wie weet raad

travic

Newbie
hoi
ik probeer ook te stoppen naar meer dan 20 jr te blowen
kreeg de laaste jaren gewoon zweet aanvallen als ik bevoorbeeld in rij v/d kassa stond
probeerde dan snel mogelijk weer daar weg te komen erg vervelend dus
mijn sociale leven heb ik ook n iet meer blowde hele dag en zuipte gemiddelt 6 tot 9 halve ltr bier op eeen dag als ik vrij was
niks boeide mij zolang ik geld had maar nu geen werk geld op
en daar komen de problemen want alles gaat nu in je hoofd werken ik bedoel je denk wijzen van hoe en wat normaal draaide je die knop om en vergat de boel de boel
ben nu naar huisarts gegaan en die heeft mij oxazepam en cymbalta voorgeschreven zal mij benieuwen hoe afloopt
maar wat als ik weer geld heb hoe probeer ik dan niet terug te vallen
want de dagen worden zo wel lang normaal biertje blowtje effe maffe en dag was voorbij
weet iemand een manier om toch proberen eraf te blijven
zonder dat je terug valt
groetjes een (ex)blower hoop ik

Mindless1985

Badass junkie
Hey,

veel succes ermee in ieder geval :) Ik denk dat ik hier wel wat nuttige tips heb voor je:

• Als je weer geld hebt, dus als je weer werk hebt, probeer dan zoveel mogelijk uur in de week te werken, het liefst gewoon full-time zodat je in ieder geval je een tijd niet verveelt en wel gewoon geld hebt.
  • Zoek een hobby die je echt leuk vind, ga er elke dag een half uurtje uit, wandelen met de hond ofzo. Zorg dat je je niet de hele dag loopt te vervelen.
  • Zoek wat oude vrienden op (liefst die niet blowen), maak nieuwe vrienden op je werk, of ga wat uit, zodat je een sociaal leven opbouwt zonder vrienden die met wiet in aanraking zijn, zodat je zelf ook moeilijker terugvalt.

Dit zijn zo wat tips die wel handig zijn denk ik, was dit een beetje het antwoord waar je op hoopte? Zo niet hoor ik het nog wel :)

travic

Newbie
hoi ben ik weer effen
nou vandaag bij maatschappelijk werker geweest kon niet echt veel voor me doen wel even me ei kwijt
maar hij heeft me door verwezen naar de brijderstichting
daar kan ik maandag langs voor een intake gesprek
is kijken wat daar uit rolt
ben nu wel paar dgn zonder blowen en alcohol maar doordat ik verhuisd was kan ik me tijd besteden aan huis verven waar je anders niet of nooit zin in had
maar het moeilijkste moet nog komen denk ik toch die drang om terug te vallen
en ja gisteren voor heet eerst die medicijnen genomen hele nacht onrustig geweest
en vanochtend keek in de spiegel het leek net of ik behoorlijk wat speed had gebruikt zo aan mij pupillen te zien vaag maar zal wel bij werkingen zijn of zo
maar goed nog bedankt voor je reactie en ik probeer me er door heen te slaan
en een leven krijgen zonder drugs etc
ik ga me best doen
groetjes

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik heb een paar tips

Als je een jointje op wilt steken,moet je denk,waarom steek ik er 1 op?(waarschijnlijk omdat je er goesting in hebt)

Maar je moet denken wat de negatieve effecten zijn en zow,en wat het allemaal waardt is.

En als je goesting hebt,gewoon op je tanden bijten.

Maar toch sucses gewenst.

flash kieke

Wijs gebruiker
Die zweet aanvallen kreeg ik vroeger ook.

Zat eens in de frituur :sunglasses: aan te schuiven,en begon innees vollenbak te zweten,begon te draaien,echt niet normaal.

Ben ook naar buiten gegaan,en al dat w8 was dus voor niets.

Maar ja,het leven kan kut zijn.

Mac...

Badass junkie
Ja moeilijk, vooral na 20 jaar :openmouth:
Aangezien je ook in je eentje rookt is het moeilijk om situaties waarin je in contact kunt komen (waar je altijd een joint gerookt hebt dus) te vermijden. Als je echt wil stoppen, lukt het je ook wel. Je zegt dat je geen sociaal leven meer hebt (door het blowen neem ik dan aan), zorg ervoor dat je weer onder de mensen komt. Sluit je aan bij één of andere vereniging oid, maar zorg dat je onder de mensen komt. Niet-blowers uiteraard, anders heeft het echt geen nut. Ik kan je verder helaas niet echt veel advies geven, behalve idd om na te denken wat de gevolgen zijn van je blowgedrag.

Good luck :sunglasses:

Jeller

Badass junkie
Ga in een sportclub of fitness.. daar leer je wel nieuwe mensen kennen volgens mij en dan heb je ook iets anders aan je hoofd dan die drugs

Psykaholik

Wijs gebruiker
gewoon zorgen da je geen tijd hebt voor te roken
idd zoek werk
en zoek een hobby dan gaat da
roken doe je echt gewoon voor de tijd te doden en uit gewente
ik weet da het echt moeilijk is merk het zelf ook in het begin word je er knettergek van maar zolang je iets om handen hebt vormt het geen probleem
alleen tis zo fijn als je thuis komt na het werk op uw gemak een jointje te roken voor de tv
stoppen met sigaretten was voor mij geen probleem inmiddels al 1.5 jaar
maar weed is een ander verhaal

Bovenaan