Why your mind won’t stop talking to itself

Deadwing

Wijs gebruiker
Heel interessant! Ik ken hem al een tijdje, was van de week juist van plan om Alan Watts te gaan luisteren.

Inderdaad je eigen hoofd kan je gevangenis zijn. Je kunt je grootste vijand zijn met je zelfkritiek.
Fijn om te weten dat sommigen deze video interessant vinden. Ik vind het soms leuk iets wat ik belangrijk en boeiend vind te delen zonder preachy over te willen komen.

Ik hoop oprecht dat mensen het interessant vinden en er over nadenken.

Bedankt voor je feedback.

Laatst bewerkt:

SoulAssassins

Badass junkie
Ik herken het ook ,ik praat meer in me hoofd dan met me mond.
Vroeger noemde ze me ook "de dag dromer" met mijn 500 yard stare ,ik was toen nog maar 6 jaar oud en viel op bij de schooljuf.
Niet lang daarna deed ik iets wat helemaal niet goed was ,en dat gedrag bleef ook heel lang in me.

Snoepiemonster

Belezen gebruiker

Zeer interessante en ik denk ook belangrijke video.
Bedankt voor deze video. Ik ben al een tijdje bewust van deze gedachten, maar het lukt me alleen nog steeds niet om deze gedachten te observeren. Hoe doe je dit als je hoofd de hele dag doorgaat?

Heb zelf veel last van angsten en daarbij gedachten als "het komt niet goed" echt de hele dag door soms. Maar ook andere gedachten die in het filmpje voorkomen. Echt alles wat hij benoemd is letterlijk mijn probleem. De laatste tijd begon ik soms te denken dat dingen door mijn autisme kwamen, maar door dit filmpje ben ik weer even wakker geschud en zie ik dat dit dus niet zo is. Bepaalde dingen zijn misschien wel mijm autisme maar zeker een heel groot deel niet.

Snoepiemonster

Belezen gebruiker
Dat had ik ook begrepen van iemand die de video ook had gezien. De content is er toch niet minder om. Maar ik heb wel getwijfeld of ik het zou plaatsen.
Voortaan vind ik het wel fijn dat je het erbij zet dat het ai is, verder is het wel een goede video. Ik vind het alleen niet fijn als iets ai is zonder dat ik dat weet, al weet ik dat dat lastig is tegenwoordig..

Deadwing

Wijs gebruiker
Voortaan vind ik het wel fijn dat je het erbij zet dat het ai is, verder is het wel een goede video. Ik vind het alleen niet fijn als iets ai is zonder dat ik dat weet, al weet ik dat dat lastig is tegenwoordig..
Mee eens. Ik ben gefascineerd door oa Alan Watts dus wil ik ook wel een authentieke video plaatsen. Daar zal ik zeker voortaan op letten.

Deadwing

Wijs gebruiker
Bedankt voor deze video. Ik ben al een tijdje bewust van deze gedachten, maar het lukt me alleen nog steeds niet om deze gedachten te observeren. Hoe doe je dit als je hoofd de hele dag doorgaat?

Heb zelf veel last van angsten en daarbij gedachten als "het komt niet goed" echt de hele dag door soms. Maar ook andere gedachten die in het filmpje voorkomen. Echt alles wat hij benoemd is letterlijk mijn probleem. De laatste tijd begon ik soms te denken dat dingen door mijn autisme kwamen, maar door dit filmpje ben ik weer even wakker geschud en zie ik dat dit dus niet zo is. Bepaalde dingen zijn misschien wel mijm autisme maar zeker een heel groot deel niet.
Bij mij idem dito. Vrijwel alles wat in de video vernoemd wordt herken ik ook. Ik vraag me de laatste tijd af of ik niet add heb. Extreem uitstelgedrag en dat heb ik al mijn hele leven. Ook veel last van angsten.

Meditatie is de beste manier om je eigen gedachten te observeren. Doe ik al vele jaren. Geen wondermiddel hoor maar af en toe bereik ik tijdens mediteren een staat waarin ik mijn gedachten kan waarnemen totdat er zelfs vrijwel geen meer komen. Helaas ben ik meestal binnen een of twee uur daarna weer de oude en begint de maalstroom weer opnieuw..

Deadwing

Wijs gebruiker

Dit is in ieder geval geen ai video over hetzelfde onderwerp. Met 37 min vrij lang maar ook heel interessant wat hier besproken wordt.

Het gaat bijvoorbeeld over een experiment waar een aantal mensen zonder gadgets en toestellen stil moesten zitten in een kamer met alleen hun gedachten. De uitkomst was dat mensen gemiddeld maar 9 tot 15 minuten alleen zonder phone of andere toestellen kunnen zijn. We zijn erg bang voor stiltes geworden en dus ook voor onze gedachten.

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Mocht je er (genoeg) in geloven, zou ik als ik jou was ook een labradoriet steen kopen. Het pakt o.a angsten en onrust aan, en als je meer zelfvertrouwen nodig hebt (eigenlijk veel meer dan dat), kan je gerust een volledig onderzoek erachter delen.Maar is voor Hoogsensitieve personen een zeer helpende steen. Ook om je 3e oog / sluier tussen andere realiteiten / alternatieve universum verder te ontwikkelen om bijvoorbeeld mentale of zelfs fysieke projectie en meer te leren.
Plus het helpt echt in mijn korte experiment tegen andere negatieve invloeden. En je helpen positievere gevoelens te houden of krijgen. PB mocht je een link willen over een uitgebreid onderzoek hierover.of waar deze nu in de aanbieding is waar het veel scheelt met de daadwerkelijke prijs.

Just sharing from HSP to HSP.
Peace @Snoepiemonster

[ATTACH type="full"]68808[/ATTACH]
PXL_20260118_041709304.MACRO_FOCUS.jpg
PXL_20260117_171922220~2.jpg
De steen zonder (goede kleur licht erop)

PXL_20260117_200212584.jpg

Zo ziet het eruit met warme gele lamp eruit. Is veel meer dan een normale steen. PB mocht je meer informatie willen ontvangen.

Laatst bewerkt:

Snoepiemonster

Belezen gebruiker

Dit is in ieder geval geen ai video over hetzelfde onderwerp. Met 37 min vrij lang maar ook heel interessant wat hier besproken wordt.

Het gaat bijvoorbeeld over een experiment waar een aantal mensen zonder gadgets en toestellen stil moesten zitten in een kamer met alleen hun gedachten. De uitkomst was dat mensen gemiddeld maar 9 tot 15 minuten alleen zonder phone of andere toestellen kunnen zijn. We zijn erg bang voor stiltes geworden en dus ook voor onze gedachten.
Ik schrok hier zo van. Ik dacht dat ik problemen had maar zo kort niet zonder je telefoon kunnen? Ik herken het wel hoor, dat er dan veel gedachten komen.

Bovenaan