Zolpidem raar gedrag

storemem

Newbie
Beste leden,
Ik heb een aantal keer zolpidem gebruikt en het is 80 procent van die keren ook helemaal mis gegaan.
Elke keer komt het er op neer dat ik 2 pilletjes neem en echt mezelf bezweer het hier bij te laten.
Toch word ik dan ineens sochtens wakker met het gevoel van prima nachtje gehad op die 2 pilletjes.
Tot het moment dat ik dan zie dat ik er nog heel veel heb bijgepakt, later ontdek ik in de vuilnisbak allerlei handdoeken onder de kots en zie ik op mijn telefoon dat ik tot diep in de nacht allerlei mensen heb staan bellen en smsen.
Oftewel, ik heb maar een paar uur geslapen en het heeft dus helemaal niet gewerkt maar ik heb alleen maar extreem rare dingen gedaan.
Voorbeelden zijn om 11 uur erin gaan en dan terug horen dat ik om half 6 nog een dealer heb geprobeerd te bellen die (godzijdank!) niet opgenomen heeft.
Mijn vraag is waarom gebeurd dit alleen met de zolpidems en niet met de andere benzos.
Ik neem het in elk geval nu nooit meer nadat het zeker 5 x zwaar mis is gegaan.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey

De precieze reden weet ik ook niet , maar dit komt vaker voor bij (in het bijonder) zolpidem en zopiclon de z-benzodiazepines. Ik zou overstappen naar een ander middel in overleg met je arts. Bij lormetazepam of temazepam ( of diazepam bijvoorbeeld) worden deze bijwerkingen om het zo te noemen minder vaak waargenomen. Het is vaak even zoeken wat wel 'goed' werkt.

Je hoort vaak verhalen dat men dingen besteld online of naar de hoeren gaan of zelfs het huis schoonmaken of pc onderdelen inbouwen etc. De meest gekste dingen hoor je die soms een gevaar voor jezelf en de omgeving kunnen zijn.

Succes met de zoektocht wat wel goed werkt bij je werkt zonder (groot) geugenverlies! (amnesia)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zolpidem staat er om bekend om bij wat hogere doseringen tot een delirium te leiden, zo te horen ben jij daar gevoelig voor.

doe de duif

Belezen gebruiker
storemem zei:
ik 2 pilletjes neem en echt mezelf bezweer het hier bij te laten.
Toch word ik dan ineens sochtens wakker met het gevoel van prima nachtje gehad op die 2 pilletjes.
Tot het moment dat ik dan zie dat ik er nog heel veel heb bijgepakt

Hoezo, dan ga je toch gewoon knock out? Is een stevige slaappil.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
doe de duif zei:
storemem zei:
ik 2 pilletjes neem en echt mezelf bezweer het hier bij te laten.
Tot het moment dat ik dan zie dat ik er nog heel veel heb bijgepakt

Hoezo, dan ga je toch gewoon knock out? Is een stevige slaappil.
Zoals je kan lezen ga je dus niet per definitie knock out. Er gaan meer dan genoeg verhalen de ronde van mensen die er de volgende dag achter komen dat ze allemaal rare dingen hebben gedaan onder invloed van slaappillen. Geloof het of niet, maar van slaappillen hoef je niet altijd perse te slapen.

MeejheM

Badass junkie
Slaappillen bestaan daarom ook niet. het zijn meestal benzodiapinen. Die worden bij angst klachten ook voorgeschreven, of acute afkickverschijnselen van andere middelen, om maar wat te noemen.

Met black-outs bedoeld men meestal periodes waarin iemand dingen doet, dus wakker is, en zich achteraf daar niets van kan herinneren.

@storemem: Als het bijna altijd mis gaat zou je ook gek zijn het te blijven proberen. Die Z... middelen zijn volgens mij ook anders dan de ...pam middelen, maar ik vermoed dat tijdloos daar meer zicht op heeft als mij.

doe de duif

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
Slaappillen bestaan daarom ook niet. het zijn meestal benzodiapinen. Die worden bij angst klachten ook voorgeschreven, of acute afkickverschijnselen van andere middelen, om maar wat te noemen.

Met black-outs bedoeld men meestal periodes waarin iemand dingen doet, dus wakker is, en zich achteraf daar niets van kan herinneren.

@storemem: Als het bijna altijd mis gaat zou je ook gek zijn het te blijven proberen. Die Z... middelen zijn volgens mij ook anders dan de ...pam middelen, maar ik vermoed dat tijdloos daar meer zicht op heeft als mij.

Zolpidem is toch enkel maar bedoeld als slaapmiddel hoor.
Maar ik wil er hier geen wijsneus discussie van maken waarvoor benzos allemaal gebruikt en voorgeschreven wordt.

Ik gebruik voorgeschreven zolpidem 1x, 1 pil om de 2a 3 weken max (als ik moet switchen naar de ochtendploeg) al ettelijke jaren.
Naar mijn persoonlijke ervaring en dan afga op de topicstarter die er om te starten 2 neemt en dan heel veel (benieuwd hoeveel) dan kan ik enkel maar concluderen dat je daar waarschijnlijk enkel maar KO kan van gaan.

Alhoewel ik ook al zwarte gaten hebt gehad waarbij ik dan blijkbaar een moment zo horny als iets ben...volgens mijn vrouw :)
Waarvan ik me compleet niets herinner.

Zolpidem gebruik ik dan ook niet ´recreatief´.
Xanax en valium en spierontspanners heb ik al recreatief geprobeerd.

doe de duif

Belezen gebruiker
Effe een kleine copy paste uit de bijsluiter van Zolpidem

Geheugenverlies (amnesie)
Geheugenverlies kan optreden (amnesie). Dit doet zich meestal voor enige
uren na inname van zolpidem. Om dit risico zo klein mogelijk te houden,
kunt u het beste zorgen dat u 7-8 uur ononderbroken kunt slapen (zie rubriek
4 Mogelijke bijwerkingen).
Psychische en “paradoxale” reacties

bijsluiter http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25114.pdf

Oxcyman

Newbie
Ikzelf heb de pech om aan Insomnia te lijden na een zeer zware Burn-Out. Oftewel Slapeloosheid.
Ik gebruik al vele jaren Zolpidem, maar noooooit meer dan 10 mg. (1 Tablet)
Wanneer je er meer van neemt, dan kunnen er heel vreemde dingen gebeuren. Ja. Ik ga bijvoorbeeld slaapwandelen, zelfs met een hengel vissen in een meer waar ik toen was, en ik herinner mij er dus hé le maal niets van! (per ongeluk 2 tabletjes van 10 mg ingenomen)

Bij een gebruik van 1 tabletje dus, heb ik geen enkel probleem.Het werkt prima, en zonder het gewennings effect wat je van andere benzo's zoals Temazepam krijgt...

autysd

Bewuste gebruiker
ik zal nooit zolpidem pakken, alle medici die ik ken vinden de nadelen groter dan de voordelen, hallucinaties, hypnotische effecten, euforie incluis, korte werking,... :openmouth:

Bovenaan