De weg naar herstel

Raver

Badass junkie
Ik heb toch maar gewoon gegeten net. Het werd een soort mentale kwestie, wat ik wel of niet kan eten. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, ben zichtbaar afgevallen en voel me gewoon zwakker.

Ik eet niet genoeg, alleen omdat ik 'bang' ben dat de dosissen niet werken ofzo. Maar dat slaat nergens op, tuurlijk heeft het invloed maar hoe weinig ik heb gegeten de laatste dagen is niet goed :tongueout:

Ik drink wel shakes etc maar dat is echt maar een aanvulling. Daar kan ik niet op leven.

Laatst bewerkt:

Mercedesz

Belezen gebruiker
Gewoon goede hulp zoeken en het beste is als een goede vriend je helpt met het afkicken van..
Verslavingsarts/zorg helpen je alleen maar meer de shit in, dat weet ik uit meerdere ervaringen.
Mijn zus is er helaas niet meer door een overdosis Heroïne en het gebruik van andere middelen, zoals:
Ghb, speed, amfetamine, coke etc.. Ik heb haar zien lijden en dat vond ik zo erg om te zien.
Daarom gun ik jou ook een normaal/goed leven en blijf gewoon van de troep af.
Gebruik alleen hasj of wiet, dan gaat er helemaal niks fout.
Ik zelf heb een methadon verslaving omdat ik ook aan de hero zat..
Ik ben op op het randje van de dood gezeten, maar godzijdank ben ik er weer helemaal boven op
gekomen door niks meer te gebruiken alleen methadon.
Ik hoop zo dat jij het juiste pad vind en weer een goed leven mag lijden..
Mensen oordelen snel, dat weet ik.. maar hebben totaal geen benul wat er in iemand zijn hoofd
rond spookt. Ik ben er van af gekomen door aan de methadon te gaan, praten met hele goede vrienden
die dichtbij me staan en gewoon proberen de positieve gedachtes in je op te laten komen..

Als er iets is, kan je bij mij terecht.. ook al ken ik je niet, leef ik met je mee.
Kom op! Het gaat je lukken man!

Raver

Badass junkie
Bedankt man!

Heftig verhaal..

Ik merk dat ik mezelf echt door het afbouwen heen moet slepen. Het proces is een zeer uitputtend mentaal proces, lichamelijk gaat het wel maar mentaal..

Elke ochtend weer, zo extreem neerslachtig. Wat er dan allemaal door m'n hoofd heen spookt is niet gezond meer. Zó negatief, maar ik accepteer het. Het hoort bij dit proces, maar ik pep mezelf wel op. Ik kijk mezelf in de spiegel aan en zeg tegen mezelf: JIJ KAN DIT AAN!

Klinkt zo raar, maar het geeft me de kracht die ik gewoon nodig heb. Want GHB is zo listig en sneaky, helemaal op momenten dat je je zwak voelt hoor die fles bijna roepen.

Maar gelukkig weet ik uit ervaring dat meer nemen alles juist erger maakt. Meer nemen gaat lijden tot ellende en toch weer die klote detox.

Ook zie ik het als 'n overwinning voor mezelf tegenover de verslavingszorg. Want ik loop daar al zó lang maar m'n wonden worden alleen maar dieper. De echte kern van mijn probleem (PTSS, angst/paniekstoornissen) is nooit geen enkele keer naar omgekeken daar.
Alleen maar therapieën waar ik onderhand mee doodgegooid wordt. Want stel je voor dat iemand clean wordt en clean blijft.. Dan hebben ze een klantje minder. Klinkt vergezocht, niemand hoeft het hier mee eens te zijn maar voor mij is dat echt een overtuiging.

In m'n eerdere opnames in een 12-stappenkliniek heeft de psychiater daar toen een rapport geschreven over m'n mentale problemen en een advies geschreven naar mijn verslavingszorg over dat er zsm met een SSRI en EMDR gestart moet worden. Maar daar hebben ze amper tijd voor, of er werd niet op ingegaan.

Momenteel zit ik nog maar op 3ml! Al 2ml gezakt, geweldig.

En m'n vervolg programma wordt toch echt intensieve zorg bij de GGZ. De verslavingszorg helpt me nu alleen met de GHB-problematiek en ze zijn een stok achter de deur voor als ik alsnog de detox in zou moeten 14 augustus. Maar ik hoop dat dat niet zo ver hoeft te komen en dat ik er zelf vanaf kom. Want daar ga ik écht ten koste van alles voor. Ik haat GHB zo intens! Bah bah bah.

Raver.

T

ToetjesMonster

Gast
@Raver Ben je niet bang voor de interne schade dien GHB heeft aangericht en blijft aanrichten wanneer je het neemt? Deze overtuiging heeft mij wel geholpen om andere drugs makkelijker uit m'n hoofd te krijgen. Ik begrijp dat dit in jouw geval te kort door de bocht is, omdat je al lang in een diepe verslaving genesteld zit. Maarja iedere denkstap in de goede richting is toch mooi meegenomen, niet?

Goed bezig dat je nu al zelfstandig 2ml bent afgebouwd, keep it up man!

Raver

Badass junkie
@Raver Ben je niet bang voor de interne schade dien GHB heeft aangericht en blijft aanrichten wanneer je het neemt? Deze overtuiging heeft mij wel geholpen om andere drugs makkelijker uit m'n hoofd te krijgen. Ik begrijp dat dit in jouw geval te kort door de bocht is, omdat je al lang in een diepe verslaving genesteld zit. Maarja iedere denkstap in de goede richting is toch mooi meegenomen, niet?

Goed bezig dat je nu al zelfstandig 2ml bent afgebouwd, keep it up man!

Bang niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat het schade aanricht. Vooral mentaal doet het veel met je.

Maar dat heeft mij er nooit van weerhouden om drugs en uiteindelijk GHB te gebruiken.

Ik heb veel als minderjarige veel drugs gebruikt, met name stimulanten. Ik weet zeker dat die periodes schade hebben aangebracht. Merkte toen echt verschil in m'n concentratie en geheugen, en vooral stemmingsproblemen.

En ook als je kijkt naar waar GHB van gemaakt wordt.. Ja er ontstaat een chemische reactie, maar de vloeistof is niet 100% GHB. Deels water maar ook heel veel zout en reststoffen. Als je dat spul ruikt denk je eigenlijk maar 1 ding, dat kan niet goed voor je zijn.

Voor nu hou ik me daar niet mee bezig, ik heb het nu eenmaal nodig om te kunnen functioneren.
En dat vind ik sowieso best een raar idee hoor..

En thanks man. Nog 3ml te gaan.

Raver

Badass junkie
Gister avond een slippertje gemaakt.. 2ml extra genomen toen ik ontwenning had na het eten.

Afspraken gemaakt met m'n afbouw maat, die heeft alle GHB nu op z'n kamer geplaatst met de deur op slot. Hij was not amused, maarja logisch..

Hoe stellig ik ook zei, dat doe ik dus niet, is wel gebeurd. Heel ergerlijk, zo extreem verslavend. Alleen is afbouwen nauwelijks te doen denk ik, gelukkig heb ik iemand die me helpt. Ik kon er normaal prima vanaf blijven maar die somberheid en angsten sleepte me haast naar die verschrikkelijke fles GHB.

Maar goed, KUT!

En nu gewoon doorpakken.

Vanacht stabiel gebleven op 3ml, en vanmorgen gewoon gezakt naar 2,8ml. En dat gaat tot nu toe prima. Gelukkig maar, het heeft niet tot een heftige terugval geleid maar ik zie het wel zo. Terwijl ik me mentaal écht oprecht sterk voelde, of voel tegenover de afbouw en GHB. Maar zo zie je maar. Verslaving is krachtiger dan wilskracht.

De GHB krijg ik nu gewoon elke 2 uur aangereikt, dat kreeg ik al alleen de koelkast stond vol met GHB. Dat deed me niets, tot een zwak moment gisteren, op een moment dat ik even alleen was. Bah, zo ben ik gewoon niet. Dat is m'n verslaving.. Ik ben een oprecht eerlijk persoon en het doet pijn om 1 van me beste maten op deze manier pijn te doen.

Maar als ik een topic bijhou moet ik ook alles wat er gebeurd hier updaten vind ik.

2,8ml nu dus, vanwege m'n taakstraf morgen blijf ik 1 dagje stabiel. Kan geen bloeddruk etc meten als ik niet bij m'n maat ben.

Ook is 1 fles GHB bijna op, morgen ga ik over op een andere GHB. Volgens de verkoper was het dezelfde batch maar goed, dat moeten we ook maar zien.

Voor nu deze update.

Raver

Coffeecup

Belezen gebruiker
Goedzo! Hoe gaat het met slapen? Als deze positieve afbouw zich voort zet, ben je er voor je geplande detox vanaf.

Raver

Badass junkie
Goedzo! Hoe gaat het met slapen? Als deze positieve afbouw zich voort zet, ben je er voor je geplande detox vanaf.

Slapen gaat prima! Althans, wordt wel elke 2 uur gewekt voor m'n dosis maar daarna slaap ik prima verder.

Ik slaap ongeveer van 22 00 tot 07 00, na m'n dosis van 08 00 probeer ik altijd nog even te slapen. Soms lukt dat, soms ook niet.

Dan sta ik gewoon op en ga ik me vaste dingentjes doen. Huishoudelijke taken, douchen, stukje fietsen, wat eten etc. Maar verder hou ik ook gewoon goed m'n rust, ik heb geen verplichtingen de aankomende 2 weken dus dat scheelt enorm.

Als ik zo doorga ben ik er zeker eerder vanaf dan de geplande datum voor de detox. Maar goed, ik ben er nog niet vanaf. Nog 2,6ml te gaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Verslaving is krachtiger dan wilskracht.
Precies dit man en dat is dus de definitie van verslaving.
Maar je wilskracht kun je trainen/vergroten. Verslaving is niet per definitie krachtiger dan wilskracht. Als dat zo was, kon je het net zo goed meteen opgeven. (opbouw van) Consistentie in wilskracht kan verslavingspatronen doorbreken.

Goed bezig trouwens Raver. :)

Raver

Badass junkie
Update

Hele dag op 2,6ml.

Lichamelijk gaat het allemaal ok.

Maar mentaal.. Cravings, somberheid en onrust. Na m'n dosis voel ik me 'n uurtje prima maar daarna beginnen de mentale klachten. Dit had ik in de detox ook dus ik weet dat het erbij hoort, maar het langzame nuchter worden heeft echt z'n nadelen. Maar ik moet niet vergeten waar ik het voor doe, een GHB vrij leven. Het grootste voordeel hiervan is dus van de GHB af zijn!

Maar op dit moment denk ik alleen maar aan: hoelang nog tot m'n volgende dosis pfff. Zo fucking vermoeiend en ergerlijk.

Afbouwen van GHB = zwaar.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe was dat dan de vorige keer/keren Raver? Toen er geen sprake meer was van lichamelijke afhankelijkheid. Was de depressie en onrust toen vrijwel weg?

Ik merk namelijk bij mezelf dat (misschien soms subtiele) depressie en onrust (verveling schaar ik ook onder onrust) eigenlijk altijd de redenen zijn geweest om middelen te nemen, zij het een paar biertjes of voornamelijk wiet. Het is zo belangrijk om je super bewust te zijn van eventuele depressie/onrust, want middelengebruik sluipt er zo in. En dat is zo te lezen geen optie met ghb...

Raver

Badass junkie
Hoe was dat dan de vorige keer/keren Raver? Toen er geen sprake meer was van lichamelijke afhankelijkheid. Was de depressie en onrust toen vrijwel weg?

Ik merk namelijk bij mezelf dat (misschien soms subtiele) depressie en onrust (verveling schaar ik ook onder onrust) eigenlijk altijd de redenen zijn geweest om middelen te nemen, zij het een paar biertjes of voornamelijk wiet. Het is zo belangrijk om je super bewust te zijn van eventuele depressie/onrust, want middelengebruik sluipt er zo in. En dat is zo te lezen geen optie met ghb...

De somberheid en cravings zullen nog enkele dagen tot weken blijven hangen, ook eventuele slaapproblemen.

Voorbeeldje: Toen ik thuis kwam uit de detox vorig jaar heb ik het hele huis afgezocht in de hoop dat er nog ergens een beetje GHB zou liggen. Ik kon wel janken toen ik besefte dat er niets meer was. En dan kom je net uit de kliniek, waar ik totaal verslagen binnen kwam. Ik was oh zo blij dat ik eindelijk kon gaan afbouwen.. Zo'n enorm verschil.

Ik heb voor mezelf al een hele route uitgestippeld wat ik hierna ga doen. Sowieso naar de psychiater om m'n angststoornis en depressies te gaan aanpakken (oja, die heb ik ook nog). Ik denk dat daar de kern van mijn middelenmisbruik vandaan komt namelijk.

Ik heb een periode van bijna 1 jaar volledig sober geleefd. Geen sigaretten, alcohol, drugs nee helemaal niets. Ik kan me van toen geen dag herrineren waarvan ik écht het gevoel had van 'wat voel ik me goed vandaag'. Terwijl ik alles had, niets om me perse somber over te voelen ofzo.. Dus ik dien echt na dit afbouwen aan te slag te gaan met m'n psychische problematiek.

Ik heb bewezen dat ik lang clean kan zijn, ook door middel van het bezoeken van NA-meetings die gebaseerd zijn op de 12 stappen.

Maar dat alleen is niet genoeg.. Professionele psychische zorg is wat ik nodig heb. Dat ik dit nu hier zeg is trouwens wel een enorme stap voor me. Ik ben er altijd voor weg gelopen, altijd gedacht 'dit kan ik wel alleen'. Nooit beseft dat ik echt hulp nodig heb omdat ik anders gewoon blijf terugvallen in de ghb of whatever. Dit is nu al de zoveelste keer namelijk. M'n ouders zijn klaar met me, m'n zus spreek ik niet meer, bepaalde vrienden stoten me af.

Het lukt me maar niet om mezelf te accepteren zoals ik ben, altijd voel ik me anders dan de rest. Al van kleins af aan. Op jonge leeftijd leerde ik mezelf al aan dat door middel van middelen ik mezelf wel beter kon accepteren, het gaf me prestige, ik hoorde erbij etc.. Maar nu vandaag de dag glij ik alleen maar dieper weg van de realiteit en samenleving door deze manier van leven.

Ze zeggen op meetings altijd, als je doorgaat dan eindigt het maar met 3 dingen. Gevangenissen, inrichtingen en de dood.

Zo voelt het voor mij ook gewoon, elke terugval is zwaarder. En elke keer krijg ik minder vertrouwen in de toekomst.

Wow , wat een diepgaande post. Maar dit is real.

Raver

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Knap dat je er zo openhartig over praat en dat je een plan hebt voor hierna. Dat lijkt me een goede instelling en aanpak. :)

Sterkte met het verdere afbouwen.

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
De somberheid en cravings zullen nog enkele dagen tot weken blijven hangen, ook eventuele slaapproblemen.

Voorbeeldje: Toen ik thuis kwam uit de detox vorig jaar heb ik het hele huis afgezocht in de hoop dat er nog ergens een beetje GHB zou liggen. Ik kon wel janken toen ik besefte dat er niets meer was. En dan kom je net uit de kliniek, waar ik totaal verslagen binnen kwam. Ik was oh zo blij dat ik eindelijk kon gaan afbouwen.. Zo'n enorm verschil.

Ik heb voor mezelf al een hele route uitgestippeld wat ik hierna ga doen. Sowieso naar de psychiater om m'n angststoornis en depressies te gaan aanpakken (oja, die heb ik ook nog). Ik denk dat daar de kern van mijn middelenmisbruik vandaan komt namelijk.

Ik heb een periode van bijna 1 jaar volledig sober geleefd. Geen sigaretten, alcohol, drugs nee helemaal niets. Ik kan me van toen geen dag herrineren waarvan ik écht het gevoel had van 'wat voel ik me goed vandaag'. Terwijl ik alles had, niets om me perse somber over te voelen ofzo.. Dus ik dien echt na dit afbouwen aan te slag te gaan met m'n psychische problematiek.

Ik heb bewezen dat ik lang clean kan zijn, ook door middel van het bezoeken van NA-meetings die gebaseerd zijn op de 12 stappen.

Maar dat alleen is niet genoeg.. Professionele psychische zorg is wat ik nodig heb. Dat ik dit nu hier zeg is trouwens wel een enorme stap voor me. Ik ben er altijd voor weg gelopen, altijd gedacht 'dit kan ik wel alleen'. Nooit beseft dat ik echt hulp nodig heb omdat ik anders gewoon blijf terugvallen in de ghb of whatever. Dit is nu al de zoveelste keer namelijk. M'n ouders zijn klaar met me, m'n zus spreek ik niet meer, bepaalde vrienden stoten me af.

Het lukt me maar niet om mezelf te accepteren zoals ik ben, altijd voel ik me anders dan de rest. Al van kleins af aan. Op jonge leeftijd leerde ik mezelf al aan dat door middel van middelen ik mezelf wel beter kon accepteren, het gaf me prestige, ik hoorde erbij etc.. Maar nu vandaag de dag glij ik alleen maar dieper weg van de realiteit en samenleving door deze manier van leven.

Ze zeggen op meetings altijd, als je doorgaat dan eindigt het maar met 3 dingen. Gevangenissen, inrichtingen en de dood.

Zo voelt het voor mij ook gewoon, elke terugval is zwaarder. En elke keer krijg ik minder vertrouwen in de toekomst.

Raver
Ik herken mezelf heel erg in wat je hier beschrijft. Ik heb ook al mijn hele leven last van een angststoornis en later zijn daar ook depressies nog bij gekomen zelfs met cuicidale gevoelens. Heb net als jij ook altijd het gevoel gehad dat ik anders ben en ook ik ben daarvoor door erg veel mensen verstoten.

Door de jaren heen heb ik ook verschillende verslavingen gehad waaronder internet/game, caffeine en eeetverslavingen. Toen ik eenmaal daar vanaf was ging het een tijdje iets beter maar zit nu inmiddels alweer een aantal jaar met een wiet verslaving en sinds zeven maanden ook een coke verslaving.

Ik leef erg met je mee en haal zelf ook veel steun uit jou verhalen. Het geeft een fijn gevoel om te weten dat je niet de enige bent.

Liefs, SneeuwSnuiver <3

Raver

Badass junkie
Fijn dit te lezen , de herkenning dan! @SneeuwSnuiver

Ik heb in m'n leven enorm veel verslaafden leren kennen, met name door meetings en de klinieken. En bijna allemaal voelde ze zich anders dan de rest! Het is vaak iets wat je al bij je draagt vanaf klein meisje of jongetje.

Sterkte man.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Update.

Slapeloze nacht.

15mg Diazepam, en 2,5mg Lorazepam hielpen niets.

Ik was/ben zo moe maar het lukte niet om te slapen. 'S nachts maar eens bloeddruk gaan meten, die was ook te hoog. Vreemd, aangezien ik t overdag best trok.

Ik ben bang dat ik hier niet alleen uit ga komen. Ik moet denk toegeven dat ik professionele hulp nodig heb. De detox is nog 4 weken weg. Ik zal die 4 weken moeten overbruggen.. Het is denk niet anders.. Dit voelt nu niet als falen. Dit voelt deels als een opluchting maar deels brengt het ook wel schaamte bij me op. Maar dat hoeft hier niet.

Het afbouwen is gestaakt, ik geef me eraan over. Ik heb de hulp nodig van professionals.

Ik voel me zo extreem somber van de afbouw, dat ik mezelf niet vertrouw. Dat vind ik beangstigend, en daarom wil ik het afbouwen gewoon overlaten aan de prof's en het doen in een veilige omgeving.

Stabiliseren nu op een dosis waar ik me 'prettig' op voel. Op 2,8ml of 3ml redde ik de 2 uur goed, en had ik weinig effect van de GHB.

Raver

8️⃣6️⃣

Badass junkie
T is niet allemaal negatief, ik heb de laatste tijd een enorm gemotiveerde @Raver gezien die het toch voor elkaar gekregen heeft om het gebruik zo goed als te halveren.

Misschien nu even stabiliseren, en over een paar dagen kijken of je weer verder kan gaan met afbouwen?

Ik ben er van overtuigd dat het je uiteindelijk gaat lukken om van dit klotespul af te geraken!

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Zal ik blijven updaten hier?
Degene die die vraag het beste kan beantwoorden ben jezelf. Volgens mij leeft een groot deel van dit forum met je mee in je strijd tegen de GHB.

Verder wat @acht.zes zegt. Het is geen schande om even te stabiliseren. Geef jezelf even wat meer tijd om te wennen aan een lagere dosis en kijk daarna verder naar een nieuwe verlaging. Kleine stappen zijn ook stappen.

If you can hold on, hold on! (The Killers)

somshoog

Experimenterende gebruiker
Beste Raver,

Ik volg al een tijdje jouw strijd met de GHB verslaving en hoop echt dat je het uiteindelijk gaat lukken om er van af te komen. Ik kan me niet voorstellen wat je doormaakt op dit moment...

Het lukt me maar niet om mezelf te accepteren zoals ik ben, altijd voel ik me anders dan de rest. Al van kleins af aan. Op jonge leeftijd leerde ik mezelf al aan dat door middel van middelen ik mezelf wel beter kon accepteren, het gaf me prestige, ik hoorde erbij etc..

In mijn opzicht is het niet erg om anders te zijn dan anderen. Anders zijn is juist wat jou maakt als persoon. Als we allemaal hetzelfde waren was de wereld erg saai.

Ik wens je verder heel veel sterkte en heb erg veel respect voor hoe ver je al gekomen bent!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Nogmaals sterkte, en wie weet ziet het over een paar dagen toch heel anders eruit als nu. In positieve zin, want ondanks alles vind ik je hartstikke positief, en heb je het in je eentje toch al flink af weten te bouwen.

AcidWarrior

Wijs gebruiker

Raver
Respect voor jouw eerlijke en openhartige post! Respect voor de enorme stap die je zet door dit te posten! Petje af!

Je verhaal doet me denken aan een vriend van me. Iemand met meer dan genoeg potentieel om iets moois van zijn leven te maken (zoals zovelen), maar van jongsaf levend achter een masker, vluchtend in middelengebruik.

Hij is zo'n 10 jaar ouder dan jij en zit momenteel in de gevangenis. Bezoek krijgt hij daar niet, enkel van zijn advocaat. Afgestoten door familie en vrienden. Ja, ook door mij. Want ook al is hij een vriend of dierbare (klein)zoon, broer, neef, ... iemand die leeft in een leugen en weigert aan zichzelf te werken, kán niet in je leven blijven. Zo iemand verwoest teveel.

Maar jij geeft alvast blijk van veel meer zelfinzicht dan mijn vriend. Daarom heb ik vertrouwen in een goede afloop voor je!

pinkie

Belezen gebruiker
Probeer eventueel van je arts een voorschrift te krijgen voor emconcor 5mg? Of bekijk het met hem? Zo een hoge bloeddruk kan je ook echt uit je element brengen. Ik weet er alles over. Hou vol vriend die sombere dagen blijven niet duren. Godverdomme seg wat heb ik een hekel aan die drugs, geen haar aan m’n hoofd die eraan denkt dit ooit aan te raken. Sterkte raver! Elke dag is een nieuwe

Raver

Badass junkie
Dag voor dag.. De gedachte nog 4 weken maakt me anders gek.

Heb toch wel wat uurtjes slaap gepakt gelukkig. Althans dat bevestigde m'n maat, voor m'n gevoel heb ik de hele nacht wakker gelegen. Dit omdat je g slaap gewoon niet doorhebt, je raakt in zo'n diepe slaap dat je hele besef weg is. Je besef is ook weg als je slaapt zonder g natuurlijk, maar g slaap is next level. Zo erg dat je het niet eens doorhebt en je alleen kan herrineren dat je wakker was. Daardoor lijkt het net alsof je niet slaapt, echt 'n fucking mindfuck.

Godverdomme seg wat heb ik een hekel aan die drugs, geen haar aan m’n hoofd die eraan denkt dit ooit aan te raken.

Helemaal top. Het is echt bocht van de bovenste plank! Ik besef dat altijd alleen pas achteraf, wanneer het al te laat is.

Ik heb er nu een soort haat liefde relatie mee, ik haat het, maar ik zal er nog een periode aan zitten dus accepteer het nu gewoon.

Raver

Badass junkie
Probeer eventueel van je arts een voorschrift te krijgen voor emconcor 5mg? Of bekijk het met hem? Zo een hoge bloeddruk kan je ook echt uit je element brengen. Ik weet er alles over. Hou vol vriend die sombere dagen blijven niet duren. Godverdomme seg wat heb ik een hekel aan die drugs, geen haar aan m’n hoofd die eraan denkt dit ooit aan te raken. Sterkte raver! Elke dag is een nieuwe

Bloeddruk ga ik niet meer meten. Dat geeft zoveel stress haha, en aangezien ik ondanks de GHB vaak in de stress zit zijn m'n waardes ook steeds te hoog. Maar dat is geen g ontwenning, maar gewoon angst.

Bloeddrukverlagers krijg ik niet. Zit al aan de GHB en benzos, dat is geen fijne combinatie samen met bloeddrukverlagers.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Momenteel stabiel op 4ml.

Gister avond met wat oude vrienden afgesproken.

Daar kon ik het niet laten om meer te gebruiken dan me lief is. Daarnaast nog andere middelen erbij waardoor ik nog meer GHB gepakt heb.

Gister avond gaan slapen op 5ml, daardoor voor 3,5 uur k.o gegaan en dus weer niet stabiel aan de 2 uur gehouden. En totaal dus 1 gehele dosering gemist. Ontwenning trok pas weg nadat ik totaal 8ml had genomen. Dom, stom, en dan vraag ik mezelf achteraf wel eens af of ik wel écht wil stoppen. Hoe kun je het ene moment zoveel wilskracht hebben? En het andere moment een soort 'fuck it' moment krijgen.

Sindsdien dus stabiel op 4ml. Ik functioneer voor de rest prima vandaag. Heb m'n dingen kunnen doen, red de 2 uur gemakkelijk, en voel me stabiel. Geen pieken en geen dalen. Maar heb me ook niet teveel laten beinvloeden door de terugval van gister avond, al hoewel kun je het wel een terugval noemen? Het enige is dat ik nu op een hogere dosis weer stabiel ben, maar gelukkig weer niet op 5ml.

Vandaag bij m'n verslavingsarts geweest, die stemt erbij in om af te bouwen naar 3ml maar niet lager dan dat. Aangezien ik naar de detox ga, en ik lager dan 3 alleen maar meer mentale klachten krijg die het risico op herval vergroten.

Update voor nu.

Raver

Wieter

@Raver

Lees al een tijdje mee hier op het forum en ook veel gelezen over je struggle met GHB, ten eerste wil ik je heel veel succes wensen met afkicken. Weet niet veel van GHB af ofzo buiten wat ik er over heb gelezen en documentaires gezien, maar stond me bij dat de kans op terugvallen een stuk kleiner werd als de GHB-afhankelijke uit zijn vertrouwde omgeving werd gehaald, verhuizen dus. Natuurlijk is dat lang niet altijd mogelijk maar misschien iets om over na te denken voor de lange termijn. Nogmaals veel succes met knokken!!

pinkie

Belezen gebruiker
Bloeddruk ga ik niet meer meten. Dat geeft zoveel stress haha, en aangezien ik ondanks de GHB vaak in de stress zit zijn m'n waardes ook steeds te hoog. Maar dat is geen g ontwenning, maar gewoon angst.

Bloeddrukverlagers krijg ik niet. Zit al aan de GHB en benzos, dat is geen fijne combinatie samen met bloeddrukverlagers.
Ugh ja laat dat meten inderdaad maar even achterwege dan, niet nodig om je daarover ook nog eens extra druk te maken. Ik vind het allesinds bewonderingswaardig wat je op eigen houtje doet en ook een serieuze kuddos aan die maat van je die je helpt!

Wilwilwel

Niet direct, maar wel echt in een sneltreinvaart sneller. Mensen zonder G verslavingen in het verleden zouden misschien kunnen stoppen zonder al teveel klachten nu.

Maar ik heb echt serieuze klachten. Hoge hartslag, verwardheid, onrust, enorm stijf lichaam, zweten, concentratie verlies en slapeloosheid die maar eindeloos doorgaat.

En niet te vergeten het risico van een GHB-delier, er zijn geen aanwijzingen of studies die aantonen dat er pas risico is op een delier na maanden lang gebruik. Verwardheid is namelijk al het eerste stadia hiervan, en aangezien ik al eens eerder een delier heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere en bouw het zelf af. Volledig volgens dezelfde manier zoals ze het in een detox doen. Alleen dan met m'n eigen GHB.
Ik heb GHB.voor het eerst mee gemaakt in een verslavings kliniek er was een jongen bij mij in de groep en was zwaar verslaafd en maakt het zelf en dealen. Detox heb ik hem weinig gezien omdat hij veel slaapt en zwaar onder de medicijnen. Hij had het vreselijk moeilijk om smorgens op tijd bij ontbijt te zijn. Wij maakten hem wakker en de nachtdienst maar hij kon niet wakker worden.
Hij kreeg waarschuwing dat hij dan weg moet. Hij gaf steeds aan dat de medicijnen omlaag moesten volgens mij Seroquel.
Toen heb ik gehoord wat GHB is en de ergste verslaving om te stoppen. Wat een drugs is dat hij maakte het zelf en daarom altijd bij hem in huis. Bij de verslaving van onze groep was hij de enige die een terugval had. Ik wist niet wat ik mee maakte wat deed hij vreemd was totaal anders vond het gewoon eng. Eerst wilde hij de TV aansluiten en 2 minuten later zat hij op het aanrecht een zak chips te eten. Ik zocht de leiding maar was er niet toen na 10 minuten kwam de leiding. Hij deed niet moeilijk en werd naar zijn kamer gebracht. Nou komt jou verhaal de schaamte dat had hij ook maar dat hoeft helemaal niet omdat je in die groep vrienden heb gekregen en met de zelfde probleem zitten. Er was er nog een persoon met cocaïne en 3 waarvan ik er zelf ook van ben alcohol verslaafd. Mijn verhaal staat ook ergens over verslaving en kliniek waar ik was. Dus ik heb niet alles van je gelezen maar probeer weer van de GHB af te komen. Als je nog jong ben en je studie moet afmaken voor je toekomst dan niet proberen maar doen. Ik ben een alleenstaande vrouw van in de 50 en nu pas van de verslaving af. Probeer de kliniek in Afrika je moet alleen de vlucht betalen. Ga vast praten met een kliniek en hun helpen je met alles. Ik ben trots op je omdat je jou verhaal en de GHB verslaving hier deelt met DF.
Veel succes je kan het

Raver

Badass junkie
@Wilwilwel

Helaas ken ik dit soort gedrag maar al te goed. Van de hak op de tak, mentaal totaal de weg kwijt zijn. Dat komt omdat de hersenen 24/7 worden gefrituurd in GHB, en vaak ook andere middelen. Dan weet je het gewoon niet meer soms.
Ik heb behoorlijk vaak dat ik random dingen sta te doen en dan ineens besef waar the fuck ben ik mee bezig? Hiermee bedoel ik kronkelen half over de bank, door het huis heen lopen zonder doel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wel bijzonder dat die GHB-verslaafde persoon bij jou in de kliniek Seroquel kreeg zeg. Dat is echt 'n not done middel bij GHB, omdat je dan zo 12 uur door je ontwenning heen slaapt. Maar goed, ik ken zijn situatie verder niet. Kan er verder weinig over zeggen, alleen dat ik het heftig vind en dat ik hoop dat het weer goed met hem gaat. Al is dat bijna onmogelijk als je zo diep in een GHB wereld leeft.

Thanks voor je steun. Nog een kleine maand volhouden en dan kan ik de detox in. Ik weet nog niet of ik naar Zuid-Afrika ga, dat lijkt me echt verschrikkelijk bij thuiskomst. Dan val je echt in een gat volgens mij, of valt dat wel mee?

T

ToetjesMonster

Gast
En het andere moment een soort 'fuck it' moment krijgen.

Ja man dit is echt kut, heb ik zelf ook wel eens. Je moet dan echt rap iets anders gaan doen en je niet in de verkeerde omgeving bevinden. Anders kan het goed lomp misgaan.

Het vervelende aan jouw verslaving is dat je altijd zooi binnen hand bereik hebt. Als je eerst nog wat moet regelen is de weg tussen jou en het gebruik wat verder weg. Deze extra ruimte geeft je soms nog de mogelijkheid om weer tot zinnen te komen en niet te gaan gebruiken.

Hiermee bedoel ik kronkelen half over de bank

Ik heb dit wel eens in documentaires en filmpjes gezien. De tranen schieten me dan in de ogen van verdriet om hoe ver een persoon wel niet heen moet zijn. Echt heel eng om te zien. Bah wat een kutzooi is die ghb man, echt troep. Ik blijf er m'n afkeer voor hebben en blijf m'n standpunt behouden om die shit nooit te gaan proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan