Wiet kort knippen?

Beste mensen,
Ik heb zelf sinds een aantal weken mijn eerste wietplantje. Ze groeit aardig, en ik was vanavond wat meer info verzamelen over hoe ik haar evt sneller zou kunnen laten groeien.
Nou zag ik op het wietzadenforum een oud topic over iemand die de progress (kom even niet op het nederlandse woord) van zijn wietplantje laat zien. Ik zag dat die man zijn plant kort had geknipt:

voor -
na -

Wat is hier het nut van?
alvast bedankt

pinnes

Belezen gebruiker
misschien ging die man oogsten en heeft hij de grote bladeren er al afgeknipt.
Als de plant nog niet uitgebloeid is zou ik het niet doen. :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
door die bladen eraf te knippen, krijgen de toppen meer voeding en vocht dus je zal dan hoogstwaarschijnlijk mooiere dikkere toppen krijgen denk ik.

SpeedyGonzalis

Experimenterende gebruiker
Wat op de foto's te zien is, is dat hij heeft besloten om zn planten te "dieven". Dieven wil zeggen dat je alle losse blaadjes ( diegene zonder steeltje ) eraf zijn gehaald. Hierdoor word de energie, die eerst verloren ging aan de blaadjes waar je niets aan hebt, gestoken in de toppen. Op deze manier krijg je dus vollere toppen. Het 2e wat gedaan is, is dat de grote bladeren zijn weggehaald. Ook hiervan is de bedoeling om alle energie van de plant naar te toppen te laten gaan.
Groetjes Speedy

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Even een bump...

Naar alle fans van dieven:

Jullie vergeten dat de helft van alle energie die door de plant opgewekt wordt middels de bladeren is.

Zonder blad -> geen fotosynthese -> geen zonlicht dat omgezet word naar suikers -> minder wiet die minder goed smaakt.

Maar dat is slechts mijn theorie + ervaring..

ik ben het met peptalk eens.
mijn 1ste en tot nu toe enige keer dat ik plantjes kon ophangen voor te drogen heb ik alle bladeren eraan gelaten.
dit omdat de plant nog even nadat ie is afgeknipt doorgaat met suikers maken.
dus als je de bladeren eraan laat wordt je wiet zoeter en lkkrder.
ik zou de bladeren dus pas knippen wanneer de wiet zelf al goed droog is.

grtjs

project groen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is te doen hoor, maar niet makkelijk.

Voor eigen gebruik vind ik het de moeite wel waard, merkbaar zoetere (of althans sterkere smaak) wiet. Grote hoeveelheden zou ik lekker op de makkelijke manier doen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Het is te doen hoor, maar niet makkelijk.

Voor eigen gebruik vind ik het de moeite wel waard, merkbaar zoetere (of althans sterkere smaak) wiet.

Daar is het curen ook voor toch? Ik merk het verschil alvast nu tegenover wanneer het juist 'gedroogd' is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad. Hoewel er dan voornamelijk zetmeel word omgezet in glucose, en tetrahydrocannabinolzuur word omgezet in (bruikbare) tetrahydrocannabinol(THC).

Bij verse wiet is het percentage THC zuur tientallen keren hoger dan die van de werkzame THC.
Door het te verhitten (roken), binden aan vet of simpelweg te bewaren word dit zuur (afhankelijk van de methode) omgezet.

Door het roken word het dus ook omgezet, maar niet allemaal.
Wanneer je dus begint met een THC-zuur arm wietje, zal door het te roken het maximale eruit gehaald worden.

THC-zuur kan niet worden opgenomen door de maag, waardoor een gecured wietje dus makkelijker zou zijn bij het bereiden van een gerecht met cannabis.

Bovenaan