Hallo zou eens willen magic truffels proberen omdat niks helpt voor mijn depressie moet zeggen nog nooit gedaan heb wel een probleem een zeer gevoelige maag door operatie aan slokdarm zou het nemen via thee met gember hoeveel zou ik moeten nemen voor 1ste keer? En zou ik het wel doen omdat ik een gevoelige maag en darmen heb.
Ik raad je aan om in ieder geval voor de eerste keer de truffels
niet te 'lemon-tekken', met andere woorden: in een laagje citroensap doen nadat je het gegrind hebt en een paar minuten laten staan waardoor een deel van de psilocybine naar de actieve stof psilocine omgezet wordt (wat ook gebeurd door je maagzuur). Hierdoor kan de come-up heel heftig binnenkomen na 30 minuten al, en dan is het lastig om te acclimatiseren aan de misselijkheid. Het hielp wel tegen de gas-opbouw in je darmen maar liever die ongemak dan over je nek gaan.
Dextrose hielp enigszins op korte termijn tegen de misselijkheid. Vooral niet vechten er tegen. Overgeven kan gebeuren, maar voor mij zat het vooral in mijn hoofd door veel speekselaanmaak. Er kwam niets uit, zelfs niet na forcering.
En zoals benoemd werd, een lege maag is verstandig.
Ik zou de truffels niet in de thee doen, ze zijn behoorlijk vies en een compact geconcentreerd klompje wegvreten is makkelijker dan een heel glas smerige thee achterover slaan. Tevens riskeer je dan dat je de psilocybine sloopt door de temperatuur van het water. Beter drink je lekker je gembertheetje erna om de smaak weg te spoelen.
Ik zou zeggen, voor een lichtgewicht is 5 gram erg veilig voor de eerste trip in mijn ervaring. 10 gram vond ik erg heftig de tweede keer maar dat zal wel aan de lemon-tek gelegen hebben. Whoopsies