Wolfram Alpha

shokora

Wijs gebruiker
Van de maker van Mathematica is er nu ook een zoekmachine uitgekomen (vandaag gereleased). Zoals sommigen van jullie vast weten onderscheidt de zoekmachine zich in de manier waarop gezocht wordt. Waar je bij google een paar keywords in tikt, stel je hier de zoekmachine een vraag en wolfram alpha probeert hier zo goed mogelijk antwoord op te geven.

Tot nu toe vind ik het redelijk goed werken, al zijn er nog een heleboel vragen waar hij geen reet van snapt. Het heeft nu vooral veel informatie over fysica, chemie, staatkunde, geografie etc maar niet veel informatie over andere kennisgebieden (computers of muziek bijvoorbeeld).

www.wolframalpha.com

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
shokora zei:
Zoals sommigen van jullie vast weten onderscheidt de zoekmachine zich in de manier waarop gezocht wordt.

en vooral de manier waarop gevonden wordt.. tis alles of niets
nog veeeeel werk aan, niet in het minst aan de gebruiksvriendelijkheid

shokora

Wijs gebruiker
elstinkydermeister zei:
shokora zei:
Zoals sommigen van jullie vast weten onderscheidt de zoekmachine zich in de manier waarop gezocht wordt.

en vooral de manier waarop gevonden wordt.. tis alles of niets
nog veeeeel werk aan, niet in het minst aan de gebruiksvriendelijkheid

Mwa, de linguistics engine mag uitgebreid worden maar dat is ook het moeilijkste aan het hele project. Voor de rest vind ik het wel meevallen met de gebruiksvriendelijkheid, er is gewoon een lading aan features waar je de 'commands' voor moet weten.

ilyas

Bewuste gebruiker
Spijtig dat ik hem niet kende toen ik nog chemie deed, het had me veel opzoekwerk kunnen besparen :(

shokora

Wijs gebruiker
Ja, hij heeft nu vooral nog een boel informatie over chemie en andere wetenschappelijke onderwerpen. Maar let wel dat het nog maar heel vroeg is, er zouden een stuk meer vlakken van wetenschap aan moeten komen.

shokora

Wijs gebruiker
Het lijkt me dat dat uiteindelijk wel zou moeten komen, maar dat is nog eens >9000 keer moeilijker dan het presenteren van wetenschappelijke data omdat er veel minder betrouwbare bronnen over zijn.

Bovenaan