Xtc Fabeltjes

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Er gaan tegenwoordig erg veel fabeltjes rond over Xtc,waarvan ze niet waar zijn.Dit mededankzij de media zoals gewoonlijk.
Wil je een fabeltje uit de wereld helpen en heb je een bron,dan kan je die hier neerzetten!
Ik ben benieuwd.
Ik zal beginnen met de fabeltjes die ik heb kunnen vinden.

Sterke verhalen, fabels en geruchten

Pers, politiek maar ook gebruikers zelf kloppen de verhalen rond XTC op tot sensationeel niveau die onnodig veel angst en paniek veroorzaken en bol staan van de onzin. Hieronder enkele hardnekkige geruchten:

"De XTC-markt in Nederland is sterk vervuild."
Is minder erg dan vaak wordt beweerd: 65% van de pillen bevat MDMA. 20% bevat MDEA. 10% bevat speed. 1% MDA en de overige pillen zijn nep (cijfers: Safe House Campagne, november 1996).

"Aan bijna alle XTC-pillen wordt speed toegevoegd."
Niet waar: dit komt zelden voor want het is niet zinvol. Speed is namelijk veel 'sterker' en drukt de XTC-werking weg. Dus waarom zou een producent er speed bijstoppen?

"Bruine of bruin-gespikkelde XTC-pillen bevatten heroïne."
Onzin. Er is nog nooit een XTC-pil aangetroffen waar heroïne in zat.

"Sommige XTC-pillen bevatten LSD."
Niet waar, er zijn nog nooit pillen gevonden waar LSD in zit. Wel kan het voorkomen dat er MDA in zit. Dit werkt, afhanklijk van de dosering, hallucinogeen (dingen zien die er niet zijn) en werkt ook lang, zo'n 6 tot 8 uur.

"In sommige XTC-pillen zit gemalen glas."
Onzin, dit is nog nooit aangetoond door het laboratorium.

"Sommige XTC-pillen zijn gemaakt van puur waspoeder."
Niet waar, nog nooit aangetoond in het laboratorium.

"Zonder pil is de avond niet leuk."
Als je dit gelooft dan helpt geen enkele pil meer!

"Ik slik minstens tien pillen op een avond."
Onzin, dit is alleen maar stoerdoenerij. Zo'n persoon heeft óf neppillen óf is hartstikke dood! Een gezellige avond krijg je er in ieder geval niet van.

[b["Als een pil verkeerd valt moet je er gewoon nog één nemen."[/b]
Onzin, dezelfde verhalen hoor je ook bijvoorbeeld bij alcohol. Als een pil niet werkt of verkeerd valt moet je dat accepteren.

"Als je bij de EHBO komt op een party noteren ze je naam."
Onzin, eerste hulp is altijd anoniem. Ouders of anderen worden nooit ingelicht wanneer jij om hulp komt.

: Bron

Deranged

Badass junkie
Trip Unit zei:
Onzin, dit is alleen maar stoerdoenerij. Zo'n persoon heeft óf neppillen óf is hartstikke dood! Een gezellige avond krijg je er in ieder geval niet van.
Die aantallen heb ik toch echt gehad. En het waren goeie pillen en dood ben ik ook niet. Waren trouwens ook gezellige avonden.

Psykaholik

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Trip Unit zei:
Die aantallen heb ik toch echt gehad. En het waren goeie pillen en dood ben ik ook niet. Waren trouwens ook gezellige avonden.
wil eens zien als ge 10 pillen hebt van 180 mg mdma of ge dan nie hartstikke daal gaat.

Psykaholik

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Geen idee hoeveel er inzat, is lang geleden. *crazy days*
ja ik geloof u wel hoor.
op i love techno outdoor had ik er ook 11 op, wat dus al direct veel zegt over de kwaliteit van de pillen.
hoewel ze toch allemaal van op de camping bleven terugkomen omdat ze die nie slecht vonden.

Deranged

Badass junkie
Het grootste gedeelte van die pillen werkten niet eens meer, ik was gewoon veel te gulzig. Ging nergens over, maarja dat zijn de old days zo doe ik het nooit meer. :sunglasses:

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:
"Aan bijna alle XTC-pillen wordt speed toegevoegd."
Niet waar: dit komt zelden voor want het is niet zinvol. Speed is namelijk veel 'sterker' en drukt de XTC-werking weg. Dus waarom zou een producent er speed bijstoppen?

Dit is een feit. Amfetamine is goedkoper dan MDMA en het komt steeds vaker voor dat pillen versneden zijn met speed of MDA, dit blijkt ook uit tests die ik gevoerd heb bij de Jellinek met XTC pillen van verschillende dealers. Daarnaast is speed helemaal niet 'sterker' dan MDMA want amfetamines hebben op geen enkele manier invloed op de basiswerking van MDMA zoals euforie en het 'love' gevoel. Van MDMA poeder / kristallen ga je sowieso niet 'strak' staan.

Trip Unit zei:

Haha wat een grappenmaker, ik ken zat gasten die bijna elke weekend XTC gebruiken en er meer dan 10 op een avond / nacht wegwerken, en ja die zijn nog springlevend. Als je er om de 2 uur eentje slikt dan kan je er in principe net zoveel nemen als je lichaam aankan. Dit is een feit want ik heb er zelf een keer 14 geslikt van vrijdag tot zondag, nee dit waren absoluut geen 'nep pillen', en ja het was hartstikke gezellig anders zou ik er niet zoveel genomen hebben. De persoon die deze belachelijke uitspraak heeft gedaan heeft waarschijnlijk zelf nooit 10 pillen genomen dus is het waardeloze propaganda.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Jup dat laatste ben ik mee eens.
Maar dat speed verhaal ben ik nog niet echt van overtuigd solidius.
Ik heb meerdere bronnen gezien die dit verklaren over speed in Xtc.

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:

Weleens MDMA poeder of kristallen geconsumeerd? Zo ja, stond je toen 'strak'?

Met pure MDMA kan dit onmogelijk het geval zijn. En aangezien dit bij 9 van de 10 pillen wel zo is kan de enigste verklaring zijn dat het versneden is met opwekkende middelen.

boy

Bewuste gebruiker
Er zijn weleens pillen rondgegaan waarin heroïne zat. Er zijn ook pillen met LSD (microdots), iemand met niet al teveel verstand hiervan kan ze misschien door elkaar halen.

boy

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Trip Unit zei:

Met pure MDMA kan dit onmogelijk het geval zijn. En aangezien dit bij 9 van de 10 pillen wel zo is kan de enigste verklaring zijn dat het versneden is met opwekkende middelen.

MDMA-kristallen is niet hetzelfde als een pil die MDMA bevat he. In beide gevallen gaat het wel om MDMA, maar dan in andere vorm en met een ander oppervlak.

Dat je door kristallen bijvoorbeeld wat meer gaat spacen is waarschijnlijk omdat het makkelijker en sneller wordt opgenomen; geen bindmiddelen en het heeft een groter oppervlak.

Het is bullshit dat in veel pillen van tegenwoordig speed zit.

Solidius

Badass junkie
boy zei:
MDMA-kristallen is niet hetzelfde als een pil die MDMA bevat he. In beide gevallen gaat het wel om MDMA, maar dan in andere vorm en met een ander oppervlak.

Dat je door kristallen bijvoorbeeld wat meer gaat spacen is waarschijnlijk omdat het makkelijker en sneller wordt opgenomen; geen bindmiddelen en het heeft een groter oppervlak.

MDMA is MDMA of het nou in pil- vloeibaar- of poedervorm is. Als ik jouw verklaring moet geloven gaat men strak staan van de bindmiddelen

Ellesdee

Badass junkie
Solidius zei:
Trip Unit zei:

ik heb wel eens strak gestaan van de kristallen ja... en weet zeker dat er geen speed bij zat :P

flash kieke

Wijs gebruiker
Met mdma ga nooit strak staan zoals bij speed.

Met mdma ga je gewoon meer energie hebben maar niet zo hard dan je speed neemt.

Ellesdee

Badass junkie
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:
ik heb wel eens strak gestaan van de kristallen ja... en weet zeker dat er geen speed bij zat :P

Wel eens zou best kunnen, maar toch niet elke keer?

hahha... ehmmm... als ik ze heb wel ja...

maar ik moet zeggen... ik heb geen ervaring met speed :P

Dat verklaart een hoop :P
De energie die bij pure MDMA vrijkomt is een stuk milder.

mjah... maar strak staan houd toch in: klappertanden enz enz of hebbel jullie t echt alleen maar over enrgie nu?

Solidius

Badass junkie
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:

mjah... maar strak staan houd toch in: klappertanden enz enz of hebbel jullie t echt alleen maar over enrgie nu?

Klappertanden komt idd van MDMA, maar bij pure MDMA consumptie heeft men over het algemeen veel minder uithoudingsvermogen dan bij XTC in pilvorm, wat toch een reden moet hebben, namelijk dat het versneden is met speed.

En ik zeg niet dat het 'altijd' zo is dat XTC pillen versneden worden met speed of andere opwekkende middelen, maar het komt overduidelijk wel steeds vaker voor. Vorige maand nog was ik op een hardcore feest (Apocalypse Never in Dordrecht) en kon op 1 Micky Mouse pilletje de hele nacht staan hakken (normaal luister / ga ik niet naar hardcore feesten maar een maat van me wou dolgraag dat ik meeging). Toen ben ik voor de zoveelste keer naar de Jellinek gegaan om ze te laten testen en jahoor er zat MDA en amfetamine in. Terwijl de gozer die het me verkocht had zei "tuurlijk is het MDMA". Niet dat ik het erg vind ofzo want als vervent discoganger is het juist ideaal, maar het komt gewoon steeds vaker voor omdat de productie simpelweg goedkoper is en helaas willen sommige eigenwijze ventjes hier dat niet erkennen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Echt echt strak word je alleen maar van speed,maar van mdma kan je ook behoorlijk strak staan hoor.
Maar de uitwerkingen van Mdea zijn speedy'er dan Mdma,en dat word dus vaak vergeleken met speed.

Maar ik ken het bijde speed en pillen,maar van speed krijg ik toch een ander soort strak,dan pillies hoor.

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:
Maar ik ken het bijde speed en pillen,maar van speed krijg ik toch een ander soort strak,dan pillies hoor.

Het gaat om de combinatie van beide middelen.
MDA / MDEA hebben inderdaad een meer opwekkende werking dan MDMA, maar lang niet zo sterk dat je er meer dan 8 uur bijna nonstop op kan dansen.

Ellesdee

Badass junkie
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:

Klappertanden komt idd van MDMA, maar bij pure MDMA consumptie heeft men over het algemeen veel minder uithoudingsvermogen dan bij XTC in pilvorm, wat toch een reden moet hebben, namelijk dat het versneden is met speed.

En ik zeg niet dat het 'altijd' zo is dat XTC pillen versneden worden met speed of andere opwekkende middelen, maar het komt overduidelijk wel steeds vaker voor. Vorige maand nog was ik op een hardcore feest (Apocalypse Never in Dordrecht) en kon op 1 Micky Mouse pilletje de hele nacht staan hakken (normaal luister / ga ik niet naar hardcore feesten maar een maat van me wou dolgraag dat ik meeging). Toen ben ik voor de zoveelste keer naar de Jellinek gegaan om ze te laten testen en jahoor er zat MDA en amfetamine in. Terwijl de gozer die het me verkocht had zei "tuurlijk is het MDMA". Niet dat ik het erg vind ofzo want als vervent discoganger is het juist ideaal, maar het komt gewoon steeds vaker voor omdat de productie simpelweg goedkoper is en helaas willen sommige eigenwijze ventjes hier dat niet erkennen.

hahaha ik word van beide moe... heb t nog niet gehad dat ik er super veel energie van kreeg van een pilletje :P

Jeller

Badass junkie
schranziewanzie zei:
Deranged zei:
Trip Unit zei:
wil eens zien als ge 10 pillen hebt van 180 mg mdma of ge dan nie hartstikke daal gaat.
das wel heel veel, maar ik ken wel mensen die al een gram mdma op een avond namen

Psykaholik

Wijs gebruiker
Jeller zei:
schranziewanzie zei:
Deranged zei:
Trip Unit zei:
das wel heel veel, maar ik ken wel mensen die al een gram mdma op een avond namen
ma dan is natuurlijk ook weer de vraag.
hoe puur was die gram mdma?
want 1 gram echt pure mdma is ook echt verschrikelijk veel

boy

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
boy zei:

MDMA is MDMA of het nou in pil- vloeibaar- of poedervorm is. Als ik jouw verklaring moet geloven gaat men strak staan van de bindmiddelen

Je leest niet.

Ik zeg niet dat het aan de bindmiddelen ligt, maar aan de vorm van voorkomen.

boy

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:
Solidius zei:
Ellesdee zei:

Eigenwijs? Ik volg gewoon de statistieken hoor. Bovendien denk ik dat ik heel wat meer pillen voorhanden heb gehad en heb laten testen, en ik ben nog nooit pillen tegengekomen met speed erin. De enige die afwijkend waren van MDMA, waren de V2'tjes, daar zat 5-10 mg caffeïne in.

Solidius

Badass junkie
boy zei:
Eigenwijs? Ik volg gewoon de statistieken hoor. Bovendien denk ik dat ik heel wat meer pillen voorhanden heb gehad en heb laten testen, en ik ben nog nooit pillen tegengekomen met speed erin. De enige die afwijkend waren van MDMA, waren de V2'tjes, daar zat 5-10 mg caffeïne in.

Nog nooit? Dan geloof ik er geen bal van dat jij al die pillen daadwerkelijk getest hebt. Of wellicht een jaar of 10 geleden / bij dezelfde producent gekocht, maar ik kan zo bij een aantal verschillende dealers een zooitje pillen halen en weet nu al dat circa 6 v/d 10 versneden is met o.a. MDA, amfetamine, en andere substanties.

Bij een klein onderzoek wat ik zojuist gevoerd heb op pillreports.com blijkt ook dat 'zeer veel' geteste pillen niet alleen MDMA, of zoals jij aangaf 'caffeïne' bevatten. Dus ik vind het een bizar verhaal dat jij nog nooit bijvoorbeeld MDA hebt aangetroffen, dat tegenwoordig in grote mate als alternatief wordt verschaft. Mijn conclusie is dan ook dat jouw bewering dat alle pillen die jij ooit hebt aangeschaft MDMA bevatten volstrekt in tegenstelling tot de realiteit is.

slunse

Bewuste gebruiker
als hij steeds bij een goede producent koopt is het niet zo onwaarschijnlijk dat hij altijd mdma pillen kreeg, niet?
in de vier a vijf jaar dat ik pillen ken heb ik slechts een keer speedpillen gehad (blauwe lacostes btw)
meer laaggedoseerde pillen dan speedpillen te vinden

boy

Bewuste gebruiker
Een jaar of tien geleden was ik er niet bij, maar die sitautie was toen in ieder geval heel anders dan nu. Speedpillen kom je gewoon niet vaak tegen. Dat je kneiterstrak komt te staan van een pil kan net zo goed aan jezelf ligge, set en setting.

Psykaholik

Wijs gebruiker
boy zei:
Een jaar of tien geleden was ik er niet bij, maar die sitautie was toen in ieder geval heel anders dan nu. Speedpillen kom je gewoon niet vaak tegen. Dat je kneiterstrak komt te staan van een pil kan net zo goed aan jezelf ligge, set en setting.
ik weet toch al 1000% zeker da ik speedpillen heb gehad.
en had niks met set en setting te maken hoor :wink:

Solidius

Badass junkie
boy zei:

MDA en amfetamine komt steeds vaker voor in XTC pillen. Ik, en bijna al m'n vrienden die ook recreatief XTC gebruiken hebben hier ruim voldoende onderzoek naar gedaan en de feiten zelf ondervonden, dus als iemand iets anders beweert is dat gewoon toeval.

Ga maar eerst met 10 of meer verschillende XTC pillen naar de Jellinek voordat je hier komt zeggen "er zit alleen maar MDMA in" want de kans in zeer groot dat je met de neus op de feiten wordt gedrukt dat het niet zo is.

Tot zover mijn bijdrage aan deze topic.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
schranziewanzie zei:
Deranged zei:
Trip Unit zei:

een goede vriendin van me had een tijdje terug 12 pillen op. ik had er 4 op en heb nog nooit van mijn leven zo ontzettend strak gestaan. ze heeft ook tot 's avonds laat, de day after, strak gestaan :grin: maarem wat ik hier dus mee wil zeggen: die pillen waren erg goed en ze leeft nog steeds..

boy

Bewuste gebruiker
schranziewanzie zei:
boy zei:
ik weet toch al 1000% zeker da ik speedpillen heb gehad.
en had niks met set en setting te maken hoor :wink:

Er zijn ook weldegelijk pillen met speed in de omloop, maar niet bijster veel. Solidius hier beweert dat er in veel pillen van tegenwoordig speed zit en dat is gewoon bullshit.

Solidius zei:
boy zei:

MDA en amfetamine komt steeds vaker voor in XTC pillen. Ik, en bijna al m'n vrienden die ook recreatief XTC gebruiken hebben hier ruim voldoende onderzoek naar gedaan en de feiten zelf ondervonden, dus als iemand iets anders beweert is dat gewoon toeval.

Ga maar eerst met 10 of meer verschillende XTC pillen naar de Jellinek voordat je hier komt zeggen "er zit alleen maar MDMA in" want de kans in zeer groot dat je met de neus op de feiten wordt gedrukt dat het niet zo is.

Ik ben nog nooit met mijn neus op jouw zogenoemde 'feiten' gedrukt en ik heb meer verschillende pillen voorhanden gehad en laten testen, dan dat menig gebruiker er heeft geslikt.

Voor zover mijn bijdrage aan dit topic.

Solidius

Badass junkie
boy zei:
Er zijn ook weldegelijk pillen met speed in de omloop, maar niet bijster veel. Solidius hier beweert dat er in veel pillen van tegenwoordig speed zit en dat is gewoon bullshit.

Je geeft nu zelf aan dat er "weldegelijk pillen met speed in de de omloop" zijn,
over de kwantiteit zeg je "maar niet bijster veel". Waar blijkt dit uit?

Zolang jij niet kan aantonen dat "er in veel pillen van tegenwoordig" geen speed zit is jouw bewering eveneens stierenpoep :wave:

boy zei:
en ik heb meer verschillende pillen voorhanden gehad en laten testen, dan dat menig gebruiker er heeft geslikt.

Ik ook maar daar bewijs je nix mee.

Rain

Bewuste gebruiker
Toch zijn er bij mijn dealer hele slechte pillen in omloop.

Amper het mdma effect maar toch ben je gruwelijk verrot de dag erna. Volgens mij zit er een zooi speed en waspoeder in.. Het gaat hier om witte kroontjes..

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Trip Unit zei:

MDA / MDEA hebben inderdaad een meer opwekkende werking dan MDMA, maar lang niet zo sterk dat je er meer dan 8 uur bijna nonstop op kan dansen.
Nee maar daar ging het ook niet om,het ging erom dat je van mdma strak kan staan,en dat kan je echt zeker wel :mrgreen:
Ps: tuurlijk speed owned :openmouth:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
boy zei:

Mijn bronnen dat speed niet vaak voorkomt in Xtc pillen.

Unitydrugs zei:
Een XTC-pil (als die alleen MDMA als werkzame stof bevat) en zuiver MDMA-poeder zijn dus twee verschillende verschijningsvormen van dezelfde drug! De Nederlandse drugsmarkt is tegenwoordig redelijk zuiver; pillen bevatten vaak alleen maar MDMA als werkzame stof en poeder is bijna nooit versneden met andere stoffen. Wel kan de dosis MDMA in pillen erg variëren (sommige pillen bevatten bijna niets en andere drie keer een normale dosis), daarom blijft het erg belangrijk om je XTC te laten testen.
Unitydrugs

Drugsweb zei:
Op dit moment is de XTC markt vrij schoon, dat wil zeggen dat er weinig pillen op de markt zijn die iets anders bevatten dan MDMA, de werkzame stof in XTC. Er is wel een enorm verschil in de aangeboden doseringen.
Drugsweb

drugs test.nl zei:
XTC

Het merendeel van de als XTC gekochte pillen die in het laboratorium zijn geanalyseerd (92%) bevat een XTC-achtige stof (MDMA, MDEA, MDA). We hebben in 2005 echter vaker dan in de afgelopen jaren XTC-pillen aangetroffen zonder een XTC-achtige stof. In deze pillen werd veelal speed (amfetamine, methamfetamine) of mCPP aangetroffen. mCPP is een stof die ongeveer dezelfde effecten heeft als XTC, maar vaak ook vervelende effecten heeft zoals misselijkheid, hallucineren, etc.
Drugs test.nl

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:
Solidius zei:
Trip Unit zei:

Nee maar daar ging het ook niet om,het ging erom dat je van mdma strak kan staan,en dat kan je echt zeker wel :mrgreen:
Ps: tuurlijk speed owned :openmouth:

Ik had het over het feit dat men van MDMA niet in staat is om de hele nacht te non-stop te dansen omdat men na een tijdje gewoon suf wordt of gaat trippen van MDMA, de energie raakt sneller op als er geen speed in zit. Bij gebruik van meer kan dit natuurlijk wel, en bij toevoeging van speed heeft men aan 1 pil ruimschoots genoeg.

Trip Unit zei:
...We hebben in 2005 echter vaker dan in de afgelopen jaren XTC-pillen aangetroffen zonder een XTC-achtige stof. In deze pillen werd veelal speed (amfetamine, methamfetamine) of mCPP aangetroffen. mCPP is een stof die ongeveer dezelfde effecten heeft als XTC, maar vaak ook vervelende effecten heeft zoals misselijkheid, hallucineren, etc.

Jouw gedateerde "bronnen dat speed niet vaak voorkomt in Xtc pillen" die je hebt opgezocht vallen hiermee volledig door de mand. Niet alleen leven we al een halfjaar in 2006, maar ironisch genoeg is dat laatste artikel uit 2005 precies wat ik bedoel en spreek je jezelf tegen.

Om definitief uitsluitsel te geven over deze hardnekkige discussie zou eigenlijk iedereen op DF bij zijn / haar dealer een pil moeten kopen en naar de Jellinek moeten gaan om deze te laten testen om vervolgens de resultaten hier te plaatsen. EZ-test kan ook. Ik durf er serieus geld op te wedden dat minimaal 1/3 naast MDMA ook speed of MDA bevat.

Pillreports.com, Jellinek, en EZ-test zijn mijn bronnen. En de eerste is een volledige website die ik logischerwijs niet in deze topic kan plaatsen. Neem maar eens een kijkje bij een zooi geteste pillen zou ik zeggen.

Wie nog steeds beweert dat amfetamine en andere rotzooi niet steeds vaker voorkomt in XTC pillen is gewoon ignorant. Get your facts straight.

Bovenaan