Breakcore

Jeller

Badass junkie
tis eigenlijk doormouse - skelechairs (venetian snares rmx)

wel een supervet nummer idd.. wel al beetje oud klinkend maar zeker klassieker!

Jeller zei:
Serenity zei:
Jeller zei:
yup breakcore is echt wel vet, heel lekker op lsd :) zeker als het ook veel grappige samples heeft :tongueout:

shitmat, venetian snares, enduser, sickboy en nog veel zijn bij mijn favorieten

meeste core vind ik wel heel goe trouwens

Ook grindcore?
liever splittercore :)

tijdje geleden had ik ook eens een breakcore nummer gemaakt

splittercore is een verzinsel, noem het speedcore

The Mystic

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
henkie84 zei:
maar éééén vriend van mij vind het ook wat, en de rest die snapt de liedjes gewoon niet :confused:

Je moet blijkbaar gewoon een beetje een voorliefde hebben voor ingewikkelde, doch mathematisch correcte ritmes. En ja... kan je dat van die vrienden verwachten :P

wat de boer niet kent.....

Hans

Wijs gebruiker
Ik vind Aphex Twin en the Flashbulb beide ziekelijk goed.. vreemd genoeg blijkt dit iets van Intelligent dance music te heten. Nouja.. voor mij klinkt het in ieder geval als breakcore en ik snap niet echt wat er intilligent aan is. :confused:

shokora

Wijs gebruiker
Hans zei:
Ik vind Aphex Twin en the Flashbulb beide ziekelijk goed.. vreemd genoeg blijkt dit iets van Intelligent dance music te heten. Nouja.. voor mij klinkt het in ieder geval als breakcore en ik snap niet echt wat er intilligent aan is. :confused:

IDM en breakcore zijn een beetje het zelfde. Het heet Intelligent Dance Music omdat er een heleboel dance music voor simpele sjonnies is gemaakt. Maar beetje arrogante term als je het mij vraagt. Aphex heeft het ook niet zelf aangenomen.

crysis

Bewuste gebruiker
paraobi zei:
El_V zei:
hellfish is uk hardcore
wel?
heb vaker gehoord dat het uk hardcore is, maar sommige mensen die ik ken zeggen ook weer breakcore.. :confused:

die man is een van de grondleggers van uk hardcore :P breakcore is net weer wat anders (lees de rest van dit topic door om daar een goed idee van te krijgen)

Hans

Wijs gebruiker
Ik vind breakcore/IDM echt geweldig omdat het zo complex is. Eerst snapte ik van veel nummers het ritme niet en vond ik het allemaal wat chaotisch maar mijn oren zijn er ondertussen aan gewend. Nu vind ik het echt te ziek om op acid breakcore te luisteren.

-spaceman-

Badass junkie
Re:

El_V zei:
paraobi zei:
El_V zei:
hellfish is uk hardcore
wel?
heb vaker gehoord dat het uk hardcore is, maar sommige mensen die ik ken zeggen ook weer breakcore.. :confused:

die man is een van de grondleggers van uk hardcore :P breakcore is net weer wat anders (lees de rest van dit topic door om daar een goed idee van te krijgen)

Het is maar goed dat artiesten als hellfish zich blijven vernieuwen en er dus zeker ook een flinke dosis breakcore tegen aan gooien in de platen... Wat deze man maakt is niet één stijl. uk hardcore is zeker de basis dat wel!

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
valt FFF niet onder Raggacore tis in principe gelijk aan breakcore aleen dan met ragga :P
maar ik las zoveel verschillende aftakkingen dat ik dacht dat mss wel leuk was om te vermelden
LFO Demon is ook heel erg vet!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Breakcore kan ik soms ook wel waarderen. :)

Vind Venetian Snares erg cool.
In het bijzonder Rossz Csillag Alatt Szueletett en My Downfall!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Yeah!

Ik heb nu een Breakcore live set gevonden. :)
Erg cool soms! Maar er komt soms ook gewone hardcore doorheen lijkt het soms, gewoon normale vierkwartsmaat met op elke tel een typische distorted hardcore dreun.
Daar ben ik dus niet naar op zoek. :P

Kent iemand wat Breakcore setjes zonder deze hardcore onzin tussendoor? Ik wil gewoon alleen maar gestoord geratel en lawaai. :)

Ik heb het trouwens over deze set: Kwanto in Utrecht (doel opslaan als...)
Begint supervet! Maar al snel komen er van die hardcore/gabber beats doorheen, en dat haalt de coolheid wel omlaag voor mij. :)

shokora

Wijs gebruiker
Check eens de sets van bong-ra, die staan op zijn website. Daar zul je niet zo heel snel standaard hardcore achtige troep vinden.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
shokora zei:
Check eens de sets van bong-ra, die staan op zijn website. Daar zul je niet zo heel snel standaard hardcore achtige troep vinden.

di liveset vanop bangface vink echt bangelijk, staat hier de laatste tijd dagelijks op. :rock:

Jeller

Badass junkie
er is ook genoeg goede hardcore hoor

Bryan Fury en Teknoist enzo..
daar mee vergeleken is Bong Ra maar een prutser :wink:

kvind Bong Ra niet zo speciaal dus, the Kilimanjaro Darkjazz Ensemble is een zijproject van hem en dat is veeeeeeeeeel beter (wel geen core)

crysis

Bewuste gebruiker
Twilight zei:
Yeah!

Ik heb nu een Breakcore live set gevonden. :)
Erg cool soms! Maar er komt soms ook gewone hardcore doorheen lijkt het soms, gewoon normale vierkwartsmaat met op elke tel een typische distorted hardcore dreun.
Daar ben ik dus niet naar op zoek. :P

Kent iemand wat Breakcore setjes zonder deze hardcore onzin tussendoor? Ik wil gewoon alleen maar gestoord geratel en lawaai. :)

Ik heb het trouwens over deze set: Kwanto in Utrecht (doel opslaan als...)
Begint supervet! Maar al snel komen er van die hardcore/gabber beats doorheen, en dat haalt de coolheid wel omlaag voor mij. :)
http://www.artskorps.org/index.php?view ... &Itemid=54

-spaceman-

Badass junkie
Jeller zei:
er is ook genoeg goede hardcore hoor

Bryan Fury en Teknoist enzo..
daar mee vergeleken is Bong Ra maar een prutser :wink:

kvind Bong Ra niet zo speciaal dus, the Kilimanjaro Darkjazz Ensemble is een zijproject van hem en dat is veeeeeeeeeel beter (wel geen core)

dat is puur jouw mening: Bong-Ra is breakcore god!
live en producer the best!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
buzzrider zei:
Twilight zei:
buzzrider zei:
hoe kan iemand al die 'nieuwe' termen en genres in godsnaam uit mekaar houden :confused:
Haha, over welke termen heb je het precies? :P
bijvoorbeeld breakcore en speedcore, hardtrance en darktrance.. van die dingen :)
Dat darktrance heb geen idee van, maar het zal wel trance zijn dat wat duisterder klinkt (lage melodieën, enge melodieën, ik noem maar wat :P )
Speedcore is gewoon hardcore maar dan heel snel (BPM 190 of hoger)
Breakcore is eigenlijk Drum 'n Bass maar dan geen normale ritmes, alle drumgeluiden lijken op willekeurige tijden te klinken waardoor breakcore vaak heel chaotisch wordt gevonden. Vaak hebben breakcore producers ook zin om er écht herrie van te maken en gooien er ook nog een lading noise doorheen.

Hardtrance, tja. Als je hardstyle klinkt is dat eigenlijk gewoon trance met hardstyle elementen, het klinkt in ieder geval een stuk steviger dan normale trance.

Ik hoop dat je het begrijpt want ik kan me voorstellen dat ik niet altijd te volgen ben. :grin:

shokora

Wijs gebruiker
Breakcore is niet per se drum n bass met aparte ritmes. Breakcore is ook eigenlijk geen echt genre, het is meer een omschrijving van totaal gestoorde leipe muziek waar vaak breaks in voorkomen (hoeft niet altijd).

Hans

Wijs gebruiker
shokora zei:
Breakcore is niet per se drum n bass met aparte ritmes. Breakcore is ook eigenlijk geen echt genre, het is meer een omschrijving van totaal gestoorde leipe muziek waar vaak breaks in voorkomen (hoeft niet altijd).

Precies, het zijn gewoon een stelletje halvegare speedsnuivende apen die expirimenteel met hun drumcomputertje kloten. Geen regels. Het is gewoon een soort van Pink Floyd maar dan modern. Natuurlijk klinken nieuwe dingen altijd vreemd en soms klinkt het totaal niet logisch. Maar langzaam zullen jullie tere oortjes wennen en wordt breakcore mooier en mooier en mooier. Je hoofd begint de geluidchaos te ontcijferen en wat blijkt: er zit prachtige logica in!

Breakcore is geen genre, het is een manier van muziek maken en luisteren zonder je verplicht te voelen een breakbeat of 4/4 maat te gebruiken. Je moet er gewoon voor open staan.

Heeft er trouwens iemand enig idee waar ik een goeie kruising vind tussen Breakcore en Jungle? Dus wel geratel en dergelijken maar ook een beetje een constante beat? Ik doel nu op iets dergelijks als Ed Cox (clowncore). Er hoeven echter geen circusgeluidjes bij te zitten.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat lijkt me dus ook wel wat ja. :)

Trouwens Hans, wat een plaatje in je signature, ik zit er soms minutenlang gehypnotiseerd naar te kijken. :P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vanavond trouwens Venetian Snares met nog wat breakcore en noise mensjes in Paradiso, Amsterdam.

Het schijnt dat ik ook mee ga daar naartoe. :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wow! Dat was echt fantastisch! :grin:
Wat een enorme herrie, maar hoe vet zeg! Ik ging helemaal los!

DJ Scotch Egg en Bong-ra waren er ook.
Scotch Egg was echt geweldig, met z'n gameboy geluiden en de beats zo tussendoor. :grin:

Dat en nog wat andere gekke noise producerende Japanners was die 15 Euro meer dan waard!

Heb nu eigenlijk wel zin om vaker naar dit soort breakcore feestjes te gaan. :)

Bovenaan