1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Alcohol wekt een drang naar andere middelen op?

Discussie in 'Alcohol' gestart door sjaaktrekhaak, 17 feb 2007.

?

Als je wat gezopen hebt, krijg je dan vaak zin in andere drugs?

1. Ja!

49 stem(men)
    68,1%
  2. Nee?

6 stem(men)
    8,3%
  3. Wel eens gehad.. volgens mij.

11 stem(men)
    15,3%
  4. Geen idee.... (ik heb al te veel gezopen en gebruikt)

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ik drink nooit alcohol, dus kan ik hier niets over zeggen.

3 stem(men)
    4,2%
  6. Een avondje zuipen loopt bij mij (bijna) altijd uit op een avondje KNETTERHARD gaan. Kats en/of stra

3 stem(men)
    4,2%
  1. Doodkapje

Doodkapje Wijs gebruiker

effe informatief : alcohol zet bloedvaten open, nicotine trekt bloedvaten samen.

conclusie : bij alcohol gebruik zal je sneller de neiging tot roken hebben en dat is echt waar...

2. 't onvermijdelijke

't onvermijdelijke Belezen gebruiker

Bij mij is dit ook bijna altijd het geval, al ligt het er natuurlijk wel aan met wie en waar ik ben. Maar de drang naar hard-drugs is er na een glas bier of tien vrijwel altijd. Terwijl ik het liefste geen middelen als speed en coke (en eigenlijk ook nicotine) meer aan raak, althans niet te vaak. Toch drink ik elke week gemiddeld 2 tot 3 dagen bier (zo'n 20 tot 30 glazen per weekend denk ik).

Als ik dan 'the day after' met een flinke kater in bed lig, kan dat best wel eens deprimerend uitpakken, als je jezelf vanalles voorgenomen hebt. Maarja, hoe ironisch het ook klinkt, ik drink me nu eenmaal gewoon graag een biertje :beer: en ik denk dat als ik echt van de hard-drugs wil afblijven, ik eerst eens flink mijn drankgebruik moet matigen. Want zonder alcohol heb ik ook bijna geen drang naar hard-drugs of sigaretten.

3. SperSIZEboon

SperSIZEboon Badass junkie

zeker wel,vaak als ik wat gezopen heb krijg ik toch wel trek in drugs

4. space scientist

space scientist Wijs gebruiker

ik krijg dan zeker trek, en eigenlijk doe ik het dan ook altijd, altijd coke

5. SperSIZEboon

SperSIZEboon Badass junkie

wat ben ik blij dat ik die drang iig niet meer heb :smile:

6. tails

tails Belezen gebruiker

7. Shiroine

Shiroine Newbie

Als ik dronken ben krijg ik alleen maar het idee om nog harder te gaan en het maakt meestal niet uit wat het is als je maar hard gaat. :stoned: :beer:

8. Biostudentje

Biostudentje Newbie

Met elk pintje of eender welk alcoholglaasje verlaagt de drempel naar een ander genotsmiddel toch wel aanzienlijk...

Gelukkig is de alcoholconsumptie recentelijk zéér laag en is de lokroep naar andere momenteel dus relatief makkelijk te weerstaan. Ook is er hier in deze contreien nog een zwaar gat in de markt...ja, in de drugsmarkt. Ondernemende zielen die zich geroepen voelen zijn dus welkom... :mrgreen:

Na een jaar van "celibatair" leven keren we echter een dezer dagen terug en is het weer tijd om te zondigen... :rolleyes:

9. Fishhead07

Fishhead07 Wijs gebruiker

Heb niet als ik drink dat ik andere drugs wil. Maar ik drink ook niet vaak. Sinds gister ben ik weer begonne (ter vervangen van mijn X gebruik) met alcohol :P en dan heeeeel weinig hor.

Maar gezellig avondje zonder drugs wordt dan alcohol, wiet en nicotine :sunglasses:

Maar krijg geen zin in harddrugs van alcohol. En andersom ook niet :smile:

10. brussels

brussels Newbie

bij den deze zeker ook, coca is dan in overmacht, doch, ne keer de coca er is, meer drinken, en dan weer snuiven en ga zo maar door

11. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie

Herkenbaar allemaal, ik krijg altijd zin in pep met een paar glaasjes op.... Daarom moest ik ook echt uit de buurt van alcohol blijven, toen ik een periode clean wilde blijven van de speed. Die alcoholvrije periode is me zo goed bevallen, dat ik tegenwoordig uberhaupt bijna niet meer drink. Het gevolg daarvan is dan, dat ook mijn speedgebruik enorm gedaald is. Ik gebruik nog wel pep, maar alleen nog maar om het weekend i.p.v. iedere dag. Zo zie je maar weer: door nog maar met mate te drinken, is ook een andere slechte gewoonte opeens een stuk minder geworden!

12. maiskorrel

maiskorrel Bewuste gebruiker

Daar heb ik dus ook last van :openmouth:

13. Telefoon

Telefoon Wijs gebruiker

coke ...

:P :beer:

14. Jokka

Jokka Newbie

zoooo herkenbaar. :smile:

15. rudyv

rudyv Experimenterende gebruiker

Ik vind rilatine een cutmiddel, echter als ik dronken ben gaat me het wel goed af.
    Voor de kater is het ook goed. Spijtig dat het na 1u30 al uitgewerkt is.

16. Annæ

Annæ Belezen gebruiker

Ik heb er verder afgelopen tijd nooit last van gehad omdat ik niet zo veel zoop. maar ik kan me heel goed voorstellen, mijzelf kennende, dat dat zeer makkelijk zou kunnen gaan...

17. Valentijntje

Valentijntje Bewuste gebruiker

Vooral zin in sigaretjes heb ik :rolleyes:

18. esmee

esmee Belezen gebruiker

Ja meestal begin ik er dan wat makkelijker aan... :rolleyes:

19. raizeredge

raizeredge Wijs gebruiker

als ik heb gedronken dan krijg ik 9 van de 10 keer zin in sos

20. Detroit303

Detroit303 Bewuste gebruiker

Als ik dronken ben krijg ik zin in: Sigaretten, joints, xtc, gefrituurd eten, knappe blonde stoten neuken, enz.

Het is al vaker gebeurt dat wanneer we allemaal straalbezopen waren, in heel de discotheek gingen rondvragen op zoek naar drugs. Alles was goed, als het maar iets anders was dan alcohol.
    Best wel schraal...

21. xpressurself

xpressurself Bewuste gebruiker

allemaal heel herkenbaar dit :rolleyes: zodra ik een beetje aangeschote raak krijg ik echt een drang naar sos, maar ik vind sos ook alleen relaxed als ik erbij drink daarentegen, net als speed.
    Echt vreemd, anders word ik te onrustig en opgefokt, dan weet ik niet meer wat ik met mezelf aan moet :P

22. baarsjesbewoner

baarsjesbewoner Bewuste gebruiker

ik krijg altijd meer zin in drank en wiet... en sigaretten :smoke:

23. BlackRobBlunt

BlackRobBlunt Wijs gebruiker

Ik drink bijna nooit, en als ik drink niet meer dan een biertje of 2, 3.
    Maar ook nooit zonder wiet :stoned:

24. Johnson

Johnson Experimenterende gebruiker

Zeker wel! Ik krijg na alcohol echt zo'n zin in een sigaret ofzo!

25. lucifer in the sky

lucifer in the sky Bewuste gebruiker

ja een vriend van me had derect zin in weed en speed na dat hij schijtezat was :grin:

26. TrippyShit

TrippyShit Badass junkie

Als ik alcohol opheb, vooral als ik in een kroeg ben, heb ik altijd zin in coke.. raar want ik heb het pas 1x gedaan en toen voelde ik er niks van was alleen moe en weer terug nuchter

27. Chronix

Chronix Experimenterende gebruiker

Ja ik wil dan meer sigaretten en jointjes en ... frieten eten :P

28. jcutter

jcutter Badass junkie

Als je stront bezopen bent dan zoek je een uitweg om je weer lekker te voelen. Vandaar de neiging naar andere middelen.

29. Overcome

Overcome Belezen gebruiker

ben ik helemaal met je eens, daarom drink ik ook bijna nooit.

30. Skippy

Skippy Wijs gebruiker

Ja vooral coke

31. ikspacehem

ikspacehem Newbie

Als ik alcohol op heb, heb ik vaak zin om keihard door te gaan. Dat betekent coke en pillen,
    en ik mindere mate zin om te blowen

32. Dione

Dione Badass junkie

Re:

Coca-ethyleen verhoogt ook de kans op verslaving.. Als je het vaak samen combineert kan het veel lastiger zijn om te stoppen met coke of alcohol. Omdat je bij het gebruiken van de één de drang krijgt om het andere te nemen. Daarbij vormt het een extra belasting voor hart- en bloedvaten en voor de lever

33. acidboy

acidboy Badass junkie

Klasse Ruth,

show them the facts.

34. hannus

hannus Bewuste gebruiker

Heb er wel erg last van, de eerste paar potjes pils niet.
    Maar als ik een beetje aangeschoten begin te worden en heb niet geblowt moet ik echt blowen.
    en meestal als ik andere drugs op zak heb gaat het er meestal niet lang er na in.

Net als gistere avond gezellig op het strand drinken later ff de kroeg in, tot uurtje of 2 me kunnen inhouden daarna maar ff een natte vinger paar keer in een zakje mdma roeren, en hoppa weer de weg kwijt.

Probeer altijd minder te drinken maar met veel drinkende vrienden om je heen die je bier pasen, vind ik het stom om nee te zeggen tegen een heerlijke gouwe gele.

:wave:

35. cronos

cronos Wijs gebruiker

yep,ik ben nogal een sterke drinker(ben er niet trots op)en na vele bierkes kom ik alsmaar meer moe en dan heb ik goesting achter speed :tearsofjoy:

36. Rokertje

Rokertje Belezen gebruiker

Yep... zodra ik wat alcohol in me gegoten heb, pfff dan MOET ik echt bruin hebben...
    Ben benieuwd hoe 't gaat als ik dalijk gestopt ben, werk nl in 't weekend achter de bar waar er nogal wat drankjes aangeboden worden en die gaan er normaal gesproken bij mij altijd wel in :openmouth:

Maja, als de craving dalijk té erg wordt na alcohol.... moet ik dat ook maar voorlopig uit me leven bannen :confused:

37. Wakkoe

Wakkoe Belezen gebruiker

3 biertjes+dit topic= zin in ps :worried:

Maar ben er al vele dronken weekenden vanaf gebleven:smile:

38. Petrovic

Petrovic Badass junkie

Als ik wat alcohol heb heb ik vaak ook wel wat meer trek in mdma, Maar ik kan hier zonder problemen vanaf blijfen. Alleen wanneer ik best wat alcohol opheb, en heb ook een pilletje genomen, dan neem ik veel makkelijker nog een pilltje dan terwijl in nuchter ben.

39. K.Walker

K.Walker Newbie

een avondje drinken = 2 pakjes sigaretten oproken (en de dag erna meer last van stoflongen dan van kater :worried: )

40. Ybez

Ybez Experimenterende gebruiker

Heb hier belachelijk veel 'last' van, sta ik weer op een feestje.. zouden we alleen drinken.

Huppa jahoor ben er 1-2 uurtjes, paar biertjes gedronken '''heb je toevallig ook een puntje voor mij ofniet?''

het niet vreselijk want het zijn geen belachelijke hoeveelheden, maar toch soms dit soort fratsen 2 weken achter elkaar met pep vooral. :rockband:

Deel Deze Pagina