alternatief voor methadon

jaja

Bewuste gebruiker
Yep, ben idd gekapt met die meet.
Dat was dus ook de bedoeling he; heeft me jaren gekost om daar een punt achter te kunnen zetten.

Ik vraag me tegenwoordig dan ook af of een gebruiker wel zo geholpen is met de verstrekking van methadon, het lijkt me dat het met name de samenleving is die hier baat bij heeft; om de overlast te beperken.
Methadon zou eigenlijk alleen verstrekt moeten worden aan mensen die voornemens zijn volledig te stoppen met gebruik, en dan niet langer dan bijv. zo'n 4 weken.
Ik ken verscheidene mensen die een zgn. onderhoudsdosering krijgen en die daarbij, indien hun financiën het toelaten, gewoon bij gebruiken.
Op die manier wordt het nog lastiger om te stoppen.

Groente

:smoke:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ja joh al die junks krijgen vloeibare meta, gratis, en verkopen het of gebruiken het naast de bruin. en wit. das helemaal niiks behalve dat de samenleving misschien idd minder last heeft maar voor hunzelf echt niet nuttig ofzo (wat wel? :confused: ) maarja methadon is lekker goedkoop dus het is wel makkelijk zo hè :confused:

Het is een feit dat methadon verslavender is dan heroïne maar het is makkelijk om een soort onderhoudsdosering te hebben ja > het werkt 24 uur ipv de 6 uur van hero dus ze hoeven maar 1x per dag te slikken en kunnen voor de rest gewoon 'werken'. Is het idee. Ja leuk maar daarmee ben je nog lang niet van je verslaving af inderdaad en dat was jaja's probleem toch of zie ik het fout?

methadon wordt ook vervangen door buprenorfine dat is lang niet zo verslavend want daar wordt je haast niet high van. het werkt geen 24 uur ofzo maar je slikt dat een paar keer per dag. tis wel duurder want t is niet uit morfine maar uit thebaïne gemaakt wat zeldzamer is maar de bedoeling is dat dat de methadon gaat vervangen voor mensen die willen stoppen. is al grotendeels gebeurd in sommige landen met veel heroine overlast

je wordt er ook niet high van ofzo, je gaat niet lopen dromen, ik ervaarde soms zelfs nijdigheid / nerveusiteit en slapeloosheid nadat ik mn dosis had genomen.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
oeps ik ben nog wat vergeten.

Gefeliciteerd dat het is gelukt, zoals ik leesde na: jaren meta :openmouth: is dat wel knap.

werd je nog ziek of oververmoeid enzo en hoe voel je je nu?

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
oeps ik ben nog wat vergeten.

Gefeliciteerd dat het is gelukt, zoals ik leesde na: jaren meta :openmouth: is dat wel knap.

werd je nog ziek of oververmoeid enzo en hoe voel je je nu?

Ziek en lamlendig werd ik idd altijd wanneer ik stopte met de meet.
Echter nu had ik dus die Iboga, waardoor ik een heel "verfrissende kijk" op de dingen kreeg; het was een bijzondere ervaring.

En hoe staan de zaken er bij jou voor fnea, jij bent toch ook overal mee gekapt, is 't niet?

Bovenaan