Ik heb zo weinig opties.. en ben eerder cold turkey gestopt met behulp van alcohol🥲 Daarom is het allemaal zo lastig.. ik weet dat ik rond 7u sochtends max de G op is en dan is mn afspraak om 12.30 en best wel ver reizen. Ik heb ook in andere topics gelezen dat je je lichaam met die alcohol een beetje voor de gek kan houden en ik hoop dat ik nog niet lang genoeg gebruik dat ik daarmee de ergste effecten kan weghouden.. Tja, ik ben ook radeloos maar ik ben doodsbang om die ontwenning nuchter te doorstaan..
Ik snap dat je bang bent, maar dit scenario is dus enorm reëel om toe te passen:
- om 7.00 neem je je laatste dosering, waarbij de afkick tussen 8.30/9.30 begint.
- je voelt je rot voor pak m beet 3,5 uur
-om 12.30 is de afspraak en juist omdat jouw ontwenningsverschijnselen en ook jouw angst hiervoor zo duidelijk is, helpt de verslavingsarts je verder met een hele korte detox of je start meteen met baclofen&diazepam
- daarna ben je clean en is alles voorbij.
Vraag jezelf af of het vermijden van dik 3 uur klote voelen, het waard is om grof gezegd 48, 36 uur(of meer) naar de klote te zijn door alcohol en ghb afkick.
Als jij deze verslavingsarts nu al inlicht met simpelweg de waarheid: Dat je noodgedwongen richting cold turkey ghb gaat. Waardoor je maar een oplossing ziet: alcohol; omdat je de ervaring van cold turkey niet wilt uitzitten (no shame to that) icm angst voor geen hulp van hun.. Dan moet het wel heel raar lopen wil de verslavingsarts niet ingrijpen.
Geloof mij hoe graag artsen willen dat hun cliënten 100% vroegtijdig een eerlijk dus realistisch beeld scheppen. Dit is geen teken van "Help mij want anders ga ik aan de drank" maar een " hier kunt u mij concreet mee helpen want ik wil voorkomen dat ik onvermijdelijk alcohol als oplossing inzet"
Daarnaast gun ik je uiteraard een toekomst zonder G. Maar de kans op een terugval is niet uitgesloten. Mocht dit weer gebeuren en je hebt jezelf in deze periode vroegtijdig laten monitoren bij de artsen, dan hoef je de volgende keer veel minder moeite te doen voor de juiste hulp. Je krijgt als het ware de shortcut naar de juiste hulp. Zodat je deze angsten voor cold turky ook niet meer hebt. Je weet dan welk vangnet er is, omdat je die zelf al hebt gecreëerd.