Wiet smokkelen

Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!

Greetz Benjamin

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
BenjaminxXx zei:

Flameon

Badass junkie
Zie belgisch wetboek / openbaar ministerie voor de echte strafmaten.
Een ding weet ik zeker ..... die belgen zijn niet mint

Jowdy37

Belezen gebruiker
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."

Greetz Benjamin

Vanaf je 30gram smokkelt kunnen ze inderdaad je wagen in beslag nemen.
Over die boete die je zegt heb ik sterke twijfels, gezien een kameraad van mij dezelfde boete heeft gehad om enkel onder invloed te rijden; zonder iets op zak te hebben. Als je dan 100g bij je hebt lijkt het me logisch dat de boete een pak hoger zou liggen.

Maar... ik heb bij (wiet)dealers al wel vaak gehoord dat ze een werkstraf kregen. Ik heb zelf echter nog nooit iets gehoord van iemand die met over de grens smokkelen betrapt is... (behalve enkele grammetjes, boete zelfde als hierboven, maar hij was ook onder invloed).

Mij lijkt het ook dat die straf van verschillende factoren afhankelijk is (heb je thuis 1000000€ cach liggen, nog een paar kilotjes wiet, ...)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Greenlabs zei:
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Iemand ervaring mee?

Greetz Benjamin

Over die boete die je zegt heb ik sterke twijfels, gezien een kameraad van mij dezelfde boete heeft gehad om enkel onder invloed te rijden; zonder iets op zak te hebben. Als je dan 100g bij je hebt lijkt het me logisch dat de boete een pak hoger zou liggen.

Maar... ik heb bij (wiet)dealers al wel vaak gehoord dat ze een werkstraf kregen. Ik heb zelf echter nog nooit iets gehoord van iemand die met over de grens smokkelen betrapt is... (behalve enkele grammetjes, boete zelfde als hierboven, maar hij was ook onder invloed).

Mij lijkt het ook dat die straf van verschillende factoren afhankelijk is (heb je thuis 1000000€ cach liggen, nog een paar kilotjes wiet, ...)

Hierop aansluitend heb ik een vraag,

Hoe weten ze daar in Belgie dat je onder invloed bent? Voor alcohol is een ( betrouwbare) test.

Bij wiet kunnen ze alleen je bloed/urine testen en concluderen dat je de afgelopen weken is hebt geblowd.

In Nederland kunnen ze je niks maken als je stoned rijd, althans als je het ontkent dan eh!

Jowdy37

Belezen gebruiker
ze laten een dokter ter plaatsen komen (of jij gaat even mee naar de bureau en de dokter komt naar daar) en die neemt bloed af... paar daagjes later heb je de uitslag

//edit:
maar doen ze volgens mij enkel als ze een vermoeden hebben dat je onder invloed rijdt. Ik heb hier pas ook nog een link geplaatst, ik geloof in het topic "hoeveel is legaal"=, volgens mij stond er daar ook wat meer over.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke, maar stel je hebt dus niet geblowd op dat moment maar 3 dagen eerder wel.
Op de bloedtest van je dan nog steeds de lul, terwijl je niet onder invloed reed..

Jowdy37

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Oke, maar stel je hebt dus niet geblowd op dat moment maar 3 dagen eerder wel.
Op de bloedtest van je dan nog steeds de lul, terwijl je niet onder invloed reed..

Pech noemt dat dan denk ik. Je mag volgens mij zelfs 72u niet deelnemen aan het verkeer als je een joint gerookt hebt.

metaldevil666

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
Greenlabs zei:
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Iemand ervaring mee?

Greetz Benjamin

Hierop aansluitend heb ik een vraag,

Hoe weten ze daar in Belgie dat je onder invloed bent? Voor alcohol is een ( betrouwbare) test.

Bij wiet kunnen ze alleen je bloed/urine testen en concluderen dat je de afgelopen weken is hebt geblowd.

In Nederland kunnen ze je niks maken als je stoned rijd, althans als je het ontkent dan eh!

tegenwoordig kunnen ze het al aantonen uit speeksel en haar... vraag me niet hoe.. maar ze doen het...
en via urine (weet niet hoe het met de rest is) kunnen ze het tot 28 dagen terugvinden nadat je geblowd hebt.

Bovenaan