Zou eens willen magic truffels proberen.

Opium 1

Experimenterende gebruiker
Hallo zou eens willen magic truffels proberen omdat niks helpt voor mijn depressie moet zeggen nog nooit gedaan heb wel een probleem een zeer gevoelige maag door operatie aan slokdarm zou het nemen via thee met gember hoeveel zou ik moeten nemen voor 1ste keer? En zou ik het wel doen omdat ik een gevoelige maag en darmen heb.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
1639660598430.png

Maar deze afbeelding slaat wel vooral op het maag-problemen stukje. Truffels neem je in principe in op een lege maag, dus kan zeker heftig aankomen en je kunt er zeker misselijk van worden. Je kan proberen iets heel lichts eten vlak van te voren, zodat je er iets minder last van hebt. Uiteindelijk is het vooral zaak goed om te gaan met die misselijkheid tijdens je trip.

Maar belangrijker: Uitkijken met (psychedelische) drugs doen als je je niet goed voelt. Psychedelica kunnen zéker helpen bij depressie, maar wel voornamelijk onder goeie begeleiding en met hulp om het op de juiste manier te intrigreren. Er bestaat een hoop shit als "truffeltherapie," zoek daar anders eens op!
Als je niet weet wat je doet en zelf maar wat gaat gebruiken om je depressie te verhelpen, dan is dat een perfect recept voor een badtrip. En dat kan die depressie ook alleen maar erger maken. In wat voor een set en setting was je dit van plan te gebruiken, in eerste instantie?

Also, welkom op het forum! Liefs!

Boyman

Bewuste gebruiker
Zoals @ljuv terecht al aangeeft zou ik je meer zorgen maken om je depressie dan om je maagklachten (hoewel die ook wel erg vervelend kunnen zijn in een trip). Ik heb het altijd een beetje zo gezien: trippen versterkt alles x10. Als jij zonder begeleiding met depressieve klachten een trip in gaat zou het zomaar kunnen dat je linea recta een bad trip in knalt, die enorm heftig kan vallen als je al niet lekker in je vel zit. Lees je even goed in over set en setting :wink: Ik zou het in ieder geval afraden.

mitchieee

Wijs gebruiker
ik ben zelf ook depressief, en pscycedelic’s hebbe me de andere kant van het leven laten zien, en meer over me zelf te weten gekomen, maar iedereen reageert er ook anders op, en je moet alsnog sterk in je schoenen kunnen staan en mee kunnen veren

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hallo zou eens willen magic truffels proberen omdat niks helpt voor mijn depressie moet zeggen nog nooit gedaan heb wel een probleem een zeer gevoelige maag door operatie aan slokdarm zou het nemen via thee met gember hoeveel zou ik moeten nemen voor 1ste keer? En zou ik het wel doen omdat ik een gevoelige maag en darmen heb.
Eigenlijk gaven @ljuv en @Boyman het al mooi aan maar ik wil het toch nog maar eens benadrukken:

Als je het onder goede begeleiding doet dan zou ik het je aanraden.
Als je het alleen gaat doen én je hebt geen ervaring dan zou ik het "absoluut" afraden.

Sowieso altijd laag beginnen en mocht je toch besluiten het alleen te doen zonder begeleiding begin dan met max een halve dosis. Bij truffels is dat 7,5 a 10gr. Maar nogmaals raad ik dit wel af als je geen ervaring hebt.

Ik ben eens uit een burn-out gekomen door middel van een goede trip maar dat deed ik wel toen mijn vriendin ook thuis was (niet bij mij maar wel thuis) én omdat ik het al minstens 2 a 300 keer gedaan heb en dus de nodige ervaring had. Ondanks mijn ervaring was het een waar gevecht die ik niet had gewonnen als ik geen ervaring gehad had.

Psychedelica is gewoon geen speelgoed en geen wondermiddel. Eigenlijk is het wel een wondermiddel maar dan moet je wel weten hoe, waar en met wie je het gaat nemen. Mocht je verder persoonlijke vragen hebben sta ik ook klaar via PM.

Stratora

Bewuste gebruiker
Zoals eerder gemeld zou je inderdaad eens kunnen beginnen met microdoseringen. Kuurtje doen zou je in het geval van depressie zeker goed kunnen doen. ik ben zelf op dit moment weer met een kuurtje bezig en het valt me iedere keer weer op wat voor fijn effect het heeft. Of er een lampje in mijn hoofd aan gaat en best wel opgewekt en alert. De psylocybine triggert ook de serotonine receptoren in het bolletje en dat maakt een mens best wel blij.Recentelijk was er op Canvas een documentaire over de behandeling van mensen met depressie klachten die psylocybine kregen toegediend met verbazingwekkende resultaten. Microdosering is veilig en werkt erg subtiel maar je merkt het wel degelijk. De prijzen zijn gunstig en de doseringen(1gram) zijn netjes verdeeld. Op Microdose.nl is er veel info over te vinden. En wat ik zeker aanraad is de Documentaire : Fantastic Fungi op Netflix...ging een wereld voor me open na het zien van deze docu en kreeg gelijk zin in een hele mooie truffel trip.

Paranoize.

Badass junkie
Ik sluit me ook aan bij het microdoseren voor depressie. Op deze manier maak je met een warme ervaring kennis met psychedelica en het schijnt ook nog eens heel effectief te zijn tegen de behandeling van depressie. Kinda net alsof je anti depressiva slikt maar dan net anders.

Volgensmij moet je dan een schema aanhouden van op dag1 de micro dosis (1-2gr) innemen, dag 2 en dag 3 neem je niks in en dan neem je op dag 4 weer de microdosis. Het schijnt dan op de dag van inname het meest effectief te zijn omdat je dan de dosering in je systeem hebt zitten en de 2 dagen daarna ervaar je nog steeds positieve effecten van dag 1.

Hier natuurlijk dan wel eerst goed over inlezen voordat je dit (evt) gaat doen en misschien ook handig om je huisarts ff ervan op de hoogte te brengen.

Mocht dit na een aantal keer proberen niet effectief (genoeg) zijn dan kan je altijd nog voor de echte trip ervaring gaan en een keertje een volledig portie nemen. Maar als je maagklachten hebt raad ik je dan wel aan om paddo's te gebruiken omdat je dan maar een paar gram hoeft te eten ipv zoals bij truffels 10-15gram

Ik raad je aan om in ieder geval voor de eerste keer de truffels niet te 'lemon-tekken', met andere woorden: in een laagje citroensap doen nadat je het gegrind hebt en een paar minuten laten staan waardoor een deel van de psilocybine naar de actieve stof psilocine omgezet wordt (wat ook gebeurd door je maagzuur). Hierdoor kan de come-up heel heftig binnenkomen na 30 minuten al, en dan is het lastig om te acclimatiseren aan de misselijkheid. Het hielp wel tegen de gas-opbouw in je darmen maar liever die ongemak dan over je nek gaan.

Dextrose hielp enigszins op korte termijn tegen de misselijkheid. Vooral niet vechten er tegen. Overgeven kan gebeuren, maar voor mij zat het vooral in mijn hoofd door veel speekselaanmaak. Er kwam niets uit, zelfs niet na forcering.

En zoals benoemd werd, een lege maag is verstandig.

Ik zou de truffels niet in de thee doen, ze zijn behoorlijk vies en een compact geconcentreerd klompje wegvreten is makkelijker dan een heel glas smerige thee achterover slaan. Tevens riskeer je dan dat je de psilocybine sloopt door de temperatuur van het water. Beter drink je lekker je gembertheetje erna om de smaak weg te spoelen.

Ik zou zeggen, voor een lichtgewicht is 5 gram erg veilig voor de eerste trip in mijn ervaring. 10 gram vond ik erg heftig de tweede keer maar dat zal wel aan de lemon-tek gelegen hebben. Whoopsies :tonguewink:

Bovenaan