsbeeld, mijn seksuele beleving, mijn zelfstandigheid en onafhankelijkheid, mijn tijd en energie, vriendschappen met anderen die door die contacten met mannen verwaterd zijn etc.

Aan iets in de zin van drugs/roken/gamen oid ben ik gelukkig nog niet echt verslaafd geraakt dat het me heel veel geld heeft gekost.

En verder is eten anders wat me heel veel geld heeft gekost bedenk ik me. Want ik heb wel echt heel veel eetbuien gehad en dat ik voor tientallen euro's losging tijdens een eetbui en dat mijn manier was om met mijn gevoelens om te gaan.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Kleding. Ik ben daar iedere maand echt iets van 100 euro aan kwijt, soms iets meer, soms iets minder, en dat al jaren lang. Ik druk mezelf uit met kleding, aangezien het me op andere manieren niet echt lukt. De afgelopen 2 maanden is het overigens geen kleding meer, maar ketamine. Heb de ene verslaving ingewisseld voor de ander.

Zonnetje

Belezen gebruiker
Ik heb 5 jaar in een depressie gezeten en in die tijd heb ik zoonbeetje in world of warcraft gewoond om mezelf nog een beetje mentaal stabiel te houden.
Kan niet zeggen dat het heel duur was, maar de uren die er aan op zijn gegaan. En echt beter voelen er door doe je je ook niet.

Het stoppen is uiteindelijk het moeilijkst. Want dan valt het leuke en waar je goed in bent weg en kom je er achter dat het eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft gehad.

Al moet ik wel zeggen dat wanneer je in een clan/community zit van een spel het wel erg leuk kan zijn met mensen leren kennen uit andere landen.
Helaas maakte dit het gelijk extreem moeilijk voor mij om er een punt achter te zetten. Ze vroegen wel kun je het niet dan alsnog gematigd gaan spelen?
Maar dat gaat erbij niet in ben daar veelste competitief voor ingesteld.

Speel nu alleen nog maar samen met IRL vrienden wat Fortnite en CoD voor de gezelligheid. Vind die games ook niet veel aan om alleen te spelen.

Ze zeggen wel ''Time You Enjoy Wasting is Not Wasted Time'' in het geval van mijn Xbox 360 tijden is dat waar. Heb daar niet super veel spijt van want dat was een geweldig tijd.
De 2 jaar dat ik echt verslaafd was aan een spel nadat mijn relatie uit ging is wel jammer maar goed what doesn't kill makes you stronger.

Ben nu een stuk bewuster van mijzelf

Martinus

Wijs gebruiker
Het stoppen is uiteindelijk het moeilijkst. Want dan valt het leuke en waar je goed in bent weg en kom je er achter dat het eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft gehad.

Al moet ik wel zeggen dat wanneer je in een clan/community zit van een spel het wel erg leuk kan zijn met mensen leren kennen uit andere landen.
Helaas maakte dit het gelijk extreem moeilijk voor mij om er een punt achter te zetten. Ze vroegen wel kun je het niet dan alsnog gematigd gaan spelen?
Maar dat gaat erbij niet in ben daar veelste competitief voor ingesteld.

Speel nu alleen nog maar samen met IRL vrienden wat Fortnite en CoD voor de gezelligheid. Vind die games ook niet veel aan om alleen te spelen.

Zeker herkenbaar. Ik had in WoW een hele guild waarmee ik dagelijks optrok. Het was de sociale kring die ik in het echte leven niet had. Het spel zelf was vaak een haat liefde relatie omdat het toch best wel saai was voor een groot deel van de tijd dat je het speel. Het zelfde heb ik gehad toen ik EvE online speelde.

Ik speel eigenlijk geen games meer nu. Ik heb nooit geprobeerd om af te kicken. Nu mijn depressie zoonbeetje weg is vult het niet meer het gat dat het ooit opvulde en vind ik games best wel saai geworden. Zeker na 15 jaar fanatiek gegamed te hebben zie ik overal patronen in en lijken games veel te random en dit irriteert mij zo erg dat ik eigenlijk alleen nog maar creatieve games leuk vind.

Veel van mijn vrienden gamen wel en ik plaag ze wel eens. De uitkomst van die game die je speel is compleet afhankelijk van die matchmaking en dus random. Dus why bother? Maar serieus nemen ze me niet. Blijkbaar is die keer dat je random win leuk genoeg om het te blijven doen.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Oei, verslavingen :)... De twee duurste. Een driejarige cocaïne verslaving met dagelijks gebruik 20 jaar geleden. De andere is al 30 jaar merkenkledij kopen...

R

Revolutionair

Gast
Ik wou coke zeggen..
Maar na de reacties te hebben gelezen is het denk ik wel sigaretten en wiet.
Omdat ik ook coke maar eens in de zoveel jaar gebruik. (Wel vaak meteen)

De Zandman

DF-koning
Vwb neusspray, Otrivin, jazeker, deze is dus wél degelijk verslavend te noemen, naast het feit, dat het je neusslijmvlies verwoest.
Ik ben er meer dan een jaar stevig hooked aan geweest. De ellende met dat zoutzuur is, dat als reactie op deze zooi jr slijmvlies opzwelt. Daar neem je dan weer spray tegen, dat even lucht geeft.
Ik ben ermee gestopt. 1 neusgat géén spray meer nemen, en 3 weken later het andere.
Mij is het gelukt om ermee te stoppen.
Ik neem het dus niet meer.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De suikerverslaving, die heeft door de jaren heen heel wat geld gekost. En m'n zelfbeeld wordt er ook niet beter van.
De XTC verslaving (dan heb ik het over 2x in de week 3 a 4 pillen gedurende 2 a 3 jaar) heeft heel wat hersencellen, geheugen en emotionele stabiliteit gekost.

inner_search

Badass junkie
Vwb neusspray, Otrivin, jazeker, deze is dus wél degelijk verslavend te noemen, naast het feit, dat het je neusslijmvlies verwoest.
Ik ben er meer dan een jaar stevig hooked aan geweest. De ellende met dat zoutzuur is, dat als reactie op deze zooi jr slijmvlies opzwelt. Daar neem je dan weer spray tegen, dat even lucht geeft.
Ik ben ermee gestopt. 1 neusgat géén spray meer nemen, en 3 weken later het andere.
Mij is het gelukt om ermee te stoppen.
Ik neem het dus niet meer.
Damn... thx voor de tip ! Ik ga het zo proberen !
Men vader is vorig jaar cold turkey gestopt , en ik ben nu aan het spoelen moet zoutoplossing klap een neuskruik.
Helpt thuis zeer goed (in combi met een spray met cortisone om de zwelling van het slijmvlies tegen te gaan) maar op werk kan ik niet met zoon fles ligge klooien heel de dag..

Gebruik het nu bijna 15 jaar :anguished:
En het stofje dat er in zit is ook een soort van oppepertje heeft men arts me eens verteld.

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Damn... thx voor de tip ! Ik ga het zo proberen !
Men vader is vorig jaar cold turkey gestopt , en ik ben nu aan het spoelen moet zoutoplossing klap een neuskruik.
Helpt thuis zeer goed (in combi met een spray met cortisone om de zwelling van het slijmvlies tegen te gaan) maar op werk kan ik niet met zoon fles ligge klooien heel de dag..

Gebruik het nu bijna 15 jaar :anguished:
En het stofje dat er in zit is ook een soort van oppepertje heeft men arts me eens verteld.

Bekijk is de celon therapie en overleg of dit een optie is bij de kno arts. Heeft mij heel erg goed geholpen! Gebruikte het ook al jaren en ben er nu zo goed als vanaf!

Rivalrie

Badass junkie
De suikerverslaving, die heeft door de jaren heen heel wat geld gekost. En m'n zelfbeeld wordt er ook niet beter van.
De XTC verslaving (dan heb ik het over 2x in de week 3 a 4 pillen gedurende 2 a 3 jaar) heeft heel wat hersencellen, geheugen en emotionele stabiliteit gekost.
Jr kan anders behoorlijk goed schrijven voor iemand met minder hersencellen:)

benzzzy

Badass junkie
En betreft tijd zwz discord.
Tik daar met gemak 6 uur per dag op aan...
Heb daar mijn alternatieve onschuldige realiteit weten op te bouwen.

inner_search

Badass junkie
Bekijk is de celon therapie en overleg of dit een optie is bij de kno arts. Heeft mij heel erg goed geholpen! Gebruikte het ook al jaren en ben er nu zo goed als vanaf!
Wederom ook thx voor de reactie !
Ik heb een kno arts maar ben er al jaren niet geweest , was om buisjes(diablotjes) in men oren te laten steken toen ik 5x per jaar kast had van oorontsteking..
Ga straks de de celon opzoeken.

De Zandman

DF-koning
Ik moet er wel bij zeggen, dat mijn drugsverslaving vwb wiet op zijn top 800 tot 900 euro per maand opslurpte...
Die verslaving sprong over na het stoppen op alcohol. 3 flessen snevel per week. 32 euro per week is 130 euro per maand.
Maar de chique clubs met alles erop en eraan? 5000 euro per maand.....shame on me. Ik kon het toen simpel betalen Maar dit doet er in die zin natuurlijk niet toe...
Ik moet dus een bestseller gaan schrijven.
Verdien ik weer iets terug!
Maar, het is een ontzettend mooie tijd geweest...!!

benzzzy

Badass junkie
"While benzzzy wastes his time on the dark corners of discord smiling like smeagle talking to himself like a psychotic person"

benzzzy

Badass junkie
Sad reality.

Ben aan het inperken van discord begint problematisch te worden.

De momenten dat je tracker FUCKING 13 uur registreert moet je gvd toch denken what to ben je aan het doen.

Kan net zo goed gelijk zelfmoord plegen want dat is wat ik praktisch gezien doe met Mijn tijd...

Discord is inmiddels al verwijderd van mijn telefoon.
Alleen via de mobiele browser wat voor geen meter werkt.

Heb misschien 1 uur vandaag dus dat is iets.

De Zandman

DF-koning
Morgen krijg ik allerlei opiaten voor niks.
Plus barbituraten ! Natriumpenthopital
Eindelijk, eindelijk. Mijn rug wordt onder handen genomen op de operatie tafel.
Ik ben er dus even niet.
Is een dure grap voor de verzekering......

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Wederom ook thx voor de reactie !
Ik heb een kno arts maar ben er al jaren niet geweest , was om buisjes(diablotjes) in men oren te laten steken toen ik 5x per jaar kast had van oorontsteking..
Ga straks de de celon opzoeken.

Doe dat, had echt niet verwacht dat ik er ooit nog vanaf zou komen maar het heeft me echt heel erg goed geholpen! Kleine ingreep maar voor mij heeft het een hele hoop neussprays bespaard!

Trouwens goed om te weten. Als je maar de kno arts gaat zorg dat je minstens 1 dag en liever 2 dagen geen spray gebruikt, op die manier kunnen ze je neus beoordelen.
De neusspray zorgt er namelijk voor dat je neusslijmvliezen weer dun worden en dan is er voor de kno geen reden om de ingreep te doen. Het is even doorbijten maar je moet er iets voor over hebben! :)

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
Ik ben er dus even niet.
Hey man laat je ff weten hoe het gegaan is? Veel kracht toegewenst,

Fietes

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik ben er dus even niet.
Hopelijk helpt het. Heb zelf ook vaak last van de rug door beenlengte verschil maar wat jij hebt klinkt wel wat heftiger.

Harmless

Belezen gebruiker
Vinyl! Heb (voor het huidige mp3 tijdperk) tien jaar als techno dj gedraaid in Nederland en buitenland en dat heeft een flinke duit gekost. Uiteraard kreeg je voor de gigs ook een vergoeding maar ik draaide niet op het niveau Adam Beyer, Maceo Plex dus dan wordt je er niet rijk van. Inmiddels alweer tien jaar gestopt na bewuste keuze voor gezinsleven en alle platen destijds verkocht, maar ik had ca 1600 stuks vinyl a minimaal € 7,00 per stuk dus dat merkte ik destijds wel in de maandelijkse uitgaven.. :tongueout:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jr kan anders behoorlijk goed schrijven voor iemand met minder hersencellen:)
Kun je nagaan hoe het eerst was. :sunglasses:
Nee, dankjewel voor het mooie compliment. :)

Oef ik zal voor je duimen dat dat niet problemen gaat geven later.. zou zo kut zijn:(
Dank je... Als ik later dement word, dan is dat waarschijnlijk mijn eigen schuld.
Het heeft een paar jaar geduurd maar inmiddels kan ik al een tijdje zeggen dat ik naar mijn idee helemaal ben hersteld. De 2 jaar na het stoppen had ik last van somberheid, derealisatie, slaapverlamming, moeite met dingen onthouden en opslaan (korte termijn geheugen). Geheugen is nog steeds niet optimaal maar verder gaat het goed. Enige waaraan ik het misbruik verleden nog merk is wanneer ik eens in de zo veel tijd (1x per jaar ofzo) weer eens een serotonine releaser probeer. Dan voel ik direct een soort kortsluiting in mijn hoofd, totaal geen euforie of fijn gevoel maar wel na een half pilletje heftig hallucineren, zwaar kater gevoel en extreem wazig zijn. Serotonine receptoren zijn echt wel stuk.

HannekeV

Belezen gebruiker
Ik ben verslaafd aan alles. Eten, oxazepam en bolletjes wol met verloopkleuren. Koopverslaving. Als ik iets zie, moet ik het hebben. Meestal is het niet eens voor mezelf. Ik probeer geluk te kopen maar dat ga ik nergens anders vinden dan bij mijzelf natuurlijk. Ik ga toch nog wat amfetamine uitproberen.

Bovenaan