1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste bier

Discussie in 'Alcohol' gestart door spliffsnatcher, 19 aug 2006.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Wat houdt dat in?

2. spacebilly

spacebilly Belezen gebruiker

Grolsch en Hertog Jan

3. zjimiz

zjimiz Bewuste gebruiker

Puur natuur zonder chemische shit

4. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Aha, dacht dat het misschien iets met het proces te maken had. Bier is op zich puur natuur, alleen doen de meeste pils producenten bijv. er nogal wat conserveringsmiddelen in m.n. in flesjes, wat eigenlijk zonde is voor de smaak. Daarom is bier van de tap meestal ook lekkerder, dat is minder lang houdbaar, minder (of geen?) conserveringsmiddelen. :beer:

5. hertog jan voor mij

6. zjimiz

zjimiz Bewuste gebruiker

Altijd lekker :)

7. lsdlicious

lsdlicious Bewuste gebruiker Tripreporter

momenteel vind ik het beste bier

8. MxeCrab

MxeCrab Newbie

Jupkes, stellas, Duveltjes, de Belgische kwaliteit :beer:

9. zjimiz

zjimiz Bewuste gebruiker

Laatst weereens de Grolsch beugeltjes gedronken.

Blijft meesterlijk.

:wave:

10. MusicIsLife

MusicIsLife Wijs gebruiker

Afgelopen maanden beetje uitgeprobeerd... :grin:
    Aantal keer met een vriend goed bezopen het café uitgekomen na een zelf samengesteld menuutje te hebben gedronken :tearsofjoy:
    Toppunt was: Beginnen met een Karmeliet (+/- 8%), daarna La trappe Quadrupel (+/- 10%), daarna Rochefort 10 (+/- 11%), afsluiten met een Kwakje (+/- 8%). Toen stond ik op mn kop :tearsofjoy:

Conclusie:

La trappe serie is erg lekker.
    Kwak, ook erg lekker
    Rochefort serie, ook erg lekker

Toch blijft de Karmeliet wel hét meesterwerkje

11. zjimiz

zjimiz Bewuste gebruiker

Eens, in de categorie speciaal bier echt een topper.

Laatste tijd kan ik gewone pils goed waarderen. Alfa en Hertog Jan vind ik erg goed, lekker en zuiver.

12. T-Bone

T-Bone Experimenterende gebruiker

Geef mij maar gewoon een frisse Jupiler :rock:

13. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

'pils is geen bier' (!!!???!?!?!?!)

Westmalle quadrupple

14. MusicIsLife

Pils is wel bier. Bier hoeft geen pils te zijn. Net zoals een appel fruit is, maar fruit niet per se een appel hoeft te zijn

15. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

Op het moment vind ik Jupiler en Hertog Jan erg lekker. Maar het verschilt zo om de paar maanden.

offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan :smoke:

16. MusicIsLife

:tearsofjoy: nice!

17. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Kijk aan, leuk om zo'n collectie te hebben :)

18. Medic

Medic Belezen gebruiker

Bitburger en Jupiler, uiteraard het liefst uit de tap.

Daarnaast vind ik Oud Bruin (2,5%) Leffe Blond (iets sterker dan pils %) (van de tap) en een Brugse Zot (nog sterker %) ook lekker om mee af te wisselen.

19. Fool

Fool Badass junkie

Maar, maar, maar, bierglazen horen helemaal niet in de vaatwasser! :(

Casaan vindt dit leuk.
  20. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Pils is afgeleid van de plaats waar ooit het eerste pilsener bier werd gebrouwen; Pilsener Urquell uit Pilsen. Dat is pas pils met smaak. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pilsner_Urquell

Zelf houd ik van trappistenbier, maar meestal drink ik Duvel. Gewoon uit de fles. Geen gedoe met glazen schoonmaken :) Ik had vroeger wel 30 glazen. Nu nog een stuk of 5 voor bezoek als ze dat echt wensen.

Westvleteren XII was de afgelopen 4 jaar tot het beste bier van de wereld verkozen. Nu Kentucky Brunch. http://www.biernet.nl/nieuws/westvleter ... ter-wereld

21. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

hahaha held! :tearsofjoy:

Yes! Ben in de brouwerij in Plzen geweest, lekkere biertjes! Vooral in dat café daar, daar schenken ze de ongefilterde versie!

22. Fundamenteel

Fundamenteel Experimenterende gebruiker

Duvel en Westmalle ! :grin: Karmeliet is ook heel lekker, zeer zacht van smaak voor een tripel. Terwijl Westmalle eerder een fruitige afdronk heeft van bananen.
    Maar dat komt niet uit de lage landen. Belgisch bier, beste bier. Sorry dat ik dit zo arrogant uitflap :confused:mile:

Roze olifant vindt dit leuk.
  23. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Eens hoor! Die Belgen kunnen er wat van.

Mijn favorieten zijn o.a. Duvel, Tripel Karmeliet, La Chouffe, Tongerlo, Westmalle, Kasteelbier (alleen al dat glas met dat kasteeltje in de poot :hearteyes:)!

Laatst bewerkt: 28 jul 2017
    Casaan en Fundamenteel vinden dit leuk.
  24. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Oh en uiteraard Delirium, maar vooral door het roze olifantje natuurlijk... ^^

Fenrir vindt dit leuk.
  25. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Als bierliefhebber toch maar eens dit oude topic bovenhalen. :)

ik hou vooral van bier met smaak, daarom absoluut geen heineken voor mij, net slootwater!

omdat de prijs ook belangrijk is kies ik bij pils voor Oetinger, voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. die Duitsers kennen echt goed bier maken, en die is dan ook aan strenge regels gebonden door het rheinheitsgebot. verder vind ik Belgische pils wel lekker. Tukkers en Limburgers kunnen ook wel lekker bier brouwen, en een Engelse Ale op zijn tijd is ook wel lekker.

maar echt lekker wordt het pas bij speciaalbier, hoewel ik geen blond moet (te zoet) en ook geen gaseuze-troep (geen fruitsmaakjes in mijn bier!)

dus heeft vooral dubbel en triple en quadruple mijn voorkeur. eigenlijk vind ik die allemaal wel lekker, maar mijn voorkeur is toch wel Westvleteren. helaas is hier nauwelijks aan te komen en is ook aardig aan de prijs. wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!

Fenrir vindt dit leuk.
  26. verwondering

verwondering Belezen gebruiker Tripreporter

Als je er toch heengaat moet je natuurlijk niet één maar meteen twee kratjes meenemen. Dat tweede kratje daar kun je altijd nog iemand blij mee maken. Kom het gerust bij ondergetekende langsbrengen. :tongueout:

Ben zelf ook een liefhebber van speciaalbieren. Zo erg dat ik zelfs bierfestivals bezoek (Borefts!). Het liefst drink ik de zure bieren, gueuzes en lambics (Boon, Cantillon, 3 Fonteinen).

Ook heb ik een hele verzameling bieren staan die staan te rijpen. Die worden beter met de tijd. Ze zijn van enkele jaren tot enkele tientallen jaren oud. Meest bijzondere flesje is een Thomas Hardy's Ale die ouder is dan ikzelf. Leuke hobby. :innocent:

acht.zes vindt dit leuk.
  27. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Duvel blijft mijn favo maar ook 1 waar ik echt wel beduveld door kan worden daarnaast cuvée de trolls, das 7% en fruitiger, drinkt heerlijk en van pils Maes.

28. HighHaze

HighHaze Newbie

Ikzelf verkies ook bier met een smaakje. Dan ga ik toch echt voor gemberbier :beer: Met name die van Crabbies.
    Drinkt zeer lekker weg als een echte Lager.
    Maar Mexicaans bier is ook wel top. Desperados met een vleugje tequila :mrgreen: mag er ook wezen.

29. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Ik ben geen echte drinker maar een heel koud (tap) biertje vind ik lekker. Op vakantie in België eens Bofferding gedronken,was erg lekker. Verder vooral gewone pils die niet te zoet is. Heineken, Grolsch ect.
    Oja, en Efes uit Turkije is ook lekker.

30. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Het beste bier is een biertje waar je met extreem geweld de dop vanaf slaat en dan fluitend leeg laat lopen in de gootsteen.
    Niet te zuipen die bende. :)

Casaan vindt dit leuk.
  31. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Je kan er ook heerlijk mee koken. Bijv. een vleesstoofpotje met een Stout vind ik erg lekker.

Laatst bewerkt: 9 mei 2018
  32. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Klinkt wel lekker. Laatst kwam een collega met bierbrood aanzetten, had er nog nooit eerder van gehoord maar was erg lekker.

33. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

@Psychedelibee

Brood met bier maak ik ook wel eens en pannenkoeken. Mosselpannetje met bier (ik dacht La Chouffe) heb ik een keer in een restaurant gegeten. Daarnaast heb je ook bierkaas en bierbonbons. Er is veel mogelijk met bier.

Bier met gist kan overigens prima jaren rijpen. Een donker trappistenbier bijv. gaat na ca. 5 jaar of langer een beetje naar port smaken. In biercafe's in België vaak gezien. In NL zelden.

Laatst bewerkt: 10 mei 2018
    Jmths en Psychedelibee vinden dit leuk.
  34. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Albedo Mijn vader lengde vroeger toen ik nog een kind was pannenkoekenmengsels aan met bier zodat er vollere pannenkoeken uitrolden. Het nasmaakje was dan alleen een beetje raar. Hij heeft ook meermaals gewoon een halve liter ingeflikkerd wanneer de melk op was. Niet meer te vreten dan. Mijn vader houdt van bier, is waar het op neerkomt...

35. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Vergeet niet om van te voren te bellen dat je er aan komt. Je moet het kenteken doorgeven van de auto waarmee je het kratje komt halen en alleen wanneer je vervolgens op de afgesproken tijd komt krijg je een kratje mee.
    Extra moeilijkheid, ze hebben 1 monnik die de telefoon beantwoord.

Wanneer West Vleteren je favoriet is, ken je dan ook de Bernardus Abt? Zeker aan te raden en een stuk makkelijker aan te komen.

acht.zes vindt dit leuk.
  36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Casaan

Bernardus abt heb ik de meeste al op, 6, 8, 12 en triple.

In ieder geval echt heel erg lekker bier ja!

Casaan vindt dit leuk.
  37. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Pils is geen bier. Bier hoeft geen pils te zijn. Net zoals sla groente is, maar groente niet per se geen sla hoeft te zijn.

EDIT: bier en pils is niet hetzelfde, een pils is bedoeld om de dorst te lessen en doordrinkbaar, een bier is bedoeld om smaak te beleven en fijn te proeven. Het is als het vergelijken van de febo met een goed (kwaliteits) restaurant.

38. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Commercieel bier wordt op de fles gepasteuriseerd (verhit), een eigen gebrouwen biertje zal dus altijd het lekkerst smaken.

Maar als ik onder de commerciële biertjes een keuze zou moeten maken moet ik zeggen dat de trippel IPA Hop Ruiter van de Scheldebrouwer er verrassend goed in gaat.

39. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Hertog jan.

40. nietjansen

nietjansen Newbie

Ik ga je nu vertellen wat het beste bier is.
    Ooit was ik verdwaald.
    En na grondig onderzoek.
    Bleek dat ik in Ierland was.
    Ik was diep triest.
    Omdat ik geen slaapplek had.
    Maar dankzij mijn pinpas en vrienden die ik op straat ontmoet had.
    Heb ik het beste bier ontdekt.
    Het is speciaal bier.
    Je zou denken, nou... het is gewoon geel bier?
    IK LACH IN JOUW GEZICHT OP DIT MOMENT.
    Je zou denken, nou... het is gewoon... wit bier?
    IK LACH NOG STEEDS IN JOUW GEZICHT OP DIT MOMENT.
    Want toen ik mijn biertje kreeg ja.
    Was ik woedend.
    Ik zag mijn leven voor mijn ogen voorbijflitsen.
    Niet alleen verstond ik geen reet van wat deze irritant Ierse kutwijven allemaal zeiden.
    Ik ben ook nog eens zwaar opgelicht.
    Ik heb twee euro betaald voor een pepsi cola in glas.
    Dus stond ik op.
    Met woede in mijn hart.
    En liep ik naar de barman.
    En zei ik: "Oi m8, ye fook. Wot i' this? Oi ain't payin' 2 quid 4 no fkin coke m8."
    And the bartender laughed.
    En toen zei hij: "Yer fookin' wanker. Do ye even RE-A-LOIZE wat yer even got there m8?...."
    "Yerr.. that's a straight up GUINNESS."
    En toen begreep ik pas hoe ernstig de situatie was.
    Niet alleen was ik 1100 km van huis weg.
    Ook heb ik een slok genomen.
    VAN HET BESTE BIER DAT ER IN DEZE WERELD IS.
    EN TOEVALLIG OOK HET DUURSTE BIER DAT ER IN DEZE WERELD IS.
    EN HET IS GUINNESS.
    EN IK BEN SINDSDIEN BLUT.

Laden...