acne/pukkels

ik snuif sinds een paar weken ongeveer 3 dagen op 7 in de week . max 3 - a 4 lijntjes per dag,heb nu wel last van pukkels.. bommetjes maken is oplossing heb ik gehoord, wat nog?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...

ikk gebruik sinds begin juli ongeveer, en had gedurende een periode van één maand en enkele dagen geen speed meer, maar zelf gedurende die periode bleven ze maar komen en had er vroeger nooit geen last van..

offtopic, vertrek morgen naar lloret del mar, hoeveel gram zou ik ongeveer moeten meenmen om niet te veel te overdrijven? 5 of zo?

DreamWeaver

Badass junkie
fredske1985 zei:
i
offtopic, vertrek morgen naar lloret del mar, hoeveel gram zou ik ongeveer moeten meenmen om niet te veel te overdrijven? 5 of zo?

Niks meenemen, daar kun je alles krijgen. Spreek 'snachts de negers op straat aan (die gasten die zonnebrillen en sieraden verkopen - op elke drukke weg vind je er wel een stuk of 20, tenzij er Guarda Civil in de buurt is). Die verkopen werkelijk alles, zeg dat je uit Nederland komt, dan doen ze hun schoen uit en die is afgeladen met allerlei snoepgoed.
Een stuk verstandiger dan het smokkelen (import vinden ze niet zo leuk in Spanje, tel maar op een gevangenisstraf als ze je pakken).

Doodkapje

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Speed is gewoon nooit goed voor je gestel, maakt echt niet uit of je het nou snuift of slikt. Het komt sowieso in je lichaam en als jij er pukkels van krijgt, dan komen die hoe dan ook toch wel. Gewoon minder gebruiken is de beste oplossing als je van die pukkels af wilt komen...

WRONG WRONG WRONG. ik kan je op mijn communiezieltje zweren dat je wel degelijk GEEN PUKKELS krijgt als je bommen neemt tenzij echt extreem veel...

Northawke

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
Marla Singer zei:

WRONG WRONG WRONG. ik kan je op mijn communiezieltje zweren dat je wel degelijk GEEN PUKKELS krijgt als je bommen neemt tenzij echt extreem veel...

Hangt van de persoon af dan, denk ik. Een vriend van me nam altijd bommetjes en had gewoon speed-pukkels, hoor. En hij nam echt niet extreem veel. Meestal 2 á 3 lijnen per dag.

JewCookie

Wijs gebruiker
De irritatie van speed aan de neus is maar een heel beperkt deel van de oorzaak van puisten / acné. Het stofje doet eenmaal in het bloed hetzelfde werk, het is immers hetzelfde stofje.

Puisten worden veroorzaakt doordat er in je lichaam afval word uitgescheiden doormiddel van de huid, dit gebeurt vooral s'nachts. Zoals iedereen weet fokt speed de stofwisseling behoorlijk op. Onder andere door de extreem hoge stofwisseling gepaard met een hoge bloeddruk vind er gedurende de dag een enorm grote sterfte plaats tussen bijvoorbeeld de rode bloedcellen. Naast een constant opgefokte stofwisseling en het opstapelen van het stoffelijk overschot van rode bloedcellen schiet slapen zelf er ook nog wel eens bij in, of word het een behoorlijk aantal uur uitgesteld..

Voorbeeld:
De stoffelijke overschotten (oftewel het afval) stapelen zich op. Als het bed eindelijk gevonden word en je gaat slapen dan begint de vuilnisverwerking pas fatsoenlijk op gang te komen. Als de hoeveelheid dode bloedcellen groot genoeg is kan het zijn dat het lichaam relatief veel tijd nodig heeft om het te verwerken. Als je wakker word als je lichaam in een redelijk ver stadium van het verwerken van de dode cellen is of hier zelfs al (bijna) mee klaar is, dan kan het zijn dat je hierdoor geelzucht krijgt. Alle witte kleuren zie je als geel, en alles heeft een gele tint. Het zijn helaas niet alleen visuele effecten die deze geelzucht met zich mee brengt.. Je lichaam zelf, maar vooral het gezicht, is ook verkleurt. Je lichaam krijgt een soort mislukte aziätische gele huidskleur, het gezicht daarentegen heeft meer een chemisch geel kleurtje.. Naast het chemisch gele kleurtje is de huid onvoorstelbaar vet en ranzig. Een douche helpt een beetje.. Maar zo lang de dag nog duurt zal je huid zo vet blijven. De gele kleur neemt naar mate de tijd verstrijkt af maar blijft ook de hele dag nog zichtbaar. Zo lang de huid nog zo vet is blijft hij ook nog geel..
Het vet en de gele kleur worden in dit geval veroorzaakt omdat je zoveel dode bloedcellen hebt dat je nieren de capaciteit niet hebben om de door de lever 'afgebroken' bloedcellen in het zelfde tempo als de lever uit de bloedbaan te filteren. De tussenstof die de lever van de dode bloedcellen gemaakt heeft maar nog niet allemaal door de nieren verwerkt kan worden blijft zich zo lang de lever op een hoger tempo als de nieren door blijft gaan ophopen.. De veroorzaker van geelzucht!

Zoals in het voorbeeld mooi aangegeven gaat geelzucht gepaart met een onvoorstelbaar vette huid, vooral het gezicht. Deze vette derrie op je hoofd is eigenlijk niets meer als een vuilnis-stortplaats van je lichaam. Het vet bestaat dus uit stoffelijk overschot van dode bloedcellen. In het geval van geelzucht in de extreemste vorm, doordat de lever grotere aantallen dode cellen omzet in een tussen stof dan dat de nieren deze tussenstof eruit kunnen filteren.

Als je nuchter bent werken je lever, nieren of je gehele afval verwerkings systeem op dezelfde manier als onder invloed van speed. Maar of je nu een bommetje slikt of een lijntje snuift, een evenhoog amfetamine gehalte heeft echter dezelfde werking in het lichaam.. Door een hogere stofwisseling en een hogere bloeddruk sneuvelen er tijdens het gebruik van speed simpelweg een veel groter aantal cellen. Een grotere hoeveelheid stoffelijk overschot betekend een grotere hoeveelheid afval dat verwerkt moet worden, dat betekend een grotere hoeveelheid afval waar het lichaam van af moet en dat betekend weer dat het lichaam een grotere hoeveelheid afval op de huid van het gezicht uit moet / gaat scheiden. Dit betekend tenslotte dat het gezicht nadat het lichaam een grotere hoeveelheid gesneuvelde cellen heeft moeten verwerken als vuilnisbelt ook het eindstation is voor een grotere hoeveelheid afval als normaal. De manier van inname verranderd hier niets aan.

Deze compost laag die altijd over het gezicht uitgestrooid word is een vette drap. Dit zorgt logischerwijs voor een vette(re) huid, wat de gehate puisten tot gevolg kan hebben. Zoals iedereen weet gebeurt dit als één van de poriën verstopt raakt, wat veelal door een (te) vette huid veroorzaakt word!

Droopy

Experimenterende gebruiker
Interessante post!! heb er gelukkig geen last van maar gebruik dan ook niet zo vaak.

Supervlieg

Wijs gebruiker
haha, wel handig als net je wax op is, je drukt je haar zo in model :grin:

Tip: gelijk je bed verschonen na de eerste of tweede nacht slaap na speedgebruik.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
Marla Singer zei:

What the fuck heeft de binnenkant van je neus te maken met je porien? keiharde onzin dus..

123spacer

Ik heb de dagen na speedgebruik juist gewoon helemaal geen puisten, valt me de laatste tijd op. Meestal hebi k er tog wel minstens 1 of 2 erengs en wat kleine irritaties op de huid. Dagen na speedgebruik nergens een rood plekje te bekenne haha

Funky Monkey

Badass junkie
De acne / pukkels komen door het ongezonden eten en teweinig water drinken na gebruik. Door water te drinken spoelt het lekker door en word er meer in het water opgenomen waardoor de afvalstoffen door de blaas worden afgevoert. Anders moeten ze der inderaad via een andere weg uit wat dan via de huid gebeurt. Dacht ik zo tenminste :)

Nick de Neger zei:
De acne / pukkels komen door het ongezonden eten en teweinig water drinken na gebruik. Door water te drinken spoelt het lekker door en word er meer in het water opgenomen waardoor de afvalstoffen door de blaas worden afgevoert. Anders moeten ze der inderaad via een andere weg uit wat dan via de huid gebeurt. Dacht ik zo tenminste :)
dat kan bijna niet in belgie hield ik me echt aan men voedinschema, ( havermout, rijst, kip, tonijn etc etc'), dus aan de voeding zal het niet zitten, ofwel ben ik een uitzondering...

JustVegas

Ik deed na een nachtje doorgaan op pep eerst lekker lang en heet douchen (stoom om je huid te laten ''ademen'' :grin: ) dan met gezichtsscrub scrubben, vervolgens met een lotion van Garnier (een blauwe dles..porienverkleinende shit) m'n gezicht afnemen en daarna met een goede dagcreme smeren...dat heeft het opgelost (eerst had ik enorm veel last van peppuisten)

Nee hoor, ik ben niet ijdel :flushed:

JewCookie

Wijs gebruiker
Acne / pukkels hebben meer dan één aanleiding, veel meer.

Nick de neger: Als je lichaam te weinig vocht heeft om de afvalstoffen via de blaas te verwerken dan gebruikt hij er gewoon minder vocht voor. Als je net aan de speed begonnen bent dan is de kleur van je urine net als water, als je lichaam steeds meer water begint te verbruiken dan word je urine steeds donkerder en gaat het enorm stinken. Het stinkt zo omdat de verhouding afvalstoffen / water behoorlijk krom getrokken is. Afvalstoffen verwerken met te weinig water neemt risico's met zich mee, je kunt er bijvoorbeeld een blaasontsteking van krijgen.

Stoffen worden gescheiden in het lichaam, bepaalde stoffen worden via de huid uitgescheiden en bepaalde stoffen belanden in de urine.

DarkTerrorFreak

JustVegas zei:
Ik deed na een nachtje doorgaan op pep eerst lekker lang en heet douchen (stoom om je huid te laten ''ademen'' :grin: ) dan met gezichtsscrub scrubben, vervolgens met een lotion van Garnier (een blauwe dles..porienverkleinende shit) m'n gezicht afnemen en daarna met een goede dagcreme smeren...dat heeft het opgelost (eerst had ik enorm veel last van peppuisten)

Nee hoor, ik ben niet ijdel :flushed:

Niet ijdel, maar slim ! Wat je zegt werkt wel perfect :) Door het hete water gaan je porieën openstaan. Scrub haalt de dode huidcellen en andere troep weg. Lotion/tonic/whatever reinigt de huid. En een dagcreme helpt bij het herstellen :wink:

Ik zou alleen 1 ding anders doen > Na die lotion je gezicht wassen met koud water, dan gaan je porieën weer dicht :wink:

Carlitos

Badass junkie
Maar bommen werkt wel tegen pukkels of niet nu ?
Het komt toch allebei in je bloed of het nou in bom of via neus is.

Graag wat duidelijkheid.

Carlitos

Badass junkie
Euhm verkeerd geschreven.
Bedoel natuurlijk of je nou van bommetjes minder puisten zou krijgen,als met snuiven ?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Japi-10 zei:
Euhm verkeerd geschreven.
Bedoel natuurlijk of je nou van bommetjes minder puisten zou krijgen,als met snuiven ?
Zo ver was ik wel, ik bedoelde dat het raadzaam was het topic eens door te lezen, maar subtiele hints en sarcasme doen het niet zo goed in geschreven woord.

Carlitos

Badass junkie
Meningen waren wat verdeeld daarom vroeg ik maar nog een keer duidelijk,maar is onnodig want ze zullen vast verdeeld blijfen.

Sorry ExceptionalInsight :cry:

Izx

Waarom kunne sommige mensen het niet gewoon houden bij gelegenheden of iig niet vaker dan 1x de week...
Drugs zijn ook veel leuker als je ze niet zo achterlijk vaak gebruikt.

Maar dat is slechts hoe ik erover denk. :)

Bovenaan