zolpidem.. Nog maar eens

Toasts

Experimenterende gebruiker
Ik hoor constant dat mensen er van gaan spacen...
Heb er al andere topics over gelezen maar daar vind ik toch niet in wat ik zoek.

Vraag1: In welke dosissen nemen die dat dan?
De eerste keer dat ik het deed (gelijk 2x 10mg) spacete ik 'm wel een beetje. Maar niet zoals ik andere gebruikers zie beweren in andere topics. (Iemand die dacht dat hij in een discotheek was terwijl hij onder de douche stond?)

Ik kan makkelijk 2x 10mg (stilnoct) nemen en dan nog voel ik het niet zo enorm hard. Het spacen is al helemaal zoek.

Kan dat aan mij liggen? Of misschien aan het feit dat ik al 3 jaar non-stop blow? (ben altijd nuchter bij inname van de stilnoct)
Of moet ik er gewoon meer nemen als ik nog eens zo lekker wil spacen? (vond het spacey effect dat ik er die ene keer mee heb bereikt namelijk heel erg leuk :tearsofjoy: )

Vraag 2: Kan je deze pillen roken? Ik heb reeds ondervonden dat rohypnol werkt als je het rookt. Maar aangezien ik geen chemicus ben heb ik geen idee waarom het bij rohypnol gaat terwijl het bij bv. flurazepam helemaal niet gaat.
Ik weet dat ze gemaakt zijn om te slikken! Ik doe dit dan ook 99% van de keren dus die commentaren zoals 'waarom wilt iedereen toch alles roken' hou je maar voor jezelf

thx bij voorbaat :)
Grtz
Toasts :stoned:

Einstein

Badass junkie
Met het blowen heeft het in ieder geval niets te maken, het lijkt me sterk dat er kruistolerantie o.i.d. optreedt tussen cannabis en zolpidem. Heb je geen tolerantie van zolpidem of benzo's?
Kijk in ieder geval uit met je dosis, een hogere dosis zolpidem veroorzaakt tijdelijk extreem geheugenverlies, dan merk je niet eens meer dat je aan het spacen bent.
Of je zolpidem kunt roken weet ik niet, gezond of efficiënt lijkt het me niet.

Toasts

Thx voor je reactie!! :grin:

De eerste keer dat ik stilnoct gebruikte had ik 0 tolerantie.

Intussen heb ik wel wat tolerantie ontwikkeld nl voor flurazepam 30mg (2 weken aan een stuk 1/dag) en daarvoor kreeg tetrazepam (1/dag voor m'n rug). Maar van die twee voel ik amper iets.

Stilnoct is de enige benzo (Ja, ik weet dat het geen échte benzo is) waarbij ik dat spacey/hypnotische gevoel ooit heb ervaren.

Is het mogelijk (nudat ik dus blijkbaar een beetje tolerantie heb) om datzelfde effect nog te bereiken indien ik een hogere dosis nuttig? of ben ik daar door die tolerantie "immuun tegen" zegmaar.

Ik lees verhalen over mensen die na 3 stilnocts hun huis niet meer uitdurven vanwege het gevoel van "zattigheid' dat ze ervaren.. Het gaat dan over mensen met best wel wat tolerantie. Heb er al wel eens 3 genuttigd zonder enige problemen, had iets meer moeite met recht lopen.. Maar dat spacey gevoel van de eerste keer? Bleef uit.. Ik herinner me ook alles wat ik de bewuste avond deed..

Pammer

Bewuste gebruiker
Stilnoct aka Zolpidem moet je niet onderschatten. Het kan nu eenmaal zijn dat je door die flurazepam een tolerantie hebt tegen Zolpidem.
Zolpidem staat inderdaad bekend voor de gekste dingen. Het bekendste geval is dat iemand gelijk al zijn pillen doorslikt zonder dat hij het beseft de volgende dag. Geheugenverlies is dan ook wat de zaak overneemt. Ik herinner me nog dat ik eens 2x Zolpidem had genomen. Werd wakker slapend op de grond in de badkamer met kots in men toilet. Ik ga naar m'n kamer en zie dat ik al de 10 pilletjes had geslikt. Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Ik had het toen niet eens recreatief gebruikt maar omdat ik niet kon slapen...

Toasts

Heb er daarnet 3 genomen en voel me nog steeds goed "voor rede vatbaar" om het zo te stellen.
Loop ook nog aardig recht.

Straks eentje smoke en dan relaxen :stoned:

ben er ook vrij zeker van dat ik me dit alles morgen nog herinner.

Had er toch meer van verwacht :openmouth:

kaasbaas

Badass junkie
Het verschilt heel erg per persoon, lang niet iedereen gaat ervan hallucineren. En de grens tussen nog weten wat je doet en iedere minuut vergeten is érg dun bij zolpidem. Uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat je van de ene pil na de andere (dus letterlijk gewoon 10mg meer) die grens over kan gaan en helemaal van de kaart kan raken.

Wat je kunt proberen is 20mg met 1 biertje erbij, als dit niks doet. Dan 30mg met 1 biertje... Als je meer dan dit neemt is het wellicht een slim idee om je zolpidem zo ver mogelijk weg te verstoppen. Het beste is nog in een kluis met een ingewikkeld slot die je niet kunt oncijferen als je helemaal high bent van de zolpidem en je bij wilt nemen omdat je was vergeten dat je al wat had genomen.

Het is bij ieder persoon verschillend hoeveel ie kan nemen voordat ie blijft bij nemen omdat z'n geheugen niet meer werkt, maar dit is een bekend fenomeen. Je zult niet snel van zolpidem in een coma raken, dat geld voor de meest benzo(-achtige) drugs. Maar het zou toch zonde zijn als je een strip weg vreet en niks meer van de vorige avond weet.

Hopelijk helpt dit een beetje, en neem je zolpidem maar gewoon oraal in. Snuiven verbeterd niets aan 't effect, dat heb ik al mooi voor je getest :wink:.

*Edit* Ook moet ik zeggen dat mijn visuals zwaar geminderd zijn na paar maanden gebruik (niet dagelijks, maar wel veel). En na een maand stoppen, of enkele weken er tussen houden zodat ik niet verslaafd raak leek dit effect niet terug te komen. Ik heb wel gelezen dat uiteindelijk te hallucinaties weg gaan bij mensen die het medicinaal gebruiken en ook niet meer terug komen. Dus ik ben er bang voor...

Ik gebruik zolpidem ook gewoon als medicijn.

Soms heb ik trouwens nog wel heftige closed eye visuals, maar deze zijn meestal vrij chaotisch en raar. Zoals te verwachten valt van zolpidem.

Toasts

Thx voor je bericht!

Gisterenavond nog een dikke amnesia gerold, en na dat die op was was ik wel redelijk van de kaart.. Maar visuals? No way ..
Heel jammer, want die ene keer dat ik erop heb gespaced was heel anders dan dit. Ook veel leuker! :stoned:
Weet zoals ik al vermoedde idd nog alles wat ik "onder invloed"(zó gaar was ik helemaal niet voor die joint) gedaan heb.

Nog over dat snuiven: Voegt het echt helemaal NIETS toe aan de intensiteit van het effect? Of vind je het verschil gewoon niet de moeite waard om je neus 'vies' te maken?

Toasts

Pammer zei:
Ik heb het ooit eens gesnoven en het verschil is gewoon dat het meteen opkomt...
Zal er dan maar eens eentje men neus in duwen, gewoon om het zelf eens te ondervinden.

Grtz :stoned:

kaasbaas

Badass junkie
Maar voor de rest is er geen verschil kwa sterkte, dat merk ik in ieder geval niet. En het smaakt echt niet normaal goor :P.

Pammer

Bewuste gebruiker
Ben ik vergeten te zeggen... Extreem branderig gevoel in neus...
Ik zou het niet aanraden.. Ik heb het 1x gedaan en niets om mee te nemen.

MrEko

Bewuste gebruiker
ik heb wel lichtjes vervormingen in m'n beeld (meestal letters, lijnen & objecten), maar het grootste wat me opvalt is het effect op m'n evenwicht. Als ik nu recht sta, moet ik er op letten dat ik naar links afwijk. :tearsofjoy:

Toasts

Pammer zei:
Ben ik vergeten te zeggen... Extreem branderig gevoel in neus...
Ik zou het niet aanraden.. Ik heb het 1x gedaan en niets om mee te nemen.

Haha, heb ik ondertussen ook ondervonden. Zal ze voortaan toch maar slikken :mrgreen:

MrEko zei:
ik heb wel lichtjes vervormingen in m'n beeld (meestal letters, lijnen & objecten), maar het grootste wat me opvalt is het effect op m'n evenwicht. Als ik nu recht sta, moet ik er op letten dat ik naar links afwijk. :tearsofjoy:

Wat jij beschrijft heb ik dus één keer gehad van zolpidem. Verder nooit. :(

Als ik er nu bvb 3 neem is mijn evenwicht ook wel een beetje naar de knoppen.. Maar die vervormingen in waarneming blijven steeds uit..

Zal wel gewoon niet zo'n heftig effect hebben op mij zeker :confused:

Toasts

Flunitrazepam schijnt wel hevig te zijn. Heb er ooit is ééntje genuttigd toen ik al goed zat was. (Was toen jong, heb pas later gehoord wat het precies was etc.) Herinner me er niets meer van..

Misschien is het die wel dat ik zoek. :openmouth:
Maarja, die zal ik vast nooit kunnen bemachtigen. :(

Dus draai ik er nog maar eentje!
Grtz :stoned:

Pammer

Bewuste gebruiker
Let wel op; Flunitrazepam is Rohypnol, wat bekend staat als de date-rape drug :P.
Dit noemen ze de hevigste benzo die er is hoewel hierover discussies gevormd worden.
Alcohol + Flunitrazepam staat zeer bekend dat het geheugenverlies geeft...

Toasts

Pammer zei:
Let wel op; Flunitrazepam is Rohypnol, wat bekend staat als de date-rape drug :P.
Dit noemen ze de hevigste benzo die er is hoewel hierover discussies gevormd worden.
Alcohol + Flunitrazepam staat zeer bekend dat het geheugenverlies geeft...

Daar was ik reeds van op de hoogte. :)

Volgende keer meng ik het zeker niet met alcohol haha. Of zorg ik ervoor dat de flunitrazepam zeker eerst al is ingeslagen. :grin:

Grtz en thx for info ! :stoned:

seth

Gast
zit nu op 4,10 in combinatie met temazepam,speed en slaaptekort. En ik Space enorm, ben nu al meer dan 5 min bezig aan dit bericht. En de lichtjes aan zo'n kersslinger geven linten licht af, mijn scherm heeft diepte!

kaasbaas

Badass junkie
seth zei:
zit nu op 4,10 in combinatie met temazepam,speed en slaaptekort. En ik Space enorm, ben nu al meer dan 5 min bezig aan dit bericht. En de lichtjes aan zo'n kersslinger geven linten licht af, mijn scherm heeft diepte!

Ik zou oppassen, zo heb ik wel is een hele avond vergeten en had ik een vreselijk troep gemaakt. Dat was de volgende dag even een groot "wtf" moment toen ik wakker werd :tearsofjoy:. Toen was het een combinatie van zolpidem, oxazepam, speed en slaaptekort :P.

Frog83

Bewuste gebruiker
Pammer zei:
Stilnoct aka Zolpidem moet je niet onderschatten. Het kan nu eenmaal zijn dat je door die flurazepam een tolerantie hebt tegen Zolpidem.
Zolpidem staat inderdaad bekend voor de gekste dingen. Het bekendste geval is dat iemand gelijk al zijn pillen doorslikt zonder dat hij het beseft de volgende dag. Geheugenverlies is dan ook wat de zaak overneemt. Ik herinner me nog dat ik eens 2x Zolpidem had genomen. Werd wakker slapend op de grond in de badkamer met kots in men toilet. Ik ga naar m'n kamer en zie dat ik al de 10 pilletjes had geslikt. Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Ik had het toen niet eens recreatief gebruikt maar omdat ik niet kon slapen...

Ik had deze voor een paar jaar terug van de dokter, en idd op dit middel heb ik de vaagte dingen gedaan van alle Benzo's.
Precies wat je ook zegt 1 willen nemen voor het slapen, en dan kotsen, volgende dag wakker, vaag huh had ik niet overgegeven, en 3 pilletjes op? Kijk je in het doosje en ja hoor hele strip op :confused: terwijl dat absoluut niet de bedoeling was.

Ik herinner me ook vaak dat als ze gingen werken het plafont en pc scherm leken te glooien, en ik diepte zag in het patroon op me muur enzo, best wel vaag.

Idd veel keren gehad met dit middel dat ik absoluut niet meer wist wat ik gedaan had, terwijl ik met andere bezno's in hogere dosering me best goed de dag van gebruik kon herinneren.
Mijn gekste ervaring op Zolpidemtartraat is, met het er bij drinken van zeg een goed vol glas wijn. Dit deed ik omdat op de een of andere manier ik gevoel had heel nuchter te zijn, en dan de auto in stappen na een hele strip en denken dat het wel gaat, terwijl ik normaal echt nooit zoiets zou doen met oxa's of andere benzo's.
Kwam thuis met 2 lekke banden, was keihard op de stoep geknald keer of 3, en reed terug naar me huis.Daar zag ik dat er een band helemaal af was de andere helemaal leeg.Mijn geluk was dat dit midden in de nacht was op een redelijk rustige plaats.Van deze benzo kreeg ik veel sterker als welke ik dan opheb geheugenverlies, rare streken dingen doen die je absoluut niet moet doen met benzo;s op. Meeste nachtmerries, en vage dromen die levensecht leken, rare glooingen zien in muren of pc scherm, en extra vreetkick meer als bij andere middelen.

hmkey

Ja die Z-drugs zijn rare dingen.
Vind het maar raar dat ze uberhaubt zoveel worden voorgeschreven(als in: gebruikt worden buiten het ziekenhuis)

Toen ik zolpidem nam, had ik de eerste keer dat ik het pakte ook niet echt hallucinaties.
Ik nam er altijd maar 1 en het effect werd elke keer sterker. Maar de hallucinaties kwamen bij mij alleen als het vrij donker was op mijn kamer.
Heel veel vervormingen, maar eens het donker was zag ik overal spoken rondvliegen enzo.
Mijn kamer begon te ademen en de spookjes kwamen bij mij in bed liggen.
Maar nooit had ik er hallucinaties op als het licht was, dus misschien is dat jou probleem.
Ik legde altijd 1 pilletje onder mijn tong en na 5 minuten begon ik het te voelen.

Een van mijn lievelingsdingen op zolpidem was mijn kamer in een rollercoaster laten veranderen.
Je pakt een stoel en gaat aan je bureau zitten (wel dicht tegen een hoek van de kamer).
Dan kijk je in de hoek en beweeg je je hoofd naar de hoek en terug weg en soms wat omlaag tot heel de kamer begint te bewegen en je echt vlinders in de buik krijgt juist zoals in een rollercoaster. Echt een aanrader.

Bovenaan