1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ben je wel eens gepakt met Drugs?

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door N.iiCk, 25 apr 2006.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. email

email Experimenterende gebruiker

ik heb hier iets van gehoord op het nieuws.
    echt kut en vooral tijdens deze periode
    maar hebben ze je verklikt of hebben ze iedereen gecontroleerd?

2. hypersnap

hypersnap Bewuste gebruiker

politie, UW vriend, niet de mijne :grin:

3. Aldous

Aldous Belezen gebruiker

amen!

4. antonius

antonius Experimenterende gebruiker

Nog niet gepakt, wel zeer veel close... dit is in België trouwens:wink:
    één keer zaten we te smoren achter een bibliotheek voor een feestje..
    Joint was net op, staan er 2 flikken.
    Tabak en lange blaadjes in het midden van ons kringetje. Wiet in filmpotje (voor je filmrolletje) in men rugzak.
    één flik was een dikke kloot, zocht volledig mijn schoenen uit, zat in rugzakken te zoeken waar je zo pennen in kan steken of er niks inzat.. overal echt.
    Andere flik op zijn gemakske, begingt aan mijn rugzak terwijl de andere flik bezig is met iemand anders rugzak en met z'n rug naar hem staat.
    De flik zoekt in mijn voorzak waar het filmpotje steekt, neemt het vast, bekijkt het, ruikt eraan, kijkt naarmij... ik knik naar hem en hij naar mij. houd het nog eens in het licht, steekt het terug, ondertussen was ik kapot aant gaan van de zenuwen.

Flikken: goed, alles proper achter laten hé.. flikken zijn weg...
    Vriendin van mij achteraf: die flik heeft nog geknipoogt naar mij... :grin:

Verder:
    Weekje Antwerpen.
    Toetje aan het rollen in een graspleintje...
    Komt er een mountainbiker langs en ik kijk naar hem en weet DIRECT dat het om een flik(undercover) ging(heb dan ook ongeloofelijk veel ervaring met flikken die me achterna zitetn:)) ik had echter hem niet herkent ofzo, gwn aan zijn gedrag. ik zeg het tegen mijn maten en ze geloofden mij niet.
    Toen draaide die trug, joint was net gerold, zie ik hem iets vreemd doen, paseerd hij zo dicht, dat ik een boekje van politie uit zijn zak zie steken... hij kijkt naar mij en praat in zo'n radiotje... ik kijk direkt om mij heen en zie een combi aan de lichten staan, ik spurt weg gooi de joint weg, loop wat blokjes rond, mijn maten werden nog gevolgd door die kerel maar maten deden alsof er niks was... zei hadden al de wiet in de rugzak zitten ik had niks meer want ik had de joint weggesmeten.:grin:
    Bel ik ze even later op, wat blijkt? flikken werden opgeroepen voor iets en waren volle vaart met sirenes weggereden.

Nog andere keer, tijdens een fuif, achter de fuifzaal... ik zei tegen mijn maten, dit is geen goede plek ze kunnen ons zo insluiten... ze rollen op hun gemakje toch hun toetje en ik heb altijd de neiging alles in het oog te houden...
    Ik ga kijkje nemen om het hoekje, net de moment dat ik naar daar keek flitsen de lampen van een combi aan. ik roep flikken en we lopen naar de andere kant... zie ik nog een combi... lopen we helemaal door een bosje onder een hek over een hek en we waren ze kwijt....:)

Zieke ervaringen and a lot of adrenaline.... cheap drugs!

:stoned:

5. DreamWeaver

DreamWeaver Badass junkie

:tearsofjoy: fucking Amerikaanse taferelen! Toch blij dat ik in Nederland woon :)

6. matthijs

matthijs Badass junkie

Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit las. :tongueout:

7. Midway

Midway Wijs gebruiker

het is echt erg in België jammer genoeg

hier waar ik woon ( Mechelen) zijn er gewoon heuse klopjachten bezig op mensen die af en toe eens wat wiet roken, gewoon zeer onschuldig

De enige plek waar je rustig een jointje kan roken is je eigen tuin

8. Carlitos

Carlitos Badass junkie

Ja,gepakt met drugs op wel.
    Cocainegebruik op school toen was ik geschorst,omdat ik daarvoor ook al aantal keer op pillengebruik was betrapt.

Gelukkig niet me tas doorzicht,daar zat nog 0,5 gram coke in en 20 pillen.
    20 Pillen was altijd de standaard uitrusting waarmee ik naar school ging.

Die tijd is nu voorbij :wink: ..

9. DreamWeaver

DreamWeaver Badass junkie

Wie neemt er dan ook 20 pillen mee naar school elke dag? :openmouth: Dat is meer dan je op kunt, dan valt het nogal op dat je verkoopt :wink:

10. Carlitos

Carlitos Badass junkie

Iid viel redelijk op dat ik verkocht..
    Leraren zagen het ook wel aan me ogen,maar ze zeiden nooit wat.

Uiteindelijk heeft een vriend mij verraden,omdat ie vond dat ik te vaak te veel gebruikt dus school zelf zag het niet eens.

11. Pendulum

Pendulum Newbie

Een tripje naar maastricht dat verkeerd afliep...

ik en 2 maten besloten om geen brol meer van straat te kopen dus we namen de bus naar maastricht op een woensdagnamidag. De rit was lang, heeel lang. Ik was blij dat ik op het Emma plein aankwam en we hadden honger dus wipte de mc donalds binnen. Nu was het tijd voor de wiet te gaan halen. Op naar de mississippi, mijn maat neemt de bestelling op en gaat binnen. (ik ben nog geen 1:sunglasses: hij kwam buiten met mooi gevulde zakskes. maar dat was nie genoeg dus we gingen nog langs de heaven om wat bij te halen. Het was al laat dus we liepen maar naar het station. De bus was te laat, we besloten met zn drieën eentje te plooien. ff later was de bus er dan eindelijk, we zetten ons neer en de bus rijd verder. De bus was over de grens, dus we dachten dat we veilig waren. maar hielden ons toch gedeisd. We rijden Diepenbeek binnen, er stappe 2 flikken op. ik zie het nog voor me "Politie HaZoDi, controle". 1 flik stapt recht op ons af en zegt : "En waar zijn we geweest manne", Wij 3 met onze mond vol tanden. :"Stap maar uit". Zakke leegmaken, Ja klote gevoel natuurlijk. ik en mijn klasgenoot moesten blijven de meerderjarige mocht vrijuit, er was nog een man opgepakt van die bus, maar hij had bruine bij. Mijn maat en ik de combi in en naart bureau. (Ze proberen je goed bang te maken hoor :) ). eens we daar waren werden we in een kille kamer gezet, en ik was de eerste voor verslag af te leggen. ik mocht mijn verhaal gaan doen aan pascal (die flik). Heel eerlijk. Ja natuurlijk belt hij mijn moeder, mijn moeder komt aan en wist het wel. Pascal was al aant dreigen van een boete + een werkstraf, Maar dat vond ik een beetje overdreven. Hij vroeg aan mij hoeveel gram het was ik zei, 4gram ongeveer. Hij geloofde me niet dus hij wou het gaan wegen, Maar (eerlijk) De weegschaal was kapot bij de politie ><. dus hij geloofde me toch maar. ik moest een brief invullen, en Pascal vroeg aan mijn mama of ik in therapie moest, maar dat vond mn moeder niet nodig dus we konden al snel naar huis.

Nu.. 4 maanden later.
    Nog niets van gehoord, van die jeugdrechter, werkstraf noch boete.
    Mijn kameraad is wel nog moeten terug gaan, omdat die weli n therapie was gegaan maar hij heeft ook geen boete of werkstraf gekregen.

Zo zie je maar :grin:, ik heb toch besloten niet meer met de bus te gaan ^^

12. Soma

Soma Bewuste gebruiker

Bij ons op school zijn ze nu ook bezig met onschuldige blowers mee te nemen naar het bureau. Hypersnap, nog een paar maten van ons en ik zijn ook al moeten gaan. Ze proberen mij zelfs te beschuldigen van dealen door valse verklaringen te maken terwijl ik er niets mee te maken heb :confused:. Dit bewijst nog maar eens dat die kutflikken niet te vertrouwen zijn. Dit is trouwens de eerste keer dat ik problemen krijg met de politie.

13. antonius

Gedver...
    Gisteren klein cocktailparty achtig iets.
    Mijn voorzak vol met tabak lange bladjes grinder, blunt (zonder wiet nog).
    Wiet goed weggestoken.
    Volledig gefouilleerd geweest door de security. Wiet hebben ze niet gevonden.
    Bladjes, grinder en blunt in beslag genomen. Naam en id kaart nummer etc opgeschreven voor de flikken...
    Moetik hier nog iets van verwachten?

:(

14. xcrement

xcrement Belezen gebruiker

wtf, daar is niks illegaal aan. En jij geeft dat allemaal zomaar af?

15. No trouble

No trouble Experimenterende gebruiker

Als je Een sleutel hebt .. Heb je mss ook geen huis ..

Waarom geef je et dan gewoon terug vragen politie Is ook geen God ofzo ze .. Zitten veel dikke nekken tussen maar dat geeft ze nog geen recht..
    :smoke:

Gabbertje vindt dit leuk.
  16. Mensenkind

Mensenkind Newbie

Erm .. ik ben gesnapt door mijn moeder en een vriendin van haar. Maar ze vond het niet eens zo erg, echt vaag.

17. Psilo

Psilo Bewuste gebruiker

Nooit gepakt gelukkig. Ook door mijn ouders in het verleden niet. Die had ik het maar gewoon verteld.

18. Stond een x in gesloten wc, was een al een beetje vaag, zou nog ff een 2e pilletje nemen, was ik vergeten de de deur op slot te draaien :openmouth:
    Trekt een jongen die deur open, sta ik daar me dat zakkie...
    Ik dacht vlug weg hier, liep ik op weg naar de zaal, kwam ik hem tegen me een uitsmijter, hij herkende me gelukkig niet in die drukte.. :sunglasses:

En nog een x zagen het ze het op camera, dat ik me maat iets gaf, werden we gefoullieerd... Gelukkig zat het spul al bij mijn edele deeltje..:grin:

19. Doodkapje

Doodkapje Wijs gebruiker

van klotepillen gesproken... :P

20. Calmzalm

Calmzalm Experimenterende gebruiker

de stommerik dat ik ben , ben ik int zelfde schooljaar 2 keer op school gepakt :grin:

21. 't onvermijdelijke

't onvermijdelijke Belezen gebruiker

De eerste keer dat ik pas echt gepakt werd met drugs was drie jaar geleden.

Mijn ouders en zusje gingen een week op vakantie naar Frankrijk. Dus zo naief als je bent op zeventienjarige leeftijd laat je dan elke dag zo'n 15 tot 20 vrienden je huis binnen. Lekker gezellig toch..

Maar na zo'n week elke dag vanalles gebruikt te hebben (wiet, hasj, paddo's, MDMA crystallen, pillen, speed, coke en alcohol) kwamen mijn ouders uiteindelijk zo'n 4 uurtjes eerder thuis als ik had verwacht. Natuurlijk was het toen nog een grote puinhoop in ons huis, er was nog namelijk helemaal niks opgeruimd.
    Op het moment dat mijn ouders onze oprit op kwamen rijden zaten we met zo'n 4 personen in mijn huiskamer waarvan één gast nog een lijn speed aan het leggen was. Gelukkig zag ik het op tijd om hem nog te kunnen waarschuwen zodat hij alles snel kon wegstoppen.

Achteraf kan ik blij zijn dat ze alleen maar wietzakjes en een waterpijp hebben gevonden die nog buiten op een tafel stond.

Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat ze me dit hebben vergeven. Wel moet ik erbij zeggen dat het die week ook veel te ver is gegaan. Overal in de tuin lagen sigarettenpeuken, de wiet kon je nog door het hele huis ruiken, er was een brandgat in een leren stoel van zo'n € 800,- en volgens mij pa had ik de hele week onze dwergpapagaai fazantenvoer gevoerd met mijn para kop..

Maarja, ik heb er in ieder geval van geleerd en ben wat verstandiger in zijn algemeenheid geworden. En drugs gebruiken doe ik nog steeds maar wel met mate. Ben daarna ook niet meer gepakt met drugs door mijn ouders.

Eind deze maand ben ik weer een week alleen thuis. Ik denk dat ik het dan alleen bij een paar blowtjes, paddo's en alchohol hou en het aantal gasten die langs mogen komen beperk tot vijf ofzo :wink:

22. antonius

Ja inderdaad, maar wa moet ik doen? als die de flikken erbij halen en vinden mijn wiet... heb ik er ook niet voor over.
    Maar het is inderdaad kut.:(

23. Osi`

Osi` Bewuste gebruiker

Bus 20a? Hmm, dien pascal is toch wel nen bekenden in diepenbeek precies :tongueout:
    Vraagke, kga al best lang met de 20a, maar die flikken hé hadden ze honden bij ofzo? En mogen die in je onderbroek tasten? Want dan wetek voor de volgende keer dat ik best m'n shit (ben imo meerderjarig, ma kheb geen zin om da af te geven, tenzij ze in ruil wat geld geven ^^) in m'n onderbroek steek ipv m'n zakken hé.

Kheb wel nog nooit controle gehad op de 20a :/

24. deceptive

deceptive Experimenterende gebruiker

25. BlackSun

BlackSun Newbie

Bijna toen ik in school 15gram wiet opzak had en het in de klas nogal verdacht rook.Maar geen enkele leekracht vroeg iets.Soms vraga ik me af of ze daar nu helemaal dom zijn.Zelfs als zit je stoned in de klas en valt het zo hardt op zeggen ze niets.

26. Dissonant

Dissonant Bewuste gebruiker

Ze zijn niet dom, ze treden gewoon niet op zolang het binnen de perken blijft

27. Telefoon

Telefoon Wijs gebruiker

gisteren nog door me moeder toen ik hard aan het kotsen van de dxm was haha :wave:

28. Bail

Bail Experimenterende gebruiker

Ja toen ik ineens niks meer at door de speed. verplicht naar de dokter en die heeft mijn ouders na onderzoek geinformeerd.

29. dees

dees Belezen gebruiker

ik dacht dat artsen een geheimhoudingsplicht hadden...

toen ik 14 was kwam mn moeder dr achter dat ik xtc, speed en coke gebruikte. drinken, roken en blowen had ze wel ooit wel gewoon geaccepteert zonder moeilijk te doen maar ze kreeg toen door dat ik ook ander spul gebruikte. gewoon maar opgebiecht. inmiddels heeft ze zich er bij neergelegd maar dat ik dagelijks gebruik weet ze geloof ik niet. hoewel ik wel denk dat ze een vermoeden heeft... :sunglasses:

30. Jaimie

Jaimie Belezen gebruiker

Als je ouders je naar de dokter sturen voor een test krijgen zij natuurlijk de uitslag te zien

31. falinter

falinter Experimenterende gebruiker

1.5 jaar geleden ongeveer.

iemand van mijn oude school was gepakt met een hasj pijpje.
    hij had mij en een kameraad van me verlult dat wij ook wel eens wiet rookten.

maar wij hebben het zo lang mogelijk volgehouden dat we niet gebruikten , maar wel eens gedaan hadden.

die gast had toen nog aardig wat probleempjes , en wy hadden helemaal niks.

sindsdien zijn er ook nog weinig mensen die die gast die ons verluld had nog mogen. :mrgreen:

© B.

32. Flinter

Flinter Belezen gebruiker

Gepakt met wiet door men ouders. Maar eind goed al goed ik mag blowen van ze. Sterker nog men vader heeft me laatst nog naar de shop gebracht.

-Flinter

33. Dub23

Dub23 Experimenterende gebruiker

Nope nooit gepakt.
    1 keer in discotheek mee naar achter genomen om te checken of ik wat bij had omdat,ik volgens hun te lang in de wc bleef.

Beetje vaag maar,die sukkels waren zo dom om voor me te gaan lopen dus,kon ik die shit (pillen) makkelijk weggooien. :grin:

34. toooz

toooz Belezen gebruiker

ik ben een tijdje geleden op dit forum terecht gekomen.
    ik woon sinds men 12e in frankrijk, en gebruik hasj sinds men 14e.
    ben er net 18 geworden.

dit is wel een interessant gesprek want ik zie dat de politie en de anti criminele drugs brigade in Belgie en Nederland niet zo streng zijn.

ik ben zelf 2x gepakt met ongeveer 3/4 gram op zak, in een parkje op een bankje ongeveer een stuk of 6 jonges.
    zeker 4 joints, ik heb toen zelf nog gezegt van "hey wie zijn dat daar oppassen" (twee oudere mannen, regenjas met kleurtjes, ze liepen nogal vrijdicht bijelkaar en ze deden of ze wisten waar naar toe te gaan)
    dus kwamen ze toch voorbij ons gelopen en direkt zeiden ze het volgende "'Bonjour, c'est la BAC (brigade anti criminelle)"
    nadat ik het ongeveer 5seconden ervoor had gezegt had ik direkt men joint naar achter gegooit en wat later deden de andere dat ook, toen ze begonnen met zakken te voelen enzo hebben we ieders disrkeet ons brokje hasj kunnen weg goojen naast het bankje.
    Dit is daarna allemaal terug gevonden, alles in beslag genomen, 3gedraaide joints en ongeveer 10g hasj.
    Maar we kregen toch nog één joint terug als vergoeding.Wat zeer zeldzaam is in frankrijk.Vervolgens waren ze best wel vriendelijk en zeiden ze tegen ons: "stop toch met hasj te rooken, plant zelf wat planten in je tuin en rook je eigen spul thuis" Jaja sure.

Daarna ook enkele keren gepakt met het bijzijn van vrienden die iets hadden of ik zelf een grammetje of iets meer, maar dat wordt dan meestal meegenomen of als je aan de zee dijk zit wordt het in de zee gegooit.

ik woon in een regio waar veel coke en hero wordt gebruikt politie hier is best wel in to drugs actions als je me bedoelt.
    ik zelf hou me bezig met weed en hasj, coke is iets wat ik af en toe doe om men idëen op een andere gang te zetten.

hier vindt je alleen lokale dealers, die alles nogal vrij duur hebben, meestal commerciele hasj, zelfkweek valt ook te vinden als je lokaal bent.
    hero en coke is duur, de coke vertrouw ik niet, is met "baby poeder" gemengd, in 50g wordt zeker 20g baby poeder in gedaan.

sinds 2 jaar gaan ik en mijn vrienden naar Marseille een grote stad verder op (120km van hier) om onze Hasj te gaan halen, daar is het zeeer goedkoop en kwaliteit van hasj raakt toch bijna de kwaliteit van nederlandse hasj)
    COMMERCIELE HASJ: 20euro / 8/14gram
    (commerciele hasj namen we ongeveer 1kilo mee)
    LA BOMBA (HEELE GOEIE) HASJ: 10euro 2/3 gram
    (deze namen we ieders 200euro mee voor eigen gebruik)
    in deze achterwijken is het dan ook het zelfde principe als de coffeeshops in nederland, je komt in de hall van de block aan en er wacht iemand achter de deur de trappen op.
    Soms zit er wel een jongetje van 12 met 1kilo hasj in zen rugzak.
    Soms moet je 10minuten wachten en is het aanschuiven.

Deze trip hebben we in 2jaar tijd zeker 50keer gedaan.
    Totdat in December 2006 een vriend wordt gepakt met 50g, ze waren hem aan het op wachten niet ver van zen thuis, hij woont vrij afgelegen in het bos.
    Telefoon: afgeluisterd op lange termijn.
    50g hasj gevonden in zen jaszak, niet naar het gevang blijft bij process en serieuze boete.als hij de boete niet betaald gaat hij toch de cel in.
    Maar het enge aan het verhaal is dat deze politie mannen alles wisten, waar we hem gingen halen, elke reis die we hebben gedaan wisten ze het uur dat we vertrokken en dat we terug kwamen, waar we naar toe gingen, en wie van ons kocht.
    Ookal waren we zeer diskreet met telefoon gesprekken ivm andere lokale konflikten.
    Vervolgens iedereen naar het politie bureau (met 4dus, allemaal aparte datum)
    Om verhoor te krijgen, wat niet zo fijn is, heb dan ook 4uur in een cel onder het politie bureau zitten wachten.
    Dit was eind 2006

Dit doen we nog altijd tot de dag van vandaag, maar dan worden er geen gsm's mee genomen, door vroegere domme gesprekken(tijdje geleden)aan de telefoon met gecatalogeerde mensen waren al onze telefoons afgeluisterd door een plaatselijke anti criminele dienst.

Een jaar voor dit zijn twee vrienden van me gepakt geweest ALLEEN door camera tapes van in parkjes en steegjes, waar goed te zien is dat ze rollen, rooken,verstoppen en verkopen aan vreemde, en telefoon gesprekken waar duidelijk bewijs in zit.
    Resultaat: na alles gewoon rustig een tijdje te laten doen, zijn ze binnen gestomrd om 7u smorgends bij deze twee, ze zijn meegnomen voor verhoor en vervolgens opgesloten,dit allemaal door video en telefoonish bewijs.
    3Maanden en 4Maanden de cel.
    Dit was eind 2005.

Zo zijn er genoeg verhalen, ben zelf ook eens aan de kant gehouden op een donkere lange baan hier in de regio, ik was met men scooter en een vriend achterop, we waren juist 200g hasj gaan halen, we werden aan de kant gehouden door het geluid van men scooter, men vriend die de 200g tussen ons had gehouden heeft het kunnen weggooien.
    Maar die FLIK wist dit, en schijnde met zen lamp in de bosjes naast de weg juist op de plek waar het lag, met dan nog een pakje cigaretten dat er naast lag met wat hasj in.
    We hadde dikke rooje oogen en hij scheen met de lamp er los in.
    Ze hebben ons gezegt, oppassen met het blowen!!! en zijn vertrokken.
    HAH DOLLE VREUGDE OP DE BAAN NAAR HUIS[/url]
    Dit was eind 2005

35. Delcasa88

Delcasa88 Bewuste gebruiker

Zoals te lezen is in mijn tripreport, had ik tijdens mijn paddotrip alle klokken in het huis van de muur gehaald. Vervolgens kwam onverwachts mijn jaar jongere zusje binnen met haar vriend en nog een gast :smilingimp: Mijn trip was wel afgelopen, vriend van me zat nog lekker aan het eind van zn trip lekker relaxed te wezen.

Toen mn zusje zag dat alle klokken van de muur gehaald waren kon ik me er niet meer uit lullen en hebk het maar verteld:P Ouders heb ik het ook verteld inmiddels. DFie waren er niet blij mee maar begrepen wel dat ik eht een keertje wou proberen (aangezaien mn ma nog steeds ene keer een jointje met ons samen wil proberen:P)

36. Bscw

Bscw Belezen gebruiker

Ben 1 keer gepakt met 2 jointjes op me kamer.
    Heb ook en keer per ongeluk midden in de huiskamer
    me zakje met xtc pillen laten vallen, gelukkig zat
    me moeder folders te kijken. :stoned:

37. TimKGB

TimKGB Bewuste gebruiker

wahaha :smoke: net 1e keer s mam had een xtc pil onder me bed gevonde :confused: gewoon een volwassen gesprekje gehad en da was t.. oja en beloofd t niet meer te doen natuurlijk :wink:

38. toooz

toooz Belezen gebruiker

je ziet het gewoon meestal met zun twee en nogal vrij mysterieus

39. EclipX

EclipX Experimenterende gebruiker

ja..

kging naar een technofeestje (footworxx) in Oostende, we waren met de trein, en ik had in de trein vlug een halve gram speed binnen, maar de rest (halve gram), zat verstopt ergens in mijn sokken...in me andere sok, zat 2gr wiet...

We kwam dus aan, stappen af.. wandelen van het perron, plots staan er 4 flikken rondom ons, zeiden dat we eens mee moesten komen.. ik heel chill meegaan, ik dacht met controle gewoon fouileren, maar nee hoor, ik moest echt AL mijn kleren uitdoen (behalve boxrshort), uteindelijk vond die flik het..

Nuja, das al weer 2 maand geleden, er is een PV opgesteld, maar 't is de eerste keer dat ik gepakt ben geweest.. en ik was ook nog maar 17

40. Osi`

Osi` Bewuste gebruiker

Nice, doet me er ook aan denken dat we toch blij mogen zijn dat we in Europa leven, in Amerika is het toch veel erger, langere gevangenisstraffen enzovoort voor maar een beetje ook ..
    Hier zijn ze dan nog, chiller, tenzij ge wat bij hebt. Maar et kan altijd beter vind ik :grin:

Laden...