Ik ben het met mayan en pipox eens.
Lysergine ik vind echt dat je de schuld nu gewoon van je af probeert te schuiven.. Maar eerlijk gezegd heb ik die neiging zelf ook heel veel. Ik zal niet ontkennen dat je thcverslaving je voor het leven getekend heeft (dat weet ik niet), maar het feit dat je je opleiding verneukt hebt komt niet door de wiet. De wiet is slechts een gereedschap geweest om het leven te bereiken dat je toen wou, wat eigenlijk verneuking van je toekomst in hield. Geloof je nou werkelijk dat je netjes je opleiding en alles afgemaakt had als wiet niet verkrijgbaar zou zijn in je omgeving? Je had heus wel een andere manier gevonden hoor.. Pubers blijven pubers en die zoeken naar gevaarlijke dingen, zolang je jezelf er maar mee kan verneuken is het interessant.
Ik wil niet zeggen dat dit gelijk wil zeggen dat het bij iedereen zo is maar:
Ik merk zelf ook echt zo vaak dat ik negatieve dingen aan mijzelf wil wijten aan middelen. Als ik vergeetachtig ben: ik drink teveel alcohol. Maar ik ben al mn hele leven verstrooid en vergeetachtig geweest. Plus ik slaap steeds slechter, en dat heeft gewoon met mn nieuwe levenstijl te maken (meer stress).
Of als ik mdma gehad heb en naar de stad ga, en me er niet kan vermaken en geen contacten kan leggen e.d. en eigenlijk gewoon lam ben. Dan vervloek ik de mdma, wat een kutspul is dat toch helemaal niet leuk. Maar eigenlijk kan ik me sowieso slecht vermaken, en ik ben helemaal niet echt sociaal of extravert of praterig etc.
En nog iets, je hebt helemaal geen 'cleane' jij, om je mee te vergelijken. Ik bedoel in de zin van: je weet niet hoe je leven gelopen was als je nooit begonnen was aan drugs. Misschien had je wel iemand vermoord, of had je een saaie kantoorbaan van 9-5 en een bazige, lelijke, irritante vrouw met obesitas.
Maargoed, het staat me eigenlijk ook niet zo aan om voor cannabis te spreken. Ik vind er echt geen hol aan, ik snap ook niet wat je toch met die rotzooi moet. Ga even lekker niet zo in je eigen wereld leven ofzo. Wordt dan gelijk kluizenaar ofzoiets.
Ik ben wat dat betrefd toch meer voor de socialere drugs. Alcohol brengt je sociale contacten, en tot in zekere mate kun je je sociale vaardigheden er mee ontwikkelen omdat je minder verlegen en dat kan je dus ook leermomenten brengen. En zoals jcutter zegt NEUKEN wat toch je gelukkigheid in het algemeen wel verbeterd denk ik. (de 2e oerdrang na overleven toch?)
Wat brengt thc nou? In je eigen wereld leven, nergens zin in hebben, geen contact met mensen kunnen maken, piekeren over dingen en dan niet eens echt constructief en leidend tot nieuwe inzichten zoals bij tripmiddelen, nee gewoon zweverig quasifilosofisch hippiegeneuzel waar nooit wat van komt omdat je totaal ongemotiveerd bent voor alles behalve vreten en relaxen zo ongeveer.