Fijn om te weten dat sommigen deze video interessant vinden. Ik vind het soms leuk iets wat ik belangrijk en boeiend vind te delen zonder preachy over te willen komen.Heel interessant! Ik ken hem al een tijdje, was van de week juist van plan om Alan Watts te gaan luisteren.
Inderdaad je eigen hoofd kan je gevangenis zijn. Je kunt je grootste vijand zijn met je zelfkritiek.
Het is niet echt Alan Watts maar een AI verhaal gebaseerd op zijn ideëen. Toch fraai hoorHeel interessant! Ik ken hem al een tijdje, was van de week juist van plan om Alan Watts te gaan luisteren.
Inderdaad je eigen hoofd kan je gevangenis zijn. Je kunt je grootste vijand zijn met je zelfkritiek.
Dat had ik ook begrepen van iemand die de video ook had gezien. De content is er toch niet minder om. Maar ik heb wel getwijfeld of ik het zou plaatsen.Het is niet echt Alan Watts maar een AI verhaal gebaseerd op zijn ideëen. Toch fraai hoor![]()
Bedankt voor deze video. Ik ben al een tijdje bewust van deze gedachten, maar het lukt me alleen nog steeds niet om deze gedachten te observeren. Hoe doe je dit als je hoofd de hele dag doorgaat?
Zeer interessante en ik denk ook belangrijke video.
Voortaan vind ik het wel fijn dat je het erbij zet dat het ai is, verder is het wel een goede video. Ik vind het alleen niet fijn als iets ai is zonder dat ik dat weet, al weet ik dat dat lastig is tegenwoordig..Dat had ik ook begrepen van iemand die de video ook had gezien. De content is er toch niet minder om. Maar ik heb wel getwijfeld of ik het zou plaatsen.
Mee eens. Ik ben gefascineerd door oa Alan Watts dus wil ik ook wel een authentieke video plaatsen. Daar zal ik zeker voortaan op letten.Voortaan vind ik het wel fijn dat je het erbij zet dat het ai is, verder is het wel een goede video. Ik vind het alleen niet fijn als iets ai is zonder dat ik dat weet, al weet ik dat dat lastig is tegenwoordig..
Bij mij idem dito. Vrijwel alles wat in de video vernoemd wordt herken ik ook. Ik vraag me de laatste tijd af of ik niet add heb. Extreem uitstelgedrag en dat heb ik al mijn hele leven. Ook veel last van angsten.Bedankt voor deze video. Ik ben al een tijdje bewust van deze gedachten, maar het lukt me alleen nog steeds niet om deze gedachten te observeren. Hoe doe je dit als je hoofd de hele dag doorgaat?
Heb zelf veel last van angsten en daarbij gedachten als "het komt niet goed" echt de hele dag door soms. Maar ook andere gedachten die in het filmpje voorkomen. Echt alles wat hij benoemd is letterlijk mijn probleem. De laatste tijd begon ik soms te denken dat dingen door mijn autisme kwamen, maar door dit filmpje ben ik weer even wakker geschud en zie ik dat dit dus niet zo is. Bepaalde dingen zijn misschien wel mijm autisme maar zeker een heel groot deel niet.
Het staat onder de YT video hoor, als je de description uitvouwt.Voortaan vind ik het wel fijn dat je het erbij zet dat het ai is, verder is het wel een goede video. Ik vind het alleen niet fijn als iets ai is zonder dat ik dat weet, al weet ik dat dat lastig is tegenwoordig..
Bedankt voor deze video. Ik ben al een tijdje bewust van deze gedachten, maar het lukt me alleen nog steeds niet om deze gedachten te observeren. Hoe doe je dit als je hoofd de hele dag doorgaat?
Heb zelf veel last van angsten en daarbij gedachten als "het komt niet goed" echt de hele dag door soms. Maar ook andere gedachten die in het filmpje voorkomen. Echt alles wat hij benoemd is letterlijk mijn probleem. De laatste tijd begon ik soms te denken dat dingen door mijn autisme kwamen, maar door dit filmpje ben ik weer even wakker geschud en zie ik dat dit dus niet zo is. Bepaalde dingen zijn misschien wel mijm autisme maar zeker een heel groot deel niet.

Ik schrok hier zo van. Ik dacht dat ik problemen had maar zo kort niet zonder je telefoon kunnen? Ik herken het wel hoor, dat er dan veel gedachten komen.
Dit is in ieder geval geen ai video over hetzelfde onderwerp. Met 37 min vrij lang maar ook heel interessant wat hier besproken wordt.
Het gaat bijvoorbeeld over een experiment waar een aantal mensen zonder gadgets en toestellen stil moesten zitten in een kamer met alleen hun gedachten. De uitkomst was dat mensen gemiddeld maar 9 tot 15 minuten alleen zonder phone of andere toestellen kunnen zijn. We zijn erg bang voor stiltes geworden en dus ook voor onze gedachten.