What IS a mindfuck?

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel herkenbaar dit en de oplossing is inderdaad het maar gewoon laten gebeuren. Door middel van simpele meditatie en alles wat je ziet/denkt erkennen, maar niet al te belangrijk maken is het me gelukt om die control loop van je ego uit te schakelen.
Accepteer alles, het zijn slechts gedachten die verschillende emoties op kunnen wekken. Accepteer die emoties en laat los. Als je je gaat verzetten tegen zo'n mindloop kom je er niet uit voordat de trip afneemt.

Interessant stukje over ego control: http://egodeath.com/controldestabilization.htm

J0rrit

Badass junkie
TechNora zei:
fractaliss zei:
TechNora zei:
Eén keer mindfuck op lsd gehad. Duurde ongeveer twee uur, maar het leek wel een oneindige tijd. Wat er toen gebeurde was niks moois of leuks meer in te bekennen. Alle positiviteit was weg, en ik had geen macht meer om het weer mooi te maken. Om me heen ging alles kapot, en zag ik de hel, als ik rustig wilde worden en mijn ogen sloot zag ik daar alle voorvallen uit mijn leven voor me voorbij schieten waarin ik echt bang was geweest, of me extreem negatief had gevoeld. Ook echt extreem ranzige/ belachelijke/ enge dingen.

Alles wat ik bedacht om rustig te worden/ positiviteit uit te halen keerde zich keihard tegen me... alsof iemand die je tot in de kleinste uithoeken kent, zich tegen je keert, en je pakt op de hardste manier mogelijk. Ik was klaar om gekke dingen te doen, dood te gaan, maar deed dat niet omdat ik wist dat ik toch een voor eeuwig ronddolende ziel was, en zelfs dat dus geen zin zou hebben... :(

Gelukkig nooit meer meegemaakt!!

Herkenbare situatie, zelf ook een dergelijke hel mogen ervaren...
Eigenlijk is de meest logische oplossing ook de meest pijnlijke.. gewoon doodgaan. Nou ja niet echt natuurlijk, maar wel in je trip. Die enorme paranoide toestanden en doodsangsten zijn mijns inziens in feite niet meer dan een laatste strohalm die je ego aangrijpt om verlies van zelfbewustzijn/zelfsturing te voorkomen. Hij neemt als het ware een loopje met je, probeert wanhopig dingen te verklaren die niet te verklaren zijn, als een computer die overinput te verwerken krijgt en rekenfouten gaat maken. Aanvaard de 'code red', zorg dat je op een prettige plek bent, op je eigen kamer bijvoorbeeld, sla je dekbed om je heen en geef de strijd op, staak het vechten. Als je dat lukt beleef je waarschijnlijk iets wat je je leven nooit meer zult vergeten... :hearteyes:

Interessante theorie! Geeft weer zo'n andere kijk, bedankt. Inmiddels trouwens wel weer getript, maar op lsd nooit echt dood gegaan, daar ben ik denk ik nog niet aan toe, en op dit moment hoeft het ook niet zo nodig meer voor mij.

Kun je dan misschien beter met Ketamine proberen? Neem gewoon +- 200 mg en snuif dat op. Ik had toen echt het gevoel alsof ik dood aan het gaan was en erna geen lichaam meer had. Het voordeel van dit ten opzichte van LSD is dat deze staat maar ongeveer half uurtje duurt, drna wordt de trip al minder.

ellington

Experimenterende gebruiker
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.

Tostini

Belezen gebruiker
ellington zei:
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.

ik vroeg dat dus ook voor ik het voor het eerst ginge gebruiken en ik kreeg als antwoord
'het voelt alsof je in een speeltuin bent'
ik snapte er niks van, maar midden in mijn trip had ik een moment dat ik me gevoel probeerde te omschrijven, en hij herhaalde het en het klopte gewoon :)

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Mijn weirdste mindfuck was dat ik tijdens een Paddo trip dacht dat mn vriendin aan het stikken was. Ze was zelf ook aan het trippen, lag op bed onder de dekens. En omdat ik haar hoofd niet zag en alleen haar ( niet bewegende ) benen wou ik eventjes onder de lakens kijken om te zien of ze er nog was. Toen ik haar gezicht zag was die helemaal lijkwit/blauw, en ik schrok me echt dood, ik dacht dat ik haar zo snel mogelijk moest reanimeren. Nog nooit zo'n extreem gevoel van verlating gevoeld. Maar toen dee ze haar ogen open en maakte ze een opmerking over hoe weird mn baard er uit zag :P

Karnomelk

Newbie
mindfuck zie ik als in een draaikolk van gedachten komen waarbij je steeds kopje onder gaat, en afentoe wanneer je weer boven komt om te happen naar adem een korte realiteits besef hebt, en dan word de grond weer onder je weg getrokken en ga je weer kopje onder in gedachtes. Dit zie ik als de waarheid onder ogen komen wat schokkerend kan worden ervaart. het filosofische gedeelte komt wanneer je de mindfuck analiseert en weer wat beter kan relativeren. wat dan zo makkelijk is omdat je je gedachtes letterlijk voelt en ziet en dus makkelijk zijn te beschrijven. ik denk dat het filosofische aspect niet kan plaats vinden als deze mindfuck er niet is geweest. mindfuck vind ik ook belangrijk voor een goede trip. heb welles paddo's gehad waarbij ik geen mindfuck kreeg, deze space ervaarde ik dan meer als xtc en was gigantisch euforisch. maar jammer genoeg bleven de filosofische kanten uit omdat ik TE intens genoot van alles.

Funky Monkey

Badass junkie
De beste mindfuck is nogsteeds de alcohol kater... ik bedoel als een drilboor op je schedel geen mindfuck is weet ik het ook niet meer :confused:

Bovenaan