Xtc dosering

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ik was zojuist op de mdma subreddit aan het kijken en zag daar een post over de website rollsafe.org. Dit is volgens vele een zeer betrouwbare website en is er primair voor om gebruik veiliger te maken. De post zei dat rollsafe de aangeraden dosering van 1-1,5 mg /kg heeft aangepast naar een "goude getal" namelijk 120mg. En dat je als gebruiker gewoon nooit meer moet nemen dan dat. Ik wilde gewoon even vragen hoe mensen hier op df tegen dit standpunt aankijken.

https://www.reddit.com/r/MDMA/comments/ ... nt_source/

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De juiste dosering voor MDMA blijft toch best lastig op de een of andere manier. Deels denk ik wel dat er een bepaalde dosis is die voor iedereen ongeveer wel prima is, en 120mg lijkt daar wel aardig in de buurt te komen ten opzichte van mijn ervaringen. Als ik boven de 120 tot 140mg ga zitten, dan wordt ik vooral erg vaag wat naar mijn idee niet perse de bedoeling is met MDMA.

Maar tegelijkertijd is het zeker wel zo dat gewicht ook echt wel een rol speelt maar niet altijd zo groot als mensen denken volgens mij. Ik weet bijvoorbeeld uit eigen ervaring dat ik nu ik 20kg zwaarder ben dan vroeger er iets minder heftig op reageer en dus iets makkelijker meer kan hebben om het zo te zeggen. Tegelijkertijd merk ik ook wel dat ondanks dat ik veel zwaarder ben dan mijn vrienden, ik nog steeds redelijk gelijke doseringen MDMA naar binnen werk.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Er is niet echt een gouden getal voor iemand. Zelf had ik bij mijn eerste keer met een groep vrienden allemaal dezelfde dosis (2x een halve pil van 140mg), de lichtste woog 60kg, ik 70kg, en de zwaarste 85kg. Toch voelde ik met mijn (ongeveer) gemiddelde gewicht er als laatste wat van, pas toen het tweede halfje insloeg en even (voor 45 min) overlapte met de eerst helft. Voor mij was de (start)dosis dus niet hoog genoeg, terwijl het voor anderen die lichter/zwaarder zijn geweldig was.

Dus dan vraag ik mij af of die 120mg in 1x moet worden ingenomen (wat een aardige klap kan zijn, dat halfje van 70mg was voor 1 iemand in mijn groep al een net even te zware binnenkomer) of dat je er gewoon niet overheen mag überhaupt met doseren.

Gewicht zal wel enige invloed hebben, maar het ligt ook aan andere factoren wat een goede dosis is.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Peppi en Coki zei:
Er is niet echt een gouden getal voor iemand. Zelf had ik bij mijn eerste keer met een groep vrienden allemaal dezelfde dosis (2x een halve pil van 140mg), de lichtste woog 60kg, ik 70kg, en de zwaarste 85kg. Toch voelde ik met mijn (ongeveer) gemiddelde gewicht er als laatste wat van, pas toen het tweede halfje insloeg en even (voor 45 min) overlapte met de eerst helft. Voor mij was de (start)dosis dus niet hoog genoeg, terwijl het voor anderen die lichter/zwaarder zijn geweldig was.

Dus dan vraag ik mij af of die 120mg in 1x moet worden ingenomen (wat een aardige klap kan zijn, dat halfje van 70mg was voor 1 iemand in mijn groep al een net even te zware binnenkomer) of dat je er gewoon niet overheen mag überhaupt met doseren.

Gewicht zal wel enige invloed hebben, maar het ligt ook aan andere factoren wat een goede dosis is.

Volgens mij is hun advies dat je er gewoon niet overheen moet doseren. Maar volgens mij is het beter gewoon een vooraf bepaalde dosis in één keer te nemen in plaats van steeds maar bijnemen. Dit kan ook aan persoonlijke voorkeur liggen misschien.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
IrishCoffee zei:
Peppi en Coki zei:

Volgens mij is hun advies dat je er gewoon niet overheen moet doseren. Maar volgens mij is het beter gewoon een vooraf bepaalde dosis in één keer te nemen in plaats van steeds maar bijnemen. Dit kan ook aan persoonlijke voorkeur liggen misschien.
Waarschijnlijk is dat wel beter ja, maar voor sommige mensen is in één keer een hoge dosis nemen gewoon net even een te zware klap. Ook kan het op een feest/festival net even te kort duren dan :P

Maar dat is inderdaad gewoon persoonlijke voorkeur.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Juiste dosering blijft toch echt persoonsgebonden, heb wel eens mensen veel te hard zien gaan op ongeveer 80mg, laat staan wat 120 dan met je doet. En ik voel het bijna niet als ik 120mg neem. Al vanaf de eerste keer, en ja ik heb ook wel geëxperimenteerd met lagere doseringen en houd me in principe altijd aan 3 maand pauze.

Bovenaan