Afkicken van GHB met diazepam

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
Ik heb zo weinig opties.. en ben eerder cold turkey gestopt met behulp van alcohol🥲 Daarom is het allemaal zo lastig.. ik weet dat ik rond 7u sochtends max de G op is en dan is mn afspraak om 12.30 en best wel ver reizen. Ik heb ook in andere topics gelezen dat je je lichaam met die alcohol een beetje voor de gek kan houden en ik hoop dat ik nog niet lang genoeg gebruik dat ik daarmee de ergste effecten kan weghouden.. Tja, ik ben ook radeloos maar ik ben doodsbang om die ontwenning nuchter te doorstaan..
11 dagen is niet zo lang, pas wel beetje op met openbaar vervoer en de mentaal vage toestand. Miss 1 ML opzij houden?

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik heb zo weinig opties.. en ben eerder cold turkey gestopt met behulp van alcohol🥲 Daarom is het allemaal zo lastig.. ik weet dat ik rond 7u sochtends max de G op is en dan is mn afspraak om 12.30 en best wel ver reizen. Ik heb ook in andere topics gelezen dat je je lichaam met die alcohol een beetje voor de gek kan houden en ik hoop dat ik nog niet lang genoeg gebruik dat ik daarmee de ergste effecten kan weghouden.. Tja, ik ben ook radeloos maar ik ben doodsbang om die ontwenning nuchter te doorstaan..
Ik snap dat je bang bent, maar dit scenario is dus enorm reëel om toe te passen:
- om 7.00 neem je je laatste dosering, waarbij de afkick tussen 8.30/9.30 begint.
- je voelt je rot voor pak m beet 3,5 uur
-om 12.30 is de afspraak en juist omdat jouw ontwenningsverschijnselen en ook jouw angst hiervoor zo duidelijk is, helpt de verslavingsarts je verder met een hele korte detox of je start meteen met baclofen&diazepam
- daarna ben je clean en is alles voorbij.

Vraag jezelf af of het vermijden van dik 3 uur klote voelen, het waard is om grof gezegd 48, 36 uur(of meer) naar de klote te zijn door alcohol en ghb afkick.
Als jij deze verslavingsarts nu al inlicht met simpelweg de waarheid: Dat je noodgedwongen richting cold turkey ghb gaat. Waardoor je maar een oplossing ziet: alcohol; omdat je de ervaring van cold turkey niet wilt uitzitten (no shame to that) icm angst voor geen hulp van hun.. Dan moet het wel heel raar lopen wil de verslavingsarts niet ingrijpen.

Geloof mij hoe graag artsen willen dat hun cliënten 100% vroegtijdig een eerlijk dus realistisch beeld scheppen. Dit is geen teken van "Help mij want anders ga ik aan de drank" maar een " hier kunt u mij concreet mee helpen want ik wil voorkomen dat ik onvermijdelijk alcohol als oplossing inzet"

Daarnaast gun ik je uiteraard een toekomst zonder G. Maar de kans op een terugval is niet uitgesloten. Mocht dit weer gebeuren en je hebt jezelf in deze periode vroegtijdig laten monitoren bij de artsen, dan hoef je de volgende keer veel minder moeite te doen voor de juiste hulp. Je krijgt als het ware de shortcut naar de juiste hulp. Zodat je deze angsten voor cold turky ook niet meer hebt. Je weet dan welk vangnet er is, omdat je die zelf al hebt gecreëerd.

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Ik snap dat je bang bent, maar dit scenario is dus enorm reëel om toe te passen:
- om 7.00 neem je je laatste dosering, waarbij de afkick tussen 8.30/9.30 begint.
-om 12.30 is de afspraak en juist omdat jouw ontwenningsverschijnselen en ook jouw angst hiervoor zo duidelijk is, helpt de verslavingsarts je verder met een hele korte detox of je start meteen met baclofen&diazepam

Vraag jezelf af of het vermijden van dik 3 uur klote voelen, het waard is om grof gezegd 48, 36 uur(of meer) naar de klote te zijn door alcohol en ghb afkick.
Als jij deze verslavingsarts nu al inlicht met simpelweg de waarheid: Dat je noodgedwongen richting cold turkey ghb gaat. Waardoor je maar een oplossing ziet: alcohol; omdat je de ervaring van cold turkey niet wilt uitzitten (no shame to that) icm angst voor geen hulp van hun.. Dan moet het wel heel raar lopen wil de verslavingsarts niet ingrijpen.

Geloof mij hoe graag artsen willen dat hun cliënten 100% vroegtijdig een eerlijk dus realistisch beeld scheppen. Dit is geen teken van "Help mii want anders ga ik aan de drank" maar een " hier kunt u mij concreet mee helpen want ik wil voorkomen dat ik onvermijdelijk alcohol als oplossing inzet"

Daarnaast gun ik je uiteraard een toekomst zonder G. Maar de kans op een terugval is niet uitgesloten. Mocht dit weer gebeuren en je hebt jezelf in deze periode vroegtijdig laten monitoren bij de artsen, dan hoef je de volgende keer veel minder moeite te doen voor de juiste hulp. Je krijgt als het ware de shortcut naar de juiste hulp. Zodat je deze angsten voor cold turky ook niet meer hebt. Je weet dan welk vangnet er is, omdat je die zelf al hebt gecreëerd.
Toppertje. Ik zeg dit is het plan!

Ghbontwenning

Experimenterende gebruiker
Wat trouwens ook een optie is bedenk ik me nu net. Vanavond wel goed drinken en te slapen daarop. En dan als je wakker word weer verder te gaan op de G. Waardoor je een G dosering extra hebt omdat je een paar uur extra geslapen hebt gegaan door de drank. En dan naar die arts gaan. Want die eerste paar uur G afkick is echt fucking vreselijk. Ik kon daarmee niet naar buiten.

billnye

Belezen gebruiker
als de afkick t erg woord kan je ook altijd de spoed eisende binnen lopen zeker als je HA niks voor wilt schrijven miss dan bij SE wel als je daar helemaal naar de kloten binnen kruipt

Spyro

DF-koning
Wat trouwens ook een optie is bedenk ik me nu net. Vanavond wel goed drinken en te slapen daarop. En dan als je wakker word weer verder te gaan op de G. Waardoor je een G dosering extra hebt omdat je een paar uur extra geslapen hebt gegaan door de drank. En dan naar die arts gaan. Want die eerste paar uur G afkick is echt fucking vreselijk. Ik kon daarmee niet naar buiten.
Zou ik niet doen. Lees even hierboven waarom niet…

Spyro

DF-koning
als de afkick t erg woord kan je ook altijd de spoed eisende binnen lopen zeker als je HA niks voor wilt schrijven miss dan bij SE wel als je daar helemaal naar de kloten binnen kruipt
Doen ze helaas niet aan. Meisje die ik ken was bijna overleden en ze hielpen niet. Ze kunnen amper iets

Toontje11

Belezen gebruiker
Ik heb nog 2 doses te gaan van 3,3 en 3 en heb nog 1 x 10 mg baclofen gevonden en 1 x 10 mg dia die ik daarna ga innemen. Hoop dat de alcohol de ontwenning minder maakt en ik hopelijk later vandaag kan updaten.

Toontje11

Belezen gebruiker

Geloof mij hoe graag artsen willen dat hun cliënten 100% vroegtijdig een eerlijk dus realistisch beeld scheppen. Dit is geen teken van "Help mij want anders ga ik aan de drank" maar een " hier kunt u mij concreet mee helpen want ik wil voorkomen dat ik onvermijdelijk alcohol als oplossing inzet"

Ik spreek de arts via de telefoon hopelijk want ik ben al sinds gisteravond eigenlijk in de afkick, ik kan amper opstaan en zweet als een gek, een uur voordat ik weer inneem ben ik helemaal de weg kwijt dus ik hoop dat hij die baclofen voorschrijft en dan kan ik dat nemen. Het probleem is dat ik maar niet iemand kan spreken die dit serieus neemt! Mijn behandelaar pleit bij een psychiater voor baclofen maar die zegt doodleuk nee zonder mij ooit te spreken. Ik deel screenshots van deze hele discussie maar mn behandelaar bekijkt ze en reageert gewoon niet. Het is om gek van te worden. Mijn huisarts denkt dat Antes( mijn behandelgroep) alles regelt maar dat doen ze dus gewoon niet. Ik hoop er maar het beste van..

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik spreek de arts via de telefoon hopelijk want ik ben al sinds gisteravond eigenlijk in de afkick, ik kan amper opstaan en zweet als een gek, een uur voordat ik weer inneem ben ik helemaal de weg kwijt dus ik hoop dat hij die baclofen voorschrijft en dan kan ik dat nemen. Het probleem is dat ik maar niet iemand kan spreken die dit serieus neemt! Mijn behandelaar pleit bij een psychiater voor baclofen maar die zegt doodleuk nee zonder mij ooit te spreken. Ik deel screenshots van deze hele discussie maar mn behandelaar bekijkt ze en reageert gewoon niet. Het is om gek van te worden. Mijn huisarts denkt dat Antes( mijn behandelgroep) alles regelt maar dat doen ze dus gewoon niet. Ik hoop er maar het beste van..
Heel frustrerend. Heb je al een telefonische afspraak staan?
En diegene die je spreekt of waar het consult voor staat. Is dit dan weer een andere verslavingsarts ipv de psychiater, zoja kent deze arts jou al?

Edit: wat aangepast, ik lees nu pas je 2 postings hierboven

Laatst bewerkt:

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
Met 11 dagen gaan ze je een afbouw schema geven met diazepam van 5 dagen. Baclofen is vaak te ongekend als behandeling methode.

Toontje11

Belezen gebruiker
Heel frustrerend. Heb je al een telefonische afspraak staan?
En diegene die je spreekt of waar het consult voor staat. Is dit dan weer een andere verslavingsarts ipv de psychiater, zoja kent deze arts jou al?

Edit: wat aangepast, ik lees nu pas je 2 postings hierboven
Nee, deze arts ken ik niet. Het probleem is dat ik al maanden wacht op een opname ivm een alcoholverslaving en ik heb met mn domme kop 11 dagen geleden 500 ml hhb gehaald waarbij die dealer nu niks meer heeft en mijn normale behandelaar heb ik dit gister verteld die dit weer heeft verteld aan de psychiater van mijn normale behandelaar maar die heeft gewoon steenkoud nee gezegd tegen baclofen of diazepam.. nu heeft mijn behandelaar een verslavingsarts ingeschakeld die me elk moment kan bellen om hierover te praten dus hopelijk kunnen zij me baclofen of diazepam voorschrijven want ik zit nu letterlijk op mn laatste dosis..

Toontje11

Belezen gebruiker
Ik heb de verslavingsarts net gesproken en die zegt dat iets voorschrijven te gevaarlijk is dus ik zeg is dat gevaarlijker dan helemaal niks voorschrijven? Waarop ze zeiden dat als het te veel uit de hand loopt ik 112 moet bellen.. het is echt te ongelooflijk voor woorden maar ik moet het maar accepteren.. wtff.. ik hoop dat het goed afloopt en ik jullie kan updaten later

Spyro

DF-koning
Ik heb de verslavingsarts net gesproken en die zegt dat iets voorschrijven te gevaarlijk is dus ik zeg is dat gevaarlijker dan helemaal niks voorschrijven? Waarop ze zeiden dat als het te veel uit de hand loopt ik 112 moet bellen.. het is echt te ongelooflijk voor woorden maar ik moet het maar accepteren.. wtff.. ik hoop dat het goed afloopt en ik jullie kan updaten later
Ik word hier zoooooo kwaad van. 112 doet daar namelijk niets mee

Toontje11

Belezen gebruiker
Ik word hier zoooooo kwaad van. 112 doet daar namelijk niets mee
Het is te bizar voor woorden dat mensen op drugsforum.nl 100x kundiger en serieuzer zijn over zit dan een fucking behandelaar en verlaavingsarts.. mn behandelaar zegt nog net niet: joh, neem een theetje, ontspan je en zit het uit manmanman

Spyro

DF-koning
Het is te bizar voor woorden dat mensen op drugsforum.nl 100x kundiger en serieuzer zijn over zit dan een fucking behandelaar en verlaavingsarts.. mn behandelaar zegt nog net niet: joh, neem een theetje, ontspan je en zit het uit manmanman
Jep… Daarin is de “zorg” echt om te janken. Ik belde mijn vorige huisarts in paniek met een benzo afkick en ik kreeg doodleuk te horen dat ze mij nooit meer wilde helpen en moest me uitschrijven. 🥲

Echt gekkenwerk.

Je zou toch graag eens aan hun willen laten voelen hoe zo’n afkick is hè. Moet je eens kijken hoe snel ze dan iets voorschrijven.

Wanneer was je laatste dosis?

Toontje11

Belezen gebruiker
Mn laatste dosis was nu net dus het gaat nu echt beginnen.. ik hoop dat ik jullie kan updaten, heb nog 1 x baclofen 10 mg en 1 x dia 10 mg. Ik voel je, het is echt bizar om iets uit te leggen en de persoon aan de andere kant van de lijn geeft er geen ene fuck om. Heel machteloos.

Spyro

DF-koning
Mn laatste dosis was nu net dus het gaat nu echt beginnen.. ik hoop dat ik jullie kan updaten, heb nog 1 x baclofen 10 mg en 1 x dia 10 mg. Ik voel je, het is echt bizar om iets uit te leggen en de persoon aan de andere kant van de lijn geeft er geen ene fuck om. Heel machteloos.
Succes man. Ik hoop echt dat je ons op de hoogte kunt houden!!

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik word hier zoooooo kwaad van.
Tjongejonge wat een gang van zaken bij de verslavingsarts. Hier dezelfde reactie als Spyro.

Nou @Toontje11 ga ervoor! Linksom of rechtsom, over een week of misschien wel eerder ben je van alle ellende af. Ik onderschat een cold turkey echt niet! Ik probeer even een tegengewicht te plaatsen tegenover je angst voor de afkick. Je kan het, het gaat je lukken. Ik vind het echt tof te lezen van je @Spyro dat je je kennis deelt en zo meeleeft met @Toontje11

Ik hoop ook dat je hier blijft updaten en van je af schrijft.

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
Succes @Toontje11. Ik zie dat je al verschillende bent cold turkey afgekickt. Waarom geen voorzorgen in huis genomen?

Na mijn eerste cold Turkey heb ik altijd gezorgd dat ik Phenibut, diazepam of baclofen + pregabaline heb liggen. 1 keer en nooit meer!

Zanza

DF-koning
Het is van de ene kant inderdaad bizar, maar van de andere kant: (met name) een huisarts kan niet alles weten en dus komt het heel vaak voor.

In het ergste geval krijg je een arts die je niet wil helpen (die mag zichzelf geen arts noemen imo) en in het beste geval krijg je een arts die iig met je meedenkt. Ik heb altijd het geluk gehad dat ik redelijk bij de kippen ben geweest wat betreft de werking van een verslaving (benzodiazepinen in mijn geval) en dat ook redelijk kon formuleren richting een arts, waardoor ik mijn eigen afbouwsuggesties kon doen en de arts hier gewoon in meeging. De huisarts gaf dus toe er niet genoeg van af te weten en gaf mij zijn vertrouwen om mee te gaan in mijn redenering (dit soort artsen zijn er overigens ook meer dan zat!). Petje af, want je moet als arts dan toch een beetje over je trots heen stappen dat zo'n eikel tegenover je, die z'n middelbare school nog niet heeft afgemaakt, hem gaat vertellen hoe je van die zooi moet afbouwen, terwijl hij een jarenlange, pittige studie heeft gedaan.

Toontje11

Belezen gebruiker
Succes @Toontje11. Ik zie dat je al verschillende bent cold turkey afgekickt. Waarom geen voorzorgen in huis genomen?

Na mijn eerste cold Turkey heb ik altijd gezorgd dat ik Phenibut, diazepam of baclofen + pregabaline heb liggen. 1 keer en nooit meer!
Omdat ik stom ben.. echt bizar dat ik er niet vanuit ging dat mn dealer niks meer zou hebben. Ik zit nu volop in de afkick met trillen en angst.. ik wil nu ook niet teveel drinken want dan heb ik straks alcoholvergiftiging ofzo en dan ben ik nog verder van huis.. ik hou jullie op de hoogte.

Spyro

DF-koning
Omdat ik stom ben.. echt bizar dat ik er niet vanuit ging dat mn dealer niks meer zou hebben. Ik zit nu volop in de afkick met trillen en angst.. ik wil nu ook niet teveel drinken want dan heb ik straks alcoholvergiftiging ofzo en dan ben ik nog verder van huis.. ik hou jullie op de hoogte.
Heb je verder al/nog klachten?

Toontje11

Belezen gebruiker
Het begint nu echt erg te worden met een verhoogde hartslag, 13.30 voor het laatst genomen maar ik wil echt uitkijken voor teveel alcohol want dat brengt me alleen verder van huis. Het jammere is dat ik gisteravond en nacht al veel heb geslapen dus ben nu klaarwakker voor de detox 🥲🥲

Toontje11

Belezen gebruiker
Oh fuck mn hartslag is nu superhoog ik moet nu echt kiezen tussen dat of meer drinken wat misschien resulteert in alcoholvergiftiging..

Spyro

DF-koning
Ja, die hartslag zorgt voor nog meer paniek… Dus een nóg hogere hartslag.

Ik vind het lastig om je advies te geven kwa alcohol… Shit man. Weet precies hoe je je voelt. Zweet je ook zoveel?

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Het begint nu echt erg te worden met een verhoogde hartslag, 13.30 voor het laatst genomen maar ik wil echt uitkijken voor teveel alcohol want dat brengt me alleen verder van huis. Het jammere is dat ik gisteravond en nacht al veel heb geslapen dus ben nu klaarwakker voor de detox 🥲🥲
Ik vind het echt heel goed van je dat je ondanks de situatie voorzichtig bent met alcohol. Zoals je het nu doet, stapje voor stapje het uitzitten en afwegen lijkt mij ook het beste. Alcohol geeft misschien een kort roesje over je mentale klachten, maar je hartslag gaat beslist nog hoger en je slaap slechter en korter.

Ik raad altijd aan je hartslag te meten. Je voelt je nu echt superkut. Maar door je hartslag te meten kan je veel beter inschatten of het hoog klote is, of dat je de grens over bent naar gevaarlijk. Een pols van 160 is gewoon ruk, maar als later je pols 145 is, voel je geen verschil maar dan weet je wel dat je het dal van ellende voorbij bent, met een stijgende lijn omhoog dus. Wellicht voorkomt dat ook dat je toch (meer) Alcohol neemt, je hebt dan wat houvast om het te doorstaan.

Voor nu kan je het wellicht met je vingers op de pols doen bij een timer/klok. Keep us posted. Mijn pbbox staat open voor je als je wilt.

Toontje11

Belezen gebruiker
Het is echt heel heftig nu, hartslag zit tussen 130-140 nu, ik moet het echt even uitzitten nu denk ik, heb geen andere opties sowieso.. bedankt voor je steun, hoop dat het steeds minder wordt iig

De Zandman

DF-koning
Als het echt niet meer gaat, zou je de crisis dienst ggz kunnen bellen of laten bellen door de ha post.....

Bovenaan