Alcohol wekt een drang naar andere middelen op?

Discussie in 'Alcohol' gestart door sjaaktrekhaak, 17 feb 2007.

?

Als je wat gezopen hebt, krijg je dan vaak zin in andere drugs?

1. Ja!

52 stem(men)
    69,3%
  2. Nee?

6 stem(men)
    8,0%
  3. Wel eens gehad.. volgens mij.

11 stem(men)
    14,7%
  4. Geen idee.... (ik heb al te veel gezopen en gebruikt)

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ik drink nooit alcohol, dus kan ik hier niets over zeggen.

3 stem(men)
    4,0%
  6. Een avondje zuipen loopt bij mij (bijna) altijd uit op een avondje KNETTERHARD gaan. Kats en/of stra

3 stem(men)
    4,0%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Sluit mij aan bij vrijwel alle posts hierboven.
    De eerste 5-8 biertjes gaan er zonder probleem in maar daarna begint de drang steeds groter te worden.
    Zeker als je met mensen omgaan die open staan over hun gebruik.

Aan de andere kant vraag ik mij af of er mensen zijn die het omgekeerde ook hebben.
    Tijdens het gebruik van een andere drug ineens zin krijgen in alcohol?
    Heb hier zelf eigenlijk totaal geen last van. Maar wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

2. Wodkamorgana

Wodkamorgana Newbie

Van wiet had ik juist altijd het tegenovergestelde. Na drank zin in een pilletje of lijntje. Maar na wiet vooral zin in een zak chips en een film of eenl euke videogame. :stoned:

3. Weedie92

Weedie92 Newbie

Ja naar wiet :stoned:

4. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Wiet, snuif, pillen,... daarom drink ik zelden alcohol :grin: :grin:

5. MeejheM

MeejheM Badass junkie

het is sinds 2007 vast al vermeld, maar als je altijd of vaak je drankgebruik combineerd krijg je meestal trek in die andere stof wanneer je drinkt.

6. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Hmmm als ik gezopen heb met vrienden gaat het gesprek sowieso meerdere keren op de avond wel over drugs 'ZIN IN EEN FEESTJE WEERRRRR' maar het is niet zo dat ik dan drugs ga gebruiken. Ik kan me prima dronken bevinden in een groep mensen die allemaal wel aan de drugs zitten, eenmaal ik besloten heb dat ik die avond niks doe (behalve alcohol). Op het aantal momenten dat ik dronken een vinger mdma die voor m'n neus werd gehouden heb afgeslagen ben ik best trots.

7. hansje1963

hansje1963 Experimenterende gebruiker

Ik denk dat (haast) iedereen die verslavingsgevoelig is zin krijgt in andere ( bekende) middelen gezien alcohol de drempel verlaagd en de stap naar wat "lekkers" kleiner maakt, in mijn geval zeker!

8. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Ik heb op: Ja, gestemd. Ik krijg bijna altijd de neiging om cocaine te gaan snuiven als ik aardig wat op heb. Wie herkent dit ook?

9. Fool

Fool Badass junkie

Gelukkig niet. :P

Wel eens gehad dat ik zin in andere drugs kreeg na alcohol, maar dat overkomt me niet zo vaak. Cocaïne gelukkig al helemaal niet. :P

10. peprick

peprick Experimenterende gebruiker

voor mij is het ook ja. maar toen ik nog geen andere middelen gebruikte/gebruikt had was dit niet zo, alleen sigaretten, die gaan altijd heeeel hard tijdens het drinken

11. missWappie

missWappie Experimenterende gebruiker

Ja, na alcohol krijg ik vaak trek in coke, aan t einde van de avond trek in ghb, en na een paar uur ghb-slaap een benzo. :grin: Zo zijn veel avonden gegaan. Maar kan me ook prima beperken tot één drugs per avond. Ligt echt aan t moment, setting en (evt) gezelschap.

12. autysd

autysd Bewuste gebruiker

bij mij is de variant: ik wil soms iets uit de frituur, na een tijd drinken :rock:

13. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Helemaal eens na 5 biertjes
    En ookal wil ik het niet
    Binnen 3 sec la open en voorraad aan reken
    En hoppa. Weer ne neus in de poeder

14. autysd

autysd Bewuste gebruiker

het is ook, ik neem het al als cocktail, met pillen
    -dus als ik iets erbij wil soms is het iets vets uit de frituur, liefst een frietje met pindasaus

15. Purple haze

Purple haze Bewuste gebruiker

Heel soms heb ik wel is meer zin in een joint. Maar vaker niet dan wel, het is bij mij ook wel is mis gegaan. Dit resulteerde in dat de straat waarin ik liep gedeeltelijk ondergekotst werd.

16. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Toen ik nog blowde kwam dit regelmatig voor. Na heel wat bier een veel te dikke joînt draaien om daarna van het padje af in het kleine kamertje te eindigen tot de maaginhoud leeg is :grin:

17. autysd

autysd Bewuste gebruiker

is dat al genoemd ? dorst naar water krijg je na veel alcohol :beer:

18. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Door alcohol ga ik gebruiken
    Eens ik gebruik
    Krijg ik met geen mogelijkheid nog alcohol weg
    Enkel soms fris maar meestal veel heel veel water
    Gaat het uitwerken
    Sla ik het ene na het andere biertje achter over

Deel Deze Pagina