De stigmatisering van cannabis!

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
BlackRobBlunt zei:
In frankrijk is het wietbeleid vele malen strenger, en wat blijkt?
Er blowt daar een veel groter percentage van de jeugd dan in Nederland...
:grin:

Das over de hele wereld zo .... het gedoogbeleid heeft wel effect, daar gaat deze discussie neit over.

:mrgreen:
wel als je voor een hogere leeftijdsgrens bent.
verklaar. Het is inderdaad zo dat er in Nederland niet meer, of jonger wordt gesmoked dan andere landen.
Wat is jouw motief dan om de jeugd die toch smoked..ook nog eens crimineel te maken?
wat denk je ermee te bereiken?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Waarom maak jei emand crimineel als ie geen sigaretten mag kopen in de supermarkt ?

Wat is daar mis aan ?

:hearteyes:

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Waarom maak jei emand crimineel als ie geen sigaretten mag kopen in de supermarkt ?

Wat is daar mis aan ?

hè?...nu heb je het over heel iets anders, namelijk over de verzadiging of bepaling van verkooppunten... daar ben ik het helemaal mee eens..
Maar als de wet zegt dat iets verboden is om te doen onder een bepaalde leeftijd, dan ben je voor de wet strafbaar als je dat wel doet. Als een 16 jarig broekkie zn vaders auto pikt...is hij strafbaar..en zoook geld dat voor blowen.

Dus nogmaals.. Jij hebt vaker aangegeven een voorstander te zijn van een leeftijdsgrens van 21 jaar.
de volgende feiten zijn bekend
-illegaliteit zorgt niet voor een afname van gebruik onder de bevolking.
-Er is eerder bewijs voor het omgekeerde

Geef nu eens aan waarom jij voorstander bent van deze leeftijdsgrens.. en dan niet de utopische spreuk dat je vindt dat die kinders gewoon met hun studie bezig moeten gaan, maar wat zijn volgens jou nu die praktijk voordelen hiervan. [ConCreet]

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
kinder van 16 moeten hun hersens met rust laten en zich concentreren op hun ontwikkeling.

Anders wordt het land straks overgenomen door Berbe's Tokkies en Potheads.

Het is onze jeugd die straks jou uitkering moet lappen ouwe !!
En mijn AOW, als de ouders van nu nog maar 1 kind nemen ipv 8 dan is het vergrijzings probleem een drama .... en dat is onze toekomst, zonder opgeleide kinderen hebben we niets.
Kinderen van 12-18 moeten geen alcohol, tabak of wiet nemen.
Om duidelijk te maken dat deze stoffen de maatschappij vernietigen moet die grens van 18 naar 21 !

Mooier kan ik het niet maken wel maken wel makkelijker..

Hoogachtend El Bonie

BelgonX

Belezen gebruiker
Ik kocht mijn wiet in de shop op mijn 15, tabak nog jonger en alcohol al helemaal... Ergens een leeftijd op plakken is allemaal heel mooi maar dan moet er ook controle zijn en dat is er nu zogoed als niet... In de shops nog een klein beetje misschien maar ook dat is zo makkelijk te omzeilen.

Of je het nou wil of niet, degene die wille smoke of drinke op jongere leeftijd zullen dat, voorlopig toch, kunnen blijven doen.
Zelf ben ik gestopt met nicotine en heb jointjs beperkt tot 's avonds (buite in het weekend). Heeft een minder grote impact op mijn leven nu maar durf er toch eerlijk voor uitkomen dta ik VERSLAAFD ben. Een dagje zonder is ok, twee daagjes ook maar een leven zonder kan ik me moeilijk inbeelden. Heb wel het gevoel dat ik stilaan in die fase van het leven kom dat ik mijn prioriteiten moet gaan stellen en dat kruid maar even moet laten voor mijn pensioen ofzo... Wanneer het allemaal toch niks meer boeit

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
kinder van 16 moeten hun hersens met rust laten en zich concentreren op hun ontwikkeling.

Anders wordt het land straks overgenomen door Berbe's Tokkies en Potheads.

Het is onze jeugd die straks jou uitkering moet lappen ouwe !!
En mijn AOW, als de ouders van nu nog maar 1 kind nemen ipv 8 dan is het vergrijzings probleem een drama .... en dat is onze toekomst, zonder opgeleide kinderen hebben we niets.
Kinderen van 12-18 moeten geen alcohol, tabak of wiet nemen.

Je sommeert redenen waarom jij het belangrijk vindt dat de jeugd van de drugs moet afblijven. ..understood.

lysergine25 zei:
Om duidelijk te maken dat deze stoffen de maatschappij vernietigen moet die grens van 18 naar 21 !
..en wat is het belang hiervan...wat denk je hierrmee te bereiken?
..dit duidelijk maken aan wie?.. de jeugd luistert niet. dat wordt bevestigd door de internationale cijfers tov het percentage jeugdige potsmokers....en volwassenen weten het over het algemeen al wel.
Super strenge, wiet demoniserende en 21 jarige grens hanterende landen zoals in amerika hebben een veel groter wiet(en algemeen drugsprobleem for that matter)probleem onder de jeugd.
Daarnaast is er aanleiding te veronderstellen dat een verbod juist leiden zal tot een grotere aantrekkingskracht en toenemend gebruik onder de jeugd..
..
..
..
...en dat was toch juist wat je niet bereiken wou?

dus nogmaals....
overtuig mij nu eens, dat het hanteren van een 21jarige grens zal leiden tot het afnemen van de problematiek die jij in het eerste gedeelte van je post schetst.

BelgonX

Belezen gebruiker
Je zou de jeugd er bang van moeten maken zoals reportages van die meth junks, nu is dat voor wiet niet zo makkelijk omdat het je vooral mentaal KAN slopen over tijd.

Er zijn nog genoeg steeds jongeren die ervanaf blijven of die optijd kunnen stoppen of het zelfs recreatief gebruiken. Junks zullen er altijd zijn maar steeds een groter percentage (dan de junks) zal nuchter leven.

pieter-b

Wijs gebruiker
BelgonX zei:
Je zou de jeugd er bang van moeten maken zoals reportages van die meth junks, nu is dat voor wiet niet zo makkelijk omdat het je vooral mentaal KAN slopen over tijd.
grapjas.
niet alleen weet je duidelijk niet wat stigmatiseren is...misschien dat het woordje demoniseren wat beeldender is,
vandale zei:
stig·ma·ti·se·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; stigmatiseerde, heeft gestigmatiseerd)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken
maar ook jij grijpt naar een middel waarvan bewezen is dat het niet werkt.

..(lol..deeply frustrated..)...
..
..

wacht..kinderversjes..
--
--
Er was eens, op een mooie dag,
een kleutertje dat een mooi vlindertje zag,

en een klein beetje verder op het zelfde grasveld,
waren 4 van zijn vriendinnetjes aan het jagen op vlindertjes.

woep woep swoep..
de vriendinnetjes probeerden de vlindertjes te vangen met een hoelahoep.

maar dat ging natuurlijk niet zo goed, want
floep floep floep..
gingen de vlindertjes,...weer door de hoelahoep.
..
..
..
En Dus dacht het kleutertje dat op die mooie dag
dat mooie vlindertje zag,

Ik wil ook een hoelahoep, zodat ik ook succesvol vlindertjes vangen mag..

..
..
...of zou hij toch wat anders concluderen denk je? :confused:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Het recreatief gebruik van wiet ligt onder de jeugd sowieso heel wat hoger dan het junkgebruik.

Bijna niemand van 16-18 kan het betalen om dagelijk 2gr of meer te blowen. De lonen tegenwoordig zijn zo laag dat je een fulltime baan nodig hebt wil je een junk kunnen zijn. Sorry maar eerlijk is eerlijk tenzij iemand mij harde cijfers kan laten zien dat het junk gebruik van wiet onder de jeugd dramatisch hoog ligt vind ik dat stigmatisatie van wiet zwaar overdreven is en dat mensen ons gewoon lekker moeten laten blowen. Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren :mrgreen:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
pipoxyz zei:
overtuig mij nu eens, dat het hanteren van een 21jarige grens zal leiden tot het afnemen van de problematiek die jij in het eerste gedeelte van je post schetst.

nou jou overtuigen zal niet simpel zijn want je was een doorgewinterde hangjunk vanaf je 12de tot je 18de...

Feiten op een rij:

Sinds kort moet je je legitimeren voor alcohol en sigaretten dat is al een goed begin.
Sinds kort zijn er keiharde cijfers over jongeren die de drugs ( alcohol en wiet) niet aankunnen en zoeken hulp ofwel vrijwillig of op dwang van de ouders. Brijder en Riag zoek maar na ...
Reclames zijn verboden en alcoholmixjes zoals de Breezers zijn iet meer verkrijgbaar, voor jongere. Tabakreklames zijn verbodfen sluiker reclame is verboden deze maatregelen hebben een zeer duidelijke impact.
En je mag straks nergens meer een peuk op steken, je wordt dfan bestempeld als junk die buiten moet staan, ik hoop ook dat ze langer door moeten werken 8x 10 minuten ....

Wat denken jukkie waar dat naar toe zal leiden ?
Juist een beter leefmillieu en een gezondere maatschappij.

andere feiten:

comadrinken is hot ...
snuiven is hot
breezahsletje zijn is niet meer hot ...

Nog meer feiten:

Vroegguuhhhh ( onze saaie ouders dus) hadden al dit lekkers niet, ze moesten op tijd thuis zijn en ieder gezin bestond uit 3-8 kinderen er was altijd 1 zwartschaap. Coffeeshop waren er neit de eerste hasjplakken kwamen pas in de jaren '65 ....
De verleiding is nu dus veel groter het aanbod is veel groter, de voorlichting is nog steeds klote ...

Al met al gaat het best wel goed met Nederlandse jeugd in vergelijking met sommige landen, maar in sommige landen zijn de cijfers vele malen lager !!

Neem nou Mauretanie als een kleinvoorbeeldje ....geen drank, geen hasj geen wiet. De jeugd kent het niet en speelt nog met een schapenhoofd want een Playstation met Manhunter krijg je moeilijk aabn de praat zonder electra. Ze worden nu misbruikt als doorvoerhaven voor de Columbie coke maar das iets anders.

Als je als kind op een onbewoond eiland woont wordt je dus ook nooit blootgesteld aan de drugssoorten waar onze jeugd wel mee heeft te kampen.

Conclusie:

Leeftijds grens naar 21 met paspoort controles zal het drugs probleem aanzienlijk doen verminderen, die paar Berbes daar kom je nooit vanaf. Mannetjes zoals Ekster C dus de zwarte schaapjes zullen er altijd zijn.
Als de ouders nou weer is ouderwets strenger werden en vooral zelf het juiste voorbeeld gaven ( niet drinken niet roken) en meer speekselcontroles uitvoeren dan zul je zien dat onze jeugd met sprongen voorruit gaat en mijn park niet meer gesloopt wordt door die fukking losers, een beetje de wegbewijzering uit de grond trekken omdat ze een biertje teveel ophebben.

Aan Pipo het weerwoord ...

Hoogachtend uw nieuwe regerings leider ... Bonie

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
pipoxyz zei:

nou jou overtuigen zal niet simpel zijn want je was een doorgewinterde hangjunk vanaf je 12de tot je 18de...
Als je met hangen surfen skaten, kiten en zeilen bedoeld onder het genot van o.a. wiet, dan ja..maar mijn levenslessen hebben verder niets te maken met mijn vaardigheid tot objectiviteit.

lysergine25 zei:
Feiten op een rij:

Sinds kort moet je je legitimeren voor alcohol en sigaretten dat is al een goed begin.
Sinds kort zijn er keiharde cijfers over jongeren die de drugs ( alcohol en wiet) niet aankunnen en zoeken hulp ofwel vrijwillig of op dwang van de ouders. Brijder en Riag zoek maar na ...
Reclames zijn verboden en alcoholmixjes zoals de Breezers zijn iet meer verkrijgbaar, voor jongere. Tabakreklames zijn verbodfen sluiker reclame is verboden deze maatregelen hebben een zeer duidelijke impact.
En je mag straks nergens meer een peuk op steken, je wordt dfan bestempeld als junk die buiten moet staan, ik hoop ook dat ze langer door moeten werken 8x 10 minuten ....

andere feiten:

comadrinken is hot ...
snuiven is hot
niet het onderwerp..

lysergine25 zei:
Nog meer feiten:

Vroegguuhhhh ( onze saaie ouders dus) hadden al dit lekkers niet, ze moesten op tijd thuis zijn en ieder gezin bestond uit 3-8 kinderen er was altijd 1 zwartschaap. Coffeeshop waren er neit de eerste hasjplakken kwamen pas in de jaren '65 ....
niet de eerste, maar het moment waarop het populair begon te worden was rond 1945ish..enne...juist onze ouders groeiden op in de hippytijd waarin lsd populair was..lsd..de absolute antimaterialisme en maatschappijbuilding drugs.. en das ook goed gekomen.

lysergine25 zei:
Al met al gaat het best wel goed met Nederlandse jeugd in vergelijking met sommige landen, maar in sommige landen zijn de cijfers vele malen lager !!

Neem nou Mauretanie als een kleinvoorbeeldje ....geen drank, geen hasj geen wiet. De jeugd kent het niet en speelt nog met een schapenhoofd want een Playstation met Manhunter krijg je moeilijk aabn de praat zonder electra. Ze worden nu misbruikt als doorvoerhaven voor de Columbie coke maar das iets anders.

Als je als kind op een onbewoond eiland woont wordt je dus ook nooit blootgesteld aan de drugssoorten waar onze jeugd wel mee heeft te kampen.
naja goed.dat is geen serieuze stelling die je maakt.. wij leven nu eenmaal niet op een onbewoond eiland zonder mogelijkheid om wiet te importeren, en we worden nu eenmaal dagelijks verleid door de tv, internet en alles om ons heen. die vergelijking gaat niet op.
in vergelijking tot andere welvarende westerse landen doen wij het uitstekend...en dat zonder beperkingen van vrijheden.

lysergine25 zei:
Conclusie:

Leeftijds grens naar 21 met paspoort controles zal het drugs probleem aanzienlijk doen verminderen,
huh?..heb ik wat over het hoofd gezien?..je geeft voorbeelden van negatieve invloeden waar onze jeugd onderhevvig aan is, en zegt dat alles okidokie is op onbewoonde eilanden of in de afrikaanse bush bush,.. maar waar is dan de conclusie dat een 21 jarige leeftijdsgrens hierbij zal helpen?

maargoed..ik distantieer mij verder van het onderwerp, want ik kan gewoon niet bevatten hoe jullie nu telkens opnieuw terug grijpen naar gereedschap waarvan bewezen is dat het niet werkt.
"Ow, ik wil zagen dus ik pak een hamer, want ik heb gezien dat dat bij anderen ook niet werkt"
naja..er is gewoon niets meer wat ik toevoegen kan om de waanzin hiervan aan te tonen als je die nu ondertussen zelf niet bent gaan inzien.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
pas als de wet ingevoerd is en we zijn 10 jaar verder kan de opinie wel is goed ogeslagen zijn omdat de effecten misschien wel beter uitpakken ?

Tijd moet ons dat leren ik begraaf nu ook de strijdbijl, dit kost teveel van mijn afbouw pogingen.

doei doei

ThaReaper

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
ThaReaper zei:
Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren :mrgreen:
stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.
alcohol is uitzichzelf al eng genoeg.

Waarom is comazuipen dan nog altijd zo'n extreem groot probleem, laat staan misbruik van (zware)alcohol door minderjarige jeugd.

lysergine25 zei:
Feiten op een rij:

andere feiten:

comadrinken is hot ...
snuiven is hot

Counterfeiten:
- Waar vragen ze ooit om legitimatie? Iedereen die er volgens de verkoper oud genoeg uit ziet krijgt het zo mee. Ben je 19 met een babyface vragen ze je wel om id :confused:
- Het als junk afschilderen van rokers werkt echt niet ontmoedigend, de grote (multinational) bedrijven hebben sowieso bijna allemaal rookruimtes gebouwd binnen hun bedrijf.
- Dat de overheid een gezond leefmillieu wil zegt niets over het feit dat de rest van de bevolking daar aan mee doet, roken en blowen is iets wat toch wel blijft en ontmoedigen heeft geen zin kijk maar naar de 60's/70's toen werd het ook gestigmatiseerd/gedemoniseerd en je kan het nu nog altijd overal krijgen.
- Dat snuiven hot is blijkt dalijk juist een groter probleem als blowen nu, wat heb je er aan aals de jeugd die jou pensioen moet betalen het IQ van een visstick heeft doordat ze elke dag een lijn snuiven. Als dat je hersens niet aantast weet ik het ook niet meer.
- Breezahsletjes zijn er nog genoeg alleen dat achterlijke taaltje is praktisch verdwenen. Kijk maar eens rond in de discotheken.

Edit: Lysergine kun je me dan ook van een link voorzien van t RIAGG e.d.? Want die pagina's bevatten geen reports over drugsmisbruik zover ik ze door heb gespit.

pieter-b

Wijs gebruiker
ThaReaper zei:
pipoxyz zei:
ThaReaper zei:

Waarom is comazuipen dan nog altijd zo'n extreem groot probleem, laat staan misbruik van (zware)alcohol door minderjarige jeugd.
omdat stigmatiseren, het erger weergeven dan het werkelijk ís' betekent.
dat is bij alcohol niet nodig omdat het ook nu al de meest schadelijke eigenschappen heeft, op maatschappelijk, sociaal, persoonlijk fysiek en mentaal vlak.
dat hoeft niet erger weergegeven te worden dan het is...het spul is al eng.
het mag inplaats van enger weergegeven worden, misschien wel wat vaker weergegeven, of iig doeltreffender weergegeven worden.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
ThaReaper zei:
pipoxyz zei:
ThaReaper zei:

omdat stigmatiseren, het erger weergeven dan het werkelijk ís' betekent.
dat is bij alcohol niet nodig omdat het ook nu al de meest schadelijke eigenschappen heeft, op maatschappelijk, sociaal, persoonlijk fysiek en mentaal vlak.
dat hoeft niet erger weergegeven te worden dan het is...het spul is al eng.
het mag inplaats van enger weergegeven worden, misschien wel wat vaker weergegeven, of iig doeltreffender weergegeven worden.

Met andere woorden ipv het verder te stigmatiseren moet de overheid het gaan demoniseren. Of gewoon zo duur maken dat de jeugd het niet kan betalen om meer als 3 drankjes te nuttigen. (Voor mij makkelijk praten ik drink toch amper)

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Mayan zei:
Uiteindelijk komen we er zelf achter en doen we het beter als u :
Gij zijt 40 en anderen staan weldra waar gij staat op hun -30.
-Als ge dan wel werkelijk zo ver staat zoals ge laat uitblijken.-

niemand is beter dan ik ...... met mijn talenten weet ik iedereen achter me te laten. Je antwoord zet je in een krappe hoek.
Voor mijn 40ste jaar zie ik er niet alleen retestrak uit, ik outsmart 99% en jij bent geen partij voor mij.

On topic ...

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is en stigmatiseren is echt nodig !!

Iedereen is gelijk. Dus mja, "beter" is alomvattend.
Verder vind ik het wel LOL.
Je moet jezelf nu geen God op een forum wanen he.
Het is hier een bijeenkomst van alter ego's en noem maar op.

Je zegt 99% te outsmarten.
Maar je ratelt hier over THC terwijl ik gegronde links of arugmenten vroeg.
Die bent U mij nog steeds schuldig, beste.

Jij zegt dat van 90% van de blowers, maar 5% hulp gaat zoeken.
En die andere 5% van blowers dan?
90 + 5 + 5 = 100

Los van dat, ik heb in dit topic van jou diepgang gemist.
Dus outsmart het eens... Geef eens links, geef eens bewijzen dat tastbaar zijn voor ons allen.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
90 + 5 + 5 = 100

Dus outsmart het eens... Geef eens links, geef eens bewijzen dat tastbaar zijn voor ons allen.

Mayan, niet om lullig te doen maare die 5% is dus gewoon 5% van die 90% blowers.. t is dus geen rekensommetje :mrgreen:
Maar nu eerst.. Lunch!

Mayan

Bewuste gebruiker
ThaReaper zei:
Mayan zei:
90 + 5 + 5 = 100

Mayan, niet om lullig te doen maare die 5% is dus gewoon 5% van die 90% blowers.. t is dus geen rekensommetje :mrgreen:
Maar nu eerst.. Lunch!

Neen, als we pietje precies zouden zijn, klopt 90% niet. :wink:
Waar is die andere 5% dan naartoe?
100 % van de blowers waarvan -afgerond- 5,6 % hulp zoekt.
Geen 90 %.
Maar ik moet toegeven, dit is fel kommaneuken:wink:

En laat ons eerlijk zijn, 5% is een ridicuul laag nummer om Cannabis een slecht naam te geven.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
ThaReaper zei:
Mayan zei:
90 + 5 + 5 = 100

Maar nu eerst.. Lunch!

Neen, als we pietje precies zouden zijn, klopt 90% niet. :wink:
Waar is die andere 5% dan naartoe?
100 % van de blowers waarvan -afgerond- 5,6 % hulp zoekt.
Geen 90 %.
Maar ik moet toegeven, dit is fel kommaneuken:wink:

En laat ons eerlijk zijn, 5% is een ridicuul laag nummer om Cannabis een slecht naam te geven.

Agreed, jointje?

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen, ik moet straks even langs het magazijn ...
Wat rekensommetjes maken :)
Ik rook meestal na 15h a 16h.
Ik ben zelfs nog wat loom van gisteren en heb net de pot goed volgebruld.
Toch heerlijk he, de dag achteraf die wc pot op en je vreetkick vaarwel kussen.
We zouden bijna denken dat het goed is voor de darmflora :wink:

Ook al mag ik hier veel aanwezig zijn, tussendoor moet er ook wat verzet worden, en dan kan ik niet altijd blowen :(

pieter-b

Wijs gebruiker
Hier enkele cijfers van het europese drugs monitorings orgaan:
Cannabis use is disproportionately high among young people, with, depending on the country surveyed, between 3 % and 49.5 % of young European adults (15–34 years) reporting having ever used cannabis, 3–20 % reporting use in the last year, and 1.5–15.5 % reporting use in the last month.
The highest lifetime figures are reported from
Denmark,
France,
the United Kingdom and
Spain,

with the highest reported levels of last year prevalence from
Spain,
the Czech Republic,
France and
Italy.
On average 30 % of young adults report lifetime use and 13 % use in the last year, and over 7 % report use in the last month.
http://www.emcdda.europa.eu/publication ... n/cannabis

Mayan

Bewuste gebruiker
En dan nu de verkeersongevallen:

Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) richtte zich op het verband tussen druggebruik en verkeersongevallen met gewonden. Daarvoor werden de dossiers van slachtoffers bestudeerd. Personen die een mix van verschillende stoffen gebruikt hadden, inclusief alcohol, bleken een hoog risico te lopen op het veroorzaken van een ongeval. Een beetje verrassend is het "verhoogde maar statistisch weinig belangrijke risico" op het veroorzaken van een ongeval bij gebruikers van amfetamines, cocaïne en opiaten.

En cannabis? "Geen verhoogd risico op verkeersongevallen werd vastgesteld bij bestuurders die cannabis gebruikt hadden," zo besloot de studie

Bron

pieter-b

Wijs gebruiker
om de zinloosheid van strenge wetten en hoge leeftijdsgrenzen nog iets meer te accentueren,
frankrijk staat bijna bovenaan in beide lijsten wbt gebruik onder de jeugd... dit is hoe frankrijk met drugs omgaat:
Frankrijk zei:
Surely the most repressive country in the whole Western Europe regarding simple use and consumption of cannabis-based products.

the use of illicit drugs (of any nature) is a minor offense, up to 1 year in jail -- "minor", a question of speaking... --, while possession and trafic can lead to 20 years sentences, even life sentences --
http://www.rism.org/isg/dlp/ganja/backg ... cProc.html

de gekte van beleidsvoering omtrent drugs in amerika kennen we allemaal.. die hebben 'the war on drugs' uitgevonden, en lopen reeds vanaf 1920ish te schreeuwen dat wiet het allerergste op aard is.
hier enkele cijfers over hun kids:
Amerka gebruik onder de kids tot 12th grade 2005 zei:
ooitgebruik: 44.8%
actueel gebruik: 33.6%
recent gebruik: 19.8%
dagelijks gebruik: 5%
http://www.nida.nih.gov/Infofacts/marijuana.html

terwijl in 2003 in Nederland slechts
nederland 2003 zei:
19% van de jongeren tussen de 12 en de 18 jaar cannabis heeft geprobeert.
9% actueel heeft gebruikt.
4.23% recent gebruikt
1,395% meer dan 10x afgelopen maand
http://www.trimbos.nl/default19998.html?back=1

Soms kan iets best counterintuitive lijken..maar hogere leeftijdsgrenzen en strengere wetten en het illegaliseren van een deel van de bevolking, is niet de oplossing.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ahja, kijk inderdaad naar Amerika.
Daar is drank verboden voor mensen onder de 21.
Op zo'n highschool feestjes drinken die Amerikanen nog beter als ons Antwerpenaren bijgod!
De bekende trechter haalt men boven en dat is geen rode vodka maar pure vodka.

Net zoals de doodstraf, van toepassing in Amerika.
1000'en criminelen op death row.
Desondanks is Amerika het land van misdaad.
Elke burger heeft het recht om zich te verdedigen!
In sommige staten mogen 14 jarigen al een wapen bezitten!

Maar hey daar op het hoekje ziet de politiestaat Amerika ettele zwarten een jointje roken met 25g op bezit.
Hopsakee, 2 tot 5 jaar prison!

Lang leve het land van "vrijheid"

On topic:
Ik denk dat het blowen voor minderjarigen niet moet kunnen.
Maar mensen, het valt niet tegen te houden.
Al die negatieve publiciteit dat tot een stimatisering moet komen, blijkt niet te werken!

Of een complete legalisering met een grensleeftijd van 18 tot 21 moet kunnen, valt nog uit te proberen.
We (de wereld) kan desnoods het oog op Nederland werpen en kijken hoe het daar verloopt, zonder zichzelf ermee te bemoeien.

Laat mij hierbij wel vermeld hebben dat ik zelf een pure rust geniet in de straatbeelden waar shops te NL staan.
Het is een herkenbaar fenomeen, maar het is een kalme bedoeling.

Dit is geen suggestie of argument nochtans.

Anyway!
Neem nu NL!
Stel je voor men sluit daar de shops, maar je blijft het "recht" behouden om 5(?) planten te houden.
Zouden al die blowers dan niet thuis gaan telen (of uiteraard in achterpoortjes iets kopen) .
Het zou zowiezo uit het straatbeeld verdwijnen.
Gewoon ieder zijn marchandise, en je houdt je bek erover op de straat.

-Er zullen er nog zijn die in het groot kweken, maar aanzienlijk minder. Aangezien er geen shops meer "gevoed" hoeven te worden.
- Mensen zullen zo'n beleid graag met respect opvolgen, aangezien ge kunt doen en laten wat je wil op uw eigen privé.

Bij deze, uitgeleuterd.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
tsjonge .... weat ben jij naief man !!

Niemand heeft het recht op 5 planten in nederland !!!

Ze trekken ze gewoon weg en als je geen vrijwillige afstand doet wordt er een procesverbaal opgemaakt.
binnen of buiten met lamp odf zonder als je buren klagen ben je de lul.

:wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik weet heus ook wel dat het niet legaal is. Daarvoor plaatste ik recht tussen aanhalingstekens. "Recht".
Maar je bent met 5 planten geen crimineel in NL he.

Net zoals je in België niet meer vervolgd kan worden voor 1 plant.
Wat niet wegneemt dat ze je hele kweekboel kunnen aanslaan.

Mayan

Bewuste gebruiker
Niet je inboedel hoor.
Je zetels en multimedia zal men wel laten staan.

Maar al wat er met jouw kweekkast of -kamer te maken heeft is ribbedebie.

Enfin, hier toch...
Als ze u klissen met 1 plantje dan weet ik eerlijk gezegd niet of ze de plant zouden laten staan of meenemen.
Maar dat zal hen zeker niet het recht geven om mijn zetels e.d. af te nemen.

MAW: uwen kweekboel :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
alle kweekzooi .....

en je zwartgeld

en tegenwoordig ook je luxe goederen ... auto Home Theater Soundsystems ALLES !!!!

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Bullshit, als je een plantje of 2, 3 hebt staan om ZELF van te roken, nemen ze je hebben en houwen niet af, krijgen ze veel te veel last mee als je een goed doordachte procedure begint.

Mayan

Bewuste gebruiker
zwart geld???
Lys, niet iedereen wil kweken voor geld he.
Er zijn er ook die willen kweken om geld te besparen.

Is uw maandloon dan plotseling zwart geld als ge het niet meer uitgeeft aan wiet?
Waar gaan ze op uit dat het zwart geld is?
Hoe kan men jouw inboedel aanslagen als er nog geen gerechtelijke gevolgen zijn geweest?
Of ben je niet meer onschuldig tot het tegendeel bewezen is?

Betrapt worden met wietplantjes maakt je nog altijd niet ogenblikkelijk een dealer.
En het zou mij ten zeerste verbazen als ze mij of jou aanzien voor dealer voor paar plantjes.

Het is intussen 2008 hoor.
Hoe gaan ze mijn multimedia afnemen wanneer ik facturen kan aantonen en loonbrieven?

Mayan

Bewuste gebruiker
Hier in België is een Poolse pedofiel veroordeeld tot 1 jaar cel.
U leest goed, 1 jaar!

Maar als men een cannabisplantage ontdekt kan je celstraf tot 5 jaar riskeren.

Gazet van Antwerpen zei:
20/03 Vanackere voorziet extra budget voor erkende palliatieve netwerken
Vlaams minister van Welzijn en Gezondheid Steven Vanackere (CD&V) trekt de subsidie voor de 15 erkende en gesubsidieerde Vlaamse palliatieve netwerken dit jaar op tot 784.000 euro. Dat is een extra budget van 133.000 euro ten opzichte van vorig jaar.

Vanackere maakte het nieuws donderdag bekend tijdens het vijfde Vlaamse congres Pallatieve Zorg in het cultuurcentrum in Hasselt.

Het congres, met als thema "Verwardheid en delier ontwarren", is een initiatief van de federtaie Palliatieve Zorg Vlaanderen. De minister kondigde in dit verband aan dat hij een nieuw convenant wil afsluiten met de federatie. Vanackere is van mening dat de vernieuwing van de convenant een stap is in de verdere ontwikkeling van de federatie tot een expertise- en kenniscentrum met specifieke opdrachten inzake vorming, training en opleiding in Vlaanderen. De minister brak ook een lans voor het concept "advanced care planning" om de bevolking te sensibiliseren om het levenseinde tijdig te bespreken en de verlangens in deze laatste zorgfase te uiten.

"Het is de taak van elke zorgverstrekker om het taboe rond het levenseinde te doorbreken en de zaken ontvankelijk te benaderen bespreekbaar te maken", aldus de minister.

Vanackere liet ook nog weten dat hij een bedrag in de lopende begroting vrijgemaakt heeft voor de infrastructuur van het project Villa Rozenrood. Daar kunnen palliatieve kinderen en andere zwaar zorgbehoevende kinderen met hun naaste familie opgevangen worden.

De minister pleitte tot slot ook voor een structurele erkenning en financiering van palliatieve thuiszorgequippes, die tot hiertoe in academische ziekenhuizen projectmatig gefinancierd worden en voor het principe om de kosten voor palliatieve thuisbehandeling niet duurder te maken voor een patiënt dan een opname in het ziekenhuis.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={54BC03D0-92F2-4874-88F7-57BF180B4E56}
URL komt niet volledig door, dus copy paste indien je de bron wil nagaan.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA

Mayan

Bewuste gebruiker
Bwa, ik pleit niet voor verkoop van drugs he :)
Ik pleit voor een logisch beleid waar iedereen wiet in zijn achtertuin mag verbouwen.
Hoe gaat men dat belasten?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
in je achtertuin ?

Daar komt alleen maar bagger uit, je woont nuiet in Sevilla beste Mayan.

Je zal zien .... buiten zuigt zo zwaar.

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
in je achtertuin ?

Daar komt alleen maar bagger uit, je woont nuiet in Sevilla beste Mayan.

Je zal zien .... buiten zuigt zo zwaar.

Ja, ik had mij daarop al voorbereid.
Maar die buitenkweek is gewoon ja, een extraatje he.
En had gehoopt dat eens daar hasj van gemaakt werd het effect versterkt wordt. Maarja, das nog allemaal af te wachten he.

Het hangt allemaal van het weer af en de grond he :)

Ik hoop op nix, dan slaagt het nooit tegen.
Anyway we dwalen we weer af :tongueout:

Bovenaan