De stigmatisering van cannabis!

Rapido

Experimenterende gebruiker
Je weet zelf dat je het kan begrijpen, alleen wil je het niet.
Omdat je dagelijks smoort en het momenteel nog té lekker vindt om het af te breken met de vastgestelde neveneffecten.
Vooral de eerste persoon die je heeft 'aangevallen' in het begin van dit topic (met neuken en shit) heeft het kort en krachtig verwoord (face it).

Maar soit, ik zal maar snel zwijgen voor je weer een zoveelste samenvatting maakt over je eeuwige liefde voor de drug die niemand mag/kan slecht praten.

Sorry voor het storen en succes!

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !
Niet percee. In tegenstelling tot de meeste andere producten is wiet prima in eigen huis te kweken om zo voor het hele jaar rond voldoende te zijn. Dit lukt je b.v. niet met kroppen sla.
Hierdoor is de prijs niet afhankelijk van supermarkt prijsafsraken, maar van de mate eigenkweek op de markt. Als de overheid eigen teelt als iets onwenselijks ziet, wat het in principe ook is omdat er geen garantie is op constante qualiteit, zal de prijs rond 5 euro per gram moeten blijven. Kijk,qualitatieve whiskey maak je niet zomaar in je kelder, qualitatieve wiet wel, en daarom werkt de belasting chantage niet zoals die wel bij alcohol en cigaretten werkt. Wordt het te duur...dan doen we het zelf wel.

Mayan

Bewuste gebruiker
Kijk, jij vergeet de essentie.
De essentie in mijn posts dat jij bewust overlas.

Er zijn mensen dat dagelijks drinken.
Er zijn mensen dat dagelijks anti depresiva's slikken
Er zijn mensen dat dagelijks hun sigaretje roken
Er zijn mensen dat dagelijks junk food eten

Maar wanneer de dagelijkse blower zijn rechten opeist, dan moet dat toch maar in een vergeten hoekje worden geschoven?

Ik heb nooit de nadelen ontkent, ik rook dagelijks en heb al eerder geopenbaart dat hasj hard aan met trekt.
Nooit ontkent! Maar waarom zou ik niet mogen blowen in een shop te BE?
Waarom zou ik geen 5 planten mogen telen?
Waarom heb ik dat "veiligheidsgevoel" nog niet als blower?

Daar gaat het hem om!
Het wordt harder opgeblazen dan het is!
Drank brengt veel meer problemen mee dan THC, maar hier mag je op je 16 jaar al op café bier gaan drinken.
Logisch lijkt me dat niet, en het lijkt me nog meer onverantwoord.

Cannabis is alles behalve een stigmatisering waardig.
En als mensen hier dan komen verkondigen dat het hun leven heeft verwoest en/of dat ze veel verloren zijn door de cannabis.
Dan denk ik toch even bij mezelf dat dat volledig onterrecht is!

Mensen dat er problemen van genieten, moeten stoppen.
Maar ik mag dan wel dagelijks blowen, ik heb geen problemen.
Ik zie er nog steeds hetzelfde uit als 10 jaar geleden, enfin tis te zeggen.
Ik heb geen ingevallen kaken, ik heb geen blauwe randen rond mijn ogen
Ik heb eigenlijk niets, ik ben kerngezond. En ik blow toch al even dagelijks.
Als wiet mijn leven zou verwoesten, zou ik ogenblikkelijk stoppen.
Maar hoe duur het ook mag zijn, het valt nog steeds niet buiten budget.
Al geef ik soms dan al eens 400 op een maand uit aan smoor.
Maar we verdienen dan ook een pak meer door te WERKEN.

Mayan

Bewuste gebruiker
Toch kleine toevoeging, ik stop wel dikwijls hoor.
Als ik op reis ben ga ik niet wanhopig zoeken naar wiet. Dus mja? :grin:
En dan nog, ik kan gerust een weekje stoppen.
Maar ik geef daar dan ook eerlijk bij dat ik dat dat maar maximaal 2 weken volhoudt.
Maar waarom niet he?
Er zijn mensen dat dagelijks 12 pinten drinken.
Dat is soms 1100 liter op een jaar.
Santé, maar dat mag!
Zo'n roes mag, regelrechte aanvallen op je lever mag!

ilyas

Bewuste gebruiker
Re:

jcutter zei:
Het gaat om het feit waarom de grotendeels van de massa drank boven wiet verkiest.

ik wil me niet moeien met heel de discussie, maar hier wil ik wel wat op zeggen.

Het feit waarom het grootste deel van de massa drank boven wiet verkiest is omdat we allemaal achterlijke kuddebeesten zijn die mooi mee in het lijntje lopen. De mens geeft al maar meer macht aan de leiders omdat ze zogezegd een veiligere wereld willen, dus alles wat slecht is volgens "de leiders" is dan ook slecht in de ogen van de kudde.

weten sommige hier nog hoe ze tegenover tripmiddelen stonden voor ze het leerde kennen? Het was een middel waar je dingens van begon te zien, helemaal doordraaide, zot werd, verslaafd,... Maar wat is eigenlijk een tripmiddel, een hulpmiddel om delen van jezelf te leren kennen, om op plaatsten te komen in je geest waarvan je zelfs het bestaan niet zou van vermoeden. (En dit alles, mits verantwoordelijk gebruik, relatief veilig)
Hetzelfde ervaren vele mensen met cannabis, in de films zie je mensen een joint roken waarna ze helemaal wegspacen, niet meer functioneren,... je kent het wel he, verdraaiingen door de maatschappij.
Het is slecht word ons verteld. We kunnen natuurlijk ook niet ontkennen dat drugs slecht zijn, natuurlijk zijn ze slecht als ze onverantwoordelijk gebruikt worden. En nu komt alcohol in het spel.
Misbruik van alcohol, elke dag geraken mensen in coma, hebben een ongeluk, doen stomme dingen omdat alcohol vaak onverantwoordelijk gebruikt word. Maar toch blijft het grote deel van de bevolking blind en laat het toe, want het is maar alcohol... De mensen moeten hun ogen eens opendoen, en kijken wat er is aan het gebeuren.

btw, ik vind trouwens iemand dat stoned is veel aangenamer dan een dronken persoon.

Belgo

Belezen gebruiker
Bovenaan