Wackie zei:-tomz0r zei:langeman zei:Je kunt er toch wel iets over zeggen?
Ja dat kan ik wel, maar dat is dan dom. Ik heb er geen verstand van, punt. Ik weet alleen dat het nodig is.
Je blijft alleen maar roepen dat politie nodig is, dat dat duidelijk is en dat we blind zijn als we dat niet zien.
Ik noem een aantal voorbeelden van enorm grote festivals die het god zij dank prima doen zonder enige politie aanwezigheid. Ik probeer je uit te leggen dat politie juist het verantwoordelijkheidsgevoel bij mensen weg neemt en vervangt voor een minder gunstig gevoel/sfeer. (het kan varieren van een gevoel dat alles is geregeld en je zelf niet meer hoeft te denken tot een anarchistisch gevoel dat je vrijheid beperkt word)
Jij gaat daar helemaal niet op in. Je kan totaal niet uitleggen waarom de politie een positief effect zou hebben. Je roept maar een eind zonder enige fatsoenlijke motivatie.
Denk je dat als er op een goa festival iemand heel hard gaat schreeuwen ineens, dat er dan doden vallen omdat iedereen over elkaar heen struikeld zoals in amsterdam ? Nee, dat gebeurd niet, dat gebeurd alleen in een sociale structuur waarbinnen iedereen bang gemaakt word en denkt dat politie nodig is.
Natuurlijk is de nederlandse samenleveing nu mede door figuren als wilders al para genoeg gemaakt dat als je de politie weghaalt er inderdaad op bepaalde plaatsen op korte termijn grotere problemen zullen zijn dan dat die er nu zijn. Maar denk dan niet in wilders stijl "dus er is meer politie nodig, veiligheid, veiligheid, veiligheid". Denk dan eens hoe het komt dat de samenleving zo geworden is en realiseer je dat hoe meer verantwoordelijkheden je bij de mensen wegneemt, hoe minder verantwoordelijkheid ze ook zullen nemen. Hoe meer je mensen als kinderen controleert in alles wat ze doen, hoe meer ze zich ook als kinderen zullen gedragen, en hoe meer je hun vrijheid afneemt, hoe harder ze zullen vechten om zich vrij te blijven voelen.
Omdat hij geen mod meer wou zijn.-tomz0r zei:Waarom is je naam Wackie, en niet meer Wacky, trouwens?
In dat geval zijn de opbrengsten groter dan de kosten.-tomz0r zei:Ik weet ook niet hoe belastingfraude het beste aangepakt moet worden, maar dat het aangepakt moet worden is ook duidelijk. Om maar iets willekeurigs te noemen.
-tomz0r zei:Het levert wel geld op. Bij Defqon 76 mensen opgepakt. Gemiddelde boete zal 300 euro zijn.
Reken maar uit. Daarmee is de politiemacht die daar nodig is gewoon terugverdiend.
Rabbithole zei:En Hoek van Holland is echt een ongelukkig gekozen voorbeeld om te aan te tonen dat politie nodig is op een feest, aangezien de politie begon met het lossen van schoten en het juist daardoor uit te hand gelopen is. Niet erg overtuigend dus.
Oh dus je hebt wel een beeld bij hoe de politieinzet er uit moet zien?-tomz0r zei:Bovendien is de politie vaak niet eens opdringerig aanwezig maar gekleed in burgerpak.
-tomz0r zei:En wat wil je nou eigenlijk horen? Ik heb praktijkvoorbeelden genoemd waarin de politie duidelijk wel nodig is, jij waar ze niet nodig zijn. Maar er zijn dus duidelijk wel risicovolle feesten waar het sowieso nodig is.
-tomz0r zei:langeman zei:Je schrijft praktijkvoorbeelden.... welke zijn er dan nog meer? Ik lees alleen HvH. Die kunnen we wel als plaatje nemen hoor, dat is goed. Daar zijn immers deskundigen mee bezig geweest en die hun deskundigheid hebben gedeeld en jou daarmee helpen een mening te kunnen vormen. Kan je daar dan iets meer over zeggen?
Wat wil je nou van me horen?
Op veel feesten zijn vechtpartijen. Hier in Delft ook. In Friesland is een tijdje terug iemand doodgeslagen.
Geloof je echt in dat anarchistische gedoe dat er geen controle nodig is?
Ik heb me verder niet verdiept in deskundigenonderzoeken over HvH aangezien elk mens met gezond verstand wel kan zeggen dat er te weinig politiemacht aanwezig was voor het grote aantal bezoekers.
langeman zei:Ik ben benieuwd naar jouw visie op je eigen standpunt. Je zegt dat politieinzet nodig is, maar kan er verder niet zo veel over zeggen. Dat maakt me nieuwsgierig. Als jij een bepaalde mening bent toegedaan dan zou het kunnen dat je daar redenen voor hebt die mij ook tot inzichten kunnen brengen. Vandaar dat ik doorvraag. Eerlijk gezegd ben ik nog steeds nieuwsgierig.
Jouw keuze is zeker een mogelijkheid evenals dat anarchistische gedoe zonder controle. Welke beter is hangt af van de uitwerking die dat heeft. Jij denkt dat jouw keuze beter is en ik wil dus graag weten hoe ik dat moet zien? Misschien heb je wel gelijk.
Ik hoop morgen als ik weer inlog een deftig antwoord te kunnen lezen.....
Rabbithole zei:-tomz0r zei:Het levert wel geld op. Bij Defqon 76 mensen opgepakt. Gemiddelde boete zal 300 euro zijn.
Reken maar uit. Daarmee is de politiemacht die daar nodig is gewoon terugverdiend.
Ja, alsof dit drugsbeleid geld oplevert. Het is juist bewezen dat er vele miljarden worden verspild door het beleid wat momenteel wordt gehanteerd.
En Hoek van Holland is echt een ongelukkig gekozen voorbeeld om te aan te tonen dat politie nodig is op een feest, aangezien de politie begon met het lossen van schoten en het juist daardoor uit te hand gelopen is. Niet erg overtuigend dus.
Mensen die iedereen die het niet met ze eens zijn mongolen noemen zijn echt mongolen, trouwens.
-tomz0r zei:Rabbithole zei:-tomz0r zei:Het levert wel geld op. Bij Defqon 76 mensen opgepakt. Gemiddelde boete zal 300 euro zijn.
Ja, alsof dit drugsbeleid geld oplevert. Het is juist bewezen dat er vele miljarden worden verspild door het beleid wat momenteel wordt gehanteerd.
En Hoek van Holland is echt een ongelukkig gekozen voorbeeld om te aan te tonen dat politie nodig is op een feest, aangezien de politie begon met het lossen van schoten en het juist daardoor uit te hand gelopen is. Niet erg overtuigend dus.
Mensen die iedereen die het niet met ze eens zijn mongolen noemen zijn echt mongolen, trouwens.
Dit gedeelte levert geld op ja. Dat is een feit. 10000 euro is het salaris van de politiemacht. Ik heb het niet over het drugsbeleid op de hele wereld, alleen op festivals. Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten. Maar daar gaat het nu dus niet over. To the point please.
Je hebt duidelijk geen verstand van de situatie van HvH. Ik ga er niet serieus op in. Het is gewoon harstikke dom als je denkt dat die geoganiseerde relschoppers bpas begonnen omdat de politie uit het niets ging schieten. Gewoon even voor de grap een paar schoten lossen, niet uit wanhoop of zo omdat het al uit de hand was gelopen.
En als ik iemand een mongool vind dan vind ik iemand een mongool. Ik heb een hekel aan dat gedoe over normen en waarden als er een verkeerd woord gebruikt wordt. Je lijkt Balkie wel.
Ik heb het niet over het drugsbeleid op de hele wereld, alleen op festivals. Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten.
-tomz0r zei:HET IS FUCKING INTERNET HIERZO. Ga nou niet piekeren om een scheldwoordje.
En ga er eens serieus op in. Mensen haken snel af als ze zien dat ze ongelijk hebben, hier ook weer. Eerst de discussie aan gaan, en als blijkt dat ik gelijk heb komen ze met dit soort redenen. Wat is kortzichtig aan mijn reactie op jou? Helemaal NIKS.
En je moet niet alles letterlijk nemen. Ik hou heel erg van overdrijven en de reacties afwachten. Soms een beetje, soms heel erg. In dit topic vind ik echter wel dat ik een punt heb.
Kusje.
-tomz0r zei:Mensen haken snel af als ze zien dat ze ongelijk hebben, hier ook weer. Eerst de discussie aan gaan, en als blijkt dat ik gelijk heb komen ze met dit soort redenen. Wat is kortzichtig aan mijn reactie op jou? Helemaal NIKS.
Wackie zei:-tomz0r zei:Mensen haken snel af als ze zien dat ze ongelijk hebben, hier ook weer. Eerst de discussie aan gaan, en als blijkt dat ik gelijk heb komen ze met dit soort redenen. Wat is kortzichtig aan mijn reactie op jou? Helemaal NIKS.
Heh, en dat zeg jij ? Wie is nou de gene die hier al dagen geen enkele vorm van argumentatie weet te brengen ?
-tomz0r zei:HET IS FUCKING INTERNET HIERZO. Ga nou niet piekeren om een scheldwoordje.
En ga er eens serieus op in. Mensen haken snel af als ze zien dat ze ongelijk hebben, hier ook weer. Eerst de discussie aan gaan, en als blijkt dat ik gelijk heb komen ze met dit soort redenen. Wat is kortzichtig aan mijn reactie op jou? Helemaal NIKS.
En je moet niet alles letterlijk nemen. Ik hou heel erg van overdrijven en de reacties afwachten. Soms een beetje, soms heel erg. In dit topic vind ik echter wel dat ik een punt heb.
Kusje.
-tomz0r zei:Dus aantonen dat er vechtpartijen kunnen zijn op festivals en dat er dus een dusdanig risico is dat er ingegrepen moet worden is niet genoeg? Nou thank you very much. Ik hoop dat jij geen leidinggevende bij justitie wordt.
KoxBox zei:Omdat hij geen mod meer wou zijn.-tomz0r zei:Waarom is je naam Wackie, en niet meer Wacky, trouwens?
knolselderij zei:KoxBox zei:Omdat hij geen mod meer wou zijn.-tomz0r zei:Waarom is je naam Wackie, en niet meer Wacky, trouwens?
vroeg me al af waar ik die naam van kon
langeman zei:-tomz0r zei:HET IS FUCKING INTERNET HIERZO. Ga nou niet piekeren om een scheldwoordje.
Kusje.
Tomzor, beantwoord nu eens de openstaande vragen. Je neemt een standpunt in, maar waarom is dat het juiste standpunt? Mijn post laat je links liggen, terwijl je van anderen eist inhoudelijk op jou in te gaan. En kom alsjeblieft met iets meer dan wat simpele one-liners.
(edit woordje teveel verwijderd)
Waar gaat het nu om.... gaat de discusssie over het nut van een zekere zin van controle voor de handhaving van veiligheid of gaat het over politieinzet op festivals?-Tomz0r zei:Je verwacht van mij een wetenschappelijke analyse, maar dit kan ik niet en geef ik ook toe. Dat is echter ook niet nodig in dit geval. Het is voor mij duidelijk als ik om mij heen kijk en lees over vechtpartijen dat er een zekere zin van controle moet zijn voor de handhaving van de veiligheid.
Nou nou, wat een toon.... heb ik je iets misdaan? En belangrijker nog...hoe helpt deze toon de discussie vooruit? Wat voegt het toe?-Tomz0r zei:Dat jij niet overtuigd bent is jouw probleem, maar dan moet je je ogen opendoen, en misschien eens in de praktijk kijken hoe het er aan toe gaat.
Enige analyse is toch echt op zijn plaats. Of 'nogmaals' zijn we het daar al over oneens? En 'nogmaals' welke praktijkvoorbeelden heb je het over?-Tomz0r zei:Ik wil best geloven dat er op een festival waar alleen langharige blowers komen geen vechtpartijen zijn, maar in de praktijk blijkt dat dat overduidelijk niet overal zo is. Punt. Om aan te tonen dat handhaving van de veiligheid nodig is, is er dus geen analyse nodig. Nogmaals.
Rabbithole zei:Kende. Kon is de verleden tijd van kan.
-tomz0r zei:Geloof je echt in dat anarchistische gedoe dat er geen controle nodig is?
-tomz0r zei:Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten.
W.F.L. zei:-tomz0r zei:Geloof je echt in dat anarchistische gedoe dat er geen controle nodig is?
Jazeker geloof ik daar in. Ik heb op legale feesten/uitgaansgelegenheden meer vechtpartijen meegemaakt dan op illegale feesten zoals tekno (Ja ook tekno waar 2000 man was). 1x een vechtpartij gezien op een tekno, en die was direct gesust.
-tomz0r zei:Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten.
Je maakt een grapje hoop ik?
Heb je enig idee hoeveel geld er omgaat in drugshandel? Dat drugs vrij verhandelbaar zouden zijn lijkt me eerder positief. De prijzen van drugs worden voor een groot deel bepaald door de illegaliteit ervan. Moesten ze legaliseren en dezelfde prijzen gebruiken ben ik er vrij zeker van dat die kosten die vrije handel in drugs (verslavingszorg? Verslaafden zijn er nu ook zat? Waar heb je het over?) ruimschoots terug betaald zijn. Waarschijnlijk zou(den) de overhe(i)d(en) er nog makkelijk geld aan verdienen ook en gebruikers worden dan niet genaaid. Als je een beetje contacten hebt kan je prima kwaliteitsdrugs kopen, laten testen, iedereen tevreden en ik vind de prijzen ook niet zo gek. Het is meer een zelf-regulerende omgeving denk ik. Net als op tekno overigens. Haha. Maar legaliseren is beter, betere voorlichting, kwaliteit (als dat al niet was), minder taboe, geen criminaliteit en het beste van al is dat je als gebruiker dan ook niet meer genaaid kan worden (zie VS waar veel van de mensen die in de cel zitten voor drugs gewoon gebruikers zijn) want de huidige straffen zijn gewoon belachelijk hoog, kijk maar naar de boetes voor kleine gebruikershoeveelheden XTC en dergelijke. En dat valt in Nederland dan nog mee.
Rabbithole zei:Dit. En bovendien: survival of the fittest. Kun je niet met drugs omgaan, blijf er dan vanaf. Als je daar niet mee om kan gaan ben je een zwakkere in de samenleving, en is het alleen maar een natuurlijk proces dat dat je ondergang wordt.![]()
Rabbithole zei:(maffia in Zuid-Amerika hebben dan veel minder macht)
Chris Pontius zei:Maar zo werkt het niet meer. Je kan jezelf amper meer om zeep helpen tegenwoordig![]()
Chris Pontius zei:Rabbithole zei:Dit. En bovendien: survival of the fittest. Kun je niet met drugs omgaan, blijf er dan vanaf. Als je daar niet mee om kan gaan ben je een zwakkere in de samenleving, en is het alleen maar een natuurlijk proces dat dat je ondergang wordt.![]()
Maar zo werkt het niet meer. Je kan jezelf amper meer om zeep helpen tegenwoordig![]()
W.F.L. zei:Rabbithole zei:(maffia in Zuid-Amerika hebben dan veel minder macht)
De schoen wringt niet in Zuid-Amerika zelf, maar ergens tussen het produceren en verhandelen van die drugs op een ander continent. Smokkel wat de prijzen de hoogte in doet gaan. Enorm risico wat ervoor zorgt dat alles ineens x25-40 gaat (bij coke that is).
W.F.L. zei:Daarom juist, ook al vind ik wat je zegt hier onzin, je kan jezelf makkelijk om zeep helpen. Sarcasme hoop ik. :P
Chris Pontius zei:Overigens hoef je me daar niet voor te reporten Freek![]()
Rabbithole zei:Dat is zeer zeker zo en dat weet ik ook, maar de reden waarom maffia in bijvoorbeeld Zuid-Amerika zoveel macht heeft is grotendeels door drugshandel. Neemt niet weg dat smokkel de prijzen door het dak laat schieten, maar die criminaliteit die eromheen is geeft het status en een slechte naam. Neem die criminaliteit weg en er is al een gedeelte van het probleem opgelost.
"Wij hebben een verzorgingsstaat, waardoor we dit soort zwakke exemplaren in leven houden."Chris Pontius zei:Ik overdrijf natuurlijk een beetje maar mijn punt was dat de staat tegenwoordig té veel voor mensen zorgt.
Exceptional Insight zei:"Wij hebben een verzorgingsstaat, waardoor we dit soort zwakke exemplaren in leven houden."Chris Pontius zei:Ik overdrijf natuurlijk een beetje maar mijn punt was dat de staat tegenwoordig té veel voor mensen zorgt.
Rabbithole zei:Survival of the fittest is een natuurlijk proces, de zwakkeren/dommeren in leven houden niet. Ik zeg: iedereen voor zichzelf, en dan zien we wel wie er overleeft!![]()
Hopelijk blijft het altijd zo. De verzorgingsstaat is een van de zegeningen van dit land en dat moeten we koesteren. Die paar uitwassen zullen er altijd blijven.Sublimo zei:En dat zal helaas nog wel een tijdje zo blijven.
Totdat op een dag de verzorgingsstaat instort.
Rabbithole zei:Survival of the fittest is een natuurlijk proces, de zwakkeren/dommeren in leven houden niet. Ik zeg: iedereen voor zichzelf, en dan zien we wel wie er overleeft!![]()