Joopiejo
Bewuste gebruiker
Wat houdt dat in?zjimiz zei:organische bieren
Wat houdt dat in?zjimiz zei:organische bieren
Joopiejo zei:Wat houdt dat in?zjimiz zei:organische bieren
Aha, dacht dat het misschien iets met het proces te maken had. Bier is op zich puur natuur, alleen doen de meeste pils producenten bijv. er nogal wat conserveringsmiddelen in m.n. in flesjes, wat eigenlijk zonde is voor de smaak. Daarom is bier van de tap meestal ook lekkerder, dat is minder lang houdbaar, minder (of geen?) conserveringsmiddelen.zjimiz zei:Puur natuur zonder chemische shit

MusicIsLife zei:Pils: Jupiler (uit fles)
Speciaal: Tripel Karmeliet, Tripel Kanunnik, La Chouffe, Duvel... Dat soort dingetjes
Desperados vind ik ook erg lekker
MusicIsLife zei:MusicIsLife zei:Pils: Jupiler (uit fles)
Speciaal: Tripel Karmeliet, Tripel Kanunnik, La Chouffe, Duvel... Dat soort dingetjes
Desperados vind ik ook erg lekker
Afgelopen maanden beetje uitgeprobeerd...![]()
Aantal keer met een vriend goed bezopen het café uitgekomen na een zelf samengesteld menuutje te hebben gedronken![]()
Toppunt was: Beginnen met een Karmeliet (+/- 8%), daarna La trappe Quadrupel (+/- 10%), daarna Rochefort 10 (+/- 11%), afsluiten met een Kwakje (+/- 8%). Toen stond ik op mn kop![]()
Conclusie:
La trappe serie is erg lekker.
Kwak, ook erg lekker
Rochefort serie, ook erg lekker
Toch blijft de Karmeliet wel hét meesterwerkje

kokosmakroon900 zei:offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
MusicIsLife zei:kokosmakroon900 zei:offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
nice!
Maar, maar, maar, bierglazen horen helemaal niet in de vaatwasser!kokosmakroon900 zei:offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan![]()
hahaha held!kokosmakroon900 zei:offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan![]()
Albedo zei:Pils is afgeleid van de plaats waar ooit het eerste pilsener bier werd gebrouwen; Pilsener Urquell uit Pilsen. Dat is pas pils met smaak. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pilsner_Urquell
Duvel en Westmalle !Karmeliet is ook heel lekker, zeer zacht van smaak voor een tripel. Terwijl Westmalle eerder een fruitige afdronk heeft van bananen.
Maar dat komt niet uit de lage landen. Belgisch bier, beste bier. Sorry dat ik dit zo arrogant uitflapmile:
Als je er toch heengaat moet je natuurlijk niet één maar meteen twee kratjes meenemen. Dat tweede kratje daar kun je altijd nog iemand blij mee maken. Kom het gerust bij ondergetekende langsbrengen.wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!
Het beste bier is een biertje waar je met extreem geweld de dop vanaf slaat en dan fluitend leeg laat lopen in de gootsteen.
Niet te zuipen die bende.![]()
Klinkt wel lekker. Laatst kwam een collega met bierbrood aanzetten, had er nog nooit eerder van gehoord maar was erg lekker.Je kan er ook heerlijk mee koken. Bijv. een vleesstoofpotje met een Stout vind ik erg lekker.
Als bierliefhebber toch maar eens dit oude topic bovenhalen.
ik hou vooral van bier met smaak, daarom absoluut geen heineken voor mij, net slootwater!
omdat de prijs ook belangrijk is kies ik bij pils voor Oetinger, voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. die Duitsers kennen echt goed bier maken, en die is dan ook aan strenge regels gebonden door het rheinheitsgebot. verder vind ik Belgische pils wel lekker. Tukkers en Limburgers kunnen ook wel lekker bier brouwen, en een Engelse Ale op zijn tijd is ook wel lekker.
maar echt lekker wordt het pas bij speciaalbier, hoewel ik geen blond moet (te zoet) en ook geen gaseuze-troep (geen fruitsmaakjes in mijn bier!)
dus heeft vooral dubbel en triple en quadruple mijn voorkeur. eigenlijk vind ik die allemaal wel lekker, maar mijn voorkeur is toch wel Westvleteren. helaas is hier nauwelijks aan te komen en is ook aardig aan de prijs. wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!
Pils is wel bier. Bier hoeft geen pils te zijn. Net zoals een appel fruit is, maar fruit niet per se een appel hoeft te zijn