cannabis heeft 1000 toepassingen, twee daarvan zijn bij mij van toepassing...
ontspanning, en tegen rugpijn.
ontspanning, en tegen rugpijn.
wel als je voor een hogere leeftijdsgrens bent.lysergine25 zei:BlackRobBlunt zei:In frankrijk is het wietbeleid vele malen strenger, en wat blijkt?
Er blowt daar een veel groter percentage van de jeugd dan in Nederland...
![]()
Das over de hele wereld zo .... het gedoogbeleid heeft wel effect, daar gaat deze discussie neit over.
![]()
hè?...nu heb je het over heel iets anders, namelijk over de verzadiging of bepaling van verkooppunten... daar ben ik het helemaal mee eens..lysergine25 zei:Waarom maak jei emand crimineel als ie geen sigaretten mag kopen in de supermarkt ?
Wat is daar mis aan ?
![]()
lysergine25 zei:kinder van 16 moeten hun hersens met rust laten en zich concentreren op hun ontwikkeling.
Anders wordt het land straks overgenomen door Berbe's Tokkies en Potheads.
Het is onze jeugd die straks jou uitkering moet lappen ouwe !!
En mijn AOW, als de ouders van nu nog maar 1 kind nemen ipv 8 dan is het vergrijzings probleem een drama .... en dat is onze toekomst, zonder opgeleide kinderen hebben we niets.
Kinderen van 12-18 moeten geen alcohol, tabak of wiet nemen.
..en wat is het belang hiervan...wat denk je hierrmee te bereiken?lysergine25 zei:Om duidelijk te maken dat deze stoffen de maatschappij vernietigen moet die grens van 18 naar 21 !
grapjas.BelgonX zei:Je zou de jeugd er bang van moeten maken zoals reportages van die meth junks, nu is dat voor wiet niet zo makkelijk omdat het je vooral mentaal KAN slopen over tijd.
maar ook jij grijpt naar een middel waarvan bewezen is dat het niet werkt.vandale zei:stig·ma·ti·se·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; stigmatiseerde, heeft gestigmatiseerd)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken
Er was eens, op een mooie dag,
een kleutertje dat een mooi vlindertje zag,
en een klein beetje verder op het zelfde grasveld,
waren 4 van zijn vriendinnetjes aan het jagen op vlindertjes.
woep woep swoep..
de vriendinnetjes probeerden de vlindertjes te vangen met een hoelahoep.
maar dat ging natuurlijk niet zo goed, want
floep floep floep..
gingen de vlindertjes,...weer door de hoelahoep.
..
..
..
En Dus dacht het kleutertje dat op die mooie dag
dat mooie vlindertje zag,
Ik wil ook een hoelahoep, zodat ik ook succesvol vlindertjes vangen mag..
..
..
...of zou hij toch wat anders concluderen denk je?![]()

stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.ThaReaper zei:Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren![]()
pipoxyz zei:overtuig mij nu eens, dat het hanteren van een 21jarige grens zal leiden tot het afnemen van de problematiek die jij in het eerste gedeelte van je post schetst.
Als je met hangen surfen skaten, kiten en zeilen bedoeld onder het genot van o.a. wiet, dan ja..maar mijn levenslessen hebben verder niets te maken met mijn vaardigheid tot objectiviteit.lysergine25 zei:pipoxyz zei:overtuig mij nu eens, dat het hanteren van een 21jarige grens zal leiden tot het afnemen van de problematiek die jij in het eerste gedeelte van je post schetst.
nou jou overtuigen zal niet simpel zijn want je was een doorgewinterde hangjunk vanaf je 12de tot je 18de...
niet het onderwerp..lysergine25 zei:Feiten op een rij:
Sinds kort moet je je legitimeren voor alcohol en sigaretten dat is al een goed begin.
Sinds kort zijn er keiharde cijfers over jongeren die de drugs ( alcohol en wiet) niet aankunnen en zoeken hulp ofwel vrijwillig of op dwang van de ouders. Brijder en Riag zoek maar na ...
Reclames zijn verboden en alcoholmixjes zoals de Breezers zijn iet meer verkrijgbaar, voor jongere. Tabakreklames zijn verbodfen sluiker reclame is verboden deze maatregelen hebben een zeer duidelijke impact.
En je mag straks nergens meer een peuk op steken, je wordt dfan bestempeld als junk die buiten moet staan, ik hoop ook dat ze langer door moeten werken 8x 10 minuten ....
Wat denken jukkie waar dat naar toe zal leiden ?
Juist een beter leefmillieu en een gezondere maatschappij.
andere feiten:
comadrinken is hot ...
snuiven is hot
breezahsletje zijn is niet meer hot ...
niet de eerste, maar het moment waarop het populair begon te worden was rond 1945ish..enne...juist onze ouders groeiden op in de hippytijd waarin lsd populair was..lsd..de absolute antimaterialisme en maatschappijbuilding drugs.. en das ook goed gekomen.lysergine25 zei:Nog meer feiten:
Vroegguuhhhh ( onze saaie ouders dus) hadden al dit lekkers niet, ze moesten op tijd thuis zijn en ieder gezin bestond uit 3-8 kinderen er was altijd 1 zwartschaap. Coffeeshop waren er neit de eerste hasjplakken kwamen pas in de jaren '65 ....
naja goed.dat is geen serieuze stelling die je maakt.. wij leven nu eenmaal niet op een onbewoond eiland zonder mogelijkheid om wiet te importeren, en we worden nu eenmaal dagelijks verleid door de tv, internet en alles om ons heen. die vergelijking gaat niet op.lysergine25 zei:Al met al gaat het best wel goed met Nederlandse jeugd in vergelijking met sommige landen, maar in sommige landen zijn de cijfers vele malen lager !!
Neem nou Mauretanie als een kleinvoorbeeldje ....geen drank, geen hasj geen wiet. De jeugd kent het niet en speelt nog met een schapenhoofd want een Playstation met Manhunter krijg je moeilijk aabn de praat zonder electra. Ze worden nu misbruikt als doorvoerhaven voor de Columbie coke maar das iets anders.
Als je als kind op een onbewoond eiland woont wordt je dus ook nooit blootgesteld aan de drugssoorten waar onze jeugd wel mee heeft te kampen.
huh?..heb ik wat over het hoofd gezien?..je geeft voorbeelden van negatieve invloeden waar onze jeugd onderhevvig aan is, en zegt dat alles okidokie is op onbewoonde eilanden of in de afrikaanse bush bush,.. maar waar is dan de conclusie dat een 21 jarige leeftijdsgrens hierbij zal helpen?lysergine25 zei:Conclusie:
Leeftijds grens naar 21 met paspoort controles zal het drugs probleem aanzienlijk doen verminderen,
pipoxyz zei:stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.ThaReaper zei:Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren![]()
alcohol is uitzichzelf al eng genoeg.
lysergine25 zei:Feiten op een rij:
Sinds kort moet je je legitimeren voor alcohol en sigaretten dat is al een goed begin.
Sinds kort zijn er keiharde cijfers over jongeren die de drugs ( alcohol en wiet) niet aankunnen en zoeken hulp ofwel vrijwillig of op dwang van de ouders. Brijder en Riag zoek maar na ...
Reclames zijn verboden en alcoholmixjes zoals de Breezers zijn iet meer verkrijgbaar, voor jongere. Tabakreklames zijn verbodfen sluiker reclame is verboden deze maatregelen hebben een zeer duidelijke impact.
En je mag straks nergens meer een peuk op steken, je wordt dfan bestempeld als junk die buiten moet staan, ik hoop ook dat ze langer door moeten werken 8x 10 minuten ....
Wat denken jukkie waar dat naar toe zal leiden ?
Juist een beter leefmillieu en een gezondere maatschappij.
andere feiten:
comadrinken is hot ...
snuiven is hot
breezahsletje zijn is niet meer hot ...
omdat stigmatiseren, het erger weergeven dan het werkelijk ís' betekent.ThaReaper zei:pipoxyz zei:stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.ThaReaper zei:Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren![]()
Waarom is comazuipen dan nog altijd zo'n extreem groot probleem, laat staan misbruik van (zware)alcohol door minderjarige jeugd.
pipoxyz zei:omdat stigmatiseren, het erger weergeven dan het werkelijk ís' betekent.ThaReaper zei:pipoxyz zei:stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.ThaReaper zei:Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren![]()
Waarom is comazuipen dan nog altijd zo'n extreem groot probleem, laat staan misbruik van (zware)alcohol door minderjarige jeugd.
dat is bij alcohol niet nodig omdat het ook nu al de meest schadelijke eigenschappen heeft, op maatschappelijk, sociaal, persoonlijk fysiek en mentaal vlak.
dat hoeft niet erger weergegeven te worden dan het is...het spul is al eng.
het mag inplaats van enger weergegeven worden, misschien wel wat vaker weergegeven, of iig doeltreffender weergegeven worden.
lysergine25 zei:Mayan zei:Uiteindelijk komen we er zelf achter en doen we het beter als u :
Gij zijt 40 en anderen staan weldra waar gij staat op hun -30.
-Als ge dan wel werkelijk zo ver staat zoals ge laat uitblijken.-
niemand is beter dan ik ...... met mijn talenten weet ik iedereen achter me te laten. Je antwoord zet je in een krappe hoek.
Voor mijn 40ste jaar zie ik er niet alleen retestrak uit, ik outsmart 99% en jij bent geen partij voor mij.
On topic ...
Marijuana maakt meer kapot dan je lief is en stigmatiseren is echt nodig !!
Mayan zei:Jij zegt dat van 90% van de blowers, maar 5% hulp gaat zoeken.
En die andere 5% van blowers dan?
90 + 5 + 5 = 100
Los van dat, ik heb in dit topic van jou diepgang gemist.
Dus outsmart het eens... Geef eens links, geef eens bewijzen dat tastbaar zijn voor ons allen.
ThaReaper zei:Mayan zei:Jij zegt dat van 90% van de blowers, maar 5% hulp gaat zoeken.
90 + 5 + 5 = 100
Dus outsmart het eens... Geef eens links, geef eens bewijzen dat tastbaar zijn voor ons allen.
Mayan, niet om lullig te doen maare die 5% is dus gewoon 5% van die 90% blowers.. t is dus geen rekensommetje![]()
Maar nu eerst.. Lunch!
Mayan zei:ThaReaper zei:Mayan zei:Jij zegt dat van 90% van de blowers, maar 5% hulp gaat zoeken.
90 + 5 + 5 = 100
Mayan, niet om lullig te doen maare die 5% is dus gewoon 5% van die 90% blowers.. t is dus geen rekensommetje![]()
Maar nu eerst.. Lunch!
Neen, als we pietje precies zouden zijn, klopt 90% niet.
Waar is die andere 5% dan naartoe?
100 % van de blowers waarvan -afgerond- 5,6 % hulp zoekt.
Geen 90 %.
Maar ik moet toegeven, dit is fel kommaneuken
En laat ons eerlijk zijn, 5% is een ridicuul laag nummer om Cannabis een slecht naam te geven.
http://www.emcdda.europa.eu/publication ... n/cannabisCannabis use is disproportionately high among young people, with, depending on the country surveyed, between 3 % and 49.5 % of young European adults (15–34 years) reporting having ever used cannabis, 3–20 % reporting use in the last year, and 1.5–15.5 % reporting use in the last month.
The highest lifetime figures are reported from
Denmark,
France,
the United Kingdom and
Spain,
with the highest reported levels of last year prevalence from
Spain,
the Czech Republic,
France and
Italy.
On average 30 % of young adults report lifetime use and 13 % use in the last year, and over 7 % report use in the last month.
Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) richtte zich op het verband tussen druggebruik en verkeersongevallen met gewonden. Daarvoor werden de dossiers van slachtoffers bestudeerd. Personen die een mix van verschillende stoffen gebruikt hadden, inclusief alcohol, bleken een hoog risico te lopen op het veroorzaken van een ongeval. Een beetje verrassend is het "verhoogde maar statistisch weinig belangrijke risico" op het veroorzaken van een ongeval bij gebruikers van amfetamines, cocaïne en opiaten.
En cannabis? "Geen verhoogd risico op verkeersongevallen werd vastgesteld bij bestuurders die cannabis gebruikt hadden," zo besloot de studie
http://www.rism.org/isg/dlp/ganja/backg ... cProc.htmlFrankrijk zei:Surely the most repressive country in the whole Western Europe regarding simple use and consumption of cannabis-based products.
the use of illicit drugs (of any nature) is a minor offense, up to 1 year in jail -- "minor", a question of speaking... --, while possession and trafic can lead to 20 years sentences, even life sentences --
http://www.nida.nih.gov/Infofacts/marijuana.htmlAmerka gebruik onder de kids tot 12th grade 2005 zei:ooitgebruik: 44.8%
actueel gebruik: 33.6%
recent gebruik: 19.8%
dagelijks gebruik: 5%
http://www.trimbos.nl/default19998.html?back=1nederland 2003 zei:19% van de jongeren tussen de 12 en de 18 jaar cannabis heeft geprobeert.
9% actueel heeft gebruikt.
4.23% recent gebruikt
1,395% meer dan 10x afgelopen maand

Gazet van Antwerpen zei:20/03 Vanackere voorziet extra budget voor erkende palliatieve netwerken
Vlaams minister van Welzijn en Gezondheid Steven Vanackere (CD&V) trekt de subsidie voor de 15 erkende en gesubsidieerde Vlaamse palliatieve netwerken dit jaar op tot 784.000 euro. Dat is een extra budget van 133.000 euro ten opzichte van vorig jaar.
Vanackere maakte het nieuws donderdag bekend tijdens het vijfde Vlaamse congres Pallatieve Zorg in het cultuurcentrum in Hasselt.
Het congres, met als thema "Verwardheid en delier ontwarren", is een initiatief van de federtaie Palliatieve Zorg Vlaanderen. De minister kondigde in dit verband aan dat hij een nieuw convenant wil afsluiten met de federatie. Vanackere is van mening dat de vernieuwing van de convenant een stap is in de verdere ontwikkeling van de federatie tot een expertise- en kenniscentrum met specifieke opdrachten inzake vorming, training en opleiding in Vlaanderen. De minister brak ook een lans voor het concept "advanced care planning" om de bevolking te sensibiliseren om het levenseinde tijdig te bespreken en de verlangens in deze laatste zorgfase te uiten.
"Het is de taak van elke zorgverstrekker om het taboe rond het levenseinde te doorbreken en de zaken ontvankelijk te benaderen bespreekbaar te maken", aldus de minister.
Vanackere liet ook nog weten dat hij een bedrag in de lopende begroting vrijgemaakt heeft voor de infrastructuur van het project Villa Rozenrood. Daar kunnen palliatieve kinderen en andere zwaar zorgbehoevende kinderen met hun naaste familie opgevangen worden.
De minister pleitte tot slot ook voor een structurele erkenning en financiering van palliatieve thuiszorgequippes, die tot hiertoe in academische ziekenhuizen projectmatig gefinancierd worden en voor het principe om de kosten voor palliatieve thuisbehandeling niet duurder te maken voor een patiënt dan een opname in het ziekenhuis.
lysergine25 zei:in je achtertuin ?
Daar komt alleen maar bagger uit, je woont nuiet in Sevilla beste Mayan.
Je zal zien .... buiten zuigt zo zwaar.
![]()