De voorkeur van cocaïne boven speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Bewuste gebruiker
Sowiesoooow cocainaaa. Lekkere smaakske. En van Speed zijt ge dag erna wel beetje brak, bij cocainaaaa niet echt.

heyol

Bewuste gebruiker
Geen idee of de prijs daar iets mee te maken heeft? Winstmarge kan klein zijn (eindstation, niet bij de kartels offc.)
Vraag mij dat dikwijls af, wie nou hoeveel verdient aan coke...

De mensen die het meest verdienen aan coke zijn de transporteurs. De cocaboeren verdienen niet veel, de straatdealers ook niet, maar de transporteurs verdienen het meeste geld.

Dit omdat in zuid-amerika iedereen een cocaboerderij kan starten, en hier in BE/NL iedereen kan beginnen straatdealen, maar er zijn maar weinig mensen die de drug van punt A naar punt B kunnen brengen. Zeker als er een oceaan tussen zit. :wink:

De top-bazen zoals Escobar hadden hun handel verticaal geïntegreerd, daarom dat ze zoveel verdiende. Gelijk IKEA. lol.

CuriousExplorer

Badass junkie
De mensen die het meest verdienen aan coke zijn de transporteurs. De cocaboeren verdienen niet veel, de straatdealers ook niet, maar de transporteurs verdienen het meeste geld.

Dit omdat in zuid-amerika iedereen een cocaboerderij kan starten, en hier in BE/NL iedereen kan beginnen straatdealen, maar er zijn maar weinig mensen die de drug van punt A naar punt B kunnen brengen. Zeker als er een oceaan tussen zit. :wink:

De top-bazen zoals Escobar hadden hun handel verticaal geïntegreerd, daarom dat ze zoveel verdiende. Gelijk IKEA. lol.

Mooie post !

Ganggang💯

Badass junkie
Cocaïne is voor mij de meest teleurstellende drug ooit. Het effect is chill, voor zo'n 20-30 minuten. Helemaal lekker met wat borrels erbij. Maar dan werkt het uit, is snel op, vaak versneden en vrij prijzig.

En toch blijf ik het interessant vinden.

C-Man

Bewuste gebruiker
Bij wat grotere hoeveelheden is mij bij de lol eraf. Maar die paar lijntjes geven toch dat sociale weer.

ATGC

Bewuste gebruiker
Coke is geen speed. Waarom vergelijken mensen dat met elkaar...

Nou... misschien omdat het beide stimulanten zijn? Cafeïne en methamfetamine zijn ook heel verschillende middelen maar vallen ook onder de eerder genoemde categorie stofjes.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Mijn voorkeur hangt af vd. situatie.
Imo kan speed al eens handig zijn om op te werken, opruimen, ... Meer de praktische dingen zeg maar. Terwijl ik coke vooral chill vind voor een avondje thuis of op café met vrienden. Voor de gezelligheid dus. Ik heb weleens doorgewerkt op coke ‘s avonds. Maar dat was vooral omdat ik na cokegebruik geen slaapproblemen heb en na speed wel. Al vind ik Kratom persoonlijk nog een betere keuze hiervoor. De beste keuze is natuurlijk niets gebruiken. 😊

Ik vind coke niet zo duur btw: met coke v. redelijke tot goede kwaliteit doe ik zo’n 250-300 mg/avond op. Dan kopen we bv. met 3-4 vrienden een grammetje.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja, ze verschillen wel, maar het zit toch wel in dezelfde richting? Het is niet alsof je ketamine en MDMA met elkaar probeert te vergelijken. Het zijn beide populaire stimulanten die vaak (maar niet altijd) in vergelijkbare settings worden gebruikt.
Dat is zeker waar maar ik persoonlijk vind er toch best een verschil tussen. Wel moet ik zeggen dat ik noet veel ervaring heb met coke. Denk 5 a 6 keer gebruikt.

C-Man

Bewuste gebruiker
Dat is zeker waar maar ik persoonlijk vind er toch best een verschil tussen. Wel moet ik zeggen dat ik noet veel ervaring heb met coke. Denk 5 a 6 keer gebruikt.

Zet daar maar een nulletje achter die vijf bij mij. :smirk: :smirk:

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan