• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ben je wel eens gepakt met Drugs?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik ben 1 keer opgepakt, maar dat had niet rechtstreeks met wiet te maken (hoewel het er wel bijkwam)

Ik heb al vaak controle gehad van gewone en undercoverflikken als ik hier in de buurt, of vroeger in de buurt van de school stond te smoren met wat vrienden. Ze hebben al een keer of 10 mijn ID gevraagd en mij geregistreerd.

Ik krijg altijd mijn wiet terug (behalve dus die ene keer)

Je moet gewoon relax blijven en de sympathieke uithangen :grin:

needlefreak

Bewuste gebruiker
BillyBilo zei:
Needlefreak, écht een klassiek verhaal, geweldig!
:grin:
Bedoel je deze van al een hele tijd geleden??
Enkele jaren geleden woonde ik in Gent en ik ging met de trein naar Oostende. M'n studio lag vol met gebruikt zilverpapier van heroïne op te chinezen. 'k had alles bij elkaar genomen en in een groot stuk zilver gedraaid (was echt een grote bol). Dat had ik in m'n rugzak gestoken en ging ik buiten in een vuilbak weggooien. Dat was ik vergeten, zat dus nog in m'n rugzak toen ik in Oostende was. Daar was ik nog naar een apotheker gegaan waar je gratis een pak spuiten krijgt + ontsmettingsdoekjes en kleine potjes schoon water. Ook m'n rugzak in. En daar zaten nog enkele gebruikte spuiten in + een kleine hoeveelheid heroïne in m'n onderbroek. Kwam enkele vrienden tegen en we liepen wat rond op straat. Kwam ineens een politieauto langsrijden. Ze stopten, vroegen onze identiteitskaart en fouilleerden ons. Ze deden eerst de zijkant van m'n rugzak open en haalden een gebruikte spuit uit. 'k mocht al direct mee naar het politiebureau. Daar hebben ze de rest gevonden onder wat kleren. 'k Moest me ook helemaal uitkleden dus die heroïne in m'n onderbroek hadden ze ook. Hele ondervraging gehad ('k heb nogal wat zitten liegen en verzinnen) Ook alle nummers (door de 100) van in m'n gsm overlopen: gebruiker? dealer? Niemand geklikt. Not my style. Ze belden de procureur en gelukkig belde die later terug dat ik mocht beschikken. 'k heb later wel een dagvaardiging gehad en moeten voorkomen. En de rechter heeft me 3 jaar probatie gegeven met verschillende voorwaarden.
In m'n jeugd heb ik enkele huiszoekingen gehad bij m'n ouders maar ze hebben nooit iets gevonden. Mr. Green Doet me denken aan nog een grappig verhaal: En enkele maanden geleden was ik bij een goeie vriend blijven slapen. 's Morgens om 6uur blijft de bel gaan. We kijken naar buiten: massas politie! En we hadden allebei nog wat heroïne over. Surprised M'n maat nam snel zo'n plastiek dat rond een pakje sigaretten zit. Stak z'n envelopje met heroïne daarin en maakte er een worstje van. Hij spurtte achter een potje massageolie, smeerde dat 'worstje' ermee in en stak het in z'n kont. Ik heb net hetzelfde gedaan. Echt niet makkelijk als je zo opgewonden bent om dan je kont te ontspannen. Mr. Green Van mij was dat de eerste keer. M'n maat had dat al meer gedaan. In de gevangenis enzo. Het stak er net in van mij en de politie stond al helemaal vanboven aan de deur te bonken. Ze kwamen binnen met een drugshond enal. Was nogal freaky maar we bleven ijzig kalm. En ze hebben niks gevonden. Iets in je kont proppen is niet leuk, maar als het moet dan moet het! Ben blij dat ik het gewoon snel gedaan heb. Anders mocht ik nog eens voor de rechter verschijnen. Wel vies als het er weer uit moet en je het dan nog wilt gebruiken. Mr. Green
'k Vond het ook wel grappig achteraf gezien. :mrgreen:

Maar ik kom echt de zotste stoten tegen, kzal er hier wel nog eens posten. :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Moeder vind leeg pakje shag in mn kamer:
"Rook je?"
-"Ja"
"Wat rook je dan?"
-"Shag"
"Ook happy stuff?" (zo noemde ze het echt ja :þ)
-"Yes"
"Ook andere dingen?"
-"Nee"

Nooit betrapt ofzo, maar op een zondag laat mijn verschijning weinig aan de verbeelding over zou ik denken (:

Met politie trouwens niet.. aantal keren weggestuurd omdat ik "aanstootgevend gedrag" zou vertonen.. :)

Armani7

Bewuste gebruiker
ja in Parijs met shit, we hebben die flikken wijsgemaakt dat het legaal is in belgie :smoke: hasj was wel in beslag genomen :( maar geen cel ofzo :)

getitd0n3

Belezen gebruiker
Hehe, door jullie verhalen te lezen komen er een pak herinneringen terug boven. Ik ben in mijn topdagen tientallen keren door het oog van de naald gekropen. De dingen die ik mij nog herinner is mijn vluchtmisdrijven met de wagen. Toen ik nog in de import-export zat reed ik eens afslag snelweg af, en yep daar stonden mijn vrienden de politie. Alcohol of drugscontrole, ik weet het niet, in paniekreactie rechtsomkeer terug de snelweg op! Tuurlijk doe je dit niet zonder dat er iemand achterna komt… Heb toen het geluk gehad dat ik zo stom ben geweest een VEEL te snelle wagen te kopen voor een beginnend chauffeur. Dus ik pleitte met achter mij een witte Volvo met blauwe lamp gevolgd door een combi. Dankzij de pk’s onder de kap, of dom geluk? Hebben ze toen nooit mijn kenteken kunnen noteren. De afstand tussen mijzelf en de politie werd al snel een aardige kloof. Waarschijnlijk heb ik toen 1 van mijn negen levens gelaten, het begon te regenen. En de auto waar ik mee reed staat gekend als levensgevaarlijk bij nat wegdek. Toch goed onder invloed van alcohol, speed, benzo’s en adrenaline tegen pakweg 220 a 240 km/u richting Antwerpen. Het begint te gieten! Maar vertragen was er niet bij. Een heel stuk achter mij zag (of dacht ik te zien) nog blauwe flitsen van de Volvo. Het was laat, donker en er was haast geen verkeer meer op de weg, maar de politie en truckers hebben beide CB radio dus volgende verassing, 2 vrachtwagens met knipperlichten hingen langs elkaar, met duidelijk de bedoeling om mij te doen stoppen of te vertragen. Dus op een paar seconden in de gietende regen tegen 200 per uur moet je beslissen.
Stoppen en vertragen en de cel in? Links Jersey blokken en een meter tekort. Rechts een vangrail en een stuk tekort. Blijft nog over: het midden van die 2 kolossen, en dat leek me te opgezet spel. De idioot in me nam had het al een tijdje overgenomen dus… Blijven gas geven tot vlak aan de versperring, op de allerlaatste moment, de rem toe en links gaan hangen, waardoor de rechtse truck van de 2 enkel maar hoefde te vertragen en een beetje meer naar links te komen om me in te sluiten. En ja, ze vallen ervoor. Waardoor de opening rechts groter werd. Enige kans om langs te geraken, vol op de rem, (we rijden zo een 110 ondertussen) en 2 keer terugschakelen, motor huilt, banden schreeuwen en naar rechts. Gas bij geven en in Chicago stijl langs de vrachtwagen. Ging niet vlekkeloos, heeft een spiegel gekost vermits ook de trucker het in de gaten had. Alsof ik een engelbewaarder had haal ik het. Spiegel kwijt en misselijk van de stress, zat ik ondertussen ????? Waar the fuck ben ik ? Goed wetende dat er waarschijnlijk een signalement is uitgegaan naar mijn type wagen. Heb ik een kennis gebeld met dieplader. En die is vervolgens mij met de wagen komen halen. Auto op lader dekzeil erover en wegwezen. Nooit iets van gehoord helemaal niks geen gevolgen.

Daarom dat ik ook nu na zoveel jaar niet aan kansspelen zal meedoen, ik weet toch dat mijn geluk opgebruikt is.
Die dag had ik kunnen sterven, of voor verschillende maanden kost en inwonen van de staat kunnen krijgen. Maar het lot heeft er anders over beslist.
Is geen aanrader, het hele voorval maakte me nog zelfzekerder en arrogant tegenover gepakt worden. En ik ben ook nooit “echt” gepakt geweest spijtig genoeg.

Spijtig want hierdoor heb ik indertijd de ideale kans gekregen om zwaar verslaafd te geraken aan van alles en nog wat. Waar ik nu 10 jaar later en bijna 5 clean nog altijd elke dag voor betaal.

Achteraf bekeken was ik liever toen tegen de lamp gelopen, en waren mijn ogen misschien eerder open gegaan.

:smilingimp:

berbe

Bewuste gebruiker
nog nooit probs gehad met politie ivm drugs7
wel eens veel geluk gehad
met kamerade naar shaft geweest
en ik en de bestuurder ware de enige met vast rijbewijs
wat gebeurde er
ik gram speed en halve flugel (ghb) gebruikt
de bestuurder enkel ghb en gaat nok
aangezien ik enige was vroeg iedereen rij jij dan
omdat niemand vertrouwde in een wazige nokkerd:tongueout:
ik het tegen mijn zin maar gedaan
worde we aan de kant gezet door politie
ik 4 gram in het neusje en 4 gram onder mijn voet in men sok
gelukkig hebbe ze niets gezien
ze zeide het is in orde rij maar door en prettige nacht nog
ik wil in stappe zie ik een ernorme witte vlek poeder en korrels op de autozetel
dus ik denk dat die woute gewoon in een goede bui ware

veel geluk dus
:tongueout:
ik zat op een vensterbank na dat ze mij gefouleerd hadde en bezig ware met de andere te foullere men beeld ging gewoon cm op en af zo ging men hart te keer:d

Jeller

Badass junkie
Armani7 zei:
ja in Parijs met shit, we hebben die flikken wijsgemaakt dat het legaal is in belgie :smoke: hasj was wel in beslag genomen :( maar geen cel ofzo :)
Wij hebben da ook geprobeerd en hij zei dat da in holland wel zo was en in belgIê mss, maar dat we nu in frankrijk waren :wink:

MindTraveler

Belezen gebruiker
Ze hebben me enkel kunnen pakken met drugsaccesoires dus geen last meer van gehad, ik ben ze wel kwijt helaas...
En ook een keer bijna gepakt toen ze razzia hielden in de shaft

mattskovic

Wijs gebruiker
ben 1 keer betrapt door mijn leerkracht wiskunde :grin: had net een joint geerold op school , de bel ging om naar de klas tegaan ik loop met die joint over de speel plaats loopt er zo'n eerstejaar tegen me ik laat die joint vallen ik buk me pak die J van de grond komt me leerkrachte wiskunde voor bij ziet mij en loopt naar secetariaat een half uur later komt de onderdirecteur in de klas en vraagt of ik met al me spullen ff naar buiten kom . hij vraagt of ik verdovende producten bij me heb en hij vraagt om ze dan aftegeven . ik ontken dat ik drugs of andere medicijnen bij me heb en vraagt me om me boekentas leeg te maken . ik maak me rugzak leeg en hij vind buiten vloeitjes en een pakje tabak niets . en vraagt me nog eens of ik geen wiet bij me heb en ik blijf glansrijk ontkennen dat ik dat bij heb .

hij biedt zijn excuses aan omdat hij me uit de klas heeft gehaald :grin:

en ik prijs me gelukig dat ik die joint in me achterzak had gestoken en buiten een kapote vloei en wiet en tabak in me achterzak er goed ben vanaf gekomen

masterblaster

Experimenterende gebruiker
ben nog nooit gepakt met drugs en dat wil ik ook zo houden maar in de vakantie wil ik 2.5 gram keat mee nemen naar belgie op wat voor straf kan ik rekenen als ik gepakt word, o ja ben 15 weet niet of dat wat uitmaakt

Jaimie

Belezen gebruiker
Dit jaar had ik toevallig op een dag m'n weegschaal mee naar school en 2.5 gram weed en die dag was het toevallig drugscontrole in me jaar :openmouth:,maar mits ik in een ''brave'' klas zit is onze klas niet gecontroleerd,zat wel efe met angszweet en was aan het aftellen tot de bel ging

En toen ik in het midden van de les naar het toilet ging liep ik over de speelplaat en riep er een klasgenoot van me door het raam dat het drugscontrole was. Ik dacht dat hij aan het grappen was en doorlopen,maar toen vroeg onze leerkracht of wij nog niet gecontroleerd waren,toen wist ik dat ik geluk had gehad, de rest van de les hoopte ik dat de deur niet zou opengaan :grin:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Jaimie zei:
Dit jaar had ik toevallig op een dag m'n weegschaal mee naar school en 2.5 gram weed en die dag was het toevallig drugscontrole in me jaar :openmouth:,maar mits ik in een ''brave'' klas zit is onze klas niet gecontroleerd,zat wel efe met angszweet en was aan het aftellen tot de bel ging

En toen ik in het midden van de les naar het toilet ging liep ik over de speelplaat en riep er een klasgenoot van me door het raam dat het drugscontrole was. Ik dacht dat hij aan het grappen was en doorlopen,maar toen vroeg onze leerkracht of wij nog niet gecontroleerd waren,toen wist ik dat ik geluk had gehad, de rest van de les hoopte ik dat de deur niet zou opengaan :grin:
lol drugscontrole op school :rolleyes:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Doodkapje zei:
ik wil wel eens "gepakt " worden met drugs :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Hahaha, was ook m'n eerste gedachte bij het lezen van de topictitel. :wink: Ik ben al vaak gepakt OP de drugs.. maar ben nog nooit opgepakt met drugs. Grinnn

Al was het wel best close laatst.. Had die dag net wat speed van mezelf aan een vriendin gegeven, dus had het niet meer op zak. Zitten we lekker in de klas, zien we opeens 5 combi's langs de school rijden, stoppen, en komen allemaal politieagenten met honden naar buiten..

Nou weet ik dat onze school niet de beste naam heeft maar zo erg... Naja, leerkracht was bezig met een proefopstelling, zag wel even een paar mensen hun zooi uit de ramen flikkeren.. Was puur geluk die dag, want die ontrole was heftig, hele namiddag mocht niemand de klassen uit, totdat je gecontroleerd was.. Natuurlijk kwamen wij als een van de laatste aan beurt.. Ondertussen hadden we uit pure verveling al een paar dikke lijnen verkruimeld krijt op de banken bij de deur geplaceerd voor de flikken.. Grinn

Jaimie

Belezen gebruiker
GabberSnoePie zei:
lol drugscontrole op school :rolleyes:
Er is ene uit mijn jaar naar Ruislede gevlogen wegens het dealen van xtc en verscheidene mensen zijn gestekt door de school op blowen, dan hebben ze maar een keer alle verdachte klassen gecontroleerd -door de politie offcourse-.

Vince_

Experimenterende gebruiker
masterblaster zei:
ben nog nooit gepakt met drugs en dat wil ik ook zo houden maar in de vakantie wil ik 2.5 gram keat mee nemen naar belgie op wat voor straf kan ik rekenen als ik gepakt word, o ja ben 15 weet niet of dat wat uitmaakt
15 jaar? 2.5 gr keta? Die straf zal niet licht zijn. En zonder zagerig over te willen komen, pas maar op op die leeftijd, hersenen niet volgroeid en blabla, je zal het wel al gehoord hebben wsl.

Na een feestje op een koude winternacht, waar de alcohol het gevecht had gewonnen.

Op één of andere manier toch nog naar huis gestrompeld, waar ik mijn kleding op mijn bureaustoel hing. De volgende morgen komt men moeder me wekken en neemt de kleding om het te wassen. Raapt ze opeens een potje van mijn bureaustoel...poppers!
Gelukkig staat mijn bureau vol met vloeistofpotjes omwille van mijn studies en ondanks mijn kater was ik snel nuchter genoeg om een verklaring te geven:

"Dronken :rolleyes: één van de potjes omvergeworpen dat vervolgens op mijn stoel moet zijn gerold. Heb haar zelfs voorgesteld het even te ruiken, maar daar paste ze voor... :grin: "

Nu bekeken zou het indertijd wel stom zijn geweest om gepakt te worden met deze drug (als ik het al zo mag formuleren)...
Gelukkig beschouwen mijn ouders me nog steeds als een engel en tja, alcoholconsumptie is sociaal nu eenmaal aanvaard! Dus schol... :beer:

Jaimie

Belezen gebruiker
Dat moet dan wel een shit situatie zijn,vooral als ze u als minderjarig(veronderstel ik) uit een klas komen halen

DreamWeaver

Badass junkie
Vandaag toevallig ook iemand op mijn school opgehaalt door de wouten. Trieste zaak, laat ze maar moordenaars en verkrachters opsluiten in plaats van mensen die af en toe een leuke tijd hebben met een pilletje en weten hoe ze ermee om moeten gaan. Sterkte, dude. Laat wat van je horen als het over is.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan