XTC Verslaving?

PinkUnicorn013

Experimenterende gebruiker
Hoi, ik weet dat dit een best lastige vraag is... maar 't speelt even in mijn hoofd.
Nu is mij vraag of ik verslaafd ben aan XTC.
Ik gebruik elk weekend (Vrijdag, zaterdag, Zondag) XTC, meestal 2x 240mg.
Ik ben 18 jaar, 67kg, 185cm

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is niet zo’n hele lastige vraag. Als je ieder weekend gebruikt, en je niet meer kunt amuseren zonder, dan ben je geestelijk afhankelijk van XTC. Zo simpel is het.

Waar je je naast de vraag of je verslaafd bent misschien vooral mee bezig zou moeten houden is dat je wekelijkse gebruik zwaar schadelijk is voor je hersenpan, zeker met de hoeveelheden die je gebruikt (neem aan dat je 2x 240 mg per weekend bedoelt, dat is absurd veel).

Gun je brein een beetje rust, het beste ding moet in jouw geval nog zowat een leven lang mee. MDMA/XTC is neurotoxisch en het wordt niet voor niets aangeraden om drie maanden te wachten tussen ieder gebruik en de dosis te beperken tot max. 1.5 mg per kg lichaamsgewicht. Dat is dus niet (bepaald) 2x 240 mg per week.

D

Don_Juan

Gast
Jeetje man per keer dus bijna 500mg ? Ik zou niet meer bij zinnen zijn :fearscream:

Achja, ik mag niks zeggen erover, ik drink teveel.

Met 150-180mg heb ik genoeg aan voor een half nachtje.

D

Don_Juan

Gast
Snap ik.

Ik heb ook zon periode gehad op jongere leeftijd, veel harddrugs 2 zomers lang.

Ik zelf zou gaan halveren met wat je nu doet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi PinkUnichorn013. Zoals Roze Olifant hierboven al zei is een geestelijke verslaving mogelijk. Dat je dus zonder drugs niet meer uit wil en kan gaan zonder lol te hebben.
Dat gezegd hebbende is 3x xtc nemen in elk weekend echt heel erg veel en heel erg ongezond. Maar echt heel erg ongezond.
Lees de info in deze link alsjeblieft goed door, is belangrijke info voor “veilig” xtc gebruik.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Het advies dat ik je echt op je hart wil drukken is geen xtc / mdma te nemen voorlopig. Neem minimaal een half jaar pauze van drugs. Je bent echt je hersenpan aan het frituren. De (blijvende) hersenschade merk je niet gelijk maar kan pas over jaren merkbaar worden.
Tis moeilijk nu je jezelf aangewend hebt elke x te grbuiken maar denk aan jezelf aub!

Laatst bewerkt:

Bas

Wijs gebruiker
Niet om lullig te doen, maar volgens mij heb je eerder om advies gevraagd en heb je goed advies gekregen van meerdere personen. Doe er nou wat mee! (:

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Hoi, ik weet dat dit een best lastige vraag is... maar 't speelt even in mijn hoofd.
Nu is mij vraag of ik verslaafd ben aan XTC.
Ik gebruik elk weekend (Vrijdag, zaterdag, Zondag) XTC, meestal 2x 240mg.
Ik ben 18 jaar, 67kg, 185cm
Wat wil je precies @PinkUnicorn013 ?
In je vorige topic gaf je aan de 3 maanden regel te gaan volgen. Wordt het geen tijd om hulp te gaan zoeken voor je gebruik?

• Like
Waarderingen: Bas

Quinn

Bewuste gebruiker
Hey broeder, ik zou als ik jou was meer een wisseling erin gooien en ff stoppen met in contact komen van je dealer. geef je moneys ff uit aan iets anders. je tolerantie bouwt nu heel erg op ( omdat je je al niet aan de 3 maanden regel houdt ) en je xtc gebruikt alsof het bier is. onthoudt wel het blijft een chemical dus het blijft invloed hebben op je lichaam.

wat je kan doen is het een keer mixen door bijvoorbeeld te feesten op iets anders dan je pilletje. xtc te pakken. gebruik soms als een instead 4-fa, mdat, 2cb, benzo of de standard dingen zoals een lijnt sos,keta,speed. dan bouwt die tolerantie voor xtc al iets minder op maar dan zou je dit ook niet als een idioot moeten gaan gebruiken.

Get some help thats for sure. maybe heb het met je ouders over ( als ze iets weten ). broers, zussen, vrienden. andere mensen zijn altijd happy to help

PinkUnicorn013

Ik durf het niet aan te kaarten...
Ik heb hier nog een zakje met 6 pillen en heb de neiging er vanavond weer een of twee te pakken.

Quinn

Bewuste gebruiker
Ik durf het niet aan te kaarten...
Ik heb hier nog een zakje met 6 pillen en heb de neiging er vanavond weer een of twee te pakken.
idk wat je voor je pilletjes betaald maar spoel ze gewoon door de wc.

bewerking :
heel veel ouders vinden het lastig en klote maar accepteren het wel. als je het ooit gaat zeggen moet je erbij zeggen: dat je het deelt omdat je niet wilt dat het slecht gaat en dat je ermee wilt laten zien dat het niet geheimzinnig gebruikt en als een idioot ( ook al is dat wel nu het geval ).

-beter open ergens over zijn en mensen op de hoogte houden zodat ze je kunnen helpen dan het een geheim houden mogelijk keer overdoseren je klote voelen bad gaan alleen zijn depressie krijgen nog meer naar de klote gaan doordat je denkt depressie weg te kunenn slikken met pillen en vervolgens 1 grote dip krijgt mogelijk dood wilt ( heb het zien gebeuren jongen, die man was te laat )

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).

PinkUnicorn013

idk wat je voor je pilletjes betaald maar spoel ze gewoon door de wc.

Ik betaal voor de Groene Whatsapp's (240MG) modknip (geen prijzen noemen)
Voor de Grijze Philip Plein (250MG) betaal ik modknip (geen prijzen noemen)
(Ik gebruik die 2 sinds ik begon met XTC)

Beter open ergens over zijn en mensen op de hoogte houden zodat ze je kunnen helpen dan het een geheim houden mogelijk keer overdoseren je klote voelen bad gaan alleen zijn depressie krijgen nog meer naar de klote gaan doordat je denkt depressie weg te kunenn slikken met pillen en vervolgens 1 grote dip krijgt mogelijk dood wilt ( heb het zien gebeuren jongen, die man was te laat )

Ten eerste: Wow, zal nog wel in je hoofd ronddwalen en is heel verschrikkelijk om zoiets mee te maken, Sorry 'bout that dude.

heel veel ouders vinden het lastig en klote maar accepteren het wel. als je het ooit gaat zeggen moet je erbij zeggen: dat je het deelt omdat je niet wilt dat het slecht gaat en dat je ermee wilt laten zien dat het niet geheimzinnig gebruikt en als een idioot ( ook al is dat wel nu het geval)

Ik ben van plan het te vertellen maar doe dit liever met beide ouders... Mijn ouders zijn gescheiden en het is nogal lastig die 2 bij elkaar te krijgen, zelfs als het om zo iets zou gaan.

Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:

Ja, dit is inderdaad voor sommige niet te geloven, maar het is nou eenmaal wel zo.
Zoals ik al vertelde in een van mijn eerdere berichten ben ik er niet trots op maar doe ik het toch...

@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?

Ik voel me tijdens gebruik echt top!
Ik vond het zelf ook raar, en misschien ook de reden dat ik op deze manier gebruik maak van een drug als XTC, hiermee bedoel ik meerdere pilletjes op een avond, meerdere dagen achter elkaar.

Het love gevoel heb ik nog wel bij gebruik maar het is niet het maximale van wat ik gewend ben van eerdere XTC avondjes (Wat me vrijwel logisch lijkt)

Hoe ik me nu voel? Ik heb niet gebruikt en voel me wonder boven wonder relaxed.
Heb een paar momentjes gehad dat ik wat pijn in de maag/blaas had, maar dit zullen de chemicaliën van de X zijn.
Het is hier nog de hele week kermis in Tilburg en heb er vandaag van 13:00 tot 18:00 rondgelopen met een paar vrienden.
Misschien dat ik morgen opeens kotsmisselijk ben, maar dat moeten we nog even afwachten.

Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).

Zoals ik al zei voel ik me echt goed en geen enorme kater en/of klachten.
XTC werkt bij iedereen anders, en ik ben iemand die er waarschijnlijk wat beter tegen kan, is wel fijn maar is ook wat minder omdat ik meer gebruik als ik 'Er goed tegen kan'

Bedankt voor alle reacties, en sorry voor mijn late reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:

Malafide

Heb ook jaren lang xtc misbruikt. Tot op een gegeven moment de katers te erg werden. Kon soms na een avond xtc gewoon 3 dagen he-le-maal verrot zijn. Voelde alsof ik mijn lichaam moest meeslepen.

Ook gewoon als ik de pillen zag voordat ik ze nam al helemaal misselijk werd.

Ook dagenlang een heel raar soort hoofdpijn. Volgens mij heb ik mijn hersenpan goed gefrituurd in die jaren.

Het helemaal kapot zijn en de misselijkheid die ik voelde als ik er al aan dacht heeft mij laten stoppen. Wel na een paar jaar pas.

Malafide

Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.

Timmie60

Newbie
Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.
Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is

Malafide

Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is

Ja het korte termijn geheugen is gewoon echt aangetast. Dat was al nooit heel geweldig maar nu is het echt 0,0 vergeet gewoon alles

Dat is zeker wat aangetast is. Verder heb ik een tijd last van mijn nieren gehad maar dat is voorbij.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ik kan je zeggen, dat je sowieso je hersenen flink beschadigd hebt.
Het is zeer slecht wat je nu doet en je moet er echt zsm mee stoppen. Ik had een vriend van mijn vriendin mee gemaakt, die serieus 250 pillen op maakte met zijn maatje in 1 week tijd, dat is serieus waar. Vervolgens waren ze dood en dood ziek maar zijn ze 2 weken later weer doorgegaan met X en dat donderdag, vr, za en zondag. Daarnaast gebruikte ze: ghb, coke en speed.. gewoon door de week. 1 van die jongens is op een avond out gegaan en heeft maanden lang in coma gelegen en waren genoodzaakt, de stekker er uit te trekken. Dat weerhield stom genoeg zijn maatje er. Niet van om te stoppen en ging verder met het gebruik (alleen door) hij ging gek genoeg wel naar school maar haalde enorm slechte cijfers en was vaak afwezig. Hierdoor is hij van school gekickt en ging het alleen maar nog slechter. Uit eindelijk na 6 jaar gebruikt te hebben heeft hij enorm veel lichamelijke en gestelijke gestelijke klachten er van opgelopen zoals: Enorme kaakpijn waar de artsen niks aan konden doen, enorm deppresief, psychose, dagelijks hoofdpijn, spierverslapping, hartklachten, steeds warm worden, enorm moe zijn, nooit seks hebben, kaakmalen (de hele dag door) en noem maar op. God zij dankt leeft hij nog, maar het is een enorm wrak en heeft vaak zelfmoordpogingen gedaan en zit nu in een gekkenhuis. Dit is dan een zeer ernstig gevalletje, maar dat van jou vind ik ook rampzalig. Ik zal me zelf zeker niet goed praten hoor, want toen ik 16 was deed ik het elke zaterdag en uitzonderingen dat ik het zaterdag + zondag deed op feestjes een half jaar. Ik heb hier gelukkig niks aan over gehouden en dan mag ik van geluk spreken. Dat hoeft niet te zeggen dat jij geen schade kan krijgen, want dat krijg je zeker wel. Sterker nog met dat gebruik van jou durf (bijna) ik wel met zekerheid te zeggen dat je blijvende hersenschade hebt. Stop er gewoon direct mee!
Stap desnoods over op een blowtje ipv dat je dit doet. Het is natuurlijk wel heel iets anders, maar toch heb je het gevoel dat je “iets” gebruikt. Neem het nou gewoon van ons allemaal aan en stop er mee, nu het nog kan! Want straks is het te laat en is er geen weg meer terug.

Ik wens je veel sterkte. Je komt hier wel overheen. Het is (gelukkig) niet lichamelijk verslaafd, anders was je nog veel verder van huis en ik weet hoe dat is.

Stop er gewoon mee!

Grtz,

Dennisz

PinkUnicorn013

Ik kan je zeggen, dat je sowieso je hersenen flink beschadigd hebt.
Het is zeer slecht wat je nu doet en je moet er echt zsm mee stoppen. Ik had een vriend van mijn vriendin mee gemaakt, die serieus 250 pillen op maakte met zijn maatje in 1 week tijd, dat is serieus waar. Vervolgens waren ze dood en dood ziek maar zijn ze 2 weken later weer doorgegaan met X en dat donderdag, vr, za en zondag. Daarnaast gebruikte ze: ghb, coke en speed.. gewoon door de week. 1 van die jongens is op een avond out gegaan en heeft maanden lang in coma gelegen en waren genoodzaakt, de stekker er uit te trekken. Dat weerhield stom genoeg zijn maatje er. Niet van om te stoppen en ging verder met het gebruik (alleen door) hij ging gek genoeg wel naar school maar haalde enorm slechte cijfers en was vaak afwezig. Hierdoor is hij van school gekickt en ging het alleen maar nog slechter. Uit eindelijk na 6 jaar gebruikt te hebben heeft hij enorm veel lichamelijke en gestelijke gestelijke klachten er van opgelopen zoals: Enorme kaakpijn waar de artsen niks aan konden doen, enorm deppresief, psychose, dagelijks hoofdpijn, spierverslapping, hartklachten, steeds warm worden, enorm moe zijn, nooit seks hebben, kaakmalen (de hele dag door) en noem maar op. God zij dankt leeft hij nog, maar het is een enorm wrak en heeft vaak zelfmoordpogingen gedaan en zit nu in een gekkenhuis. Dit is dan een zeer ernstig gevalletje, maar dat van jou vind ik ook rampzalig. Ik zal me zelf zeker niet goed praten hoor, want toen ik 16 was deed ik het elke zaterdag en uitzonderingen dat ik het zaterdag + zondag deed op feestjes een half jaar. Ik heb hier gelukkig niks aan over gehouden en dan mag ik van geluk spreken. Dat hoeft niet te zeggen dat jij geen schade kan krijgen, want dat krijg je zeker wel. Sterker nog met dat gebruik van jou durf (bijna) ik wel met zekerheid te zeggen dat je blijvende hersenschade hebt. Stop er gewoon direct mee!
Stap desnoods over op een blowtje ipv dat je dit doet. Het is natuurlijk wel heel iets anders, maar toch heb je het gevoel dat je “iets” gebruikt. Neem het nou gewoon van ons allemaal aan en stop er mee, nu het nog kan! Want straks is het te laat en is er geen weg meer terug.

Ik wens je veel sterkte. Je komt hier wel overheen. Het is (gelukkig) niet lichamelijk verslaafd, anders was je nog veel verder van huis en ik weet hoe dat is.

Stop er gewoon mee!

Grtz,

Dennisz

250 pillen in een week tijd is wel echt serieuze business...
Ik heb sinds deze post (22 Juli) niks meer gebruikt en het gaat me ook beter af zonder.
Mijn geheugen is soms echt een zeef, wat me logisch lijkt na mijn gebruik.

Albedo

Wijs gebruiker
Doet me denken aan dit extreme geval, de man die 40.000 pillen heeft geslikt in 9 jaar:

https://www.theguardian.com/society/2006/apr/04/drugsandalcohol.drugs1

Onderstaande viel me op over dat enzyme. Voor het eerst dat ik het tegenkom.

Toxic reactions

Much of the reports of toxic reactions are muddled with overdose or water-poisoning deaths. There is no clear evidence that some people suffer allergic reactions to ecstasy. However, around 10% of Western users do lack a key liver enzyme CYP2D6 needed to break down MDMA. This may make them more sensitive to the effects and more prone to accidental overdose.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ik heb sinds deze post (22 Juli) niks meer gebruikt en het gaat me ook beter af zonder.

Top man. Houden zo. Ik was na misbruik van xtc zwaar ziek geworden. Hoofdpijn dagenlang, buikpijn en dus keer op keer naar de wc en heel erg vergeet achtig. Iemand zei bijv wat tegen me en 5 seconden later wist ik niet meer wat die gene zei, terwijl ik het eerder wel begreep. Alleen het woord MDMA of XTC werd ik al misselijk van toen en al helemaal toen ik de pil voor me zag liggen. Ik hou gewoon nu netjes de 3 maanden regel aan.

Quinn

Bewuste gebruiker
het is een begin maar je moet eigenlijk zo door gaan. nu ook niet na die 3 maanden een pil pakken maar gewoon minimaal 5/6 maanden even niks en dan 1 keer in de 2/3 maanden ( officieel 3 maanden regel ). en dan ook niet vaker dan dat. of zelfs gewoon helemaal stoppen is eigenlijk nog beter want dan kan je ook niet terug in je verslaving vallen

PinkUnicorn013

het is een begin maar je moet eigenlijk zo door gaan. nu ook niet na die 3 maanden een pil pakken maar gewoon minimaal 5/6 maanden even niks en dan 1 keer in de 2/3 maanden ( officieel 3 maanden regel ). en dan ook niet vaker dan dat. of zelfs gewoon helemaal stoppen is eigenlijk nog beter want dan kan je ook niet terug in je verslaving vallen

Ik ben sinds een paar weer teruggevallen...
Sinds zondag weer aan de speed, en maar 6 uurtjes geslapen...

Bovenaan