Benzo afbouwen

_shikantaza

Badass junkie
Ik vraag het me af of iemand dit ook herkend en of tips heeft.

Ik zit momenteel al een tijdje in een afbouw op eigen kracht en dit gaat opzich goed alleen kom ik nu bij bepaald punt waar ik nu al de derde poging in ga wagen en dit is dus al twee keer mislukt.
Dit door verschijnselen die ik tot op heden niet goed meer onder controle krijg als ik deze stap maak.
Dit is agressie die tot uiting komt en dus niet meer bij woorden blijft. Een voorbeeld : tijdens pittige gesprekken kan ik ineens met m'n vuist op tafel slaan of ik begin te schelden en te beledigen.
Ik verlies vaak dan controle over m'n boosheid of frustratie en ik krijg er geen goede grip op.

Dit veroorzaakt vaak na een tijd proberen en het aanzien en werken aan alternatieven voor toch weer een stap terug. Het lijkt vanuit mij dat dit misschien de laagste dosis is die ik momenteel gezond kan handelen.
Ik dreig dus vast te lopen kort gezegd op een bepaalde dosis, word dit herkend? Ik hoor graag tips.

Groeten
Mediteren, meer rust pakken, je agressie botvieren op een boksbal, tot 10 tellen als je boosheid of irritatie op voelt komen.

Ik zie jouw handtekening… drink je nog? Zo ja stop daar dan een tijdje mee.

Good luck 👍

OtherShore

Badass junkie
Ik hoor graag tips.
Ik zie soms voorbijkomen dat je toch extra clonazepam neemt. Dat lijkt me in het kader van je afbouw geen goed idee. Elke keer schiet je tolerantie dan weer omhoog, waardoor je vaste dosis weer minder effectief wordt. Een stapje omlaag wordt daardoor weer moeilijker. Dus ik zou dat echt zo min mogelijk doen.

Oh en vaak zijn de laatste stapjes in een afbouw toch het zwaarst omdat je dan ook relatief/procentueel de grootste stappen maakt. Is het mogelijk om de laatste stappen toch nog iets kleiner te maken? Wellicht kan dat helpen.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
@Ei-Salade

Vaste doseringen nemen en stoppen met alcohol drinken. Alcohol is echt funest tijdens het afbouwen. Je stimuleert de GABA en je verdoofd je zenuwstelsel er meer mee dan zou moeten waardoor je steeds rebounds krijgt.

Verdiep je in de Ashton manual. Dus lees de ontwenningsverschijnselen; weet wat je kan verwachten en hoe je daar mee om kan gaan. Dat heeft mij iig erg geholpen.

Het laatste stukje is namelijk van hele andere koek dan je voorgaande stappen dus het is logisch dat het nog niet lukt. Eventueel stapjes verlagen. Clonazepam is geen gemakkelijke benzo.

Gun jezelf ook de tijd. Je doet het op eigen kracht. Het is ongelofelijk zwaar en dat weten we. Dus dat het niet makkelijk is; dat klopt ook.

Succes

BrieMetDeBril

Badass junkie
Mediteren, meer rust pakken
Ja rust lijkt tot geen oplossing. Ik heb al zoveel meer rust in m'n dag en week. Heb juist soms het idee dat het te rustig is en daarom ook dingen niet lukken.

En ja, ik drink nog en dat is me nog te lastig, laatst wel aantal dagen ook los van de tandarts niet gedronken, het beviel me niet. (Is ook logisch
Ik zie soms voorbijkomen dat je toch extra clonazepam neemt. Dat lijkt me in het kader van je afbouw geen goed idee. Elke keer schiet je tolerantie dan weer omhoog, waardoor je vaste dosis weer minder effectief wordt. Een stapje omlaag wordt daardoor weer moeilijker. Dus ik zou dat echt zo min mogelijk doen.
Helemaal gelijk en hier weet ik ook van. Heb inderdaad voor de tandarts bijgenomen om te gaan. Het is echt dringend dat ik naar tandarts ga, ben aantal jaren niet geweest en vanuit huis uit ook niet goed meegekregen dat het belangrijk is om het goed te verzorgen. Met al dat gebruik en depressie's heb ik dus ook jaren lang slecht ervoor gezorgd. Naar de tandarts gaan is echt nauwelijks te doen voor mij, helaas moet ik echt gaan en dan kan het voorkomen (9/10x) dat ik extra neem.

Tot nu toe waren dat niet de moeilijkste dagen erna kwa verschijnselen.
Het laatste stukje is namelijk van hele andere koek dan je voorgaande stappen dus het is logisch dat het nog niet lukt. Eventueel stapjes verlagen. Clonazepam is geen gemakkelijke benzo.
Ja dat laatste stukje..

Toppunt was 1.5mg x aantal jaar.
Nu is de stap van 0.37~mg naar 0.25mg de boosdoener. Echt vaak dat ik dit niet aankan of dat het mijn omgeving gaat aantasten.

Ik heb ook gekeken naar watertape maar dat is met deze tabletten niet goed te doen. Moet daar echt iemand bij hebben die weet wat hij doet en ook ervaring heeft hiermee. Deze tabletten zijn alleen in een alcohol oplosbaar of in de oven bakken op 237c en voor mij is het beide net wat te veel risico.
Hierin wilt de HA ook geen aanpassingen in doen.

Ik kan wel via de andere markt aan Valium komen, helaas wel minimaal de 10mg tabletten en of die wateroplosbaar zijn weet ik ook niet.
Gun jezelf ook de tijd. Je doet het op eigen kracht. Het is ongelofelijk zwaar en dat weten we. Dus dat het niet makkelijk is; dat klopt ook.
In dit opzicht vertel ik mezelf dus een safe card te trekken om het verdere proces in de toekomst weer op te pakken.
Dus wat ik ermee bedoel is dat ik niet zo ver ga zakken omdat ik het perse wil en dan dingen op het spel te moeten zetten en misschien risico loop om andere narigheid erbij te krijgen.
Dus misschien is het beter om dan nog 2 maanden op deze dosering te blijven en dan verder te kijken.

Soms weet ik even niet meer wat te doen omdat het dus de ene dag prima te doen is, en andere dag zit je echt met verschrikkelijke gevoel in je lichaam wat je ook niet echt door hebt en wanneer er dan dingen gebeuren merk je ineens dat het al uren in je lijf aan het opbouwen is geweest.

Die pauze's is dat ook voor de tolerantie een nadeel?

Raver

Badass junkie
Soms weet ik even niet meer wat te doen omdat het dus de ene dag prima te doen is, en andere dag zit je echt met verschrikkelijke gevoel in je lichaam wat je ook niet echt door hebt en wanneer er dan dingen gebeuren merk je ineens dat het al uren in je lijf aan het opbouwen is geweest.

Die pauze's is dat ook voor de tolerantie een nadeel?

Benzo ontwenning is sowieso heel erg grillig. Zelfs in mijn slechtste periodes heb ik plotsing ineens goede dagen gehad bijvoorbeeld. Als je denkt dat je het inmiddels wel weet of kent nou vergeet het maar.

Pauzes niet perse een nadeel. Alleen moet je je afvragen of 2 maanden wel nodig is. Dat lijkt me wat overkill. 2 tot 3 weken is echt voldoende om weer op baseline terecht te komen.

Ik snap dat het soms voelt alsof je het niet meer aankan. Zo voelt het ook, maar als ik t kan, kan jij het ook. Het is dan echt even doorzetten, uur voor uur. Morgen nieuwe dag.

Succes man.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Dat lijkt me wat overkill. 2 tot 3 weken is echt voldoende om weer op baseline terecht te komen.
Ja ik dacht ook dat dit voldoende zou zijn. Toch ervaar ik het als tekort, althans dat denk ik

Als je denkt dat je het inmiddels wel weet of kent nou vergeet het maar.
Zeg dit wel ja. Iedere keer zo'n verschil en andere bijzaken die het lastiger maken, tegelijkertijd ook wel nieuwe mooie dingen die je weer motiveren.

Ik ga zeker doorzetten, ik ben er nog steeds van overtuigd dat het gaat lukken! Dan maar wat langer erover doen.

_shikantaza

Badass junkie
Ja rust lijkt tot geen oplossing. Ik heb al zoveel meer rust in m'n dag en week. Heb juist soms het idee dat het te rustig is en daarom ook dingen niet lukken.
Misschien dan juist wat fysieke inspanning?
En ja, ik drink nog en dat is me nog te lastig, laatst wel aantal dagen ook los van de tandarts niet gedronken, het beviel me niet. (Is ook logisch
Heb je daar wel eens hulp voor gevraagd? Alcohol, en helemaal in een Benzo afbouw, is vragen om ellende.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Misschien dan juist wat fysieke inspanning?
Ja hier heb ik al progressie in gemaakt thuis en is kennelijk nog onvoldoende.
Helaas is de oplossing buitenshuis en dat is me te lastig door onderliggende problemen die ik nu niet kan veranderen. Wel ga ik dus thuis nog meer beweging oppakken en even aanzien wat de juiste optie daarin gaat zijn.

Ik heb voorgenomen om stabiel te blijven voor een lange periode en herzie wel wanneer de volgende stap gaat zijn.
Bedankt voor alle antwoorden die ik heb gekregen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt "rust pakken" in de zin van niks doen bijvoorbeeld en je hebt echte rust: de rust van diepe slaap en ook van bijvoorbeeld meditatie.

Gewoon vrij nemen bijvoorbeeld geeft niet per definitie ook rust. Je kunt op het strand liggen met je kop vol zorgen. Je kunt werkloos thuiszitten en dus altijd 'vrij' hebben, maar tegelijk het (knagende, energie vretende) gevoel hebben je leven te verdoen. Je kunt zelfs in bed liggen maar toch niet echt diep rusten omdat je je emoties door de dag heen niet voldoende hebt verwerkt.

Rust is wel degelijk dé oplossing. Maar om echt tot rust te komen is vaak zo simpel nog niet. Zeker in deze gejaagde maatschappij. Je kunt het bijna een soort kunst noemen om de rust in jezelf te vinden en daar lang en diep genoeg in te verblijven om het je lichaam en geest te laten herstellen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Het gaat wel, de slechte dagen accepteren, de goede dagen ‘koesteren’. Het blijft grillig. Zit overdag nu bijna op 0, en probeer door te zetten, ook in de moeilijke momenten. Op een slechte dag ervaar ik helemaal nog veel onrust, angst, agitatie, depressie, tinnitus, intrusies, spiertrekkingen, maagproblemen, geheugenproblemen. Dit kan in de avond weer wat wegtrekken. Ik sport veel (is eigenlijk het enige wat helpt op slechte dagen). Ben nu wel met een keto dieet begonnen, dus geen koolhydraten en suikers meer. Ervaar na het avondeten nu geen ‘crash’. Eet ik anders, dan worden mijn klachten na het eten versterkt.
Goede dagen zijn er ook, en dan eigenlijk bijna geen klachten (behalve de tinnitus) op deze dagen kan ik smiddags ook wat extra rusten en soms zelfs een powernap.
ik heb natuurlijke cbd olie besteld om eens te kijken of dit wat is in het verdere herstel. Ik werk ongeveer 20u per week en dat is net vol te houden. Ben zelfstandig, dus werk vanuit huis. Hoe is het met jou?

Raver

Badass junkie
Bijna op 0 al! Sterk man. Goed bezig. @Vinidi84

Alles wat je beschrijft is zo herkenbaar als t maar zijn kan. Je bent niet alleen. Simpelweg doorzetten maar zo te lezen doe je dat ook. Ik kan nog wat van je leren haha. Ik merk aan mezelf dat ik soms teveel neig naar slechte gewoontes als ik me niet fijn voel. (Ongezond eten, isoleren en in bed liggen).

Hopelijk helpt die CBD je een beetje. Fijn dat je af en toe wat rust kan pakken. Hoe zijn je nachten?

@Jazz35

Heldere hoofd is prettig hoor! Alleen ben ik inmiddels beetje de paws ingerold en dat is alles behalve gemakkelijk. Met momenten nog super zwaar. Maar volgens mij zit ik gewoon teveel in me hoofd. Ik heb super erge straatvrees wat herstel lastig maakt. Heb een enorm sterke overtuiging dat ik dingen niet aankan ofzo. Daar werk ik aan met m'n psycholoog.

Verder vooral hele vage visuele problemen; vlekken zien, verkeerde inschattingen, wazig zien. Enorme nachtmerries, nachtelijk zweten. Pijnlijke spieren etc. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Inmiddels 13 dagen clean dus is nog super vers eigenlijk.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Pfoeh jeetje zeg, wat een heftige klachten nog!! Ik had je zo gegund dat als de mist zou optrekken, je je ook gewoon beter zou voelen! 😢

Raver

Badass junkie
Pfoeh jeetje zeg, wat een heftige klachten nog!! Ik had je zo gegund dat als de mist zou optrekken, je je ook gewoon beter zou voelen! 😢

Tja het is helaas de realiteit van de benzo's. Maar goed, het is echt al vele malen minder erg dan het was hoor. Heb het zwaarste gehad. Dit ga ik ook wel doorstaan. Benzo's zijn verleden tijd voor mij; alleen zal ik voorlopig (of niet) de gevolgen nog dagelijks ervaren.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Goed bezig kerel! 13 dagen clean is echt een knappe prestatie. Die visuele klachten zeer herkenbaar, niet goed kunnen focussen en wazig zicht. Nacht zweten herken ik dan weer niet, ook de nachtmerries niet (wel bizar veel dromen!). Als ik in slaap val tijdens het luisteren van een podcast, dan stuiter ik zo in een droom waar de podcast overgaat, heel vaag. S6 kerel met het verdere herstel. Je zou eens een aantal dagen een keto dieet moeten volgen, dit kan enorm helpen bij de paws (denk ik).

@jazz: ik hoop en moet over twee weken ‘clean’ te zijn. Verder herstel wil ik met keto dieet, magnesium en cbd olie doen. Of het mij lukt, ik weet het niet, en bekijk het per dag.

Jazz35

Wijs gebruiker
Hoe werkt dat met keto dan? Weet je of er een bewezen effect is daarvan tegen die paws? Ben ik wel benieuwd naar. Magnesium slik ik sowieso al.
Twee weken te gaan nog voor jou. Komt dichtbij zeg! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar je bent er bijna!! De eindstreep is in zicht. You're gonna make it!!

Dat dromen herken ik heel erg trouwens, maar heb ik eigenlijk al een heel lange tijd, dat ontzettend levendig dromen. Niet verwonderlijk ook, na jaren benzomisbruik en dan plots minder nemen. 😅
Verder gelukkig niet echt last van paws. Misschien ook omdat ik het nóg een stuk langzamer doe dan jij en @Raver . Dat zou kunnen. Dat het laatste beetje straks bij mij óók zo pittig wordt. Fingers crossed maar van niet. 🤞

Vinidi84

Belezen gebruiker
Hoe werkt dat met keto dan? Weet je of er een bewezen effect is daarvan tegen die paws? Ben ik wel benieuwd naar. Magnesium slik ik sowieso al.
Twee weken te gaan nog voor jou. Komt dichtbij zeg! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar je bent er bijna!! De eindstreep is in zicht. You're gonna make it!!

Dat dromen herken ik heel erg trouwens, maar heb ik eigenlijk al een heel lange tijd, dat ontzettend levendig dromen. Niet verwonderlijk ook, na jaren benzomisbruik en dan plots minder nemen. 😅
Verder gelukkig niet echt last van paws. Misschien ook omdat ik het nóg een stuk langzamer doe dan jij en @Raver . Dat zou kunnen. Dat het laatste beetje straks bij mij óók zo pittig wordt. Fingers crossed maar van niet. 🤞
Bij keto eet je alleen dierlijke vetten eiwitten, noten, groente. Geen suikers en koolhydraten. Dit is voor heel veel mensen een extra zetje in de rug naar verder herstel. Ook mensen die lijden aan mentale stoornissen.
De crux zit hem in het compleet weghalen van alle suikers, waardoor je lichaam overgaat op vetverbranding ipv glucoseverbranding. De energie wordt bij ketose uit ketonen gehaald. Ketonen zijn een veel schonere energiebron dan koolhydraten (heeft veel oxidatieve stress in het lichaam waardoor je veel meer antioxidanten, mineralen en vitamines nodig hebt, om deze weer onschadelijk te maken). Wanneer je in ketose komt, dan worden ontstekingen en virussen beter opgeruimd, je maagdarm flora wordt gezonder (waardoor serotonine, dopamine, gaba etc, meer ruimte krijgt om aangemaakt te worden). Ketose zorgt uiteindelijk voor een betere stemming, minder angst, mentaal ga je er echt op vooruit!

Jazz35

Wijs gebruiker
Thnx @Vinidi84 ! Ik ken keto inderdaad wel, heb het zelfs een tijdje geprobeerd, maar vond het niet prettig werken voor mij. Ben later overgegaan op intermittent fasting. Was benieuwd naar het effect van keto op die paws. Interessant om te lezen dat dat wellicht zou kunnen helpen. Mocht ik er last van krijgen, dan is dat wellicht een tool om in te zetten! ♥️

Vinidi84

Belezen gebruiker
Thnx @Vinidi84 ! Ik ken keto inderdaad wel, heb het zelfs een tijdje geprobeerd, maar vond het niet prettig werken voor mij. Ben later overgegaan op intermittent fasting. Was benieuwd naar het effect van keto op die paws. Interessant om te lezen dat dat wellicht zou kunnen helpen. Mocht ik er last van krijgen, dan is dat wellicht een tool om in te zetten! ♥️
Voordat je in ketose komt, moet je volhouden. Bij de een aantal dagen, bij sommigen tot wel 4 weken. Je kunt teststripjes kopen om de ketonen in je urine te meten. Die teststrips geven dan ook aan of je in ketose bent. Intermet fasting heeft raakvlakken met ketose, sommigen komen daar al in, wanneer ze 18 uur niets eten. Ik merk zelf ook, hoe minder ik eet, hoe beter het gaat. Eet ik echter veel koolhydraten en suikers, dan ervaar daarna snel een crash met vreselijke ontwenning. Eet ik echter alleen dierlijke producten met groente, dan blijf ik stabiel.

Jazz35

Wijs gebruiker
Voordat je in ketose komt, moet je volhouden. Bij de een aantal dagen, bij sommigen tot wel 4 weken. Je kunt teststripjes kopen om de ketonen in je urine te meten. Die teststrips geven dan ook aan of je in ketose bent. Intermet fasting heeft raakvlakken met ketose, sommigen komen daar al in, wanneer ze 18 uur niets eten. Ik merk zelf ook, hoe minder ik eet, hoe beter het gaat. Eet ik echter veel koolhydraten en suikers, dan ervaar daarna snel een crash met vreselijke ontwenning. Eet ik echter alleen dierlijke producten met groente, dan blijf ik stabiel.
Superfijn dat het voor jou werkt! Ik hecht te veel aan mijn koolhydraten momenteel, zeker omdat ik echt megaveel en intensief sport, maar zal hier zeker aan denken als ik tzt misschien ook last krijg van ontwenningsverschijnselen zoals jij die beschrijft. 🙏

Brakka Mang

Badass junkie
Ketose is standaard in twee dagen, max 5. Hoe kom jij bij 4 weken? Zolang onder de 800kcal is hartstikke gevaarlijk. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Om in ketose te komen moet je dagelijkse onder de 800(iets meer of mindee)zitten of minder afhankelijk van je gewicht en lengte.

Verder zijn intermittent fasting en keto-dieet twee hele verschillende dingen. Een keto dieet met veel koolhydraten en suikers kan niet.

Denk dat je keto en paleo door elkaar haalt.

Raver

Badass junkie
Ik merk niet specifiek meer ontwenningsverschijnselen als ik koolhydraten eet. Ik merk vooral een verschil in maaltijden met veel bewerkte voeding. Maar als ik een bordje pasta eet met salade en wat stokbroodjes met een smeerseltje (vol koolhydraten) voel ik me niet slecht.

Maar als ik een pizza eet met chicken wings bleh dan reageert mijn lichaam daar sterker op. Of noem maar wat ongezonde voeding op.

Of het keto dieet specifiek ook werkt tegen de ontwenningsverschijnselen vind ik wat te kort door te bocht. Maar als het voor jou werkt vooral doorzetten. Wel interessant hoor.

Gezonde darmflora is ongetwijfeld super belangrijk. Dat bereik je door gezonde gevarieerde voeding en genoeg beweging.

_shikantaza

Badass junkie
Ik merk niet specifiek meer ontwenningsverschijnselen als ik koolhydraten eet. Ik merk vooral een verschil in maaltijden met veel bewerkte voeding. Maar als ik een bordje pasta eet met salade en wat stokbroodjes met een smeerseltje (vol koolhydraten) voel ik me niet slecht.

Maar als ik een pizza eet met chicken wings bleh dan reageert mijn lichaam daar sterker op. Of noem maar wat ongezonde voeding op.

Of het keto dieet specifiek ook werkt tegen de ontwenningsverschijnselen vind ik wat te kort door te bocht. Maar als het voor jou werkt vooral doorzetten. Wel interessant hoor.

Gezonde darmflora is ongetwijfeld super belangrijk. Dat bereik je door gezonde gevarieerde voeding en genoeg beweging.
IIRC zijn het Glutamaten die de ontwenning kunnen verergeren. E621 (en dat zit in van alles) maar ook Parmezaan of tomaten in mindere mate.

BrieMetDeBril

Badass junkie
De agressie die ik nu ervaar in combinatie met mensen die mijn grens niet respecteren en eroverheen ga merk ik echt dat ik gevaarlijk word.
Dit heeft echt met minderen van mijn Clonazepam te maken.
Hierom ben ik even tijdelijk gestopt met afbouwen en ben ik helaas ook met een kwart pil terug gedrongen.
Zit echt in een periode dat ik zo snel ontvlambaar ben dat het ook echt onleefbaar word.

Jazz35

Wijs gebruiker
De agressie die ik nu ervaar in combinatie met mensen die mijn grens niet respecteren en eroverheen ga merk ik echt dat ik gevaarlijk word.
Dit heeft echt met minderen van mijn Clonazepam te maken.
Hierom ben ik even tijdelijk gestopt met afbouwen en ben ik helaas ook met een kwart pil terug gedrongen.
Zit echt in een periode dat ik zo snel ontvlambaar ben dat het ook echt onleefbaar word.
Oef, dit klinkt wel heel heftig zeg. Kun je hier met een behandelaar over praten? Want dit los je zelf zo 1 2 3 niet op denk ik. 🤐

BrieMetDeBril

Badass junkie
Oef, dit klinkt wel heel heftig zeg. Kun je hier met een behandelaar over praten? Want dit los je zelf zo 1 2 3 niet op denk ik. 🤐
Ik heb helaas geen hulpverlening meer en probeer al jaren ergens binnen te komen en word continue geweigerd.
Begin hierin echt radeloos te worden en verlies behoorlijk hoop in dat het ooit goed gaat komen.
Ik wil heel graag hulp ook omdat ik goed besef dat het me niet alleen lukt en open sta voor alles omtrent professionele hulp, echter geven ze mij nooit de kans wat mij weer de put inbrengt.

Tis ook heel heftig. Dat kleine jochie van 10 jaar die veel mee maakte en dat uitte in woede is er nog steeds... Merk het wel pas sinds ik ben gaan afbouwen en dat doet best zeer om te beseffen.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Hoe dan precies?
Nou, gelukkig nu uitgesproken maar m'n vriendin heeft niets met grenzen van haarzelf en ook niet dat van mij en respecteerde het niet.
Nu is het bijna zo erg uit de hand gelopen dat ik de politie wilde bellen om haar te verwijderen om mijzelf en haar in veiligheid te krijgen. Haar echt heel vaak verzocht zelf weg te gaan omdat ik dus m'n grens allang gepasseerd was maar dat zag zij niet zo ernstig in, nu gelukkig wel na het gesprek want ik stond echt op een punt waar ik al ruim 15 jaar niet ben geweest.
Had het echt zwart voor de ogen en het scheelde echt weinig.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Respect dat je dit deelt.
Maar ik spreek wel echt m’n oprechte bezorgdheid uit, wat als dit straks echt mis gaat 🙏
Ja... Dat wil ik ook niet. Heb wel aangegeven dat wat mij betreft dit risico er niet mag zijn en het voor haar veiliger is om er een streep door te zetten.
Ik heb letterlijk nu half Nederland gehad met de hulpvraag voor m'n problemen en ik begrijp gewoon niet waarom ik nergens word aangenomen.
Nu was het zo dat er een diagnose ontbrak. Maar waarom doet mijn huisarts mij doorverwijzen zonder onderbouwing??
Ik denk dat hij dit doet om mij aan het lijntje te houden of om dwars te zitten. Vind dit al vanaf het begin een vreselijke huisarts.

Ik sport en doe wat ik kan om het zelf te verbeteren maar dit is echt te weinig om beter van te worden. Ik ben hopeloos zolang ik het allemaal zelf moeten oplossen wat duidelijk niet lukt.

Edit: a.s week met vriendin mee naar forensische ggz en met haar bellen naar m'n oude behandelaar van IrisZorg om daar m'n allerlaatste poging te wagen voor SGGZ.
Dat hielp ontzettend goed en was echt vooruitgang aan het boeken, helaas vanuit hogere macht (verzekeraar) eruit gedonderd en nu dus onbehandeld 4 jaar verder en tis een grote bende.
Het enige wat ik nu ervan over heb is dat m'n gebruik meer op orde is. Maar in herstel ben ik al 4 jaar niet meer.

Jazz35

Wijs gebruiker
Jezus @Ei-Salade , wat een heftig verhaal man! 😳 Inderdaad heel dapper dat je dit deelt en knap van je dat je aan de bel trekt en probeert je vriendin te behoeden. Maar inderdaad, ik maak me ook zorgen. En dit is geen houdbare situatie.
Dom idee waarschijnlijk, maar... gewoon een andere huisarts proberen? Of heb je dat al gedaan? Vind het behoorlijk bizar dat je hier geen doorverwijzing voor krijgt. ✨

De Zandman

DF-koning
Dom idee waarschijnlijk, maar... gewoon een andere huisarts proberen? Of heb je dat al gedaan? Vind het behoorlijk bizar dat je hier geen doorverwijzing voor krijgt. ✨
dat is geen dom idee.
Alleen, het is niet makkelijk uitvoerbaar.
Je moet maar net bij een andere huisarts terecht kunnen, bij veel huisartsen is de praktijk volgeboekt en nemen ze geen mensen meer aan....
Een groot probleem dus

_shikantaza

Badass junkie
Ja... Dat wil ik ook niet. Heb wel aangegeven dat wat mij betreft dit risico er niet mag zijn en het voor haar veiliger is om er een streep door te zetten.
Ik heb letterlijk nu half Nederland gehad met de hulpvraag voor m'n problemen en ik begrijp gewoon niet waarom ik nergens word aangenomen.
Nu was het zo dat er een diagnose ontbrak. Maar waarom doet mijn huisarts mij doorverwijzen zonder onderbouwing??
Ik denk dat hij dit doet om mij aan het lijntje te houden of om dwars te zitten. Vind dit al vanaf het begin een vreselijke huisarts.

Ik sport en doe wat ik kan om het zelf te verbeteren maar dit is echt te weinig om beter van te worden. Ik ben hopeloos zolang ik het allemaal zelf moeten oplossen wat duidelijk niet lukt.

Edit: a.s week met vriendin mee naar forensische ggz en met haar bellen naar m'n oude behandelaar van IrisZorg om daar m'n allerlaatste poging te wagen voor SGGZ.
Dat hielp ontzettend goed en was echt vooruitgang aan het boeken, helaas vanuit hogere macht (verzekeraar) eruit gedonderd en nu dus onbehandeld 4 jaar verder en tis een grote bende.
Het enige wat ik nu ervan over heb is dat m'n gebruik meer op orde is. Maar in herstel ben ik al 4 jaar niet meer.
En meetings? Daar heeft de zorgverzekeraar niets over te zeggen. En als je de wil hebt om te stoppen ben je welkom.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Hoe is met mijn medestrijders? Dit is dag 6 dat ik overdag niets meer gebruik, bij vlagen nog last van ontwenning, cbd olie lijkt wel wat te werken, ook magnesium en vitamine b1, gecombineerd met d3 in druppelvorm. Voor de nacht 2,5 mg diazepam, bouw dit heel langzaam af (met weegschaaltje).

Raver

Badass junkie
Hoe is met mijn medestrijders? Dit is dag 6 dat ik overdag niets meer gebruik, bij vlagen nog last van ontwenning, cbd olie lijkt wel wat te werken, ook magnesium en vitamine b1, gecombineerd met d3 in druppelvorm. Voor de nacht 2,5 mg diazepam, bouw dit heel langzaam af (met weegschaaltje).

Klinkt goed. Je bent er bijna man!

Hier gaat het heel wisselend. Zoals je zou verwachten bij het herstellen van benzo's.

Jazz35

Wijs gebruiker
Bijna bijna bijna! Goed bezig!

Ik heb een plan gemaakt met mijn behandelaar waarmee ik uiterlijk op 06 januari clean ben in de nacht en dan alleen nog zit met incidenteel gebruik (lage dosering) bij spannende gebeurtenissen. Daar gaan we een apart schema voor maken. Hij stelt cold turkey voor in december (ik ben die maand vrij). Maar ik weet niet of ik dat aandurf. Denk dat ik van 0.75 in drie weken naar 0 probeer te gaan. Lijkt me net iets veiliger.

Ik start dan ook met Valproïnezuur voor mijn bipolaire stoornis. Dat kan helpen bij de afbouw (of niet, you never know with benzo). Ook mag ik tijdelijk mijn quetiapine wat ophogen om de eventuele klap op te vangen.

Wel fijn dat er nu eindelijk weer een concreet plan ligt. Het blijft traag gaan, maar ik kom er wel. Verlang ernaar om clean te zijn!!

Bovenaan