0t0lerance
Bewuste gebruiker
Als je toch op shroomery zit, zoek naar 'water agar' 7gr op 500ml gedistilleerd water, kan je alles mee schoonmaken zonder dat contams de overhand krijgen. (zijn genoeg Nederlanders op dat forum trouwens).. alleen niet iedereen is even bedreven in het engels.. dus denk zal hier het e.e.a delen aangezien er zoveel verslaafde hier op dit forum zitten.. al die nare verhalen, zou mooi zijn als ze van hun verslaving af komen met paddestoelenBedankt voor de update. Vet om te zien dat er ook in nederland mensen zijn die dit doen. Kwam bij toeval op je post terecht, want normaal lurk ik op schroomery.
Waarschijnlijk gaan die bedden als ze eenmaal volledig gecoloniseerd zijn wel ineens heel veel produceren en zit je tot over je oren in de paddestoelen. Mijn shiitakes doen er ook langer over als verwacht, maar de natuur laat zich niet forceren, alleen helpen.
Goed om te zien dat je cyanenscens bed al zo goed produceert. Dat wil ik dit jaar ook gaan doen als langetermijn project. Maar ben nu aan het proberen mijn cubensis binnen aan de gang te krijgen, de sporenspuiten die ik besteld had hebben op 50 petrischaaltjes nog geen enkel mycelium laten zien (LME en YMA), wel flink wat bacterien en schimmels, want ik ben nog echt een onhandige noob en mijn SAB werk is verre van steriel. Maar mn Shiitake clones gaan goed, dus de agar is prima.
Bedankt nog voor de tip over de spore ring. Heb daar een eerste printje opgevraagd. Ongelofelijk dat zoiets in deze tijd nog bestaat. Vervult me met hoop.
.. ja waarschijnlijk krijg ik vanzelf enorm veel van die dingen, maar dat geeft niet, is ook mooi om naar te kijken en je hoeft niet alles te oogsten toch. Immers teer ik nog steeds op een paar zakjes cubensis die ik in 2020 heb gekweekt.. zoveel heb je niet nodig.