Zware insomnia door ontwenning

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

CuriousExplorer

Badass junkie
Je kan z-drugs gebruiken je taper makkelijker te maken , maar je zal nog steeds je benzo withdrawl krijgen als je enkel je z-drug neemt om in slaap te raken.

Maar degene waar ik op reageerde had geen benzo whitdrawl (toen) dacht ik.

meestal gaan z-drugs gepaard met benzo’s tijdens de taper om de slaap te bevorderen maar geen withdrawl te krijgen mid-sleep.

Heb zolpidem nooit gecombineerd tbh.

Quote functie werkt weer maar half op de gsm 😡

De Zandman

Badass junkie
Heb je ook eens gekeken naar wat jou precies wakker houdt?
Piekeren misschien?
Stress?
Want als daar een oorzaak in te vinden is, en deze blijft zoals deze is, dan kan je natuurlijk niet verwachten, dat de insomnia zonder medicatie over zal gaan.
Misschien is er iets aan de oorzaak (en) te doen...

PsychedelicMagic

Badass junkie
Insomnia door benzo ontwenning heb ik ook een paar keer gehad. 5 nachten wakker was geen uitzondering. gaf klachten die pschotisch van aard waren. werd ook wanhopig, wou maar niet slapen. door 1x olanzapine in te nemen, sliep ik zo 10uur achter elkaar en sindsdien kon ik weer elke nacht slapen. met etizolam lukte mij dit ook. maar hou het bij 1x en als je daarna nog niet wilt slapen, zou ik toch een paar dagen van alle drugs en meds afblijven. overdag veel bewegen. ga buiten stukken lopen. ga op een vasttijdstip je klaarmaken voor slapen gaan. zet al je elektrische apparaten uit. neem een lauwe of koude douche. en ga dan woordpuzzels maken of een luchtig boek lezen. mocht er iets van drang om te gaan slapen opkomen, leg je boek weg en probeer om in slaap te komen. het is een hele worsteling, maar uiteindelijk ga je weer kunnen slapen.

sterkte

nausea

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 keer lichte benzo withdrawal gehad en wat mij verassend goed heeft geholpen zijn slaapmeditaties. Zoek op yt op 'guided sleep meditation', je gaat je dan geleidelijk meer lichamelijk en geestelijk ontspannen en zo lukt het beter om in slaap te vallen. Hoop dat het ondertussen wat beter met je gaat

Kittekatty

Bewuste gebruiker
Zolpidem is geen slaappil.
Het is wel 1 van de meeste potente inslapers imo.
Gebruik het al 5j en heb werkelijk NOOIT stoten tegengekomen zoals jij omschrijft.
Ik bedoel het wordt niet voorgeschreven als rustig gevend tablet, inslaper, en je slaapt er zo 6/9 uur op. Dus ik zie het wel categorie : voor slaaproplemen .

Staan veel meer verhalen van mensen die geheugen kwijt raken.
bedoel het goed, als waarschuwing, en dit zal inderdaad misschien 30 % maar hebben, maar dan ben je voorbereid,
☺️☺️

Bijlagen

• F6234899-6E15-41F8-ACA9-1DB45682081A.jpeg
    F6234899-6E15-41F8-ACA9-1DB45682081A.jpeg
    235,1 KB · Weergaven: 4
  • FF81072C-E284-48AD-9D5B-5A6FD2F469F3.jpeg
    FF81072C-E284-48AD-9D5B-5A6FD2F469F3.jpeg
    120,2 KB · Weergaven: 4
  • B2AD3980-7310-4A1B-9923-5B14A40EDEC7.jpeg
    B2AD3980-7310-4A1B-9923-5B14A40EDEC7.jpeg
    170,8 KB · Weergaven: 4

De Zandman

Badass junkie
2 x 10 mg??
Dat is bij mijn weten, teveel...
Ik heb dit ook een tijdje zo gehad maar het werd bizar qua bijwerkingen.
Slaapwandelen, hele stukken in de avond "kwijt" zijn de dag erna...
Aan mij heeft de apotheker gezegd dat 20 mg zolpidem duidelijk teveel zou zijn..

CuriousExplorer

Badass junkie
Ik bedoel het wordt niet voorgeschreven als rustig gevend tablet, inslaper, en je slaapt er zo 6/9 uur op. Dus ik zie het wel categorie : voor slaaproplemen .

Staan veel meer verhalen van mensen die geheugen kwijt raken.
bedoel het goed, als waarschuwing, en dit zal inderdaad misschien 30 % maar hebben, maar dan ben je voorbereid,
☺️☺️

Bij de HA is dit het allereerste middel dat je krijgt.
Het werkt ook maar 4u.
Waar mensen 6/9u uithalen is me een raadsel. Genoeg mensen hier op het forum met ervaring. En 2×10mg? Is gewoon de dubbele startdosis...

De Apotheker

Badass junkie
Hey,
Ik ben nu ongeveer een week vrij cold turkey gestopt met benzo's.

Ik was 3 jaar gestopt en heb een herval gehad van ongeveer een maand.

Heb wel op de duur vrij hoge dosissen bromazepam genomen 48 mg met een uitschieter tot 60 mg per dag op het laatste .
Nu krijg ik plots een heftige rebound van insomnia

Zal dit op de duur overgaan en moet ik het nu uitzitten daar ik al zo ver gekomen ben op mijn lijdensweg of is alsnog beginnen taperen aangewezen.

Want deze insomnia drijft me tot waanzin meer als 4 dagen wakker liggen is echt niet fijn meer .
Ik wil dat dit stopt

Ben zo woedend op mijzelf had me voordien terug een goed slaappatroon aangeleerd.
Had er jaren over gedaan om op dit punt te komen en nu lijkt 1 maand misbruik volledig mijn slaap kapot gemaakt te hebben.

Hoe lang kunnen benzo's je wakker houden in de withdrawl. Want ik ben wel iets gewoon maar dit is ondraaglijk lijden zo.dit hou ik niet vol
Ik zit hier nu midden in maar ga een Detox doen want dit lukt mij niet alleen.....

Kittekatty

Bewuste gebruiker
Ik ook maar wil er toch weer vanaf. onlangs lukte het vier nachten zonder. Regelmatig wakker maar direct terug inslapen. Zalig. En opeens lukte het me weer niet meer. Raar.
Ik slik al meer als 1 jaar zolpidem, als pijn patient reuma darmfistel inwendig en fibromyalgie, ADD en PTST. ( wat een lijst zo ineens , maar helaas waar) ik slaap er goed op in, en de nacht door, zodra een kat hier een andere pest en bromt, wordt ik gewoon wakker. Of als dochter naast mijn bed staat, mag ik bij jou liggen om 3.30 . Benzo, slaappil, inslaper. Wat ook, ik heb er baat bij, want in mijn fibro steungroep heeft 50 % minstens nachten van 2 a 3 uur, door de pijn. Ik slaap prima . Alleen nu vakantie en laat op. En soms een avondje pret in huis . En wordt t ietsje later 😜

Kittekatty

Bewuste gebruiker
Ik slik al meer als 1 jaar zolpidem, als pijn patient reuma darmfistel inwendig en fibromyalgie, ADD en PTST. ( wat een lijst zo ineens , maar helaas waar) ik slaap er goed op in, en de nacht door, zodra een kat hier een andere pest en bromt, wordt ik gewoon wakker. Of als dochter naast mijn bed staat, mag ik bij jou liggen om 3.30 . Benzo, slaappil, inslaper. Wat ook, ik heb er baat bij, want in mijn fibro steungroep heeft 50 % minstens nachten van 2 a 3 uur, door de pijn. Ik slaap prima . Alleen nu vakantie en laat op. En soms een avondje pret in huis . En wordt t ietsje later 😜
Oja, je kan ook voor t ritme 2 x per week nemen. En de rest zonder. Schijnt ook beter te zijn, maar mijn chirurg zei, slaap is nodig voor jouw fibro ook, dat is 24/7 spierspanning, benzo maken me enkel moe en er na depressief, alcohol was mijn " verslaving" maar die ontspant wel. Doch waag ik me er niet aan. Jij moet / mag. ook met je HA bloedprikken, zien of je apk oke bent en samen zoeken naar een manier die werkt,
Pas 7 jaar na ziek worden eindelijk rust, en ritme en geen cravings. Mede door de kratom ook.
Die heeft me in 1 dag van de tramadol af gekregen en op 3 x 5 mg oxy, alle pogingen afbouwen lukte niet door de pijn,

succes en je mag me altijf dm sturen 🍀💪🏼

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan